Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,265   +0,025   (+0,18%) Dagrange 14,105 - 14,320 338.441   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

41.445 Posts
Pagina: «« 1 ... 1927 1928 1929 1930 1931 ... 2073 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Gaston Lagaffe 31 oktober 2024 11:49
    quote:

    Jimnotaris schreef op 31 oktober 2024 11:34:

    [...]
    De koers wordt bepaalt in NYC, Chicago, Denver etc. etc. en niet in Saaxumhuizen, Amsterdam of Berlijn.
    Naaauw, vlak die ca. 20 inwoners van Saaxumhuizen niet uit :-) De posting sloeg op het verlies van relevante marktposities. JET is hard op weg irrelevant te worden. Heb geen idee hoe sterk Wolt in Duitsland nu is maar ROO is in Londen beduidend sterker dan JET. Als DD, Roo koopt dan wordt JET-GB een Grubhub in slow-motion.
  2. forum rang 5 Jimnotaris 31 oktober 2024 11:54
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 31 oktober 2024 11:49:

    [...]Naaauw, vlak die ca. 20 inwoners van Saaxumhuizen niet uit :-) De posting sloeg op het verlies van relevante marktposities. JET is hard op weg irrelevant te worden. Heb geen idee hoe sterk Wolt in Duitsland nu is maar ROO is in Londen beduidend sterker dan JET. Als DD, Roo koopt dan wordt JET-GB een Grubhub in slow-motion.
    Mijn reactie slaat ook op de marktaandelen in de genoemde plaatsen. JET heeft sterke posities in VK/I/Nederland/Duitsland en nog enkele Noord-Europeese landen. Echter het maakt weinig indruk op de (grote) beleggers, want die kijken naar groeiland de VS.
  3. Johnnepon 31 oktober 2024 12:00
    Uber cijfers:

    Delivery

    Revenue of $3.5 billion: Delivery Revenue grew 18% YoY and 5% QoQ. The YoY increase was primarily attributable to an increase in Delivery Gross Bookings due to an increase in Trip volumes, and an increase in advertising revenue. Delivery Revenue Margin of 18.6% increased 40 bps YoY and 40 bps QoQ.
    Adjusted EBITDA of $628 million: Delivery Adjusted EBITDA increased 52% YoY, and Delivery Adjusted EBITDA margin was 3.4% of Gross Bookings, compared to 2.6% in Q3 2023 and 3.2% in Q2 2024. Delivery Adjusted EBITDA margin improvement YoY was primarily driven by better cost leverage from higher volume and increased Advertising revenue.
  4. forum rang 5 Uniek 31 oktober 2024 12:06
    quote:

    Johnnepon schreef op 31 oktober 2024 12:00:

    Uber cijfers:

    Delivery

    Revenue of $3.5 billion: Delivery Revenue grew 18% YoY and 5% QoQ. The YoY increase was primarily attributable to an increase in Delivery Gross Bookings due to an increase in Trip volumes, and an increase in advertising revenue. Delivery Revenue Margin of 18.6% increased 40 bps YoY and 40 bps QoQ.
    Adjusted EBITDA of $628 million: Delivery Adjusted EBITDA increased 52% YoY, and Delivery Adjusted EBITDA margin was 3.4% of Gross Bookings, compared to 2.6% in Q3 2023 and 3.2% in Q2 2024. Delivery Adjusted EBITDA margin improvement YoY was primarily driven by better cost leverage from higher volume and increased Advertising revenue.
    We still have a massive opportunity to both attract new users to Uber Eats and increase
    engagement among existing users. Notably, in September, Delivery MAPCs exceeded 50 million
    for the first time in Uber’s history. This is a big milestone and a testament to the team’s hard work
    improving our reliability, affordability, and product breadth. Importantly, engagement for existing
    Eats consumers has grown consistently; in fact, order frequency in each of our last six annual
    cohorts has grown every year, contributing to our sustained growth.

    s23.q4cdn.com/407969754/files/doc_ear...

    Jitse had het ook over sterk einde Q3 in de call toch? Hopelijk [ja ik HOOP negatievelingen] zet deze trend door in Q4.

    Of is het slecht nieuws dat uber eats het goed doet ik weet het ook niet meer
  5. forum rang 5 Gaston Lagaffe 31 oktober 2024 12:08
    quote:

    Johnnepon schreef op 31 oktober 2024 12:00:

    Uber cijfers:

    Delivery

    Revenue of $3.5 billion: Delivery Revenue grew 18% YoY and 5% QoQ. The YoY increase was primarily attributable to an increase in Delivery Gross Bookings due to an increase in Trip volumes, and an increase in advertising revenue. Delivery Revenue Margin of 18.6% increased 40 bps YoY and 40 bps QoQ.
    Adjusted EBITDA of $628 million: Delivery Adjusted EBITDA increased 52% YoY, and Delivery Adjusted EBITDA margin was 3.4% of Gross Bookings, compared to 2.6% in Q3 2023 and 3.2% in Q2 2024. Delivery Adjusted EBITDA margin improvement YoY was primarily driven by better cost leverage from higher volume and increased Advertising revenue.
    Goed ik denk (na publicatie cijfers UE en DD) dat het duidelijk is waar het dalend ordervolume/GTV Grubhub heen is. Niet best, als je ordervolume 12% per jaar krimpt zit je na 5 jaar nog op ca. 50%.
  6. Franky G 31 oktober 2024 12:14
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 31 oktober 2024 11:50:

    Drs.P is volgens mij de enigste die het bericht brengt dat er eind januari een rechtszaak over de feecaps is.@Gaston Lagaffe en ik vragen waar hij die informatie weg heeft.
    Uit de duim gezogen. Eind januari 2025 zou het expertenonderzoek ten einde lopen, als er weer geen vertraging is. (info kan je vinden in het draadje inhoudelijk, ergens in het begin)

    Volgens mij is er nog geen datum bekend voor de echte start van de rechtszaak.
  7. Franky G 31 oktober 2024 12:16
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 31 oktober 2024 11:49:

    [...]Naaauw, vlak die ca. 20 inwoners van Saaxumhuizen niet uit :-) De posting sloeg op het verlies van relevante marktposities. JET is hard op weg irrelevant te worden. Heb geen idee hoe sterk Wolt in Duitsland nu is maar ROO is in Londen beduidend sterker dan JET. Als DD, Roo koopt dan wordt JET-GB een Grubhub in slow-motion.
    Werkt Roo daar niet samen met Amazon?
  8. forum rang 4 bedoekt 31 oktober 2024 12:33
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 31 oktober 2024 12:08:

    [...]Goed ik denk (na publicatie cijfers UE en DD) dat het duidelijk is waar het dalend ordervolume/GTV Grubhub heen is. Niet best, als je ordervolume 12% per jaar krimpt zit je na 5 jaar nog op ca. 50%.
    Uit deze Uber cijfers is dat niet te halen.... Uber maakt een splitsing in productgroep, maar niet in regio.
  9. forum rang 5 Jimnotaris 31 oktober 2024 12:43
    quote:

    bedoekt schreef op 31 oktober 2024 12:33:

    [...]

    Uit deze Uber cijfers is dat niet te halen.... Uber maakt een splitsing in productgroep, maar niet in regio.
    Die groei van DD en Uber kom bijna volledig uit NA. Een klein beetje groei komt ten koste van Grubhub, maar dat komt omdar GTV/orders Grubhub niet zoveel meer voorstellen.
  10. forum rang 4 bedoekt 31 oktober 2024 12:45
    quote:

    Jimnotaris schreef op 31 oktober 2024 12:43:

    [...]

    Die groei van DD en Uber kom bijna volledig uit NA. Een klein beetje groei komt ten koste van Grubhub, maar dat komt omdar GTV/orders Grubhub niet zoveel meer voorstellen.
    Bij DD zag je een splitsing naar regio... bij Uber niet... dus zo'n stelling kun je helaas niet maken wat Uber betreft.
  11. Jetflow 31 oktober 2024 12:50
    Vind het jammer om te zeggen maar als ik naar de cijfers van Doordash en Uber kijk, en die waren gewoon weer uitstekend. Heb ik amper vertrouwen nog in Jitse en JET. Ze houden ondertussen gewoon vast aan de oude doelstellingen die ze al lang niet meer zullen gaan halen.

    JET is gewoon geen concurrentie meer voor DD en Uber. Nu is het wachten op een mogelijk bod want meer zit er niet in de komende 2 jaar. Ik koop pas op 7.5.

    Doordash Internationale revenue groeide gewoon met 60%. Hoe krijg je dat voor elkaar terwijl wij hier met krimp zitten. En zij met 20% groeien per jaar.
  12. Ikkedike 31 oktober 2024 12:54
    quote:

    Jetflow schreef op 31 oktober 2024 12:50:

    Vind het jammer om te zeggen maar als ik naar de cijfers van Doordash en Uber kijk, en die waren gewoon weer uitstekend. Heb ik amper vertrouwen nog in Jitse en JET. Ze houden ondertussen gewoon vast aan de oude doelstellingen die ze al lang niet meer zullen gaan halen.

    JET is gewoon geen concurrentie meer voor DD en Uber. Nu is het wachten op een mogelijk bod want meer zit er niet in de komende 2 jaar. Ik koop pas op 7.5.

    Doordash Internationale revenue groeide gewoon met 60%. Hoe krijg je dat voor elkaar terwijl wij hier met krimp zitten. En zij met 20% groeien per jaar.
    dus je hebt geen vertrouwen in jet
    en toch ga je kopen ....
  13. forum rang 7 déjà vu 31 oktober 2024 13:03
    Donderdag 31 oktober 2024 11:26 CET
    Just Eat en Mercedes lanceren een innovatieve bezorgervaring vanuit de auto
    Consumenten in Spanje kunnen nu bestellingen plaatsen vanaf het scherm van hun Mercedes-Benz via de In-Car-app
    Naast Spanje is de ervaring ook beschikbaar voor klanten in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Italië en binnenkort ook in Oostenrijk en Duitsland
    Just Eat, een toonaangevend thuisbezorgplatform in Spanje, promoot innovatie via een nieuwe autobestelfunctie om het dagelijkse gemak van zijn gebruikers te vergemakkelijken.

    www.justeattakeaway.com/newsroom/es-E...
  14. forum rang 5 Jimnotaris 31 oktober 2024 13:09
    quote:

    bedoekt schreef op 31 oktober 2024 12:45:

    [...]

    Bij DD zag je een splitsing naar regio... bij Uber niet... dus zo'n stelling kun je helaas niet maken wat Uber betreft.
    Jawel hoor. Groei Uber en DD komen aardig overeen met elkaar en marktgroei totaal in VS. Beide zijn maar matig vertegewoordigd in Europa(waar geen groei is) dus daar vallen geen miljarden extra GTV te halen.
41.445 Posts
Pagina: «« 1 ... 1927 1928 1929 1930 1931 ... 2073 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.