Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   -0,010   (-0,19%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 178,9K

Oktober, HG show us the money!

603 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 23 oktober 2024 09:34
    Wie of wat gaat het winnen in automotive.

    Waarom kiezen mensen om mij heen Hybride ( elek en benzine )

    Omdat ze nooit willen wachten.

    Kan elektrisch dit probleem helemaal oplossen dan wordt elektrisch de norm.

    Hoe doe je dat als je dus bijna altijd thuis kan opladen.

    Komt er dan extra belasting op elektra en gaan de tankstations van de grote boys dan dicht.
    Of wordt de wegenbelasting dan veel duurder.

    Stel groene waterstof wordt even duur als benzine.
    Rij je dan 100 elektrisch en de rest waterstof.

    Gaat nog veel gebeuren op het gebied van neutraal.

    Duitsland investeert 19 miljard euro in waterstofnetwerk. Duitsland gaat een waterstofnetwerk aanleggen ter waarde van 19 miljard euro. Het netwerk moet in 2032 volledig operationeel zijn en diverse industriële gebieden met elkaar verbinden. Ook een toekomstig Nederlands waterstofnetwerk moet hieraan gekoppeld worden.
  2. forum rang 6 tatje 23 oktober 2024 09:53
    Je moet er van uit gaan, dat de overheid altijd ongeveer hetzelfde van de koe wil ontvangen.

    En shell en vrienden zal ook altijd willen mee eten.
    Dus 1000 km goedkope elektra thuis gaat hem niet worden.

    Dus links of rechtsom, wij zullen altijd hetzelfde blijven betalen.

    Goedkoper autorijden door thuis 1000 km goedkope stroom te laden, gaat hem niet worden.

    De oems de shells en de overheid komen dus wel aan hun centen.

    Tot half zes nog geen 100000 aandelen verhandelt op de beurs.

    Na halfzes moet je niet mee tellen, is spierballen taal.

    Zeg dat de shorters er 20000 per dag krijgen, dan is 1% 62 beursdagen.

    Maar ja ,met de huidige vooruitzichten, zullen ze nog weel een tijdje durven.

    Wisten we maar hoe het spel wordt gespeeld en wie de deelnemers zijn.

    Kan het artikel niet vinden. waarin iemand van de euronext zegt, shorters zijn soms vrienden en soms vijanden.
  3. forum rang 6 win some... 23 oktober 2024 11:24
    quote:

    tatje schreef op 22 oktober 2024 10:04:

    Het zijn 2 verschillende dingen.

    Taco heeft het over deals die eventueel in het orderboek dat feb 25 bekend wordt gemaakt vallen, ligt er aan of deze deals in dec 24 of jan 25 vallen.

    Vallen de deals in dec 24 dan staan ze in het orderboek, vallen de deals in jan 25 dan staan ze niet in het orderboek 2024.
    Dat heet: de markt alvast voorbereiden op een teleurstelling mbt het orderboek

    Harold had het over iets anders, nl de volgende generatie auto s .

    Harold Goddijn - TomTom NV - Chief Executive Officer, Member of the Management Board
    Yes. I think we’ve pretty good visibility what’s up and coming in the next couple of years. I think, broadly speaking, around ’26, ’27, there will be kind of a next generation of automation into mainstream volume brands that require maps that deliver more information than what we currently
    deliver.
    So, higher fidelity, a deeper integration in the vehicle. You willsee allsorts of functionality thatislinked to mapping and automated driving coming on stream. I think in the next 6 to 18 months, we will see quite a lot of activity on the procurement side. And typically, this will lead to additional revenue in the second half of ’26, ’27. That’s kind of my internal planning.
    So, I see a wall of RFIs and RFQs coming. It’s quite clear where that is leading. I think we’re well positioned to play a role. I think we have a very competitive product now, and I think that’s recognized by the market. So I expect in the next, again, 6 to 18 months, quite a bit of deal activity
    taking place that will lead to shipments in ’26, ’27.
    Doelstelling van 600 mio in 2025 niet gehaald. 2026/7 wordt beter. Dat heet: worst verhangen


    Dus Q 2 3 4 2025 en Q 1 2026 veel deal activiteit van de volgende generatie, die van de band rollen 2e helft 26 en 1e helft 2027.
  4. DYEX 23 oktober 2024 12:34
    quote:

    win some... schreef op 23 oktober 2024 11:24:

    Harold had het over iets anders, nl de volgende generatie auto s .

    Harold Goddijn - TomTom NV - Chief Executive Officer, Member of the Management Board
    Yes. I think we’ve pretty good visibility what’s up and coming in the next couple of years. I think, broadly speaking, around ’26, ’27, there will be kind of a next generation of automation into mainstream volume brands that require maps that deliver more information than what we currently
    deliver.
    So, higher fidelity, a deeper integration in the vehicle. You willsee allsorts of functionality thatislinked to mapping and automated driving coming on stream. I think in the next 6 to 18 months, we will see quite a lot of activity on the procurement side. And typically, this will lead to additional revenue in the second half of ’26, ’27. That’s kind of my internal planning.
    So, I see a wall of RFIs and RFQs coming. It’s quite clear where that is leading. I think we’re well positioned to play a role. I think we have a very competitive product now, and I think that’s recognized by the market. So I expect in the next, again, 6 to 18 months, quite a bit of deal activity
    taking place that will lead to shipments in ’26, ’27.
    Doelstelling van 600 mio in 2025 niet gehaald. 2026/7 wordt beter. Dat heet: worst verhangen
    Bij HG is het volgens mij toch veelal dat hij wat TT-technici napraat, in plaats van de bevlogen CEO die ons en andere investeerders en vooral potentiële klanten het verhaal vertelt, welke kant het op kan gaan met TT inside the car en waarom dat alleen met TT lukt. Dat zouden teksten zijn, mits geloofwaardig, waar de klanten op aanslaan, de markt op aanslaat en investeerders in mee kunnen gaan. Wat HG tentoonspreidt is meer een passieve houding, waarbij het al mooi meegenomen is dat hij enigszins doorheeft wat de markt doet, hoewel zijn trackrecord wat dat betreft nu ook weer niet bijzonder te noemen is.
  5. bikkelharde winst 23 oktober 2024 12:47
    quote:

    DYEX schreef op 23 oktober 2024 12:34:

    [...]

    Bij HG is het volgens mij toch veelal dat hij wat TT-technici napraat, in plaats van de bevlogen CEO die ons en andere investeerders en vooral potentiële klanten het verhaal vertelt, welke kant het op kan gaan met TT inside the car en waarom dat alleen met TT lukt. Dat zouden teksten zijn, mits geloofwaardig, waar de klanten op aanslaan, de markt op aanslaat en investeerders in mee kunnen gaan. Wat HG tentoonspreidt is meer een passieve houding, waarbij het al mooi meegenomen is dat hij enigszins doorheeft wat de markt doet, hoewel zijn trackrecord wat dat betreft nu ook weer niet bijzonder te noemen is.
    Toch zijn er mensen op dit forum die Harold een held vinden.
    Waarschijnlijk shorters of masochisten.
  6. DYEX 23 oktober 2024 12:52
    quote:

    bikkelharde winst schreef op 23 oktober 2024 12:47:

    [...]
    Toch zijn er mensen op dit forum die Harold een held vinden.
    Waarschijnlijk shorters of masochisten.
    Op naar pennystock.
    Hoewel het geen pennystock is, heeft het wel de kenmerken, met de enorme manipuleerbaarheid van de koers. Een paar 1000 aandelen worden verkocht en een winst van 1 % slaat om in een verlies van 3%. Gewoon, omdat het kan, zullen de shorters dan zeggen. Weer onder de € 5, waar na de cijfers de € 5,34 achter ons gelaten zou worden.

    De koers bepaalt het sentiment, terwijl dat andersom zou moeten zijn.
  7. bikkelharde winst 23 oktober 2024 12:55
    quote:

    DYEX schreef op 23 oktober 2024 12:52:

    [...]
    Hoewel het geen pennystock is, heeft het wel de kenmerken, met de enorme manipuleerbaarheid van de koers. Een paar 1000 aandelen worden verkocht en een winst van 1 % slaat om in een verlies van 3%. Gewoon, omdat het kan, zullen de shorters dan zeggen. Weer onder de € 5, waar na de cijfers de € 5,34 achter ons gelaten zou worden.

    De koers bepaalt het sentiment, terwijl dat andersom zou moeten zijn.
    Het kan er ook mee te maken hebben dat HG beleggers als melkkoe ziet.
  8. Biofoed 23 oktober 2024 13:00
    quote:

    DYEX schreef op 23 oktober 2024 12:52:

    [...]
    Hoewel het geen pennystock is, heeft het wel de kenmerken, met de enorme manipuleerbaarheid van de koers. Een paar 1000 aandelen worden verkocht en een winst van 1 % slaat om in een verlies van 3%. Gewoon, omdat het kan, zullen de shorters dan zeggen. Weer onder de € 5, waar na de cijfers de € 5,34 achter ons gelaten zou worden.

    De koers bepaalt het sentiment, terwijl dat andersom zou moeten zijn.
    En HG zag dat het goed was…
    (geen enkel belang bij een hoge koers totdat hij eruit stapt..)
  9. forum rang 6 pwijsneus 23 oktober 2024 13:26
    quote:

    marathon 11 schreef op 23 oktober 2024 12:52:

    PFFF weer een progje aan het handelen tijdens de lunchbreak. Weer wat extra shortstukjes erbij vanmiddag. Fijne dag
    Wellicht heeft het een meer fundamentele reden en gaan shorters uit van een algemeen lagere beurs komend kwartaal. Voor specifiek kun je zeggen dat;

    - het orderboek waarschijnlijk naar beneden bijgesteld wordt;
    - onzeker is of en wanneer volumes in auto industrie weer terug naar normaal gaan;
    - worst wederom wordt verhangen naar 2027 & beyond;
    - Google nog steeds kan zorgen voor disruptie;

    TomTom gaat de strijd aan, sommige speculeren erop dat dat gaat lukken, de shortende partijen dus niet. Wie er gelijk gaat krijgen weet niemand.

    Tot dusver hebben shorters meer rendement gemaakt dan welke investeerder dan ook. En dan lees je hilarische berichten hier waarom het ABP niet in dit AScX fonds investeerd. Iig niet vanwege het dividend ;)
  10. Biofoed 23 oktober 2024 13:34
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 oktober 2024 13:26:

    [...]

    Wellicht heeft het een meer fundamentele reden en gaan shorters uit van een algemeen lagere beurs komend kwartaal. Voor specifiek kun je zeggen dat;

    - het orderboek waarschijnlijk naar beneden bijgesteld wordt;
    - onzeker is of en wanneer volumes in auto industrie weer terug naar normaal gaan;
    - worst wederom wordt verhangen naar 2027 & beyond;
    - Google nog steeds kan zorgen voor disruptie;

    TomTom gaat de strijd aan, sommige speculeren erop dat dat gaat lukken, de shortende partijen dus niet. Wie er gelijk gaat krijgen weet niemand.

    Tot dusver hebben shorters meer rendement gemaakt dan welke investeerder dan ook. En dan lees je hilarische berichten hier waarom het ABP niet in dit AScX fonds investeerd. Iig niet vanwege het dividend ;)
    Natuurlijk zien ze een lagere koers, waarom zou iemand nu voor de korte termijn in TT stappen?

    Alles is uitgesteld en HG doet er alles aan om onzichtbaar te maken wat de toekomstige verwachtingen van het bedrijf zijn.

    Deels omdat dit strategisch slecht is tov de concurrentie en deels omdat hij belang heeft bij een lagere koers. Er moeten nog meer aandelen worden ingekocht voordat de automarkt gaat herstellen
  11. gvanmaarsum 23 oktober 2024 14:13
    Het is niks, het was niks en het zal ook zelfstandig niks worden.
    Harold is een one trick pony gebleken, veel geluk gehad met de timing van de zuignap-kastjes.
    Alle andere initiatieven hebben gefaald, miljarden zijn er verbrand, er is gewed op de verkeerde paarden Teleatlas, Sports, Indigo, Overture, etc.. Kijk naar de performance van Garmin, de andere bieder voor Teleatlas, deze partij heeft Tom2 op alle fronten ge-outperformd.

    De enige hoop is dat er nog een partij, bijv. Microsoft, langszij komt om Tom2 uit haar lijden te verlossen. Het feit dat de founders het bedrijf op deze prijzen niet private nemen, ze hebben de financiele middelen, is een zeer veeg teken......
  12. bikkelharde winst 23 oktober 2024 14:36
    quote:

    gvanmaarsum schreef op 23 oktober 2024 14:13:

    Het is niks, het was niks en het zal ook zelfstandig niks worden.
    Harold is een one trick pony gebleken, veel geluk gehad met de timing van de zuignap-kastjes.
    Alle andere initiatieven hebben gefaald, miljarden zijn er verbrand, er is gewed op de verkeerde paarden Teleatlas, Sports, Indigo, Overture, etc.. Kijk naar de performance van Garmin, de andere bieder voor Teleatlas, deze partij heeft Tom2 op alle fronten ge-outperformd.

    De enige hoop is dat er nog een partij, bijv. Microsoft, langszij komt om Tom2 uit haar lijden te verlossen. Het feit dat de founders het bedrijf op deze prijzen niet private nemen, ze hebben de financiele middelen, is een zeer veeg teken......
    En in al die tijd zijn de royale bonussen jaarlijks maximaal uitgekeerd aan de lieden die deze 'topprestatie' hebben geleverd.
  13. forum rang 5 JvH 23 oktober 2024 15:02
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 oktober 2024 06:47:

    [...]

    Dit moet toch een effect hebben op het orderboek zou je zeggen, daar hintte de CFO ook op bij afgelopen CC.

    Je hoofd in het zand steken en verwachten dat orderboek gelijk blijft is waanzin, ik gok op een krimp tussen de -10 en -20% van het orderboek, in lijn met de prestaties van bv Stellantis.

    Het overstappen van TomTom naar Google bij Renault gaat namelijk ook gewoon door, en gezien de focus van autobouwers om kosten te besparen zou Google voor meerdere autobouwers ook een overweging kunnen zijn ipv HERE of TT.
    Fikse daling vandaag weer. Never catch a falling knife of eigenwijs instappen?
  14. forum rang 4 marathon 11 23 oktober 2024 15:47
    quote:

    gvanmaarsum schreef op 23 oktober 2024 14:13:

    Het is niks, het was niks en het zal ook zelfstandig niks worden.
    Harold is een one trick pony gebleken, veel geluk gehad met de timing van de zuignap-kastjes.
    Alle andere initiatieven hebben gefaald, miljarden zijn er verbrand, er is gewed op de verkeerde paarden Teleatlas, Sports, Indigo, Overture, etc.. Kijk naar de performance van Garmin, de andere bieder voor Teleatlas, deze partij heeft Tom2 op alle fronten ge-outperformd.

    De enige hoop is dat er nog een partij, bijv. Microsoft, langszij komt om Tom2 uit haar lijden te verlossen. Het feit dat de founders het bedrijf op deze prijzen niet private nemen, ze hebben de financiele middelen, is een zeer veeg teken......
    Op deze prijzen gaat hem natuurlijk niet worden. Dat weten de founders ook wel!!
  15. forum rang 4 vreemdvermogen 23 oktober 2024 16:16
    Hmmm. Ik ruik een bijkoop momentje. Mn handels aandeeltjes op 5,30 verkocht. Wil ze wel weer hebben op 4,80. Het is en blijft een niet te doorgronden aandeel. Maar als de dip in de autoindustrie er niet was dan had de vlag er wel ander bij gehangen. Overture lijkt mij een sterk bolwerk. Nu de EU nog. Chinese auto's alleen welkom zonder spyware.
  16. DYEX 23 oktober 2024 16:35
    quote:

    visje schreef op 23 oktober 2024 15:31:

    komt regelmatig voor dat op de dag na een daling er een press release volgt.
    Da's wel een eufemistische manier om de koersmanipulatie voorafgaand aan een persbericht te duiden. In het verleden vaak genoeg gezien dat een gunstig bericht de dag ervoor al min of meer om zeep was geholpen door de koers lager te zetten.

    Dan zou het een bijkoopmoment zijn dus.
603 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.