Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

Oktober, HG show us the money!

603 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 1 oktober 2024 10:39
    Het is hoogste tijd dat HG op de nagenoeg all-time low laat zien wat TomTom waard is, van plan is en wat haar USP’s zijn waarmee ze de wereld veroveren. De ca. 4000 personeelsleden zitten er toch niet voor niets en zijn toch met geweldige vooruitstrevende zaken bezig?!

    HG, show us the money asap!!!!
  2. forum rang 7 Wereldbelegger 1 oktober 2024 11:31
    01 Oct 2024

    TomTom supports Infoware to deliver high-quality navigation experiences

    TomTom announces it will continue to support Infoware, a German provider of professional navigation solutions. Powered by TomTom’s maps and traffic information, Infoware’s MapTrip product suite supports navigation use cases across the logistics, waste management, and emergency services sectors.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 1 oktober 2024 11:33
    Twee dagen voor de Q3 cijfers.........Groot nieuws??? ((-;

    WEBINAR October 9, 2024 – 5pm CEST / 11am EDT / 8am PDT

    Building on the ITS World Congress: Putting effective smart mobility solutions into practice with TomTom and THTC

    We recently joined experts, policymakers and stakeholders across industry and academia at the ITS World Congress 2024. Now, it’s time to recap hot topics and start building the sustainable future of ITS through effective smart mobility solutions.

    Join our webinar to discover how the partnership between TomTom and THTC (Transport Hi-Tech Consultants) opens new opportunities for systems integrators, government and software development industries to best address key mobility challenges. TomTom’s world-leading live and historical traffic and traffic analytics combine with THTC’s local knowledge, customization and personalized support to offer premier ITS and smart mobility solutions.

    You’ll walk away with actionable insights from top trends at ITS World Congress 2024 and understand how to put fresh solutions into practice for issues across traffic management, environmental impact, smart parking, designing cities for public transport and passenger vehicles, and more. Plus, find out how you can customize tailored solutions to meet your needs. Register now and come kickstart the future of ITS.

    Agenda
    In a 60-minute session, TomTom and THTC will present together on stage, followed by a live Q&A to answer your questions.
    - Introduction
    - Hot topics and emerging trends from ITS World Congress Dubai 2024
    - The future of ITS and sustainable, smart mobility
    - How TomTom’s real-time and historical traffic data help create the future of ITS
    - How THTC’s customized solutions benefit local organizations
    - Synergy between TomTom’s data and THTC’s solutions
    - Q&A

    www.tomtom.com/events/webinar/effecti...
  4. forum rang 6 tatje 1 oktober 2024 12:05
    Misschien stellen ze de outlook 2024 ook bij.

    Maar doen ze het niet, dan krijg je de volgende cijfers.

    2024
    A 338
    E 152
    C 85
    Totaal 575
    marge 85%
    gross profit 490
    opex 4 maal 117 plus D en A 36 totaal 503
    ebit - 13
    D en A 36
    ebitda 23

    ambitie 2025 is not done
    A 338
    E 152
    C 80
    totaal 570
    marge 86%
    gross profit 490
    opex 4 maal 117,5 D en A 20 totaal 490, want intangible assets zijn OP
    ebit 0
    D en A 20
    ebitda + 20

    Schat de FCF 2025 dan op minimaal 4%

    onzekerheden
    - opex zonder D en A is er sprake van cost controll, kan men dus de opex zonder D en A zo laag houden.
    _ LT 490 blijft er dan niets over van de LT 2025 ambitie 600
    - komt er nog een reorganisatie

    Logisch dat Harold zei bij VEB eind 2023
    - we hebben een prachtig bedrijf
    - we hebben een goed plan
    - we hebben gemotiveerde mensen
    - we hebben een goede kaspositie

    We genereren een beetje cash, niet genoeg .

    MAAR ER STAAT OOK NIETS IN DE FIK !

    Ik heb laten zien dat met dezelfde omzet 2025 als in 2024 er niets IN DE FIK STAAT.

    Ondanks dat LT 2025 niet naar 600 gaat maar op 490 blijft staan.

    Ja, misschien komt er nog een reorganisatie
    Ja, misschien komt er nog een inkoop !

    Miz is TT helemaal van een start up naar een volwassen bedrijf gegaan.

    Ik heb 2025 laten zien, ondanks dat LT iets tegen zit, door diverse oorzaken.

    Maar met zelfs tegenvallende cijfers 2025, is het voor TT alleen maar uitstel.

    En Harold zingt uit volle borst in Saint Tropez ( tenminste volgens mijn vrienden )

    www.youtube.com/watch?v=FOt3oQ_k008
  5. forum rang 6 win some... 1 oktober 2024 14:37
    quote:

    tatje schreef op 1 oktober 2024 12:05:

    [...]

    Miz is TT helemaal van een start up naar een volwassen bedrijf gegaan.

    Start-up? Start-up??? Je gaat wel erg in het gewauwel van HG mee. Zo van: 'we maken geen winst dus laten we onszelf een start-up noemen'.

    Even de feiten:

    In 2007 had TT 1300 fte in dienst en werd er een omzet van 1737 mio gedraaid. Niks geen start-up.

    In 2007 had Teleatlas 1700 fte in dienst en draaide men een onzet van 300 mio. Ook gewoon een volwassen bedrijf.

    In 2008 zijn deze twee volwassen bedrijven samengevoegd wat uiteindelijk heeft geleid tot de huidige situatie: een bedrijf met 3700 fte in dienst en een omzet die de 600 mio niet overschrijdt.

    Nog steeds een volwassen bedrijf en geen start-up. Maar wel een bedrijf dat de afgelopen 15 jaar abominabel slecht gemanaged is en nog steeds slecht gemanaged wordt. Laat je niet in de luren leggen door popie-jopie gelul over start-ups.
  6. forum rang 6 hvasd2 1 oktober 2024 14:48
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 1 oktober 2024 14:17:

    Nog zeven handelsdagen voor de Q3 cijfers.

    Wat gaat de koers doen?
    Onder de vijf of boven de vijf?
    Echt spannend zal het niet worden m.i.
    Uitslag zal min. Plus of min 10% zijn dus die paar centen onder of boven de 5 maken het verschil niet, denk ik.
  7. forum rang 6 hvasd2 1 oktober 2024 14:50
    quote:

    win some... schreef op 1 oktober 2024 14:37:

    [...]

    Start-up? Start-up??? Je gaat wel erg in het gewauwel van HG mee. Zo van: 'we maken geen winst dus laten we onszelf een start-up noemen'.

    Even de feiten:

    In 2007 had TT 1300 fte in dienst en werd er een omzet van 1737 mio gedraaid. Niks geen start-up.

    In 2007 had Teleatlas 1700 fte in dienst en draaide men een onzet van 300 mio. Ook gewoon een volwassen bedrijf.

    In 2008 zijn deze twee volwassen bedrijven samengevoegd wat uiteindelijk heeft geleid tot de huidige situatie: een bedrijf met 3700 fte in dienst en een omzet die de 600 mio niet overschrijdt.

    Nog steeds een volwassen bedrijf en geen start-up. Maar wel een bedrijf dat de afgelopen 15 jaar abominabel slecht gemanaged is en nog steeds slecht gemanaged wordt. Laat je niet in de luren leggen door popie-jopie gelul over start-ups.
    Zich opnieuw uitvinden bedoelt Ratje, denk ik?
  8. forum rang 6 win some... 1 oktober 2024 15:04
    quote:

    hvasd2 schreef op 1 oktober 2024 14:50:

    [...]

    Zich opnieuw uitvinden bedoelt Ratje, denk ik?
    Hoezo opnieuw uitvinden? Teleatlas had gewoon Automotive en Enterprise klanten, net zoals TT dat nu heeft. Gewoon een kwestie van verder uitbouwen en omzet vergroten. Mogelijk was dit voor de persoon HG allemaal nieuw, maar het bedrijf Teleatlas deed in de kern niet veel anders dan TT nu doet.

    En dan is een stijging vsn LT-omzet over een periode van meer dan 15 jaar van ruim 300 mio naar minder dan 500 mio gewoon erg slecht. Zeker als je de groei van d LT- markt in deze periode bekijkt en de inflatie in ogenschouw neemt.

    En al helemaal als er nu 2x zoveel fte nodig zijn om de boel draaiende te houden als in de Teleatlas-tijd. En dat in een periode waarin automatisering en AI bij veel bedrijven juist tot meer efficiëntie ( en dus minder fte's) heeft geleid.
  9. forum rang 6 hvasd2 1 oktober 2024 15:17
    quote:

    win some... schreef op 1 oktober 2024 15:04:

    [...]

    Hoezo opnieuw uitvinden? Teleatlas had gewoon Automotive en Enterprise klanten, net zoals TT dat nu heeft. Gewoon een kwestie van verder uitbouwen en omzet vergroten. Mogelijk was dit voor de persoon HG allemaal nieuw, maar het bedrijf Teleatlas deed in de kern niet veel anders dan TT nu doet.

    En dan is een stijging vsn LT-omzet over een periode van meer dan 15 jaar van ruim 300 mio naar minder dan 500 mio gewoon erg slecht. Zeker als je de groei van d LT- markt in deze periode bekijkt en de inflatie in ogenschouw neemt.

    En al helemaal als er nu 2x zoveel fte nodig zijn om de boel draaiende te houden als in de Teleatlas-tijd. En dat in een periode waarin automatisering en AI bij veel bedrijven juist tot meer efficiëntie ( en dus minder fte's) heeft geleid.
    Kan mij herinneren dat Teleatlas werd gezien als vliegwiel in wording destijds. Ook daar is weinig van terecht te komen om dat wiel goed draaiende te krijgen.
  10. forum rang 6 pwijsneus 1 oktober 2024 15:44
    quote:

    win some... schreef op 1 oktober 2024 15:04:

    [...]

    Hoezo opnieuw uitvinden? Teleatlas had gewoon Automotive en Enterprise klanten, net zoals TT dat nu heeft. Gewoon een kwestie van verder uitbouwen en omzet vergroten. Mogelijk was dit voor de persoon HG allemaal nieuw, maar het bedrijf Teleatlas deed in de kern niet veel anders dan TT nu doet.

    En dan is een stijging vsn LT-omzet over een periode van meer dan 15 jaar van ruim 300 mio naar minder dan 500 mio gewoon erg slecht. Zeker als je de groei van d LT- markt in deze periode bekijkt en de inflatie in ogenschouw neemt.

    En al helemaal als er nu 2x zoveel fte nodig zijn om de boel draaiende te houden als in de Teleatlas-tijd. En dat in een periode waarin automatisering en AI bij veel bedrijven juist tot meer efficiëntie ( en dus minder fte's) heeft geleid.
    Conclusie, na 17 jaar is de krimpende consumertak nog steeds de enige divisie die winst draait. Of Enterprise en Automotive dit ooit kunnen gaan opvangen is nog afwachten. In de laatste conference call gaf de CFO af dat het inschatten hoe verlies of winstgevend komend kwartaal gaat zijn een enorme uitdaging is.
  11. forum rang 7 Wereldbelegger 1 oktober 2024 15:59
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 oktober 2024 15:44:

    [...]

    Conclusie, na 17 jaar is de krimpende consumertak nog steeds de enige divisie die winst draait. Of Enterprise en Automotive dit ooit kunnen gaan opvangen is nog afwachten. In de laatste conference call gaf de CFO af dat het inschatten hoe verlies of winstgevend komend kwartaal gaat zijn een enorme uitdaging is.
    Gezien de mondiale ontwikkelingen in de auto-industrie zal het inschatten hoe verlies of winstgevend komende jaren gaan zijn een enorme uitdaging is.

    Wederom worst verhangen'' of wordt op 11 oktober, een verse worst opgehangen met verbeterde receptuur: "nu met AI-smaak".
  12. forum rang 5 xof 1 oktober 2024 16:04
    Aan de koers te zien komt er nog een tweede outlook aanpassing. HG kan mooi wijzen naar de automotive malaise.

    Bij een paar flut infos en new wins voor Entreprise, heb ik helemaal niks fatsoenlijks gezien. "The Pipeline did not materialize".... yet.

    De worst wordt nog verder verhangen. Niks nieuws.

    De exit is straks onze enige "nooduitgang", precies vlgs het plan vd endgame allang voorbereid under auspicien van Wakkie.

    Teslin hebben ze nog lekker binnengehengeld, maar zij zijn compleet outdated en worden elke keer gefopt met bijstorten in "veelbelovende" kleine beursparels zoals Ebusco, TKH, TT, Avantium, Accys, Accel etc.

    Zelf JdM wordt door HG gefopt als hij straks mag inleveren voor max 7,50.

    Wat een disaster dit fonds. Ik voel me ook gefopt en kon me een brutaliteit van onder 5 niet voorstellen.

    HG bespaar me de beloften, show me the exit.

    Stinkzooitje
  13. forum rang 5 xof 1 oktober 2024 16:07
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 1 oktober 2024 15:59:

    [...]

    Gezien de mondiale ontwikkelingen in de auto-industrie zal het inschatten hoe verlies of winstgevend komende jaren gaan zijn een enorme uitdaging is.

    Wederom worst verhangen'' of wordt op 11 oktober, een verse worst opgehangen met verbeterde receptuur: "nu met AI-smaak".
    WB je was me net voor, maar ik denk dat we dezelfde strekking zien qua "worst"....

    Geduld, elk weekend kans op nieuws
  14. forum rang 5 xof 1 oktober 2024 16:08
    quote:

    win some... schreef op 1 oktober 2024 14:37:

    [...]

    Start-up? Start-up??? Je gaat wel erg in het gewauwel van HG mee. Zo van: 'we maken geen winst dus laten we onszelf een start-up noemen'.

    Even de feiten:

    In 2007 had TT 1300 fte in dienst en werd er een omzet van 1737 mio gedraaid. Niks geen start-up.

    In 2007 had Teleatlas 1700 fte in dienst en draaide men een onzet van 300 mio. Ook gewoon een volwassen bedrijf.

    In 2008 zijn deze twee volwassen bedrijven samengevoegd wat uiteindelijk heeft geleid tot de huidige situatie: een bedrijf met 3700 fte in dienst en een omzet die de 600 mio niet overschrijdt.

    Nog steeds een volwassen bedrijf en geen start-up. Maar wel een bedrijf dat de afgelopen 15 jaar abominabel slecht gemanaged is en nog steeds slecht gemanaged wordt. Laat je niet in de luren leggen door popie-jopie gelul over start-ups.
    WS helemaal mee eens!! AB

    Slechtste performer, van AEX nu in 3e liga
  15. forum rang 7 Wereldbelegger 1 oktober 2024 17:32
    quote:

    xof schreef op 1 oktober 2024 16:07:

    [...]

    WB je was me net voor, maar ik denk dat we dezelfde strekking zien qua "worst"....

    Geduld, elk weekend kans op nieuws
    Ook daarop is de kans, de afgelopen jaren inflatoir geworden.
    Toen ik mijn eerste aandeeltjesTomTom kocht las ik op het TTdraadje elke dag:
    " Morgen groot nieuws: Microsoft voor minimaal € 18,50 "

    Aldus grootbelegger en automotive-kenner MoneyMaker
  16. forum rang 6 JustRevisited 1 oktober 2024 17:57
    quote:

    win some... schreef op 1 oktober 2024 14:37:

    [...]

    In 2007 had TT 1300 fte in dienst en werd er een omzet van 1737 mio gedraaid. Niks geen start-up.

    En in 2004 192 miljoen
    corporate.tomtom.com/static-files/172...

    TomTom is destijds te snel gegroeid, in muziektermen als een soort one hit wonder. Met allerlei gevolgen van dien. Een te dure acquisitie, een te snel groeiende organisatie waar iedereen die kon spellen werd aangenomen om de vraag aan te kunnen, geld dat tegen de plinten klotste en ondernemers die eigenlijk geen managers zijn of niet waren in elk geval. Is allemaal voor de geschiedenisboeken. Inmiddels is er wel een goede organisatiegraad en een bodem onder de omzetten en geen hardware (eerste hit) afhankelijkheid meer.
603 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.