Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,103   +0,009   (+0,80%) Dagrange 1,090 - 1,120 84.838   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.807 Posts
Pagina: «« 1 ... 398 399 400 401 402 ... 641 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Bye 4 oktober 2024 17:20
    quote:

    Op en Neer schreef op 4 oktober 2024 15:19:

    Ebusco is niet de enige producent wie last heeft van onderdelen. Rivian Automotive kampt met een voorraadtekort waardoor de productieverwachtingen voor 2024 zijn verlaagd. Dit bleek vrijdag uit cijfers van de Amerikaanse fabrikant van elektrische pick-ups en SUV's.
    Ebusco heeft al jarenlang last van een tekort aan onderdelen.
    Bij de bussenbouwer is dat niet meer op te lossen.
    Tenzij de komende aankondiging van een claimemissie
    succesvol kan worden geplaatst.
    Als dat niet gaat lukken is de kans groot dat de bus in
    het ravijn terecht komt.
    Op dit moment staat de bus op de rand.
  2. a gruijthuijsen 5 oktober 2024 18:04
    quote:

    arreno schreef op 2 oktober 2024 12:43:

    Wat een doemdenkers op dit forum.
    Inderdaad zijn er een paar grote partijen gedeeltelijk uitgestapt maar ze houden allemaal nog een deel vast. Lijkt me niet alleen gebaseerd op hoop.
    hier hebben er een paar goed verloren en zitten alleen onzin en negativiteit uit te kramen. ofnie ridder en marcel w ze zijn er alles aan het doen om het weer op de rails te krijgen.maar tja als je alleen maar hoopt dat ze omdat julie flink verlies hebben failiet gaan ,veel succes
  3. forum rang 7 Bye 5 oktober 2024 18:21
    quote:

    a gruijthuijsen schreef op 5 oktober 2024 18:04:

    [...] hier hebben er een paar goed verloren en zitten alleen onzin en negativiteit uit te kramen. ofnie ridder en marcel w ze zijn er alles aan het doen om het weer op de rails te krijgen.maar tja als je alleen maar hoopt dat ze omdat julie flink verlies hebben failiet gaan ,veel succes
    Het voortbestaan van Ebusco zal niet afhangen van de
    kleinere beleggers.
    Een succesvolle ‘herstart’ is geheel afhankelijk
    van de investeerders die de aangekondigde
    claimemissie met voldoende financiële middelen
    tot een succes willen en kunnen maken.
  4. forum rang 7 Bye 6 oktober 2024 12:46
    quote:

    Bestek schreef op 6 oktober 2024 10:04:

    De grote investeerders zijn eruit een nieuwe investeerder gaat zijn handen er niet aan branden
    De komst van enkele nieuwe grote investeerders is dringend
    aan de orde. Misschien heeft a.gruijthuijsen zich aangediend.
    Zijn optimisme over de toekomst van Ebusco is groot.
  5. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 7 oktober 2024 08:47
    Rechter wijst claim Robeco tegen Peloton af
    De New Yorkse rechter heeft vermogensbeheerder Robeco ongelijk gegeven in een zaak tegen Peloton waarin Robeco stelde dat de CEO te optimistisch was over de omzetverwachtingen. Robeco investeerde $125 miljoen in Peloton, maar leed grote verliezen toen de vraag naar spinfietsen daalde na de pandemie. De rechter oordeelde dat Peloton voldoende waarschuwde voor risico’s en dat er geen bewijs was voor misleiding of handel met voorkennis. Peloton rapporteerde recent voor het eerst in tweeënhalf jaar omzetgroei, maar blijft verlieslatend. (FD)

    Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat iemand (de VEB?) actie onderneemt richting Ebusco/Bijvelds; wat mij betreft is hier toch wel sprake geweest van de overtreffende trap van "sprookjes verkopen". Of was het echt allemaal totaal onvoorziene tegenslag??
  6. forum rang 7 Bye 7 oktober 2024 09:13
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 7 oktober 2024 08:47:

    Rechter wijst claim Robeco tegen Peloton af
    De New Yorkse rechter heeft vermogensbeheerder Robeco ongelijk gegeven in een zaak tegen Peloton waarin Robeco stelde dat de CEO te optimistisch was over de omzetverwachtingen. Robeco investeerde $125 miljoen in Peloton, maar leed grote verliezen toen de vraag naar spinfietsen daalde na de pandemie. De rechter oordeelde dat Peloton voldoende waarschuwde voor risico’s en dat er geen bewijs was voor misleiding of handel met voorkennis. Peloton rapporteerde recent voor het eerst in tweeënhalf jaar omzetgroei, maar blijft verlieslatend. (FD)

    Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat iemand (de VEB?) actie onderneemt richting Ebusco/Bijvelds; wat mij betreft is hier toch wel sprake geweest van de overtreffende trap van "sprookjes verkopen". Of was het echt allemaal totaal onvoorziene tegenslag??
    De New Yorkse rechter heeft een uitspraak gedaan waarmee
    misschien een civiele zaak kan worden gestart.
    Robeco heeft voldoende geld. Er valt dus iets te halen.

    Wat moet een belegger met een vergelijkbare uitspraak
    waarin Bijvelds cs. aan de schandpaal worden genageld?
    Bijvelds heeft over enkele weken misschien nog een
    dubbeltjespot.
  7. a gruijthuijsen 7 oktober 2024 09:48
    quote:

    Marcel I&W schreef op 6 oktober 2024 12:46:

    [...]

    De komst van enkele nieuwe grote investeerders is dringend
    aan de orde. Misschien heeft a.gruijthuijsen zich aangediend.
    Zijn optimisme over de toekomst van Ebusco is groot.
    juist ik ben optimisties ze hebben afleverings problemen maar maken een goede bus en daar zitten ze overeral op te wachten het gaat goedkomen met dit bedrijf
  8. forum rang 7 Bye 7 oktober 2024 10:24
    quote:

    a gruijthuijsen schreef op 7 oktober 2024 09:48:

    [...]juist ik ben optimisties ze hebben afleverings problemen maar maken een goede bus en daar zitten ze overeral op te wachten het gaat goedkomen met dit bedrijf
    Het grootste probleem bij Ebusco is onvoldoende
    financiële middelen in bezit.
    Leveranciers zitten niet te wachten op klanten
    die willen bestellen en niet kunnen betalen.
    De al jaren slepende tekorten aan onderdelen
    zouden in de 2e jaarhelft van dit jaar, ook volgens
    Informatie van Ebusco, worden opgelost.
    Dat geldt dus ook voor de hele sector.
    Een relatief kleine leverancier van bussen, VDL,
    wil volgend jaar de productie opvoeren van 750 st.
    naar 1.000 st. Dat bedrijf heeft voorlopig nog
    voldoende liquide middelen beschikbaar om bestellingen
    ook te kunnen betalen.
  9. Bob777 7 oktober 2024 10:40
    De aandeelhouders en dus ook de grote aandeelhouders hebben voor de claim emissie gestemd dus daarmee wordt het liquiditeitsprobleem opgelost. De complexiteit van de logistiek is een ander probleem wat gewoon tijd kost. Maar des ondanks zie ik hier wel mogelijkheden. Dat het bedrijf er weer boven op komt. De oprichter is vervangen voor iemand met een frisse blik op de materie heel benieuwd naar de kwartaal update.
  10. forum rang 7 Bye 7 oktober 2024 12:06
    quote:

    Bob777 schreef op 7 oktober 2024 10:40:

    De aandeelhouders en dus ook de grote aandeelhouders hebben voor de claim emissie gestemd dus daarmee wordt het liquiditeitsprobleem opgelost. De complexiteit van de logistiek is een ander probleem wat gewoon tijd kost. Maar des ondanks zie ik hier wel mogelijkheden. Dat het bedrijf er weer boven op komt. De oprichter is vervangen voor iemand met een frisse blik op de materie heel benieuwd naar de kwartaal update.
    Dat de claimemissie in kannen en kruiken zou zijn is
    nog allerminst zo.
    Het vertrek van van Bijvelds en Meurs als co-ceo’s stond 1 maand
    geleden vast.
    De benoeming van Schleyer als ceo moet nog plaatsvinden.
    Details over de claimemissie zijn er niet.
    Tot nu is uitsluitend onduidelijkheid hierover in de media
    aan de orde geweest.
    En berichten door AFM over de thans bestaande omvang van
    de individuele grootaandeelhouders is vaag en soms
    erg onduidelijk.
    De laatste strohalm lijkt de plaatsing van een
    succesvolle claimemissie.
    Het voortbestaan van Ebusco in welke vorm dan ook
    zal daar ongetwijfeld van afhangen.
    De frisse blik kan ook een koude douche worden.
  11. forum rang 6 Hans2021 7 oktober 2024 12:24
    quote:

    Marcel I&W schreef op 7 oktober 2024 12:06:

    [...]

    Dat de claimemissie in kannen en kruiken zou zijn is
    nog allerminst zo.
    Het vertrek van van Bijvelds en Meurs als co-ceo’s stond 1 maand
    geleden vast.
    De benoeming van Schleyer als ceo moet nog plaatsvinden.
    Details over de claimemissie zijn er niet.
    Tot nu is uitsluitend onduidelijkheid hierover in de media
    aan de orde geweest.
    En berichten door AFM over de thans bestaande omvang van
    de individuele grootaandeelhouders is vaag en soms
    erg onduidelijk.
    De laatste strohalm lijkt de plaatsing van een
    succesvolle claimemissie.
    Het voortbestaan van Ebusco in welke vorm dan ook
    zal daar ongetwijfeld van afhangen.
    De frisse blik kan ook een koude douche worden.
    Das een mooie samenvatting Marcel. Na je schorsing ben je er kwalitatief beter uit gekomen.
    Overigens kan je een andere trainer (CEO) voor de groep gooien, maar met dit materiaal en dit bedrijf gaat het volgens mij niet veel meer worden. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat dit zogenaamde bedrijf tot de effectenbeurs is toegelaten.
  12. forum rang 7 lucas D 7 oktober 2024 12:39
    Arriva bestelt meer dan 150 elektrische bussen bij VDL
    EINDHOVEN (ANP) - Industrieconcern VDL heeft een grote bestelling ontvangen van vervoersbedrijf Arriva. De bussendivisie van de Eindhovense onderneming gaat 157 nieuwe elektrische bussen bouwen voor de nieuwe concessie van Arriva in West-Brabant.

    De nieuwe concessie start per 6 juli 2025. VDL begint vanaf de eerste helft van volgend jaar met het leveren van 58 nieuwe generatie VDL Citea's type LE-122 en 99 bussen van het type LE-135. Eerder heeft Arriva, samen met de provincie Noord-Brabant, al 64 nieuwe generatie Citea's besteld voor Oost-Brabant. Die rijden binnenkort rond in onder meer het openbaar vervoer in de stad Tilburg.

    Hoeveel geld met de nieuwe bestelling is gemoeid, is niet naar buiten gebracht. Arriva en VDL zijn al langer partners. Volgens het vervoersbedrijf is de bestelling ook belangrijk met het oog op de milieudoelstellingen. "Ruim 90 procent van het openbaar vervoer in West-Brabant, wat door Arriva verzorgd wordt, is straks elektrisch. Daar zijn we bijzonder trots op. Dat past bij ons doel om in Brabant in 2027 volledig CO2-neutraal te werken."
12.807 Posts
Pagina: «« 1 ... 398 399 400 401 402 ... 641 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.