Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,053   -0,045   (-4,10%) Dagrange 1,046 - 1,100 3.856.006   Gem. (3M) 1,4M

PostNL - oktober 2024

1.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 91 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 upsidedown 12 oktober 2024 16:47
    quote:

    Rayman007 schreef op 12 oktober 2024 14:52:

    Wat ik mij afvraag is of het PostNL-project "Logisch Bezorgen" bij de beleggerscommunity/buitenwereld bekend is?

    Dit project is een ongelofelijke flop dat een groot negatief effect heeft gehad en nog steeds heeft op het bedrijf en op de financiële resultaten. Toch lees ik er in de berichtgeving van PostNL niets over. Ik denk dat het bewust onder de pet wordt gehouden en dat als bekend zou zijn wat hier allemaal gebeurd is dat minimaal het einde van HV zou betekenen.
    Logisch bezorgen mbt efficientere routes voor post neem ik aan? Postbezorging is een overleden business.
    Ik pleit voor een nieuwe naam vd postbode in de 21e eeuw: pakket-bezorger. Al die postbodes die vanuit een garagebox hun post bezorgen...gewoon vervangen door pakketjes vanuit diezelfde garagebox.
  2. forum rang 6 upsidedown 12 oktober 2024 17:12
    Wij stonden bij deze brievenbus die gaat verdwijnen: wie gebruikt 'm eigenlijk nog?
    Een brief op de post doen lijkt iets uit een ver verleden. Dat merkt PostNL ook. Daarom worden honderden brievenbussen verwijderd in Flevoland, Overijssel en Gelderland. De Stentor wacht bij een brievenbus die verdwijnt. Wie maakt er nog gebruik van?
    -------
    Eh. Een chocoladeletter wellicht?
    Helaas. De bezorgkosten hiervoor zijn net zo hoog, zo niet hoger dan het product de chocoladeletter....
  3. Rayman007 12 oktober 2024 17:59
    quote:

    upsidedown schreef op 12 oktober 2024 16:47:

    [...]
    Logisch bezorgen mbt efficientere routes voor post neem ik aan? Postbezorging is een overleden business.
    Ik pleit voor een nieuwe naam vd postbode in de 21e eeuw: pakket-bezorger. Al die postbodes die vanuit een garagebox hun post bezorgen...gewoon vervangen door pakketjes vanuit diezelfde garagebox.
    Efficiëntere routes was inderdaad het uitgangspunt. In de businesscase zou dit enkele procenten besparing moeten opleveren. De implementatie is echter desastreus verlopen en het zal nog vele jaren duren voordat dit project zich heeft terugverdiend, als dat ooit al het geval zal zijn.

    Dat postbezorging een overleden business is, is m.i. enkel de schuld van het management van PostNL zelf. Ik denk dat je ervan versteld staat hoeveel post er nog dagelijks bezorgd wordt. Daarin is het aandeel van particulieren dat post via de rode brievenbussen verstuurt slechts een fractie.
  4. Rayman007 12 oktober 2024 18:01
    quote:

    upsidedown schreef op 12 oktober 2024 17:12:

    Wij stonden bij deze brievenbus die gaat verdwijnen: wie gebruikt 'm eigenlijk nog?
    Een brief op de post doen lijkt iets uit een ver verleden. Dat merkt PostNL ook. Daarom worden honderden brievenbussen verwijderd in Flevoland, Overijssel en Gelderland. De Stentor wacht bij een brievenbus die verdwijnt. Wie maakt er nog gebruik van?
    -------
    Eh. Een chocoladeletter wellicht?
    Helaas. De bezorgkosten hiervoor zijn net zo hoog, zo niet hoger dan het product de chocoladeletter....
    Een chocoladeletter die gebruik maakt van een brievenbus. Dat zou pas knap zijn ;)
  5. forum rang 6 upsidedown 12 oktober 2024 18:22
    quote:

    Rayman007 schreef op 12 oktober 2024 17:59:

    [...]

    Efficiëntere routes was inderdaad het uitgangspunt. In de businesscase zou dit enkele procenten besparing moeten opleveren. De implementatie is echter desastreus verlopen en het zal nog vele jaren duren voordat dit project zich heeft terugverdiend, als dat ooit al het geval zal zijn.

    Dat postbezorging een overleden business is, is m.i. enkel de schuld van het management van PostNL zelf. Ik denk dat je ervan versteld staat hoeveel post er nog dagelijks bezorgd wordt. Daarin is het aandeel van particulieren dat post via de rode brievenbussen verstuurt slechts een fractie.
    Waar t mij om gaat. Er zijn brievenbussen bij huizen in overvloed. Er is inmiddels ook een naam voor: een brievenbuspakketje....de envelop wordt digitaal verstuurd....een chocoladeletter past er door...kost me kapitalen....gewoon al die particuliere brievenbussen vervangen door 1 garagebox....en van daaruit...uitleveren...
  6. forum rang 6 upsidedown 12 oktober 2024 18:46
    quote:

    Rayman007 schreef op 12 oktober 2024 18:01:

    [...]

    Een chocoladeletter die gebruik maakt van een brievenbus. Dat zou pas knap zijn ;)
    Al die postbezorgers...in vaste dienst aangenomen inmiddels...are doomned....pas je aan, aan t nieuwe beleid, brievenbussen verdwijnen nu erg snel uit t straatbeeld, enneh denk mee pro-actief...die hele sociale werkplaats gaat postnl niet overeind houden...vakbonden trekken aan een dood paard. De 2e kamer afgelopen week...trekt aan n dood paard...yteke de jong...hoe populistisch a la trump/vs kun je zijn....trekt aan n dood paard...!
  7. hejobo 12 oktober 2024 19:14
    Niet alleen de Oranje Bievenbus wordt een museumstuk.
    Wat is er gebeurt met de groene openbare telefooncellen?
    Die zijn al een museumstuk geworden en wat te denken van de pechpalen van de ANWB ook alleen nog in een museum te vinden.
    De voortgang hou je niet tegen net zoals de online bestellingen dat zal alleen maar meer worden.
    Daar valt het geld te verdienen ongeacht welke koerier het langs brengt.
  8. forum rang 6 Op en Neer 13 oktober 2024 10:11
    quote:

    gpjf schreef op 13 oktober 2024 09:57:

    Met straks een mooie ontslagvergoeding?
    Een doosje ' Merci ' is meer dan genoeg voor haar. Koers nu € 1,17. Bod € 5,75 is tegengehouden, omdat ze zei dat het op eigen kracht beter kon. Het heeft de aandeelhouders al meer dan voldoende gekost dat het bod niet is doorgegaan. De waarde is al nagenoeg vernietigd. Genoeg is genoeg.
  9. forum rang 6 Op en Neer 13 oktober 2024 10:42
    quote:

    MyOpinion schreef op 13 oktober 2024 10:36:

    Mi. is postnl nu het moment om in te investeren en een eventueel verlies zo in te lopen.
    De koers staat nu exact op 20% van het bod wat destijds door Bpost is uitgebracht. Hopelijk geldt de 80/20 regel en dat zou betekenen dat de bodem gezet is. Volume was afgelopen vrijdag behoorlijk groot, ruim 3x de normale omzet 3*1,3= 3,9, volume was 4,5 miljoen stukken. ING kwam met een flinke koersdoelverlaging. Je weet het maar nooit. Als PostNL met dramatische derde kwartaalcijfers komt, dan is zelfs de 1 euro grens niet meer veilig. Ze worden dan zelfs een pennystock.
  10. forum rang 5 Uniek 13 oktober 2024 11:06
    quote:

    Op en Neer schreef op 13 oktober 2024 10:42:

    [...]
    De koers staat nu exact op 20% van het bod wat destijds door Bpost is uitgebracht. Hopelijk geldt de 80/20 regel en dat zou betekenen dat de bodem gezet is. Volume was behoorlijk groot. Je weet het maar nooit. Als PostNL met dramatische derde kwartaalcijfers komt, dan is zelfs de 1 euro grens niet meer veilig. Ze worden dan zelfs een pennystock.
    Als je naar de grafiek kijkt is vrijdag wel een verzwakking geweest en sluit ik terug naar die oude bodem onder de euro ook niet meer uit.

    Ik vraag me alleen af wat daar de trigger voor zou moeten zijn want welk slecht nieuws kan er nog meer komen dan al bekend is?

    Het is alleen wel te hopen dat andere analisten hun koersdoelen niet aanpassen op het politieke getreuzel want dan denk ik dat er een eerste onder de euro komt. Sommigen zitten nu al laag www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/a...

    Zou graag openheid van zaken willen bij PostNL, maar daarvoor nog 3 weken tot de cijfers. Duimen draaien dat die meevallen
  11. forum rang 5 gpjf 13 oktober 2024 12:38
    Ik blijf toch de huidige gang van zaken in het oog van potentiële overname niet negatief benaderen. Misschien ben ik een der laatste Mohikanen maar we weten allen dat de upd een aflopende zaak is. De organisatie die daar voor nodig is, kost alleen maar geld en gaat ten koste van de focus op parcels. Vroeg of laat is het sowieso einde oefening met de upd maar wanneer de politiek die draait en constructief meewerkt EN Post.nl zijn poot stijf houdt komt een overname in mijn ogen snel in beeld. Ik verwacht overigens dat er wel een middenweg wordt gevonden, een tijdspad dat de mogelijkheid biedt van efficiëntere bezorging en behoud van werkgelegenheid. De andere keuze zal voor de politiek rampzalig zijn. Kortom ik houd de koers nadrukkelijk in de gaten en koop zo mogelijk op lagere niveaus bij. Ik had de bodem op 1,172 gemist, ja 100 stukjes hahaha
1.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 91 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.