Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,230   -0,490   (-3,12%) Dagrange 15,095 - 15,860 2.163.681   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway 2024

42.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 1922 1923 1924 1925 1926 ... 2138 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 19:14
    quote:

    Corcorrectie schreef op 30 oktober 2024 18:56:

    Hou toch eens op over de feecaps. Een paar maanden geleden was het de nabetaling van Ifood, iedere keer wordt er iets verzonnen om potentie in groei te zien. Jet krimpt, orders en omzet dalen. Jet verliest marktaandeel en dus daalt de koers.
    Je hebt weinig verstand van beleggen als je puur in Amg en Ebusco zit. En dan hier even roepen dat je het allemaal wel weet.
  2. forum rang 7 déjà vu 30 oktober 2024 19:27
    quote:

    Corcorrectie schreef op 30 oktober 2024 18:56:

    Hou toch eens op over de feecaps. Een paar maanden geleden was het de nabetaling van Ifood, iedere keer wordt er iets verzonnen om potentie in groei te zien. Jet krimpt, orders en omzet dalen. Jet verliest marktaandeel en dus daalt de koers.
    Jet:

    - Resilient cash flows.
    - Potential catalysts for M&A.
    - Is gestabiliseerd.
    - Balans is hersteld.
    - Presteert goed op het gebied van kostenbeheersing.
    - Opheffing Fee Caps zal bijdragen in winstgevendheid.
    - De intrinsieke waarde van JET is verhoogd door het (kostenbewust) investeren in de fysieke en digitale infrastructuur van het bedrijf.
    - Tough choices inzake het stopzetten van de activiteiten in Nieuw-Zeeland en Frankrijk. De focus, efficiëntie en daarmee winstgevendheid keren langzamerhand terug bij de onderneming.
    - Advertising revenue laat steeds grotere stijging zien. De inkomsten uit advertenties steeg afgelopen jaar met 28% YoY tot €208 miljoen.
    - Vele nieuwe samenwerkingen waardoor het platform doorgroeit.
    - Handhaving van de outlook en positieve cashflow.

    Dat is Jet.
  3. Henkmax 30 oktober 2024 19:28
    Ik blijf positief. Aandelen inkoop gaat door. 7.5 miljoen aandelen nu in vrij bezit. Nog 90 miljoen euro te gaan.
    Rustig uitbreiden in aangesloten bedrijven hier en in de VS.
    Koers is heerlijk laag dus lekker bij kopen in eigen portefeuille.
    Gewoon wachten op de klapper die komen gaat. Ik heb de tijd en blijf positief.
  4. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 19:30
    quote:

    Eagle1959 schreef op 30 oktober 2024 08:19:

    [...]
    Precies we hebben derhalve geen idee welke risico’s die shorters lopen. Het aan en verkopen op de juiste momenten met grote volumes betekent een invloed op de koers die onafhankelijk kan zijn van de resultaten van JET. Er zullen algoritmes zijn waardoor grote investeerders hier veel geld mee verdienen. Het is een beetje gokken voor de korte termijn voor kleine investeerders. GS zal hier ongetwijfeld een rol in spelen en die 10% hoeft dus niet veel te betekenen.
    De strategie van GS kan ook zomaar compleet anders zijn. Wanneer de short interest te groot wordt kunnen andere hedgefunds, op zoek naar wat reuring op de markten, proberen de shorters uit te roken door een tegenovergestelde positie in te nemen.
  5. forum rang 4 Johnnepon 30 oktober 2024 19:45
    quote:

    déjà vu schreef op 30 oktober 2024 19:27:

    [...]

    Jet:

    - Resilient cash flows.
    - Potential catalysts for M&A.
    - Is gestabiliseerd.
    - Balans is hersteld.
    - Presteert goed op het gebied van kostenbeheersing.
    - Opheffing Fee Caps zal bijdragen in winstgevendheid.
    - De intrinsieke waarde van JET is verhoogd door het (kostenbewust) investeren in de fysieke en digitale infrastructuur van het bedrijf.
    - Tough choices inzake het stopzetten van de activiteiten in Nieuw-Zeeland en Frankrijk. De focus, efficiëntie en daarmee winstgevendheid keren langzamerhand terug bij de onderneming.
    - Advertising revenue laat steeds grotere stijging zien. De inkomsten uit advertenties steeg afgelopen jaar met 28% YoY tot €208 miljoen.
    - Vele nieuwe samenwerkingen waardoor het platform doorgroeit.
    - Handhaving van de outlook en positieve cashflow.

    Dat is Jet.
    Op zich een goede samenvatting, maar bij een goede analyse hoor je ook de minder goede punten te benoemen.
  6. forum rang 7 Hendrik Roo 30 oktober 2024 19:53
    quote:

    Johnnepon schreef op 30 oktober 2024 19:45:

    [...]

    Op zich een goede samenvatting, maar bij een goede analyse hoor je ook de minder goede punten te benoemen.
    Mindere punten / negativiteit is jouw afdeling Johnnepon.
    Als jij die dan ff benoemd, hebben we een juiste analyse.
  7. Corcorrectie 30 oktober 2024 19:54
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 30 oktober 2024 19:14:

    [...]

    Je hebt weinig verstand van beleggen als je puur in Amg en Ebusco zit. En dan hier even roepen dat je het allemaal wel weet.
    Je doet aardig je best om stellingen van forumleden onderuit te halen met persoonlijk gerichte feedback. Zwak, maar hopelijk geeft het je voldoening.
    Ik bezit overigens geen Ebusco, wel AMG. De rest allemaal verkocht en dus bijna volledig cash. Geen topjaar, maar goed, wie deelneemt aan het spel en risico’s neemt, moet ook tegen zijn verlies kunnen.

    Blijf vooral in Jet geloven. Ben nu al benieuwd naar je inhoudelijk reacties medio volgend jaar, bij een koers van een euro of 8.
  8. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 20:13
    quote:

    Corcorrectie schreef op 30 oktober 2024 19:54:

    [...]

    Je doet aardig je best om stellingen van forumleden onderuit te halen met persoonlijk gerichte feedback. Zwak, maar hopelijk geeft het je voldoening.
    Ik bezit overigens geen Ebusco, wel AMG. De rest allemaal verkocht en dus bijna volledig cash. Geen topjaar, maar goed, wie deelneemt aan het spel en risico’s neemt, moet ook tegen zijn verlies kunnen.

    Blijf vooral in Jet geloven. Ben nu al benieuwd naar je inhoudelijk reacties medio volgend jaar, bij een koers van een euro of 8.
    Ebusco dus toch maar verkocht. Laag hoor om hier een beetje irritant te doen terwijl je zelf verlies hebt op AMG.
  9. Butterfly 30 oktober 2024 20:22
    quote:

    Corcorrectie schreef op 30 oktober 2024 19:54:

    [...]

    Je doet aardig je best om stellingen van forumleden onderuit te halen met persoonlijk gerichte feedback. Zwak, maar hopelijk geeft het je voldoening.
    Ik bezit overigens geen Ebusco, wel AMG. De rest allemaal verkocht en dus bijna volledig cash. Geen topjaar, maar goed, wie deelneemt aan het spel en risico’s neemt, moet ook tegen zijn verlies kunnen.

    Blijf vooral in Jet geloven. Ben nu al benieuwd naar je inhoudelijk reacties medio volgend jaar, bij een koers van een euro of 8.
    Als je daar zòòò van overtuigd bent dat de koers naar
    de €8 gaat snap ik eerlijk gezegd niet dat je
    hier niet van de daken schreeuwt dat je alles op
    short gooit in JET.
    Want dat zou pas voor jou een klapper betekenen wat
    je dan wèèr hier van de daken kunt schreeuwen.
    En anders snap ik niet wat je op een forum doet waar je
    gèèn aandelen in hebt.
  10. forum rang 4 Johnnepon 30 oktober 2024 20:38
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 30 oktober 2024 20:34:

    [...]

    Huh, straks zeg je nog dat je overweegt om een kleine positie te nemen.
    Met de huidige kennis niet, maar wie weet binnenkort. Long of short. In het verleden allebei gehad. Er zijn genoeg positieve punten te benoemen, maar apathisch management en onduidelijke strategie, dus nu is het vooral hopen dat Jitse de juiste beslissingen neemt en daar heb ik weinig vertrouwen in.
  11. forum rang 5 Jimnotaris 30 oktober 2024 20:42
    quote:

    déjà vu schreef op 30 oktober 2024 19:27:

    [...]

    Jet:

    - Resilient cash flows.
    - Potential catalysts for M&A.
    - Is gestabiliseerd.
    - Balans is hersteld.
    - Presteert goed op het gebied van kostenbeheersing.
    - Opheffing Fee Caps zal bijdragen in winstgevendheid.
    - De intrinsieke waarde van JET is verhoogd door het (kostenbewust) investeren in de fysieke en digitale infrastructuur van het bedrijf.
    - Tough choices inzake het stopzetten van de activiteiten in Nieuw-Zeeland en Frankrijk. De focus, efficiëntie en daarmee winstgevendheid keren langzamerhand terug bij de onderneming.
    - Advertising revenue laat steeds grotere stijging zien. De inkomsten uit advertenties steeg afgelopen jaar met 28% YoY tot €208 miljoen.
    - Vele nieuwe samenwerkingen waardoor het platform doorgroeit.
    - Handhaving van de outlook en positieve cashflow.

    Dat is Jet.
    Ja, er zijn positieve zaken, maar er is nog veel te doen om een draai te maken:

    serieuzere kostenbesparingen op (hoofd)kantoor,
    stopzetten hopeloze markten in Zuid-Europa,
    outlook omhoog i.p.v. slechts handhaven,
    geen nietszeggende samenwerkingen die niets opleveren,
    de veruit belangrijkste markt (VS/Grubhub) eindelijk eens laten groeien.
  12. Corcorrectie 30 oktober 2024 20:46
    quote:

    Butterfly schreef op 30 oktober 2024 20:22:

    [...]

    Als je daar zòòò van overtuigd bent dat de koers naar
    de €8 gaat snap ik eerlijk gezegd niet dat je
    hier niet van de daken schreeuwt dat je alles op
    short gooit in JET.
    Want dat zou pas voor jou een klapper betekenen wat
    je dan wèèr hier van de daken kunt schreeuwen.
    En anders snap ik niet wat je op een forum doet waar je
    gèèn aandelen in hebt.
    Wat zou mij het moeten boeien dat jij het niet snapt?

    Waarom positief zijn over Jet, terwijl daar geen enkele reden voor is?
  13. forum rang 4 JETzt geht's los 30 oktober 2024 20:53
    quote:

    Johnnepon schreef op 30 oktober 2024 20:38:

    [...]

    Met de huidige kennis niet, maar wie weet binnenkort. Long of short. In het verleden allebei gehad. Er zijn genoeg positieve punten te benoemen, maar apathisch management en onduidelijke strategie, dus nu is het vooral hopen dat Jitse de juiste beslissingen neemt en daar heb ik weinig vertrouwen in.
    Een onduidelijke strategie, daar ben ik het wel deels mee eens. En die strategie wordt ook slecht gecommuniceerd. Gaan ze zich nu bv puur op Europa richten? Die nieuwe CFO komt me wel bekwaam over, er is op dat punt wel wat verbetering.
42.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 1922 1923 1924 1925 1926 ... 2138 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.