Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,150   -0,021   (-1,76%) Dagrange 1,116 - 1,192 1.162.892   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.731 Posts
Pagina: «« 1 ... 419 420 421 422 423 ... 637 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Bye 23 oktober 2024 13:15
    quote:

    Huubke schreef op 23 oktober 2024 13:06:

    [...]

    Toch jammer om te zien dat er champagne wordt opengetrokken omdat binnenkort misschien 6-700 man op straat komt te staan.
    Ik vind het zuur van mijn inleg, maar besef wel de echte problemen die deze mensen gaan ondervinden.
    Dan is geld eigenlijk maar relatief.
    Nakennis heeft Ebusco met zijn beleggingen ook gesponsord.
    Hij zou ook liever met die beleggingen winst hebben behaald.
    Als troostprijs voor hem een 2-literfles champagne..
  2. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 23 oktober 2024 13:22
    quote:

    Huubke schreef op 23 oktober 2024 13:06:

    [...]

    Toch jammer om te zien dat er champagne wordt opengetrokken omdat binnenkort misschien 6-700 man op straat komt te staan.
    Ik vind het zuur van mijn inleg, maar besef wel de echte problemen die deze mensen gaan ondervinden.
    Dan is geld eigenlijk maar relatief.
    Iedere dag gaan er bedrijven failliet en of het nu 700 of 7 personen zijn die hun werk verliezen dat is net even erg,
    Dit bedrijf maakte nooit winst en je kan ook stellen dat er via investeringen op hoop van en subsidies 700 mensen jaren werk genoten hebben.
    Geld is altijd relatief voor een belegger want hij speelt tenslotte met wat hij niet nodig heeft.
    Trek die flessen maar open straks de 1 terecht met dikke shortwinst en de ander om het terecht snel te verwerken.
  3. Daniel1981 23 oktober 2024 13:29
    Als ING er nog brood in ziet zitten (en zn huidige leningen ooit nog terug wil zien) dan zullen ze er nog wel een keer geld in stoppen, maar dan kun je verwachten dat de verwatering echt enorm is, ze zullen ook niet achterlijk zijn. Bij 30% een bod op alle aandelen wist ik niet maar dat zou dus ook nog kunnen.
  4. forum rang 4 G20 Xdrive 23 oktober 2024 14:21
    quote:

    Marcel I&W schreef op 23 oktober 2024 13:37:

    Peter Bijvelds mag gerust een held worden genoemd. Hij begon een soloactie als pionier.
    Bussenbouwer Ebusco.
    Oplichter bedoel je, hij is onlangs nog uitgestapt met gedeelte aandelen.
    Wij zijn alles kwijt dmv Ebusco niet kunnen runnen.
  5. forum rang 7 Bye 23 oktober 2024 14:43
    quote:

    G20 Xdrive schreef op 23 oktober 2024 14:21:

    [...]
    Oplichter bedoel je, hij is onlangs nog uitgestapt met gedeelte aandelen.
    Wij zijn alles kwijt dmv Ebusco niet kunnen runnen.
    Peter Bijvelds heeft meer dan 15 jaar geleden de kosten
    van het introduceren van een nieuw concept, merk Ebusco,
    het bouwen van een e-bus, ernstig onderschat.
    Dat kun je hem na 15 jaar niet meer kwalijk nemen.
    De beleggers die 3 jaar geleden bij de beursgang van Ebusco
    aandelen kochten hadden slimmer moeten zijn.
    Model 2.0 en 3.0 zijn tot stand gekomen.
    Kosten per te realiseren model aanzienlijk meer dan 1 miljard Euro.
    Het geld dat aandeelhouders kwijt raakten heeft voornamelijk
    te maken met de ontwikkelingskosten..
  6. forum rang 4 Hammer 23 oktober 2024 14:44
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 23 oktober 2024 13:22:

    [...]
    Trek die flessen maar open straks de 1 terecht met dikke shortwinst en de ander om het terecht snel te verwerken.
    Er zijn ook mensen zonder enige positie in Ebusco die met bier en chips klaar zitten in afwachting van de uitspraak van de rechter.
  7. forum rang 7 lucas D 23 oktober 2024 14:46
    Blijf Ebusco de hoogste kwaliteit bussen maker vinden ondanks dat door omstandigheden waar ze weinig invloed op hebben niet tijdig de contracten na kunnen leven.
    Zie ook dat klanten best wel geduld hebben en begrijp dat zij ook verder moeten.
    Wat ik niet begrijp is dat bussen die klaar staan om afgeleverd te worden(nu even) niet afnemen.

    Hopelijk voor Ebusco ziet de Rechter dat ook zo, en laat het recht zegevieren.

    Ebusco moet de kans krijgen die het verdient na alle tegenslagen met niet te leveren onderdelen.

    Deurne, 21 oktober 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS) is een juridische procedure gestart tegen een klant voor de betaling van 45 bussen.

    Ebusco heeft van een van haar klanten bericht ontvangen om bestellingen van 59 bussen te annuleren, waarvan 45 12 meter bussen. Al deze 12 meter bussen zijn geproduceerd, waarvan er 30 in Nederland / Europa beschikbaar zijn voor levering. Van de overige bussen zijn er 10 onderweg naar en 5 staan op het punt om verscheept te worden naar Nederland.

    Vandaag vindt een rechtszitting plaats in het kort geding dat Ebusco heeft aangespannen om levering aan en betaling van de klant te eisen voor de 45 12-meter bussen.

    Ebusco startte een juridische procedure om dit geschil snel op te lossen vóór de lancering van de voorgestelde claimemissie. Het verlies van de order zou een aanzienlijke druk leggen op de werkkapitaalpositie.

    Voorts heeft de betrokken klant op 17 oktober 2024 conservatoir beslag gelegd op enkele bankrekeningen van Ebusco. Ebusco betwist dit en spant zich in om de beslagen zo snel mogelijk op te heffen.

    Ebusco kondigt verder aan dat na ontvangst van een annuleringsbrief van Connect Bus en Keolis het bedrijf overeenstemming voor ontbinding heeft bereikt met beide partijen. Aangezien een groot deel van de Connect Bus order, bestaande uit 47 bussen, al in een vergevorderd stadium van productie is, is het bedrijf momenteel in gesprek met verschillende partijen om deze reeds geproduceerde bussen te verkopen. Wat betreft de order van Keolis Zweden zijn beide partijen overeengekomen om de order van 50 bussen te annuleren. De optie voor minimaal 75 bussen, zoals vermeld in het oorspronkelijke contract, blijft intact en is verder uitgewerkt in de algemene voorwaarden, waardoor deze optie tussen beide partijen wordt versterkt.

    Om het werkkapitaal op peil te houden, heeft Ebusco de productie grotendeels stilgelegd in afwachting van de uitkomst van de rechtszaak en de voltooiing van de voorgenomen claimemissie. Het turnaround plan en de voorgestelde claimemissie zullen worden besproken op de komende buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van het bedrijf later deze week, op 24 oktober 2024.

    Informatie in dit persbericht kan voorwetenschap vormen in de zin van artikel 7(1) van de Europese Verordening Marktmisbruik (MAR). Dit persbericht is verspreid op 21 oktober 2024 om 07:30 uur.
  8. forum rang 6 Fox WIld 23 oktober 2024 14:54
    quote:

    G20 Xdrive schreef op 23 oktober 2024 14:21:

    [...]
    Oplichter bedoel je, hij is onlangs nog uitgestapt met gedeelte aandelen.
    Wij zijn alles kwijt dmv Ebusco niet kunnen runnen.
    Graag even bewijs dat hij voor een deel uitgestapt is (dat is hij namelijk niet, heeft nog net zoveel aandelen als eind vorig jaar).
  9. forum rang 4 kweetnie 23 oktober 2024 14:55
    quote:

    lucas D schreef op 23 oktober 2024 14:46:

    Blijf Ebusco de hoogste kwaliteit bussen maker vinden ondanks dat door omstandigheden waar ze weinig invloed op hebben niet tijdig de contracten na kunnen leven.
    Zie ook dat klanten best wel geduld hebben en begrijp dat zij ook verder moeten.
    Wat ik niet begrijp is dat bussen die klaar staan om afgeleverd te worden(nu even) niet afnemen.

    Hopelijk voor Ebusco ziet de Rechter dat ook zo, en laat het recht zegevieren.

    Ebusco moet de kans krijgen die het verdient na alle tegenslagen met niet te leveren onderdelen.
    Zo is het inderdaad. Goed gesproken lucas D.

    Je kan vinden wat je wil over Ebusco maar je kan niet zeggen dat het terecht is dat ze (Qbuzz) zelfs een faillissement aanvraag overwegen, dat is echt absurd. Waarom zou je als klant, welke nog niet eens betaald heeft of wellicht een klein gedeelte, nu dit soort stappen ondernemen. Mocht je, net als een leverancier, nog geld tegoed hebben dan is het begrijpelijker. Onder het genot van een goede kop koffie kom je vaak wel tot een uitweg.
  10. Bob777 23 oktober 2024 14:56
    quote:

    G20 Xdrive schreef op 23 oktober 2024 14:21:

    [...]
    Oplichter bedoel je, hij is onlangs nog uitgestapt met gedeelte aandelen.
    Wij zijn alles kwijt dmv Ebusco niet kunnen runnen.
    Je kunt ook uitstappen omdat je moet bijleggen voor de claimemissie. Als je cash dan op is zal je wel aandelen moeten verkopen.
  11. Huubke 23 oktober 2024 14:59
    quote:

    lucas D schreef op 23 oktober 2024 14:46:

    Blijf Ebusco de hoogste kwaliteit bussen maker vinden ondanks dat door omstandigheden waar ze weinig invloed op hebben niet tijdig de contracten na kunnen leven.
    Zie ook dat klanten best wel geduld hebben en begrijp dat zij ook verder moeten.
    Wat ik niet begrijp is dat ze bussen die klaar staan om afgeleverd te worden(nu even) niet afnemen.

    Hopelijk voor Ebusco ziet de Rechter dat ook zo, en laat het recht zegevieren.

    Ebusco moet de kans krijgen die het verdient na alle tegenslagen met niet te leveren onderdelen.
    Als je een TV zou kopen, kan ik je gelijk geven.
    Maar deze bussen functioneren niet als er vanaf dag 1 van inzet geen service op verleend zou worden.
    En helaas is er een reëel risico aanwezig dat deze service niet verleend zal / kan worden.

    Tenzij er iemand in wil stappen met hele diepe zakken die de continuïteit voor minstens 5 jaar kan garanderen, is het helaas verstandiger om de boel te stoppen en kijken of de restanten nog bruikbaar zijn voor een nieuwe start. (en dus de 3.0 helemaal stilleggen en de 2.2 de eerste jaren als cash cow gebruiken)
  12. forum rang 7 lucas D 23 oktober 2024 15:06
    quote:

    Huubke schreef op 23 oktober 2024 14:59:

    [...]

    Als je een TV zou kopen, kan ik je gelijk geven.
    Maar deze bussen functioneren niet als er vanaf dag 1 van inzet geen service op verleend zou worden.
    En helaas is er een reëel risico aanwezig dat deze service niet verleend zal / kan worden.

    Tenzij er iemand in wil stappen met hele diepe zakken die de continuïteit voor minstens 5 jaar kan garanderen, is het helaas verstandiger om de boel te stoppen en kijken of de restanten nog bruikbaar zijn voor een nieuwe start. (en dus de 3.0 helemaal stilleggen en de 2.2 de eerste jaren als cash cow gebruiken)
    Er klopt weinig van wat je beweerd, de service leveren is geen vanzelfsprekendheid, die moet ingekocht worden.
    De reden daarvoor is dat busbedrijven zelf een onderhoudsservice hebben en 'denken' dat dit genoegi s om ook elektrische bussen te kunnen onderhouden, daar zijn echter andere vaardigheden voor nodig. En ja daar moet voor betaald worden.
  13. forum rang 5 StoplossBurner 23 oktober 2024 15:12
    quote:

    lucas D schreef op 23 oktober 2024 15:06:

    [...]

    Er klopt weinig van wat je beweerd, de service leveren is geen vanzelfsprekendheid, die moet ingekocht worden.
    De reden daarvoor is dat busbedrijven zelf een onderhoudsservice hebben en 'denken' dat dit genoegi s om ook elektrische bussen te kunnen onderhouden, daar zijn echter andere vaardigheden voor nodig. En ja daar moet voor betaald worden.
    Klopt LucasD, Ebusco koers kan ook zo terug naar boven de 10,- en de productie versnelling vindt binnen enkele weken plaats. Man man, man, wat een plank heb je nog steeds voor je kop m.b.t. dit bedrijf. Ook wat dit betreft weet je van toeten noch blazen en er toch een stellige mening over hebben. Ebusco moet ook gewoon after-sales leveren.

    Had mijn advies m.b.t. Ebusco nou maar ter harte genomen, had je een hoop geld gescheeld. Nog een advies; houd het bij de gangbare ETF's.

    Het aftellen naar de rechterlijke uitspraak kan beginnen (of goed alsnog verdaagd worden overigens).
12.731 Posts
Pagina: «« 1 ... 419 420 421 422 423 ... 637 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.