Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.674 Posts
Pagina: «« 1 ... 1763 1764 1765 1766 1767 ... 2234 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Wittman 2 oktober 2024 19:24
    De EMA50 werd vandaag voor de tweede keer getest als nieuwe bodem en blijft (nipt) in stand. Als we in de komende dagen niet lager sluiten dan dit niveau, dan kan 16 euro vrij snel terug op de borden staan. Het schrappen van 5% van de aandelen kan hierbij dienen als een accelerator – dit zal in één van de komende dagen plaatsvinden.
  2. gilygil 2 oktober 2024 19:25
    [quote alias=Johnson id=15455015 date=202410021708]
    Hoeveel verschil in de koers kan dat zijn als de feecaps worden vrij gegeven.
    [/quote

    Is 100 miljoen EBITDA per jaar extra maal multiple van 8 is 800 miljoen euro is om en nabij 25 % in de koers
    Plus schadevergoeding zeg nog zo’n 5 % in de koers.
    Grubhub wordt interessanter hierdoor, nog eens 5 %

    Dus ik zou zeggen 35% minimaal

    Verkoop grubhub ligt echt aan de prijs wat ze kunnen krijgen
  3. forum rang 6 Mr Trade 2 oktober 2024 19:48
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 2 oktober 2024 18:13:

    [...]

    Die hebben er zin in en hebben ook echt wel eens van FeeCaps gehoord. En ook van de mogelijkheid dat er een overnamebod kan komen. Waarom denk je dat ze desondanks fors uitbreiden ?
    Omdat zij wel weten hoe het zit.
    Dan weten we in ieder geval waar de zwaar negatieve dag maandag vandaan kwam.
    Vrijwel de hele verhandelde omzet van MW, bijzonder.
  4. forum rang 6 Ruval 2 oktober 2024 19:59
    quote:

    Mr Trade schreef op 2 oktober 2024 19:48:

    [...]

    Dan weten we in ieder geval waar de zwaar negatieve dag maandag vandaan kwam.
    Vrijwel de hele verhandelde omzet van MW, bijzonder.
    Pfffff

    Dat shorters niet afbouwen op huidige koersen is an sich nog wel te begrijpen. Maar dat er op deze nivo’s zelfs nog wordt opgebouwd, vind ik geen sterk signaal.
  5. forum rang 6 Goedekans 2 oktober 2024 20:36
    quote:

    Ruval schreef op 2 oktober 2024 19:59:

    [...]
    Pfffff

    Dat shorters niet afbouwen op huidige koersen is an sich nog wel te begrijpen. Maar dat er op deze nivo’s zelfs nog wordt opgebouwd, vind ik geen sterk signaal.
    Het is één groot georchestreerd festijn.
    Er komt een bod op JET met een veel te laag overnamevoorstel. Een Amerikaanse partij wordt de koper. Althans wanneer de meeste grootaandeelhouders meegaan. Die G.A. zullen ook op andere manieren kunnen worden gecompenseerd , dus ik verwacht dat niets zo'n overname zal blokkeren. Jitse is in iedergeval niet de geschikte man om een bedrijf als JET te leiden. Knap wat hij heeft opgebouwd maar niet geschikt als CEO. Er zijn al teveel fouten gemaakt die het bedrijf hebben uitgehold, waardoor de markt en collega's JET niet meer serieus nemen.
  6. forum rang 7 déjà vu 2 oktober 2024 20:48
    quote:

    Ruval schreef op 2 oktober 2024 19:59:

    [...]
    Pfffff

    Dat shorters niet afbouwen op huidige koersen is an sich nog wel te begrijpen. Maar dat er op deze nivo’s zelfs nog wordt opgebouwd, vind ik geen sterk signaal.
    Om een shortpositie af te bouwen zal je eerst je shortpositie moeten opbouwen.

    Begrijp je Ruval?
  7. forum rang 7 Hendrik Roo 2 oktober 2024 21:25
    quote:

    déjà vu schreef op 2 oktober 2024 20:48:

    [...]

    Om een shortpositie af te bouwen zal je eerst je shortpositie moeten opbouwen.

    Begrijp je Ruval?
    Bijna de gehele dagomzet komt door het handelen van MW. Als zij de shortpositie zouden uitbreiden met als doel om eerst voor een neerwaarts domino effect te zorgen, om daarna te coveren is dat niet gelukt. De koers is tenslotte "slechts" 0,80% gezakt. Dus als MW de manoeuvre van vandaag heeft gedaan met het oogmerk om op korte termijn te gaan coveren, is die doelstelling niet gehaald. Op zich bemoedigend. Maar de vraag is OF MW dit heeft gedaan om te coveren. Veel waarschijnlijker is het dat MW weet dat het met JET niks wordt. Dit omdat JET niks van haar fouten leert. Jitse is inderdaad geen strateeg die knopen doorhakt. Met de wijsheid van nu, vind ik Jitse persoonlijk ook een matige ondernemer. Een ondernemer is doortastend en de markt een stap vooruit. Jitse loopt altijd eerst veel te lang achter de feiten aan. Om wanneer het bijna te laat is, met te weinig daadkracht nog iets probeert te redden. Dit hebben we gezien bij de veel te late omschakeling van het marktplaats naar het bezorgmodel. Daarna werd de slag gemist bij het bezorgen van boodschappen. En ook OneApp had er al jaren geleden moeten zijn. Dan is er nog het topzware, geldverslindende hoofdkantoor. De slecht presterende Grubhub medewerkers, welke medewerkers elk jaar de miljoenen teruggekochte aandelen achter zich aan gesmeten krijgen Etc, etc.Twaalf steden dertien ongelukken. Dat zijn de redenen dat partijen als MW de shortpositie uitbreiden en al jaren het gelijk aan hun kant hebben.
  8. forum rang 4 JETzt geht's los 2 oktober 2024 22:09
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 2 oktober 2024 21:25:

    [...]

    Bijna de gehele dagomzet komt door het handelen van MW. Als zij de shortpositie zouden uitbreiden met als doel om eerst voor een neerwaarts domino effect te zorgen, om daarna te coveren is dat niet gelukt. De koers is tenslotte "slechts" 0,80% gezakt. Dus als MW de manoeuvre van vandaag heeft gedaan met het oogmerk om op korte termijn te gaan coveren, is die doelstelling niet gehaald. Op zich bemoedigend. Maar de vraag is OF MW dit heeft gedaan om te coveren. Veel waarschijnlijker is het dat MW weet dat het met JET niks wordt. Dit omdat JET niks van haar fouten leert. Jitse is inderdaad geen strateeg die knopen doorhakt. Met de wijsheid van nu, vind ik Jitse persoonlijk ook een matige ondernemer. Een ondernemer is doortastend en de markt een stap vooruit. Jitse loopt altijd eerst veel te lang achter de feiten aan. Om wanneer het bijna te laat is, met te weinig daadkracht nog iets probeert te redden. Dit hebben we gezien bij de veel te late omschakeling van het marktplaats naar het bezorgmodel. Daarna werd de slag gemist bij het bezorgen van boodschappen. En ook OneApp had er al jaren geleden moeten zijn. Dan is er nog het topzware, geldverslindende hoofdkantoor. De slecht presterende Grubhub medewerkers, welke medewerkers elk jaar de miljoenen teruggekochte aandelen achter zich aan gesmeten krijgen Etc, etc.Twaalf steden dertien ongelukken. Dat zijn de redenen dat partijen als MW de shortpositie uitbreiden en al jaren het gelijk aan hun kant hebben.
    blablabla en dan ook nog beweren dat-ie long zit.
  9. forum rang 4 JETzt geht's los 2 oktober 2024 22:17
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 2 oktober 2024 22:14:

    [...]

    Graag inhoudelijk reageren wat we volgens jou niet klopt. Ik zit inderdaad Long. Een soort gevangen.
    Ik lees alleen maar reacties over hoe slecht het wel niet gaat. Als je daadwerkelijk long zit, waarom verkoop je dan niet?
  10. forum rang 7 Hendrik Roo 2 oktober 2024 22:25
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 2 oktober 2024 22:17:

    [...]

    Ik lees alleen maar reacties over hoe slecht het wel niet gaat. Als je daadwerkelijk long zit, waarom verkoop je dan niet?
    Zoals gezegd. Een soort gevangen. Verkopen levert dusdanig weinig op dat ik lang geleden heb besloten "het boek tot aan het laatste hoofstuk uit te lezen. Ik heb ook een vraag aan jou: De zaken die ik benoem zijn feitelijk. Waardoor komt het dat je er daar zoveel moeite mee hebt ?
  11. forum rang 4 JETzt geht's los 2 oktober 2024 22:40
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 2 oktober 2024 22:25:

    [...]

    Zoals gezegd. Een soort gevangen. Verkopen levert dusdanig weinig op dat ik lang geleden heb besloten "het boek tot aan het laatste hoofstuk uit te lezen. Ik heb ook een vraag voor jou. De zaken die ik benoem zijn feitelijk. Waardoor komt het dat je er daar zoveel moeite mee hebt ?
    Ok, je bent dus al een langere tijd aandeelhouder. Dan begrijp ik de frustratie. Natuurlijk zijn er bepaalde dingen in het verleden niet goed gegaan, met de aankoop van Grubhub als meest extreme voorbeeld. Ze hebben ook pech gehad met die feecaps die in werden gesteld en daarna nooit meer zijn verdwenen.

    Maar dat is allemaal verleden tijd. Op dit moment staat Jet er gewoon goed voor. De cashflow is inmiddels flink positief en de vooruitzichten zijn ook goed, zeker in Europa. Als alle landen buiten Europa worden verkocht, houd je een winstgevende NE en GB+I over met Spanje en Italië als groeimarkt. De kosten voor het hoofdkantoor zullen dan ook veel lager moeten kunnen worden.
44.674 Posts
Pagina: «« 1 ... 1763 1764 1765 1766 1767 ... 2234 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.