Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,028   -0,002   (-0,19%) Dagrange 1,026 - 1,036 1.257.043   Gem. (3M) 1,6M

PostNL - oktober 2024

1.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 91 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 MFCONSwasonschuldig 21 oktober 2024 10:53
    quote:

    Ben schreef op 21 oktober 2024 10:35:

    Ach, de gekken hebben de koers van PostNL ooit nog eens schaterlachend naar de 0.99 gebracht of zo, je zou bijna denken dat men dat nog eens wil proberen?
    En ja, A'dam is de meest geliefde beurs onder de shorters...
    Ik heb er toendertijd inderdaad wat opgepikt op 0,99! mooie tijden!
  2. forum rang 5 Trader Stef 21 oktober 2024 11:00
    quote:

    gpjf schreef op 21 oktober 2024 09:49:

    Tsja dit gaat nergens meer over, hier is men echt bezig om de laatste particulieren er uit te duwen. Failliet gaat de boel echt niet en eerlijk is eerlijk, ik ben bang dat we nog wel een douw krijgen met Q 3 maar blijf halsstarrig zitten want ben overtuigd dit ver van de werkelijke waarde is. Kan me voorstellen Trader Stef dat je toch wat nerveus op je stoel zit want enige tijd geleden had ik dat ook en dat heeft me tonnen gekost. Nu zit met minder aantal op gak van 1,25 wat rustiger de zaak te bekijken en denk bij Q 3 nog bij te kopen . Sterkte in ieder geval !
    Thanks!
    Ik maak me geen zorgen maar heb me finaal verkeken op hoe laag het aandeel momenteel koerst. Ik had op een hoger niveau meer interesse verwacht.
    Inclusief vandaag nu 4,4 mln aandelen met GAK € 1,276. Dus ja, sta diep rood.
    Enfin, heb het hier meermaals benoemd.
    Pakketten kan geen structurele marge van 6-8% genereren. Dat is het werkelijke probleem en de voornaamste reden voor overname. De ‘leverage’ van DHL, DPD, GLS ontbreekt en voor PostNL is het een doodlopende weg.
    Bovendien is er altijd het vermoeden dat er met kosten wordt geschoven ten faveure van pakketten.
    Post is altijd de bliksemafleider en is veel geneuzel over.
    Met PostNL kan ook 6-8% (wettelijk maximaal 9%) behaald worden en als dat consequenties heeft, en die zijn er, is dat de business case van PostNL.
    De strategie voor de 2 genoemde punten ontbreekt volledig en daardoor is PostNL een speelbal en blijft het aanmodderen.
  3. forum rang 10 voda 21 oktober 2024 11:13
    Beursblik: Barclays verlaagt koersdoelen Bpost en PostNL
    21-okt-2024 11:11

    Maar is positiever gestemd voor InPost.

    (ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft maandag de koersdoelen voor Bpost en PostNL verlaagd. Dit bleek uit een sectorrapport van de Britse bank.

    Barclays verlaagde het koersdoel voor Bpost van 3,10 naar 2,60 euro en voor PostNL van 1,10 naar 1,00 euro. Het advies voor het Belgische postaandeel blijft Gelijkgewogen en voor het Nederlandse aandeel Onderwogen.

    Voor InPost, een aanbieder van pakketkluisjes met een notering in Amsterdam, verhoogde Barclays juist het koersdoel van 20,00 naar 21,50 euro met een onveranderd Overwogen advies.

    "We blijven optimistisch over de binnenlandse volumegroei van InPost", aldus de analisten.

    Omdat de analisten voor PostNL geen tekenen zien van een volumeversnelling, verlaagden zij hun taxaties voor het derde kwartaal. "Wij verwachten een outlookverlaging voor 2024", blikte Barclays vooruit op de aanstaande kwartaalcijfers.

    Ook voor Bpost gingen de taxaties van Barclays omlaag. Omdat de hogere schuld de ruimte om aandeelhouders te belonen verkleint, ging het koersdoel ook hier omlaag.

    Het aandeel PostNL daalde maandag met 1,3 procent naar 1,12 euro. Bpost daalde 0,4 procent naar 2,41 euro en InPost werd 0,1 procent duurder op 18,73 euro.

    Door: ABM Financial News.
  4. forum rang 6 win some... 21 oktober 2024 11:20
    quote:

    Rayman007 schreef op 21 oktober 2024 10:05:

    [...]

    Mooie post!

    Als aanvulling: het is heel lastig om de kosten van PostNL voor de uitvoering van de UPD vast te stellen. Het is daarbij denk ik vooral de kruisbestuiving tussen de UPD en de zakelijke post die dat lastig maakt. Kijkend naar de business case van de UPD voor PostNL is overigens niet de toebedeling van de kosten het meest relevant, maar vooral de marginale kosten van de UPD en die zijn veel lager. In die zin is de UPD verre van verlieslatend.
    Maar als de zakelijke post naar 48 u bezorging gaat (per 1-1-2025) en de UPD vereist nog 24 u bezorging, dan wordt het qua marginale kosten van de UPD wel een ander verhaal.
  5. forum rang 4 Rechterzijde 21 oktober 2024 11:32
    "Beljaarts benadrukte wel dat hij nog geen besluit heeft genomen, maar slechts een oplossing aan de Kamer wilde voorleggen voor een urgent probleem. Volgens PostNL komt de bezorging van post verder onder druk te staan als het kabinet niet akkoord gaat met een verruiming van de bezorgtijd van consumentenpost."
  6. forum rang 5 prinszicht 21 oktober 2024 11:45
    quote:

    voda schreef op 21 oktober 2024 11:13:

    Beursblik: Barclays verlaagt koersdoelen Bpost en PostNL
    21-okt-2024 11:11

    Maar is positiever gestemd voor InPost.

    (ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft maandag de koersdoelen voor Bpost en PostNL verlaagd. Dit bleek uit een sectorrapport van de Britse bank.

    Barclays verlaagde het koersdoel voor Bpost van 3,10 naar 2,60 euro en voor PostNL van 1,10 naar 1,00 euro. Het advies voor het Belgische postaandeel blijft Gelijkgewogen en voor het Nederlandse aandeel Onderwogen.

    Voor InPost, een aanbieder van pakketkluisjes met een notering in Amsterdam, verhoogde Barclays juist het koersdoel van 20,00 naar 21,50 euro met een onveranderd Overwogen advies.

    "We blijven optimistisch over de binnenlandse volumegroei van InPost", aldus de analisten.

    Omdat de analisten voor PostNL geen tekenen zien van een volumeversnelling, verlaagden zij hun taxaties voor het derde kwartaal. "Wij verwachten een outlookverlaging voor 2024", blikte Barclays vooruit op de aanstaande kwartaalcijfers.

    Ook voor Bpost gingen de taxaties van Barclays omlaag. Omdat de hogere schuld de ruimte om aandeelhouders te belonen verkleint, ging het koersdoel ook hier omlaag.

    Het aandeel PostNL daalde maandag met 1,3 procent naar 1,12 euro. Bpost daalde 0,4 procent naar 2,41 euro en InPost werd 0,1 procent duurder op 18,73 euro.

    Door: ABM Financial News.
    Lekker dan. Ik steek er nog eentje op.

    Van alle adviseurs, heb ik toch de voortrekkersrol. Als eerste kwam ik met pennystock onder de noemer “Q3 probleem uitvergroten”. Marc volgde. Nu Barclays. Wel grappig om te zien dat als ik het zeg, iedereen een beetje bozig doet, en men nu alleen maar beargumenteerd waarom we dan zo laag staan. En nog lager gaan. Bijna een contrair signaal.

    Maar hoe toevallig allemaal. Niet voor een getraind oog. Outlook verlaging. Een schok niet waar. Bijna niet te bevatten als je naar resultaten q2 kijkt. Maar alles is maakbaar. Zo ook een ebit net onder de afgegeven bandbreedte.

    En dan te weten dat de crux is “meer op eigen kracht” versus “mogen we een beetje subsidie”. Beiden zijn politiek gerelateerd. En je weet als ceo alsmaar het antwoord op de vraag die je stelt. Iets in het kader van onderzoek, ACM, AMM en wat nog meer. Je krijgt niet wat je vraagt simpelweg omdat je het niet moet vragen. Anders moet je genoegen nemen met de rol staatssecretaris logistiek met bijbehorend salaris.

    Ze wast haar handen in onschuld en laat een directeur briefjes nu reageren op de situatie. En die is dat ze met de huidige koers zich moet overgeven aan de markt. Tegen elke prijs. Dit was en is het plan. Nu maar hopen dat ze het niet te bont maakt voor haar laatste slag.
  7. bonobo 21 oktober 2024 12:09
    Een privé bedrijf leid je 200% voor de aandeelhouders. Doe je dit niet dan ga je maar 11.11.11 leiden. Zet een CEO aan het hoofd die alles wat niet rendeert buiten gooit, en alles waar het rendement onvoldoende is saneert. Is de postbedeling iets waar je op verliest dan doe je gewoon niet mee aan de aanbesteding aan voorwaarden die je geen baat brengen. Niemand verplicht postnl om zich hiervoor kandidaat te stellen he. Een management die dit alles met lede ogen aanziet verdient het om morgen gedegradeerd te worden tot fietsende postbode. Zet aub andere, capabele, keiharde managers aan het roer
  8. forum rang 6 Op en Neer 21 oktober 2024 13:22
    quote:

    bonobo schreef op 21 oktober 2024 12:09:

    Een privé bedrijf leid je 200% voor de aandeelhouders. Doe je dit niet dan ga je maar 11.11.11 leiden. Zet een CEO aan het hoofd die alles wat niet rendeert buiten gooit, en alles waar het rendement onvoldoende is saneert. Is de postbedeling iets waar je op verliest dan doe je gewoon niet mee aan de aanbesteding aan voorwaarden die je geen baat brengen. Niemand verplicht postnl om zich hiervoor kandidaat te stellen he. Een management die dit alles met lede ogen aanziet verdient het om morgen gedegradeerd te worden tot fietsende postbode. Zet aub andere, capabele, keiharde managers aan het roer
    ab helemaal mee eens.
  9. Rayman007 21 oktober 2024 13:23
    quote:

    win some... schreef op 21 oktober 2024 11:20:

    [...]

    Maar als de zakelijke post naar 48 u bezorging gaat (per 1-1-2025) en de UPD vereist nog 24 u bezorging, dan wordt het qua marginale kosten van de UPD wel een ander verhaal.
    Dat getal zal iets stijgen inderdaad.

    Je zou het ook zo kunnen zien: door de keuze om zakelijke post naar 48 uur te brengen bespaart PostNL ca. 20% aan arbeidskosten voor het bezorgen. Zodra de UPD naar 48 uur gaat komt daar nog tot 5% bij.
  10. forum rang 6 win some... 21 oktober 2024 13:47
    quote:

    Rayman007 schreef op 21 oktober 2024 13:23:

    [...]

    Dat getal zal iets stijgen inderdaad.

    Je zou het ook zo kunnen zien: door de keuze om zakelijke post naar 48 uur te brengen bespaart PostNL ca. 20% aan arbeidskosten voor het bezorgen. Zodra de UPD naar 48 uur gaat komt daar nog tot 5% bij.
    Ben benieuwd waar je deze percentages op baseert?

    Zoals ik het zie is er nu postbode 1 die elke dag wijk A loopt en postbode 2 die elke dag wijk B loopt. Bij 48 uur bezorging kan postbode 1 de ene dag wijk A lopen en de andere dag wijk B. Postbode 2 is dan niet meer nodig. Dat is een besparing van 50%. Dit kan wellicht niet meteen worden gerealiseerd, maar met een jaarlijkse krimp van 10% in postvolumes op termijn wel.

    Wanneer de UPD op 24 u blijft dan moet elke dag een postbode zowel wijk A als wijk B lopen en heb je dus zowel postbode 1 als postbode 2 nodig. En is er dus geen 50% besparing.
  11. forum rang 10 voda 21 oktober 2024 14:20
    Ach ja, als zo het geld binnen moet komen....

    PostNL verhoogt opnieuw prijs van postzegel
    3 uur geleden in Financieel

    DEN HAAG (ANP) - PostNL gaat de prijs van een postzegel opnieuw verhogen. Vanaf 1 januari gaat een postzegel voor brieven binnen Nederland 1,21 euro kosten. Dat is nu nog 1,14 euro. In mei maakte PostNL nog een tussentijdse verhoging bekend die per 1 juli inging. PostNL zegt dat de hogere prijs door de dalende postvolumes onvermijdelijk is.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/115571118...
  12. ydonomi 21 oktober 2024 14:30
    quote:

    voda schreef op 21 oktober 2024 14:20:

    Ach ja, als zo het geld binnen moet komen....

    PostNL verhoogt opnieuw prijs van postzegel
    3 uur geleden in Financieel

    DEN HAAG (ANP) - PostNL gaat de prijs van een postzegel opnieuw verhogen. Vanaf 1 januari gaat een postzegel voor brieven binnen Nederland 1,21 euro kosten. Dat is nu nog 1,14 euro. In mei maakte PostNL nog een tussentijdse verhoging bekend die per 1 juli inging. PostNL zegt dat de hogere prijs door de dalende postvolumes onvermijdelijk is.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/115571118...
    met alle respect voda maar hoe moet het anders dan?
  13. Rayman007 21 oktober 2024 14:57
    quote:

    win some... schreef op 21 oktober 2024 13:47:

    [...]

    Ben benieuwd waar je deze percentages op baseert?

    Zoals ik het zie is er nu postbode 1 die elke dag wijk A loopt en postbode 2 die elke dag wijk B loopt. Bij 48 uur bezorging kan postbode 1 de ene dag wijk A lopen en de andere dag wijk B. Postbode 2 is dan niet meer nodig. Dat is een besparing van 50%. Dit kan wellicht niet meteen worden gerealiseerd, maar met een jaarlijkse krimp van 10% in postvolumes op termijn wel.

    Wanneer de UPD op 24 u blijft dan moet elke dag een postbode zowel wijk A als wijk B lopen en heb je dus zowel postbode 1 als postbode 2 nodig. En is er dus geen 50% besparing.
    Als het zo werkt zou ik zeggen: ontsla postbode 2 en laat postbode 1 wijk A en B bezorgen. Hup 50% bespaard.

    Maar om er toch inhoudelijk op in te gaan: je vergeet dat postbode A dan elke dag dubbel zoveel post moet rondbrengen.
  14. forum rang 5 xof 21 oktober 2024 15:12
    quote:

    voda schreef op 21 oktober 2024 14:20:

    Ach ja, als zo het geld binnen moet komen....

    PostNL verhoogt opnieuw prijs van postzegel
    3 uur geleden in Financieel

    DEN HAAG (ANP) - PostNL gaat de prijs van een postzegel opnieuw verhogen. Vanaf 1 januari gaat een postzegel voor brieven binnen Nederland 1,21 euro kosten. Dat is nu nog 1,14 euro. In mei maakte PostNL nog een tussentijdse verhoging bekend die per 1 juli inging. PostNL zegt dat de hogere prijs door de dalende postvolumes onvermijdelijk is.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/115571118...
    In Belgie kost levering 24 uur ruim het dubbele tov PNL.

    Zelfs "slow mail" non prio, 3 dagen ligt op 1,46 per poststuk.

    Onze 2e kamer moet leren realistisch te denken.

    De UPD gaat hopelijk retour DenHaag
1.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 91 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.