Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,650   +0,100   (+0,69%) Dagrange 14,490 - 15,020 165.141   Gem. (3M) 208,3K

AMG 2024

9.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 384 385 386 387 388 ... 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Aandachtige lezer 27 september 2024 17:20
    quote:

    profeetM schreef op 27 september 2024 15:30:

    De prijs van lithium is toch veel lager dan 3 mnd geleden? wat is de beste chart om te kijken?
    We zitten nu zo'n 10% hoger.
    Als de voortekenen ons niet bedriegen gaat de vraag binnenkort behoorlijk stijgen. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat alle productieplannen die de laatste maanden uit de lucht zijn gehaald al op zo'n heel korte termijn een herstart krijgen.
  2. Het mannetje van de radio 27 september 2024 17:34
    China has officially implemented a new mandatory standard, GB 1499.2-2024, for steel reinforcement in construction. This new regulation is set to boost demand for vanadium, particularly in the production of stronger steel via vanadium-nitrogen alloys. With vanadium consumption already at an all-time high, this is a strong signal of continued market growth for AMG Vanadium LLC as well.

    Bron: www.linkedin.com/posts/amg-critical-m...
  3. forum rang 5 Betweter 27 september 2024 19:55
    quote:

    Daarom schreef op 27 september 2024 19:27:

    Afgelopen 14 dagen + € 2,50

    ik weet dat dit een beetje een glazenbol vraag is... maar hoe zien jullie de koersontwikkeling richting en in 2025?

    Prijzen Vanadium en lithium en vraag naar ev's in relatie tot koers AMG? Zijn er meer zaken om op te letten?

    Alvast bedankt!
    AMG is geen dinosaurus.
    In andere woorden, het is (nog) niet echt een aandeel dat "gestaag" stijgt of daalt.
    Misschien voor een bepaalde periode wel maar indien er onverwacht wat positieve berichten zijn schiet iedereen in de stress. Gevolg is een parabolische reactie.
    For the record: Er staan ongeveer 32 miljoen aandelen uit waarvan ongeveer 29 miljoen vrij verhandelbaar. Dat lijkt veel maar is niet zo.
    Er staat momenteel een short uit van 7,5%, dus er moeten nog 2,2 miljoen aandelen teruggekocht worden.
    Dan moeten ze er wel zijn.

    Shell, dat is een aandeel die redelijk nauw de olieprijs volgt (niet altijd, maar meer dan gemiddeld) en stijgt of daalt navenant. Geen short, of beperkt onder de grens.
    AMG volgt ook de koersen van metalen maar een exploderende koers is niet ongewoon.
    Kijk maar naar hun track record:

    www.beursgorilla.nl/Aandeel-Koers/244... (even dag klikken en 15 jaar selecteren)

    Kortom, durf je een ritje aan dan is 17 euro voor een aandeel best te doen. Maar wees wel bereid om sterke stijgingen maar ook incidentele sterke dalingen te incasseren. En verkoop als je voor je gevoel genoeg winst hebt.
  4. forum rang 5 Daarom 27 september 2024 20:11
    quote:

    Betweter schreef op 27 september 2024 19:55:

    [...]

    AMG is geen dinosaurus.
    In andere woorden, het is (nog) niet echt een aandeel dat "gestaag" stijgt of daalt.
    Misschien voor een bepaalde periode wel maar indien er onverwacht wat positieve berichten zijn schiet iedereen in de stress. Gevolg is een parabolische reactie.
    For the record: Er staan ongeveer 32 miljoen aandelen uit waarvan ongeveer 29 miljoen vrij verhandelbaar. Dat lijkt veel maar is niet zo.
    Er staat momenteel een short uit van 7,5%, dus er moeten nog 2,2 miljoen aandelen teruggekocht worden.
    Dan moeten ze er wel zijn.

    Shell, dat is een aandeel die redelijk nauw de olieprijs volgt (niet altijd, maar meer dan gemiddeld) en stijgt of daalt navenant. Geen short, of beperkt onder de grens.
    AMG volgt ook de koersen van metalen maar een exploderende koers is niet ongewoon.
    Kijk maar naar hun track record:

    www.beursgorilla.nl/Aandeel-Koers/244... (even dag klikken en 15 jaar selecteren)

    Kortom, durf je een ritje aan dan is 17 euro voor een aandeel best te doen. Maar wees wel bereid om sterke stijgingen maar ook incidentele sterke dalingen te incasseren. En verkoop als je voor je gevoel genoeg winst hebt.
    Bedankt Betweter, gewaardeerd!!!
  5. forum rang 5 Daarom 27 september 2024 20:20
    quote:

    Betweter schreef op 27 september 2024 19:55:

    [...]

    AMG is geen dinosaurus.
    In andere woorden, het is (nog) niet echt een aandeel dat "gestaag" stijgt of daalt.
    Misschien voor een bepaalde periode wel maar indien er onverwacht wat positieve berichten zijn schiet iedereen in de stress. Gevolg is een parabolische reactie.
    For the record: Er staan ongeveer 32 miljoen aandelen uit waarvan ongeveer 29 miljoen vrij verhandelbaar. Dat lijkt veel maar is niet zo.
    Er staat momenteel een short uit van 7,5%, dus er moeten nog 2,2 miljoen aandelen teruggekocht worden.
    Dan moeten ze er wel zijn.

    Shell, dat is een aandeel die redelijk nauw de olieprijs volgt (niet altijd, maar meer dan gemiddeld) en stijgt of daalt navenant. Geen short, of beperkt onder de grens.
    AMG volgt ook de koersen van metalen maar een exploderende koers is niet ongewoon.
    Kijk maar naar hun track record:

    www.beursgorilla.nl/Aandeel-Koers/244... (even dag klikken en 15 jaar selecteren)

    Kortom, durf je een ritje aan dan is 17 euro voor een aandeel best te doen. Maar wees wel bereid om sterke stijgingen maar ook incidentele sterke dalingen te incasseren. En verkoop als je voor je gevoel genoeg winst hebt.
    Ik had die heftige koersschommelingen niet verwacht... ik durf het ritje naar € 25,00 wel aan. De historische les helpt wel tegen hoogtevrees. Ik denk dat ik toch nog maar wat bijkoop!
  6. forum rang 4 Aandachtige lezer 28 september 2024 00:16
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 30 december 2023 11:21:

    Wolken opklaren !
    Lithiumprijsbodem zal in de tweede helft van 2024 worden bereikt, gelooft 'realistische stier' Joe Lowry

    Joe Lowry, gastheer van The Global Lithium Podcast, is een van 's werelds meest vooraanstaande experts op het gebied van lithiummarkten. Hier geeft hij Stockhead zijn kijk op de vooruitzichten van het batterijmetaal terwijl de industrie zich oplaadt voor 2024.



    Joe Lowry's genuanceerde en compromisloze kijk op de lithiumindustrie en -markt, door spelers uit de industrie "Mr Lithium" genoemd, is ontwikkeld gedurende meer dan twee decennia in de VS, Japan en China en heeft hem geholpen een aanhang van meer dan 26.000 mensen te vergaren op het platform dat voorheen bekend stond als Twitter.

    We spraken de lithiumlegende vlak voor Kerstmis, in een poging om erachter te komen waar hij denkt dat het land in 2024 ligt voor het grootste batterijmetaalverhaal van allemaal.



    'Wereldwijde EV-verkoop stijgt met meer dan 30% in 2023'
    Hoi Joe. Om een paar redenen was het een moeilijk jaar voor veel lithium-/batterijmetaalaandelen. Welke positieve punten neem je mee uit 2023 voor de sector?

    "Ondanks alle retoriek over een vertraging van EV's, zal de werkelijke wereldwijde verkoop van EV's in 30 met meer dan 2023% stijgen. Ik kijk naar cijfers uit vele bronnen, waaronder Rho Motion, die iets minder dan 14 miljoen verkochte EV's voorspelt", zegt Lowry.

    "Wat er in 2023 gebeurde, was geen schok. Ik zit al meer dan drie decennia in dit vak - het verbreken van de verbinding met de toeleveringsketen van lithiumbatterijen is meerdere keren gebeurd.

    "In 2022 ontwikkelden alle facetten van de toeleveringsketen overtollige voorraad, dus in feite was 2022 niet zo'n geweldig jaar als het leek, de prijsstijging was onnodig en 2023 was een jaar van correctie. Het verhaal van de vraag naar lithium op lange termijn is nog steeds intact."



    Een realistische stier
    Hoe bullish, bearish of vlak voelt u zich over de wereldwijde lithiummarkt voor 2024? En waarom?

    "Ik ben eerder een realistische dan een losgeslagen stier", zegt Lowry.

    "Over het algemeen is de wereldwijde mainstream pers lui, begrijpt lithium niet, schrijft eenvoudige verhalen en zoekt vervolgens naar datapunten om hun slecht opgevatte overtuigingen te ondersteunen."

    Zijn dalingen in de markt een goede manier om de waardeloze bandwagon-aandelen van zich af te schudden? En overleven goede aandelen bijna altijd magere periodes?

    "Ja en ja - als je aan de onderkant van de kostencurve zit, is alles goed."



    Verbetert het vraag- en aanbodprobleem van lithium?
    Hoe denkt u dat de vraag- en aanboddynamiek van de wereldwijde lithiummarkt zich in 2024 zal ontwikkelen?

    "De prijsdaling van 2023 zal de financiering vertragen voor veel projecten met een marginale economie met prijzen van minder dan $ 20.000/MT", zegt Lowry.

    "Ik verwacht dat het aanbod van lithiumchemicaliën bijna in evenwicht zal zijn, maar naarmate de voorraden in China worden hersteld, zal de prijs ergens in 2024 beginnen te stijgen.

    "Het overschot aan erts en laagwaardige precursoren uit Afrika kan blijven, maar geleidelijk worden gebruikt door converters die ze in hun systemen mengen."

    Daar komt nog bij - hangt de toekomst van de lithiumklei-industrie af van het succes van het Thacker Pass-project van Lithium America (NYSE: LAC)? Welke impact kunnen Thacker Pass en zijn kleinere collega's hebben op het aanbod?

    "Thacker Pass is verreweg het belangrijkste sedimentaire project. Bacanora zal blijven wegkwijnen omdat het lithiumbeleid van Mexico de investeringen beperkt", zegt Lowry.

    "Ioneer (ASX:INR) zal waarschijnlijk verstrikt blijven in vergunningsproblemen. Thacker Pass zal het belangrijkste aanbod in de VS worden, maar zal geen wezenlijke invloed hebben op het wereldwijde aanbod, aangezien de vraag snel zal blijven groeien."



    De bodem – zijn we er al?
    Wat denk je dat er nog meer nodig is om de spotprijzen voor lithium in 2024 om te draaien? Ik weet dat je in het verleden hebt gezegd dat het beladen is om dit soort dingen te noemen, maar denk je dat de bodem in zicht is?

    "Een groot deel van de Chinese lepidoliet verliest geld tegen de huidige spotprijzen. Zelfs Chinese bedrijven kunnen op lange termijn geen geld verliezen zonder subsidie", zegt Lowry.

    "Ik denk dat de bodem uiterlijk in de tweede helft van 2024 zal plaatsvinden."

    Kunnen nieuwe innovaties het lithiumverhaal veranderen?
    Hoe denkt u dat de vooruitgang op het gebied van lithiumextractie- en verwerkingstechnologie de markt in 2024 zal beïnvloeden? Zijn er bepaalde innovaties die het landschap ingrijpend kunnen veranderen?

    "DLE [directe lithiumextractie] komt eraan, maar niet significant in 2024. Alle andere verbeteringen zullen geen significant verschil maken", zegt Lowry.

    stockhead.com.au/resources/clouds-cle...
    Deze man zag het behoorlijk goed!
  7. forum rang 6 T. Edison 28 september 2024 09:00
    Dank weer Mrs. Smith.
    Ik waardeer uw berichten.
    Lijkt mij dat dit valt onder verschuivingen in de markt. Mijnen met hoge kostprijs vallen uit de markt, bedrijven die goedkoop kunnen of denken te produceren breiden uit omdat de verwachte vraag/aanbod een betere verhouding, en dus prijs, zal brengen.
    AMG produceert tegen lage kosten heb ik altijd begrepen.
    Vind ik het goede strategie om ook de vervolgketen tot aan hoogwaardig lithiumhydroxide in eigen hand te hebben, als zijn dit totaal verschillende specialismes.
    Misschien dat dit ooit, bij een terugkeer naar corebusiness dit wordt geplitst, misschien ook niet.
    Ben wel blij dat de lithiumprijs iets is aangetrokken.
    Wel opvallend dat dit een duidelijke invloed op de koers is. De koers lijkt sterk afhankelijk van externe factoren.
  8. forum rang 4 Aandachtige lezer 28 september 2024 10:57
    quote:

    T. Edison schreef op 28 september 2024 10:21:

    Rijst wel de vraag, stijgt de lithium prijs door verhoogde vraag of afname productie?
    Externe factoren spelen een belangrijke rol. Zelfs China kan de markt niet totaal in de hand houden, zoals de OPEC dat bij olie voor een groot deel wel in de hand had.
    Sterker nog, die externe factoren zijn mogelijk beïnvloed door de ogenschijnlijke bijna-monopoliepositie van China. Het zou me in ieder geval niet verbazen dat de VS en Europa even wat minder de EV's gestimuleerd wilden hebben omdat dit een verdere dominantie van China op dit terrein nog meer in de hand zou helpen. Uiteindelijk heeft dit alle grote economische machtsblokken verlies opgeleverd.

    Die machtsstrijd lijkt nu even beslist. Ook China is minder lithium gaan produceren omdat onder kostprijs verkopen niet langer op te brengen is. Mijn gok is dat ze die strategie ook niet opnieuw gaan proberen.
    De beter lithiumprijzen heeft nu als eerste oorzaak uiteraard de verminderde productie.
    Maar daarnaast is het ook de, nu nog voor een groot deel nog veronderstelde, aantrekkende vraag door stimulerende maatregelen in de VS en Europa.
    En als ik gelijk heb dat die stimulerende maatregelen ook even achterwege zijn gebleven, zelfs ten kost van de eigen auto-industrie, zou dat nieuwe stimulerende beleid ook wel eens samen kunnen hangen met het feit dat China haar beleid heeft moeten veranderen.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 september 2024 11:10
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 27 september 2024 17:20:

    [...]

    We zitten nu zo'n 10% hoger.
    Als de voortekenen ons niet bedriegen gaat de vraag binnenkort behoorlijk stijgen. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat alle productieplannen die de laatste maanden uit de lucht zijn gehaald al op zo'n heel korte termijn een herstart krijgen.
    Volgens Asian Metal.com is er geen sprake van een stijging en zelfs een kleine daling voor het enige product van AMG, tw 6% spodumene.

    www.asianmetal.com/LithiumPrice/Lithi...
  10. forum rang 4 Aandachtige lezer 28 september 2024 17:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 september 2024 11:10:

    [...]

    Volgens Asian Metal.com is er geen sprake van een stijging en zelfs een kleine daling voor het enige product van AMG, tw 6% spodumene.

    www.asianmetal.com/LithiumPrice/Lithi...
    Zelfs www.metal.com/search?keyword=Lithium&... heeft lithium vooral in de plus, en dat al een tijdje.
    Maar het is niet de meest doorzichtige markt.
    Zelf gebruik ik vooral www.grondstofprijs.com/lithium-prijs/ omdat die in de praktijk het meest betrouwbaar is voor het doel waar ik het voor gebruik.
  11. forum rang 4 geldmaker 28 september 2024 17:40
    quote:

    Betweter schreef op 27 september 2024 19:55:

    [...]

    AMG is geen dinosaurus.
    In andere woorden, het is (nog) niet echt een aandeel dat "gestaag" stijgt of daalt.
    Misschien voor een bepaalde periode wel maar indien er onverwacht wat positieve berichten zijn schiet iedereen in de stress. Gevolg is een parabolische reactie.
    For the record: Er staan ongeveer 32 miljoen aandelen uit waarvan ongeveer 29 miljoen vrij verhandelbaar. Dat lijkt veel maar is niet zo.
    Er staat momenteel een short uit van 7,5%, dus er moeten nog 2,2 miljoen aandelen teruggekocht worden.
    Dan moeten ze er wel zijn.

    Shell, dat is een aandeel die redelijk nauw de olieprijs volgt (niet altijd, maar meer dan gemiddeld) en stijgt of daalt navenant. Geen short, of beperkt onder de grens.
    AMG volgt ook de koersen van metalen maar een exploderende koers is niet ongewoon.
    Kijk maar naar hun track record:

    www.beursgorilla.nl/Aandeel-Koers/244... (even dag klikken en 15 jaar selecteren)

    Kortom, durf je een ritje aan dan is 17 euro voor een aandeel best te doen. Maar wees wel bereid om sterke stijgingen maar ook incidentele sterke dalingen te incasseren. En verkoop als je voor je gevoel genoeg winst hebt.
    @Betweter, even een kanttekening bij je 7,5% short.
    Bij Shortsell.nl;
    AMG Cr mat 7,35% short echter ook nog bij AMG AD Met nog 1,5% short..
    Vreemd dat het niet in een regel is samengevat , dan bijna 9% short.Dit zou alleen maar goed zijn bij een verwachtte oplopende koers. Dan kunnen ze nog aan de bak...
9.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 384 385 386 387 388 ... 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.