Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,145   -0,495   (-3,38%) Dagrange 14,055 - 14,630 1.463.306   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.446 Posts
Pagina: «« 1 ... 1757 1758 1759 1760 1761 ... 2223 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jimnotaris 1 oktober 2024 11:55
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 1 oktober 2024 10:33:

    [...]

    DHER is in veel landen actief waarin de regels rondom het in dienst hebben van medewekers meer in het voordeel van de werkgever zijn. Spanje is daar met Glovo een uitzondering op, maar DHER is ook actief in landen als Saudi-Arabië waar dat aspect wel opgaat. Feitelijk geldt dat ook voor Doordash in de USA. JET zit vooral in landen waar de regels werken in het voordeel van de werknemers en in het nadeel van de werkgever. En als klap op de vuurpeil lappen de concurrenten in de landen met strikte regels deze regels aan hun laars.
    JET zit nog steeds voor een belangrijk deel in de VS. Het land waar geen bezorgers in dienst zijn(en waar het dus wel loont om zelf de bezorging van de restaurants over te nemen.). Al tijdens het overnameproces kelderde het marktaandeel/aantal orders van Grubhub waar DD en Uber groeiden. De grootst blunder ,zo schijnt het, was niet de overname van Grubhub, maar het niet in staat (of de wil) om er in te investeren. Waar zou de koers op staan als er nog een marktaandeel van Grubhub van 12 tot 15% was? De enorme waardering van DoorDash komt niet van het minimale (en matig presterende) Europeese gedeelte.
  2. forum rang 6 Mr Trade 1 oktober 2024 12:35
    quote:

    Jimnotaris schreef op 1 oktober 2024 11:55:

    [...]

    JET zit nog steeds voor een belangrijk deel in de VS. Het land waar geen bezorgers in dienst zijn(en waar het dus wel loont om zelf de bezorging van de restaurants over te nemen.). Al tijdens het overnameproces kelderde het marktaandeel/aantal orders van Grubhub waar DD en Uber groeiden. De grootst blunder ,zo schijnt het, was niet de overname van Grubhub, maar het niet in staat (of de wil) om er in te investeren. Waar zou de koers op staan als er nog een marktaandeel van Grubhub van 12 tot 15% was? De enorme waardering van DoorDash komt niet van het minimale (en matig presterende) Europeese gedeelte.
    Ik denk nog steeds dat GRUB de Cashcow van JET kan worden.
    Mochten ze het voor elkaar krijgen groei terug te laten keren (en er eindelijk een oplossing komen voor de Fee-caps in NYC) dan komt er weer wat ruimte voor verdere groei en uitbreiding netwerk in de VS.

    Heb in het afgelopen half jaar meer significant deals langs zien komen dan het jaar daarvoor, dus er lijkt weer meer focus te zijn.
  3. forum rang 7 Hendrik Roo 1 oktober 2024 12:35
    quote:

    Jimnotaris schreef op 1 oktober 2024 11:55:

    [...]

    JET zit nog steeds voor een belangrijk deel in de VS. Het land waar geen bezorgers in dienst zijn(en waar het dus wel loont om zelf de bezorging van de restaurants over te nemen.). Al tijdens het overnameproces kelderde het marktaandeel/aantal orders van Grubhub waar DD en Uber groeiden. De grootst blunder ,zo schijnt het, was niet de overname van Grubhub, maar het niet in staat (of de wil) om er in te investeren. Waar zou de koers op staan als er nog een marktaandeel van Grubhub van 12 tot 15% was? De enorme waardering van DoorDash komt niet van het minimale (en matig presterende) Europeese gedeelte.
    Eens.
  4. forum rang 7 déjà vu 1 oktober 2024 12:59
    quote:

    Jimnotaris schreef op 1 oktober 2024 11:55:

    [...]

    JET zit nog steeds voor een belangrijk deel in de VS. Het land waar geen bezorgers in dienst zijn(en waar het dus wel loont om zelf de bezorging van de restaurants over te nemen.). Al tijdens het overnameproces kelderde het marktaandeel/aantal orders van Grubhub waar DD en Uber groeiden. De grootst blunder ,zo schijnt het, was niet de overname van Grubhub, maar het niet in staat (of de wil) om er in te investeren. Waar zou de koers op staan als er nog een marktaandeel van Grubhub van 12 tot 15% was? De enorme waardering van DoorDash komt niet van het minimale (en matig presterende) Europeese gedeelte.
    Bij Grubhub Campus zijn 385+ (onlangs 60) universiteiten en hogescholen aangesloten in de Verenigde Staten, goed voor een bereik van 4 miljoen
    studenten. Deze divisie draait bijna FCF positief. Doe er nog een vleugje Amazon, Starbucks en andere samenwerkingen bij (grocery, bijv appotheken), dan zou Grubhub misschien toch nog kunnen groeien. Zeg niet direct, en naar 12-15%, maar over 1 a' 2 jaar zou het wel eens kunnen.
  5. forum rang 7 Hendrik Roo 1 oktober 2024 13:01
    quote:

    déjà vu schreef op 1 oktober 2024 12:59:

    [...]

    Bij Grubhub Campus zijn 385+ (onlangs 60) universiteiten en hogescholen aangesloten in de Verenigde Staten, goed voor een bereik van 4 miljoen
    studenten. Deze divisie draait bijna FCF positief. Doe er nog een vleugje Amazon, Starbucks en andere samenwerkingen bij (grocery, bijv appotheken), dan zou Grubhub misschien toch nog kunnen groeien. Zeg niet direct, en naar 12-15%, maar over 1 a' 2 jaar zou het wel eens kunnen.
    Als Grubhub met behulp van Amazon niet double digit groeit, zou ik dat tegenvallend vinden.
  6. forum rang 7 Hendrik Roo 1 oktober 2024 13:14
    quote:

    Eagle1959 schreef op 1 oktober 2024 10:21:

    [...]
    Waarschijnlijk is de koers van JET heel gemakkelijk te manipuleren en laag te houden. Door het opkoopprogramma heeft het bedrijf JET ook belang bij lage koersen, des te meer men immers op kan kopen. En de grote jongens hebben wel geduld en krijgen door uit te lenen ook wat vergoeding. In dit spel is 1 ding zeker er zullen eens 30 a 40 miljoen aandelen gecoverd moeten worden. En men is op dit niveau een overname kandidaat. Prosus misschien?
    Shorters zijn niet bang voor een overname of ander koersopdrijvend nieuws. Al jaren niet. Inside information en belangen die overeenstemmen met die van JET zelf, is daarvoor de logische verklaring. Voor mij althans.
  7. Believer 1 oktober 2024 13:31
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 1 oktober 2024 13:14:

    [...]

    Shorters zijn niet bang voor een overname of ander koersopdrijvend nieuws. Al jaren niet. Inside information en belangen die overeenstemmen met die van JET zelf, is daarvoor de logische verklaring. Voor mij althans.
    Shorters zijn niet bang voor koersopdrijvend nieuws? Er is imo genoeg nieuws geweest waardoor de koers idd veel hoger had moeten staan, keer op keer werd de koers weer door short ineengedrukt. Maar er komt een moment dat dit tij keert. Als er alleen al geruchten ontstaan voor overname, neem van mij aan dat er in RAP tempo shortposities afgebouwd gaan worden.
  8. forum rang 5 Jimnotaris 1 oktober 2024 13:33
    quote:

    déjà vu schreef op 1 oktober 2024 12:59:

    [...]

    Bij Grubhub Campus zijn 385+ (onlangs 60) universiteiten en hogescholen aangesloten in de Verenigde Staten, goed voor een bereik van 4 miljoen
    studenten. Deze divisie draait bijna FCF positief. Doe er nog een vleugje Amazon, Starbucks en andere samenwerkingen bij (grocery, bijv appotheken), dan zou Grubhub misschien toch nog kunnen groeien. Zeg niet direct, en naar 12-15%, maar over 1 a' 2 jaar zou het wel eens kunnen.
    Die "Amazonorders"moeten het verschil gaan maken. Die andere samenwerkingen zijn meegenomen, maar op het totaal van minder belang. Die "campusorders" zijn een aardige investering in de toekomst, maar wat toegevoegde betreft nog niet heel veel. Kleine bedragen met lage marge en volgens halfjaarcijfers (apendix 3) een negatieve invloed op de AEBITDA.
  9. forum rang 5 Kwiirk 1 oktober 2024 13:34
    quote:

    Johnson schreef op 1 oktober 2024 13:12:

    De koers van Jet valt in het niets tegenover Dher . De koers van Jet had met alle positieve berichten van het laatste half jaar zeker + 17 moeten staan. Helaas moeten we daar nog op wachten als het tenminste nog komt.
    Waarom zou het niet komen?
    Fee caps probleem zal zich oplossen, financiële resultaten van JET worden elk kwartaal beter en de voorwaarden om Grubhub te verkopen, als JET dat wil, worden ook beter.
  10. forum rang 6 Eagle1959 1 oktober 2024 14:00
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 1 oktober 2024 13:14:

    [...]

    Shorters zijn niet bang voor een overname of ander koersopdrijvend nieuws. Al jaren niet. Inside information en belangen die overeenstemmen met die van JET zelf, is daarvoor de logische verklaring. Voor mij althans.
    Dat heb je al eerder genoemd en lijkt ook logisch. Toch heerst bij mij het gevoel dat JET moet worden overgenomen en er daarvoor achter de schermen allerlei afspraken en dwarsverbanden zijn. Deze fondsen zijn zo makkelijk te sturen qua koers, kijk maar eens naar Hello Fresh. Bijna verdubbeld in 3 maanden. Op basis waarvan zijn ze nu zoveel miljarden meer waard dan 12 weken terug? De kasstroom vooruitzichten zijn niet verdubbeld in die 3 maanden. M.a.w. grote jongens bepalen wanneer we omhoog mogen. Omdat we niet zoveel lager meer kunnen bij JET, want dan begint o.a. die aandelen inkoop ook nog te lonen, kunnen we alleen maar omhoog. Dus of een overname of autonome sterke koersstijging is mijn verwachting. Short gaan nu zal never nooit veel opleveren. Dus wil men weer grof verdienen op JET, dan moet de koers omhoog.
  11. Klinker 1 oktober 2024 15:10
    quote:

    Eagle1959 schreef op 1 oktober 2024 14:00:

    [...]
    Dat heb je al eerder genoemd en lijkt ook logisch. Toch heerst bij mij het gevoel dat JET moet worden overgenomen en er daarvoor achter de schermen allerlei afspraken en dwarsverbanden zijn. Deze fondsen zijn zo makkelijk te sturen qua koers, kijk maar eens naar Hello Fresh. Bijna verdubbeld in 3 maanden. Op basis waarvan zijn ze nu zoveel miljarden meer waard dan 12 weken terug? De kasstroom vooruitzichten zijn niet verdubbeld in die 3 maanden. M.a.w. grote jongens bepalen wanneer we omhoog mogen. Omdat we niet zoveel lager meer kunnen bij JET, want dan begint o.a. die aandelen inkoop ook nog te lonen, kunnen we alleen maar omhoog. Dus of een overname of autonome sterke koersstijging is mijn verwachting. Short gaan nu zal never nooit veel opleveren. Dus wil men weer grof verdienen op JET, dan moet de koers omhoog.
    Misschien is achter de schermen inderdaad t een of ander al een tijdje in gang gezet
    Ik kan je verhaal volgen
44.446 Posts
Pagina: «« 1 ... 1757 1758 1759 1760 1761 ... 2223 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.