Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,984   -0,001   (-0,10%) Dagrange 0,984 - 0,997 1.562.246   Gem. (3M) 1,6M

PostNL - oktober 2024

1.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 91 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 prinszicht 18 oktober 2024 09:10
    www.iex.nl/Nieuws/801551/Beursblik-ci...

    Ook van Marc. De basis van zijn koopadvies op 1,65. Bij de vorige cijfers. Laten we met z’n allen proberen te achterhalen wat nou de reden is voor het plotsklaps wijzigen van het advies?

    Outlook is niet aangepast. Niet openbaar tenminste. Krimp briefjes viel mee. Pakketjes waren bijna on par. Ofwel, waarom haal je 250 miljoen van de waardering af? Dat is bijna 1/3.

    Je gaat bijna denken aan het lekken van informatie. Iets van…..”we gaan het niet halen”. En er vindt ook nog politiek overleg plaats achter gesloten deuren.
  2. perry1 18 oktober 2024 09:15
    quote:

    prinszicht schreef op 18 oktober 2024 09:10:

    www.iex.nl/Nieuws/801551/Beursblik-ci...

    Ook van Marc. De basis van zijn koopadvies op 1,65. Bij de vorige cijfers. Laten we met z’n allen proberen te achterhalen wat nou de reden is voor het plotsklaps wijzigen van het advies?

    Outlook is niet aangepast. Niet openbaar tenminste. Krimp briefjes viel mee. Pakketjes waren bijna on par. Ofwel, waarom haal je 250 miljoen van de waardering af? Dat is bijna 1/3.

    Je gaat bijna denken aan het lekken van informatie. Iets van…..”we gaan het niet halen”. En er vindt ook nog politiek overleg plaats achter gesloten deuren.
    Hij hoort bij de boevenbende. Herna heeft nu geen baat bij goede cijfers, dat moet iedere koper zich nu realiseren. Je kunt nu beter eerst Q3 afwachten en dan instappen. Met Q3 kunnen ze spelen/schuiven wat ze willen met Q4 kan dat niet zo gemakkelijk.
  3. forum rang 5 prinszicht 18 oktober 2024 09:18
    fonkmagazine.nl/artikelen/economisch/...

    Dat waren nog eens tijden. Iets kopen. Op de tent passen. En doorverkopen. Ook hier was de basis flinterdunne marges of negatief.

    Nu heeft de goede man 3 procent plus wat eerder 5 plus was. Hij kan in een kwade bui de boel eens flink opschudden. Gewoon 25 miljoen beschikbaar stellen en een kooporder plaatsen. Zich een beetje roeren in het gezelschap en de koers een eurootje hoger zetten. Het verbaast mij dat hij zogenaamd lijdzaam toeziet.
  4. forum rang 5 Trader Stef 18 oktober 2024 09:19
    quote:

    Trader Stef schreef op 17 oktober 2024 22:24:

    [...]
    De druk voor verkoop wordt (ook) opgevoerd. Het niet zelfstandig kunnen bestaan van PostNL heb ik hier vaak benadrukt. Afgezien van de COVID periode al jaren zichtbaar en door serieuze partijen omschreven.
    Grote vraag was/is hoe ver laat men de koers zakken?
    Daar heb ik me behoorlijk vergist!
    De geesten voor overname worden rijper en rijper. De politiek zal een keuze moeten maken. Of zelf de rotzooi accepteren of het Kretinsky laten oplossen.
    De beleggers zijn er wel klaar mee en ook van JdeM verwacht ik overgave.
    Bovendien heeft hij aardig wat dividend binnengeharkt.
  5. forum rang 6 win some... 18 oktober 2024 09:23
    quote:

    WarAnt schreef op 18 oktober 2024 08:41:

    Ik snap niet dat PostNL dat zo moeilijk maakt.
    Vergeet aanpassing van de postwet.
    Maak next day postbezorging duur.
    Maak best effort postbezorging goedkoper. (1-3dagen)
    Laat de klant kiezen.

    Werkt al jaren zo in Belgie bvb met prior-zegels.
    Het probleem van Postnl is Herna Verhagen. Zij is in hart en nieren een ambtenaar. Onder het mom van 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' zal zij altijd het belang van de overheid boven dat van Postnl stellen.
  6. Riquer 18 oktober 2024 09:24
    Dit is gevalletje begin van de zaak einde van het vermaak info was al uitgelekt koers daling heeft gisteren al plaatsgevonden
    De druk op HV neemt toe zij krijgt het niet op de rit dat weten we allemaal
    Morrende aandeelhouders klagende werknemers en ga zo maar
    De waarde zit alleen nog in het distributie net wie wil daarvoor een bod doen
    UPD of toch K maar die heeft geen haast prima steeds lagere koersen maar voorlopig kalvert de koers steeds verder af en komt er af en toe een opleving maar die wordt toch weer teniet gedaan door de shorters
    Er zijn geen particulieren of institutionele beleggers die grote bedragen gaan investeren
    De koers is voor de aandeelhouders feitelijk te laag om uit te stappen
    Never look back in anger
    Nunca te perdonas por sus errores
  7. forum rang 4 JvH 18 oktober 2024 09:25
    quote:

    upsidedown schreef op 18 oktober 2024 08:26:

    Fikse verkoopgolf van postnl vandaag? Flinke koersdaling zorgt er heel misschien voor dat er iets gaat veranderen?
    Voor het weekend verkopen? Ik dacht het niet, je moet er toch niet aan denken dat dit weekend K of UPS met een bod komt. En dat is zeker niet ondenkbaar vanaf dit achterlijke koersniveau. UPS kan het gewoon proberen met een redelijk bod van zeg 1.80 a 2 euro om mee te beginnen. Ik denk zelfs dat de voorkennis die Beljaarts heeft het volgende betreft. UPS wil PostNL overnemen op voorwaarde dat de UPD afgestoten wordt.
  8. forum rang 5 Trader Stef 18 oktober 2024 09:42
    Het is opmerkelijk dat Beljaarts zegt over belangrijke informatie te beschikken en het zich permitteert dit bij zich te houden.
    Als het overname betreft, wat ik niet denk, is het strafbaar en kan onmogelijk zo lang onder de pet worden gehouden.
    Al met al raar dat dit niet een onmiddellijke vervolg krijgt.
  9. forum rang 6 trab33 18 oktober 2024 09:50
    hou toch eens op over die overname , concentreer u op eigen kracht. Vadertje staat heeft al de best mogelijke partner afgewezen alsook werken ze postnl op alle mogelijke manieren tegen .
    Ze hebben een verlieslatend bedrijf moeten overnemen om zoveel mogelijk mensen aan het werk te zetten en nu worden ze ook nog tegengewerkt om productiever te werken .
    Het is wat het is , op eigen kracht de marges en omzet opkrikken en dat is volgens mij de énige manier om een winst van 40 a 50 cent per jaar te boeken in de komende jaren .
    Dit zal gepaard gaan met een koers tussen de 2 en 3.5 euro ,,,,that's it folks""""
  10. forum rang 6 sportliefhebber 18 oktober 2024 10:25
    quote:

    trab33 schreef op 18 oktober 2024 09:50:

    hou toch eens op over die overname , concentreer u op eigen kracht. Vadertje staat heeft al de best mogelijke partner afgewezen alsook werken ze postnl op alle mogelijke manieren tegen .
    Ze hebben een verlieslatend bedrijf moeten overnemen om zoveel mogelijk mensen aan het werk te zetten en nu worden ze ook nog tegengewerkt om productiever te werken .
    Het is wat het is , op eigen kracht de marges en omzet opkrikken en dat is volgens mij de énige manier om een winst van 40 a 50 cent per jaar te boeken in de komende jaren .
    Dit zal gepaard gaan met een koers tussen de 2 en 3.5 euro ,,,,that's it folks""""
    Vadertje staat zou zich net als bij KLM in moeten kopen voor zo 'n 30%
    Dan zou zijn bemoeizucht nog acceptabel zijn.
    Nu hebben ze een stropop als CEO, die met een absurd hoog salaris het belang van vadertje staat dient zonder enige toenadering of hulp en zonder extra kosten.
    Zolang het duurt, natuurlijk.
  11. forum rang 6 Op en Neer 18 oktober 2024 10:28
    quote:

    trab33 schreef op 18 oktober 2024 09:50:

    Ze hebben een verlieslatend bedrijf moeten overnemen om zoveel mogelijk mensen aan het werk te zetten en nu worden ze ook nog tegengewerkt om productiever te werken .
    Dit had PostNL zeker niet moeten doen. Dit heeft een onderhandelingspositie heel zwak gemaakt. Het is ook slecht geweest voor de aandeelhouders. Wellicht zijn er nog mogelijkheden voor een schadeclaim. De overheid en de banken hebben een flink voordeel gehad. Compensatie is hier op zijn plaats.
  12. forum rang 6 Alrob2 18 oktober 2024 10:28
    quote:

    trab33 schreef op 18 oktober 2024 09:50:

    hou toch eens op over die overname , concentreer u op eigen kracht. Vadertje staat heeft al de best mogelijke partner afgewezen alsook werken ze postnl op alle mogelijke manieren tegen .
    Ze hebben een verlieslatend bedrijf moeten overnemen om zoveel mogelijk mensen aan het werk te zetten en nu worden ze ook nog tegengewerkt om productiever te werken .
    Het is wat het is , op eigen kracht de marges en omzet opkrikken en dat is volgens mij de énige manier om een winst van 40 a 50 cent per jaar te boeken in de komende jaren .
    Dit zal gepaard gaan met een koers tussen de 2 en 3.5 euro ,,,,that's it folks""""
    Tja dat zou leuk zijn, een koers tussen de 2 en 3,5 euro. Klinkt toch fijner dan 113 eurocent. Maar ja, wanneer. Mijn calls dec 1.20 staan nu flink onder water, zou ze door moeten rollen om een mogelijke waardeloze expiratie te voorkomen. Maar ja dat betekent ook een flink verlies nemen en daar is het nog te vroeg voor, want we hebben nog de 3e kwartaalcijfers te slikken en wie weet. Ach en een kerst/eindejaarsrally komt altijd, die mag van mij nu al komen.
    We zullen dus dddoooorrrgggaaaaan!
  13. Riquer 18 oktober 2024 10:50
    Dat heb ik al zo vaak geopperd alles wat HV fout heeft gedaan weten we allang
    Wordt op het forum tot vervelens herhaald maar is inmiddels zo uitgekauwd dat het irriteert
    De grote aandeelhouders zouden het initiatief hiervoor kunnen nemen
    De kosten zijn gauw terugverdiend als HV met het MT vertrekt.
  14. bonobo 18 oktober 2024 11:32
    Een privé bedrijf moet als dusdanig gerund worden, zonder bemoeienissen van de overheid of de politiek. Een bedrijf jennen met een UPD postwet die 200 jaar oud is, en in 2009 (wat ook al een eeuwigheid geleden is) eens is aangepast is ongezien. Vroeger had je een grammofoonplaat, vervolgens de DVD, vervolgens een ipod en momenteel alles via streaming,...om maar te zeggen dat alles razendsnel veranderd en men zich niet kan vastklampen aan het verleden. Wil je uw brief snel, dan betaal je daar navenant voor, is het niet zo dringend dan betaal je minder. En wat de pakjes betreft doe je hetzelfde; Kom je het zelf ergens uit een locker oppikken dan betaal je weinig, sta je erop dat het thuis moet geleverd worden dan betaal je maar wat meer. Je kan klanten pamperen en pamperen, maar op het einde van de dag moet alles ook rendabel zijn. Tenslotte denk ik dat UPS (die al hebben aangegeven om te willen groeien in de benelux), en die een market cap van 115 miljard dollar heeft, postNL voor een prikje van minimum 3 euro kan overnemen, 1.5-2.0 miljard euro, en er een geweldige zaak aan doen, zolang ze maar het been stijf houden over een postwet die ook moet rekening houden met de realiteit anno 2024. Het zijn de ondernemers die met hun 2 voeten op de grond staan, wat je spijtig genoeg niet van een politieker kan verwachten
1.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 91 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.