Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,220   -0,020   (-0,14%) Dagrange 14,105 - 14,320 278.254   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

41.441 Posts
Pagina: «« 1 ... 1833 1834 1835 1836 1837 ... 2073 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Claude Hommel 16 oktober 2024 12:05
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 oktober 2024 11:54:

    De ENIGE hoop voor de vaste JETTERs is nu de verkoop van Grubhub en zelfs dan is de kans op een redelijke netto winst bijna nihil.
    Zolang de feecaps er niet af zijn, krijgen ze geen fatsoenlijke prijs voor Grubhub. En gaan ze Grubhub dus ook niet verkopen. Ze geven ook aan dat Grubhub niet cashflow negatief is. Er wordt dus geen geld op verloren en er is dus ook geen enorme haast om te verkopen. Voorlopig dus even doormodderen. Zodra de feecaps er af zijn, kan Grubhub verkocht worden. Ik ben wel benieuwd wat het dan nog opbrengt.
  2. Johnnepon 16 oktober 2024 12:07
    quote:

    Bromsnor schreef op 16 oktober 2024 11:31:

    [...]
    Ik heb het zelf niet gehoord, maar opnieuw blinkt Jitsie groen uit in vaagheid.
    Blijft een enorme flapdrol.
    Eruit met die vent.
    Tsja veel bedrijven laten in eerste oogopslag alleen de goede resultaten zien. Altijd zelf de volledige cijfers doorspitten. Jitse zal nooit maar dan ook nooit iets negatiefs zeggen en altijd mooi weer spelen. Vele retail beleggers zijn er al ingetrapt. De markt niet:
  3. forum rang 4 VanDam75 16 oktober 2024 12:14
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2024 11:42:

    [...]

    Ik ben niet zo negatief als jij bent.

    Alinea 1: met je eens dat strategie voor ordergroei niet werd toegelicht, maar dat wil niet zeggen dat die er niet is natuurlijk. Voor hen is het simpelweg een kwestie van focus, waar investeer je tijd en geld in. In efficiëntie (dus bottom line) of in orders/volume (is top line). Idealiter beide, maar wat je aan marketing/acties uitgeeft voor klantenbinding kun je niet aan technologie voor efficiënte besteden. It’s that simple.

    Alinea 2: je gaat niet investeren in een onderdeel waar je geen eigen toekomst in ziet. Dat doet geen enkel bedrijf. In NA ligt focus op geen geld aan verspillen, en feecaps zorgen ervoor dat opbrengst wordt beperkt dus als je er zo min mogelijk geld aan wilt verliezen kun je daardoor ook niet investeren. Zonder fresco’s was er wellicht wat ruimte om op te poetsen.

    Alinea 3: Amazon samenwerking draagt bij aan exposure. Dus minder eigen marketing nodig werd gezegd. Klinkt logisch. Misschien geen tig miljoenen orders extra, maar zie ook weinig nadeel of kosten.

    Alinea 4: Feecaps is de beperkende factor voor Grubhub sale. En landinformatie maakt concurrentie wijzer, wat maakt het jou uit?

    Alinea 5: men doet de afgelopen anderhalf a 2 jaar exact wat men zei te doen. Focus op cash flow. Daarbij nauwelijks verschil met de afgegeven doelen. Als je er nu al zo negatief naar kijkt zou ik direct uitstappen als ik jou was.
    Goede samenvatting
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 oktober 2024 12:22
    quote:

    Claude Hommel schreef op 16 oktober 2024 12:05:

    [...]
    Zolang de feecaps er niet af zijn, krijgen ze geen fatsoenlijke prijs voor Grubhub. En gaan ze Grubhub dus ook niet verkopen. Ze geven ook aan dat Grubhub niet cashflow negatief is. Er wordt dus geen geld op verloren en er is dus ook geen enorme haast om te verkopen. Voorlopig dus even doormodderen. Zodra de feecaps er af zijn, kan Grubhub verkocht worden. Ik ben wel benieuwd wat het dan nog opbrengt.
    Dus wachten tot wellicht nooit.
  5. pietverdriet 16 oktober 2024 12:35
    De mening van de echte analisten zijn niet zo negatief. Het enige negatieve lees ik van de analisten hier op dit forum. Echter neem ik die meningen met die korrel en iets van zout.

    Dat is meer preken voor eigen parochie. Geef wel toe dat ik op iets beter had gehoopt. Maar dit is redelijk volgens verwachting.
  6. Johnnepon 16 oktober 2024 12:42
    quote:

    pietverdriet schreef op 16 oktober 2024 12:35:

    De mening van de echte analisten zijn niet zo negatief. Het enige negatieve lees ik van de analisten hier op dit forum. Echter neem ik die meningen met die korrel en iets van zout.

    Dat is meer preken voor eigen parochie. Geef wel toe dat ik op iets beter had gehoopt. Maar dit is redelijk volgens verwachting.
    Die analisten preken juist voor hun eigen parochie. Koersdoelen zijn bedoeld om jou te laten handelen, zodat zij transactiekosten kunnen verdienen. Denk je dat een professional luistert naar deze adviezen? Vergeet niet dat de koersdoelen ooit 110+ waren.
  7. forum rang 5 Jimnotaris 16 oktober 2024 12:46
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2024 11:42:

    [...]

    Ik ben niet zo negatief als jij bent.

    Alinea 1: met je eens dat strategie voor ordergroei niet werd toegelicht, maar dat wil niet zeggen dat die er niet is natuurlijk. Voor hen is het simpelweg een kwestie van focus, waar investeer je tijd en geld in. In efficiëntie (dus bottom line) of in orders/volume (is top line). Idealiter beide, maar wat je aan marketing/acties uitgeeft voor klantenbinding kun je niet aan technologie voor efficiënte besteden. It’s that simple.

    Alinea 2: je gaat niet investeren in een onderdeel waar je geen eigen toekomst in ziet. Dat doet geen enkel bedrijf. In NA ligt focus op geen geld aan verspillen, en feecaps zorgen ervoor dat opbrengst wordt beperkt dus als je er zo min mogelijk geld aan wilt verliezen kun je daardoor ook niet investeren. Zonder fresco’s was er wellicht wat ruimte om op te poetsen.

    Alinea 3: Amazon samenwerking draagt bij aan exposure. Dus minder eigen marketing nodig werd gezegd. Klinkt logisch. Misschien geen tig miljoenen orders extra, maar zie ook weinig nadeel of kosten.

    Alinea 4: Feecaps is de beperkende factor voor Grubhub sale. En landinformatie maakt concurrentie wijzer, wat maakt het jou uit?

    Alinea 5: men doet de afgelopen anderhalf a 2 jaar exact wat men zei te doen. Focus op cash flow. Daarbij nauwelijks verschil met de afgegeven doelen. Als je er nu al zo negatief naar kijkt zou ik direct uitstappen als ik jou was.
    Precies, je geeft exact aan wat het probleem is. Er wordt meer verwacht dan 2 jaar "dezelfde doelen" en daarom staat de koers ook al 2 jaar rond hetzelfd niveau.
  8. forum rang 5 Altijd prijs 16 oktober 2024 12:50
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2024 11:44:

    [...]

    Hij mag daar niets materieels over zeggen. Simpelweg de regels.

    En hij gaf wel aan dat er veel op dat thema wordt gesproken. Veel concreter mag niet.
    Lichtpuntje. Hopelijk met voldoende branduren. Er wordt nu jaren gepraat in de bestuurskamers kennelijk. Kan me niet voorstellen dat het resultaat daar beter van wordt onderhand.
  9. forum rang 7 Hendrik Roo 16 oktober 2024 12:58
    Blijf benieuwd naar de strategie van Shorters. Hoe groot mijn teleurstelling in JET ook is, instorten doet het niet direct. Daarentegen blijft er wel een overname boven JET hangen. Als geheel of in delen. Ik vraag me af wat het moment is waarop Shorters wachten om te gaan coveren.
  10. Jetflow 16 oktober 2024 12:58
    Als ik naar de cijfers kijk word ik daar niet heel blij van. De krimp is nog steeds wel erg groot, en dat terwijl ze vorige cijfers zowat impliceerden dat USA weer zou gaan terugkeren naar groei.

    Het voordeel is wel denk ik dat de winstgevendheid verder omhoog gaat, ook als je kijkt naar de groei van de revenue per order.

    Op dit moment is JET wel een speelbal van shorters, ook al koopt Jitse nog zo veel aandelen in. Het is echt wachten op de fee caps, maar ik zie Jitse wanneer de fee caps opgeheven zijn ook wel Grubhub niet verkopen. Of in ieder geval een grotere samenwerking met Amazon aangaan, 50/50 in grubhub. Dat zou ook positief zijn want Amazon is gewoon een enorme speler.
41.441 Posts
Pagina: «« 1 ... 1833 1834 1835 1836 1837 ... 2073 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.