Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel STELLANTIS NV PSE:STLAP.FR, NL00150001Q9

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,168   -0,044   (-0,36%) Dagrange 11,918 - 12,198 2.301.298   Gem. (3M) 2,8M

Forum Stellantis geopend

601 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BobDeBrouwer 11 oktober 2024 15:34
    Rond de 11 euro ga ik mijn voorlopig laatste pluk inslaan en dan kijk ik het minimaal een half jaar aan voordat ik er iets mee doe. Eventueel bij een snelle (onverwachte) stijging tussendoor nog wat gedekte calls schrijven.

    Ik verwacht niet dat we de 5 euro nog gaan zien, wellicht wel nog net even onder het tientje.
  2. forum rang 7 Fender bass 16 oktober 2024 09:38
    Daling van nog mee.

    Stellantis estimates 20% fall in Q3 shipments
    Stellantis NV said on Wednesday that its shipments in the third quarter of 2024 are estimated to have dropped 20% year on year to 1.1 million units. Shipments include vehicles delivered to dealers, distributors and retail and fleet customers.

    According to the carmaker, the decline in shipments was registered in all regions except South America, where shipments climbed 14% compared to the third quarter of 2023. The most significant drops were registered in North America, where shipments were down 36% year on year, and China and India & Asia Pacific, where they slid 30%. Stellantis also noted that shipments of its luxury Maserati brand plunged 60% to 2,100 vehicles.

    The company is set to report its full third-quarter results on October 31.

    Baha Breaking News (BBN) / NP

    KEYWORDS:
    AUTO INDUSTRY | STELLANTIS

    www.breakingthenews.net/news/details/...
  3. forum rang 10 voda 16 oktober 2024 09:49
    Update: fors lagere verkopen Stellantis
    16-okt-2024 09:50

    Als gevolg van voorraadreducties en nieuwe lanceringen.

    (ABM FN-Dow Jones) Stellantis heeft in het derde kwartaal veel minder auto's afgeleverd. Dit bleek woensdag uit verkoopcijfers van de fabrikant van bijvoorbeeld Fiat en Chrysler.

    Er werden afgelopen kwartaal in totaal 1,15 miljoen auto's verscheept. Dat is 20 procent minder dan in het derde kwartaal van 2023.

    In Noord-Amerika was de daling liefst 36 procent. Voor een flink deel was dit toe te schrijven aan een productiestop die Stellantis invoerde om overtollige voorraden te kunnen wegwerken bij dealers.

    De Amerikaanse verkoop aan eindklanten ondersteunde echter een stijging van het marktaandeel, van 7,2 procent in juli, naar 7,9 procent in augustus, naar 8,0 procent in september, aldus Stellantis.

    In Europa daalden de leveringen met ongeveer 17 procent, voornamelijk als gevolg van een vertraging bij de lancering van nieuwe exemplaren op basis van het Smart Car-platform. Maar de vooruitzichten zijn goed, aldus Stellantis, wijzend op de orders die binnenkwamen, zoals voor 50.000 exemplaren van de gloednieuwe Citroën C3 en 80.000 exemplaren van de nieuwe Peugeot 3008.

    In China, India en de rest van Azië was er een daling van 30 procent.

    Maserati werd door Stellantis apart benoemd. Hier was er een krimp van liefst 60 procent op jaarbasis.

    Op de beurs van Parijs noteerde het aandeel Stellantis woensdag 0,8 procent lager aan 11,91 euro. Exor, dat een groot belang heeft in Stellantis, daalde woensdag met 0,6 procent op de Amsterdamse beurs.

    Update: om meer regio's toe te voegen en koersreactie Exor.

    Door: ABM Financial News.
  4. forum rang 6 N audio 16 oktober 2024 17:27
    quote:

    Endless schreef op 16 oktober 2024 10:09:

    Koers van 27 naar 11,85 dit nieuws is in overtreffende trap ingecalculeerd. Eerlijk na alle stormvloed aan berichten vind ik dit nog meevallen.
    Mee eens. Resultaten die ik hier zie, vallen relatief mee. Zeker omdat Q3 vorig jaar goed was.
    Rechtvaardigt zoiets ~55% aan verlaging marketcap?
    Dat waag ik toch te betwijfelen.
  5. forum rang 4 VforVermogen 16 oktober 2024 17:37
    quote:

    N audio schreef op 16 oktober 2024 17:27:

    [...]

    Mee eens. Resultaten die ik hier zie, vallen relatief mee. Zeker omdat Q3 vorig jaar goed was.
    Rechtvaardigt zoiets ~55% aan verlaging marketcap?
    Dat waag ik toch te betwijfelen.
    De waardering van het aandeel is bijzonder laag. Heel aanlokkelijk, mocht er in 'de nieuwe wereld' een plek voor Stellantis blijken te zijn dan kan het aandeel zomaar verdubbelen - alleen al vanwege een hogere multiple. Of kun je genieten van een heerlijk dividendrendement. De grote vraag is of Stellantis zich de komende jaren kan herpakken of dat de resultaten beetje bij beetje verder zullen slinken. Als het laatste het geval is, wat goed zou kunnen, dan kan de multiple nóg lager worden, totdat er uberhaupt geen winst meer is. Omdat ik niet durf te voorspellen of Stellantis in 'de nieuwe wereld' concurrerend kan zijn is het voor mij nog een no-go. Maar het is wel erg goedkoop nu, allerlei doemscenario's zijn ingeprijsd. Kan een gokje wagen met een kleine positie.
  6. forum rang 10 voda 18 oktober 2024 09:24
    Deutsche Bank herhaalt het houdadvies voor STELLANTIS NV
    vrijdag 18 oktober 2024 - 05:55u -

    Deutsche Bank verlaagt het koersdoel van STELLANTIS NV naar € 14,00 van € 23,00. Het houdadvies van dinsdag 1 oktober 2024 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van -8,72%.

    www.guruwatch.nl/advies/174712/STELLA...
  7. forum rang 10 voda 21 oktober 2024 06:46
    Goldman Sachs herhaalt het koopadvies voor STELLANTIS NV
    maandag 21 oktober 2024 - 05:56u -

    Goldman Sachs verlaagt het koersdoel van STELLANTIS NV naar € 16,00 van € 23,00. Het koopadvies van woensdag 14 augustus 2024 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van -13,94%.

    www.guruwatch.nl/advies/174756/STELLA...
  8. forum rang 7 Dividend Collector 11 november 2024 19:43
    "De winst van Europese autofabrikanten kan onder druk komen te staan door de tariefplannen van Trump, volgens Berenberg. Trump heeft aangegeven dat hij de tarieven op de import van auto's uit de EU kan verhogen naar 10 procent, tegenover de huidige 2,5 procent. Duitse autofabrikanten zouden het grootste risico lopen, denkt Berenberg. Porsche verloor 0,4 procent en Daimler Truck daalde met 1,1 procent. Ook Stellantis zou in de problemen kunnen komen, door de productiefaciliteiten in Mexico. Dat aandeel steeg met 1,8 procent."

    www.iex.nl/Nieuws/807872/Europese-beu...
601 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.