Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,870   -0,230   (-1,52%) Dagrange 14,790 - 15,140 103.384   Gem. (3M) 198,6K

AMG 2024

8.561 Posts
Pagina: «« 1 ... 408 409 410 411 412 ... 429 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mrs. Smith 30 oktober 2024 11:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 30 oktober 2024 09:37:

    Nog meer overproductie:

    Lithium Americas stijgt na sluitingstijd en verzekert zich van een lening van 2,26 miljard dollar van het Amerikaanse ministerie van Energie voor Thacker Pass
    Waarom zouden ze dat toch doen ??? Geen geloof in de toekomst of voor de lol geld verbranden ......
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 oktober 2024 11:26
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 30 oktober 2024 11:04:

    [...]Waarom zouden ze dat toch doen ??? Geen geloof in de toekomst of voor de lol geld verbranden ......
    'Gratis geld' laat niemand liggen.

    En helaas weet NIEMAND hoe de lithiumprijzen zijn als de mijn misschien ooit open gaat.

    Als alle lithiummijnen open gaan waar nu plannen voor zijn, wordt lithium goedkoper dan ijzer.
  3. forum rang 4 Mrs. Smith 30 oktober 2024 11:39
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 30 oktober 2024 11:26:

    [...]
    'Gratis geld' laat niemand liggen.

    En helaas weet NIEMAND hoe de lithiumprijzen zijn als de mijn misschien ooit open gaat.

    Als alle lithiummijnen open gaan waar nu plannen voor zijn, wordt lithium goedkoper dan ijzer.
    Eens alleen denk ik niet dat dat gaat gebeuren. Wal keert het schip alleen wanneer ..... "glazenbol
  4. forum rang 7 am1993 30 oktober 2024 11:59
    quote:

    am1993 schreef op 23 oktober 2024 12:30:

    Even wat TA, want ofschoon ik nu langs de kant sta blijf ik dit pareltje natuurlijk wél volgen:).
    Dat de koers is opgeveerd en nu weer daalt, kan met het "normale" marktsentiment te maken hebben.
    Maar de koers mag niet onder de 15.66 gaan, want anders hebben we een (wat uitgebreide) kop-schouderpatroon met een koersdoel van circa 14.20. Die 15.66 moet dus een bodem gaan vormen, anders is het mis.
    Ik blijf het vanaf de zijlijn goed volgen.
    Nu wel even goed blijven opletten. Hou de bodem in de gaten.
  5. AanDeelnemer 30 oktober 2024 12:29
    Stekkerauto uit China wil via een omweg tóch Europa in.

    grootste autoproducent ter wereld laat zich niet afschrikken door importheffingen
    De stekkerauto wint overal aan populariteit, behalve in Europa. Dat zorgt voor hoofdbrekens bij autobouwers in China. Die omzeilen Europese heffingen op de import en zoeken hun heil op de Russische markt.

    In de Chinese provinciestad Wuhu zien ze normaal gesproken nooit een buitenlander. Maar deze dagen lopen er honderden socialemedia- influencers rond uit allerlei landen. Ze krijgen vluchten, hotel- overnachtingen en etentjes vergoed van het autobedrijf Chery, dat een user summit heeft opgetuigd. Er zijn muziek en etentjes, en zelfs voormalig VN-baas Ban Ki-moon komt speechen. De influencers worden in de watten gelegd, en kunnen testritjes maken in de nieuwste modellen. Zo maken ze kennis met twee Chery-dochtermerken die volgend jaar ook in Nederland te koop zijn: Omodo en Jaecoo.

    Deze merken bouwen vooral SUV's, zowel elektrisch aangedreven als met benzinemotoren. Want, zo legt een Chery-woordvoerder uit, de overgang naar elektrisch rijden gaat in de meeste delen van de wereld traag. De wagens zien er gelikt uit, en barsten van de technische foefjes. Je kunt je telefoon opladen door hem simpelweg op de middenconsole te leggen en er zijn ingebouwde karaokesets. Veel functies in de auto zijn te bedienen met stemherkenning. Chinezen zijn gek op gadgets, en deze auto's zijn daar een toonbeeld van. Het is China's wapen in de strijd om de Europese automobilist, die de stekkerauto vooralsnog laat staan.

    Zorgwekkend
    In de eerste drie kwartalen van dit jaar daalden de verkopen van elektrische auto's in Europa met 4 procent vergeleken met vorig jaar, aldus onderzoeksbureau Rho Motion. Dat betekent dat 2,2 miljoen auto's zijn verkocht. In China lag dit cijfer in dezelfde periode op 7,2 miljoen. Volgens economen van ING aarzelt de Europese middenklasseconsument, terwijl lease- en verhuurbedrijven worstelen met lage restwaarden van elektrische auto's.

    Voor de Chinese bouwers van stekkerauto's is dit extra zorgwekkend, omdat Brussel sinds september importheffingen op hun wagens heft. Daardoor worden ze veel duurder. Voor Omoda en Jaecoo zal een heffing van bijna 21 procent gelden.

    Om die heffingen te omzeilen heeft Chery een slimme strategie bedacht. Het wil in het Spaanse Barcelona een fabriek openen waar het in China gebouwde onderdelen tot een auto in elkaar schroeft. Dat moet gebeuren in een voormalige Nissan-fabriek. Die sloot in 2021 de deuren, wat leidde tot een verlies van duizend banen. Dat Chery die banen nu wil terugbrengen, is goede pr voor het bedrijf.

    Eind dit jaar zouden de eerste auto's er al van de band moeten rollen. Maar de financiële nieuwsservice Bloomberg meldt op basis van anonieme bronnen dat die opening inmiddels met een jaar is uitgesteld. Chery's Europese baas Charlie Zhang ontkent dat er problemen zijn en zegt desgevraagd dat de eerste auto's eind november in Barcelona van de band moeten rollen.

    Exodus
    Chery pakt het ook in Rusland voortvarend aan. Daar profiteert het optimaal van de exodus van Europese merken sinds de invasie van Oekraïne. Het kocht in het land onlangs drie fabrieken, waar voorheen Europese auto's van de band rolden. Volgens persbureau Reuters hebben Chinese autobouwers er een flinke slag geslagen sinds de oorlog: zij zouden samen in korte tijd al meer dan de helft van de Russische automarkt in handen hebben. Maar zelfs het China-vriendelijke Rusland kijkt met argwaan naar de Chinese vierwielers: Moskou wil vanaf 2025 de belasting op geïmporteerde auto's flink verhogen om zo de eigen industrie te beschermen.

    China heeft de laatste jaren gezorgd voor een aardverschuiving in de autowereld. Het land produceert inmiddels de meeste auto's ter wereld, en is ook nummer 1 in de export. Nieuwe merken groeien snel, vaak met overheidssteun. Chinese autobouwers profiteren ook van het feit dat grondstoffen voor batterijen allemaal in het land zelf worden gewonnen. Een land als Duitsland moet die materialen elders vandaan halen.

    China kent daarnaast een autocultuur die in Europa niet meer bestaat. Waar in Europese steden de auto steeds vaker wordt geweerd, krijgt die in China ruim baan. In steden als Sjanghai en Peking heeft een voetganger bijna geen ruimte om te lopen, terwijl de auto's voorbij zoeven op brede plakken asfalt.

    Ondanks de zwakke Europese markt blijft Chery optimistisch over de eigen kansen op het continent. Het hoopt vanuit het Europese hoofdkantoor in Amsterdam de komende jaren flink te groeien. In Nederland zijn er voor Jaecoo en Omoda nog geen definitieve contracten gesloten met dealers, maar dat zal volgens een woordvoerder spoedig gebeuren.
  6. forum rang 5 Betweter 30 oktober 2024 18:26
    quote:

    am1993 schreef op 30 oktober 2024 17:40:

    En daar is de voornoemde € 15,66 met circa 61.000 stuks in de slotveiling. Meer dan de hele dagomzet. Hier bodemen anders is Leiden in last en zien we mogelijk de € 14.20. Bizar.
    De hele index ligt op zijn ass.
    Rente, inflatie en einde van de maand (eigenlijk morgen pas)
    dus ik zou me niet zo druk maken over een technische bandbreedte.
    Slecht voor je nachtrust.
  7. forum rang 6 Kruimeldief 30 oktober 2024 20:51
    Woensdag 6/12, zoals wel vaker nabeurs de cijfers.

    Amsterdam, 30 October 2024 — AMG Critical Materials N.V. (“AMG”, EURONEXT AMSTERDAM: “AMG”) will release its third quarter 2024 financial results on Wednesday, November 6, 2024, at approximately 18:00 CET. AMG will host a conference call to discuss its financial results for the third quarter of 2024 at 19:00 CET (18:00 GMT / 1:00PM EST) on Wednesday, November 6, 2024.
    Please connect approximately 10 minutes prior to the beginning of the call to ensure participation. The call-in information is as follows:
    Toll-free number: 1-888-304-1803
    Alternate (toll) number: 1-848-488-9277
    United Kingdom: 44 0800 524 4760
    Netherlands: 31 20 795 2687
    When prompted for the conference ID, tell the operator AMGQ32024 and you will be directed onto the call. The conference call will be available on the website www.amg-nv.com within twenty-four hours following completion of the call.
8.561 Posts
Pagina: «« 1 ... 408 409 410 411 412 ... 429 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.