Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,650   +0,220   (+1,64%) Dagrange 13,160 - 13,650 416.687   Gem. (3M) 204,2K

AMG 2024

8.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 376 377 378 379 380 ... 449 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Betweter 20 september 2024 14:36
    quote:

    Maartenz schreef op 20 september 2024 14:28:

    [...]

    Eens. Maar het gaat wel héél langzaam. Begin eerst maar met een fatsoenlijke laadinfrastructuur aanleggen, daarna kun je de miljoene portiekflathuishoudens in het Ruhrgebied vragen EVs aan te schaffen. En oh ja, het laadtarief per kilometer is 2x die van benzine... ook niet uitnodigend.
    Ook de laadinfrastructuur komt naar ons toe.
    Echter, over 10 jaar (of zo) denk je meewarig terug aan al die zuilen in de straten.
    De technieken schrijden voort.
    Kinetische energie, energie die je laadt door inductie etc etc
  2. PabloJa 20 september 2024 14:37
    quote:

    Maartenz schreef op 20 september 2024 14:14:

    [...]
    Als wij als klein landje afspraken willen bijstellen in Brussel krijgen wij een schop onder onze hol.
    Als Duitsland, Frankrijk of Italië dat willen kan het opeens wel. Iets met machtsverhoudingen, en wie het in de EU daadwerkelijk voor het zeggen heeft (en dat is dus niet Nl.)
    Aan welke 'afspraken willen bijstellen' refereer je hier?
  3. forum rang 4 Mrs. Smith 20 september 2024 15:56
    quote:

    Betweter schreef op 20 september 2024 14:34:

    [...]

    Correct.
    niemand weet momenteel welk ei er wordt uitgebroed maar dat er overheid inmenging komt is overduidelijk.
    De elektrificatie laat men niet meer los.
    Ik denk dat we pas aan de vooravond staan van een veel groter project hierin.
    Eens denk dat ze Europese auto- en staalindustrie nooit laten stikken desalniettemin getuigt het van grote "onbenulligheid" dat ze het zover hebben laten komen en niet alleen op dit terrein achter de feiten aanlopen wat alleen maar de belastingbetaler geld gaat kosten ......
  4. forum rang 5 Betweter 20 september 2024 16:05
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 20 september 2024 15:56:

    [...]

    Eens denk dat ze Europese auto- en staalindustrie nooit laten stikken desalniettemin getuigt het van grote "onbenulligheid" dat ze het zover hebben laten komen en niet alleen op dit terrein achter de feiten aanlopen wat alleen maar de belastingbetaler geld gaat kosten ......
    De Duitse regering belegt maandag een
    spoedoverleg in de autobranche.Merken
    van wereldfaam zoals Volkswagen (VW) en
    Mercedes verkeren in grote problemen.Ze
    kampen met hoge kosten en een lage
    productiviteit en hebben grote moeite
    met de internationale concurrentie.
    Er dreigen ontslagen en mogelijk gaan
    er fabrieken dicht.

    Deelnemers aan het spoedoverleg zijn
    minister Habeck van Economische Zaken
    en kopstukken van de Duitse automerken
    en vertegenwoordigers van de bonden.

    Habeck zei gisteren dat hij overweegt
    VW staatssteun te geven.Of hij ook
    andere automakers te hulp wil schieten,
    is niet bekend.
  5. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 september 2024 16:26
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 september 2024 10:31:

    Iedereen begrijpt toch dat deze opleving van AMG een tijdelijk verschijnsel is, zolang de lithiumprijzen niet gaan stijgen.....???
    De inkomsten die er aankomen dat LiOH direct in de EU te verkrijgen is cq verkocht kan worden (door AMG), moet toch wel meegenomen worden. Voor afnemers LiOH is de verkrijgbaarheid in de EU interessanter en een voordeel voor AMG. Staat los van de huidige Li prijs (waar trouwens iedereen last van heeft).
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 september 2024 16:30
    quote:

    Thorgall schreef op 20 september 2024 13:17:

    [...]Wederom goed gezien. Shorts hoeven helemaal geen haast te hebben om hun posities te sluiten.

    Alle autofabrikanten melden immers fors tegenvallende en dalende verkopen van EV's. Iedere dag is er wel eentje die zich meldt. FOMO is iets wat ik bij dit aandeel absoluut niet heb, een professionele shorter ook niet neem ik aan.
    Je bedoelt natuurlijk de EU autofabrikanten! :)
    Oorzaak is duidelijk.
    Andere landen (US/Korea/China) produceren genoeg auto die gretig afgenomen worden.
  7. forum rang 7 Thorgall 20 september 2024 16:45
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 20 september 2024 16:30:

    [...]

    Je bedoelt natuurlijk de EU autofabrikanten! :)
    Oorzaak is duidelijk.
    Andere landen (US/Korea/China) produceren genoeg auto die gretig afgenomen worden.
    Goede correctie. Inderdaad EU. De ontwikkeling van AI en tech. houden we buiten de deur dmw wetgeving. De auto-industrie, waar de EU-economie op dreef, verdwijnt ook en sneltreinvaart. De rest van de wereld neemt nu de dominante plaats in op de automarkt over van Europa. Ik verbaas me al 20 jaar over de keuzes die op dit continent worden gemaakt.
  8. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 september 2024 17:01
    quote:

    Thorgall schreef op 20 september 2024 16:45:

    [...]Goede correctie. Inderdaad EU. De ontwikkeling van AI en tech. houden we buiten de deur dmw wetgeving. De auto-industrie, waar de EU-economie op dreef, verdwijnt ook en sneltreinvaart. De rest van de wereld neemt nu de dominante plaats in op de automarkt over van Europa. Ik verbaas me al 20 jaar over de keuzes die op dit continent worden gemaakt.
    De EU heeft inderdaad zijn werk afgelopen decennia niet goed gedaan op meerdere sectoren. De nieuwe voorstellen/plannen van Draghi zijn hier het spiegelbeeld van en de vraag is of dat ooit zal lukken (bureaucratie en belangen diverse landen in de EU).

    Ik blijf wel het positieve zien in AMG, dat zij de deur nu ook openen voor een directe afname LiOH voor de batterijproducenten in de EU.
  9. forum rang 7 Thorgall 20 september 2024 17:32
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 20 september 2024 17:01:

    [...]

    De EU heeft inderdaad zijn werk afgelopen decennia niet goed gedaan op meerdere sectoren. De nieuwe voorstellen/plannen van Draghi zijn hier het spiegelbeeld van en de vraag is of dat ooit zal lukken (bureaucratie en belangen diverse landen in de EU).

    Ik blijf wel het positieve zien in AMG, dat zij de deur nu ook openen voor een directe afname LiOH voor de batterijproducenten in de EU.
    Gelukkig is AMG niet compleet afhankelijk van besluitvorming in de EU. Ik maak me dan ook meer zorgen over de toekomst van de EU dan over AMG. Nog meer schulden aangaan is in ieder geval niet de oplossing. Dat heeft ons continent de afgelopen decennia al fors gedaan en heeft ons alleen maar verder achterop doen raken. Het verschil in BBP met de VS loopt ieder jaar verder op.
  10. forum rang 5 Betweter 20 september 2024 17:42
    quote:

    Thorgall schreef op 20 september 2024 17:32:

    [...]Gelukkig is AMG niet compleet afhankelijk van besluitvorming in de EU. Ik maak me dan ook meer zorgen over de toekomst van de EU dan over AMG. Nog meer schulden aangaan is in ieder geval niet de oplossing. Dat heeft ons continent de afgelopen decennia al fors gedaan en heeft ons alleen maar verder achterop doen raken. Het verschil in BBP met de VS loopt ieder jaar verder op.
    Misschien eens wat minder de oren laten hangen naar de US. Die doet namelijk wel aan protectionisme.
    Duitsland mocht vooral geen energie van Rusland meer afnemen. (Nordstream). Gevolgen zijn navenant.
    Wij denken elke keer wel dat de US, EU en bevriende Aziatische landen 1 zijn maar de US bepaalt alles.
    ASML is zo'n voorbeeld. Ik snap dat de internationale veiligheid voorop staat maar de recepten van Biden en consorten maken alleen maar misbaksels.
  11. forum rang 6 christo1 20 september 2024 18:03
    quote:

    Thorgall schreef op 20 september 2024 17:32:

    [...]Gelukkig is AMG niet compleet afhankelijk van besluitvorming in de EU. Ik maak me dan ook meer zorgen over de toekomst van de EU dan over AMG. Nog meer schulden aangaan is in ieder geval niet de oplossing. Dat heeft ons continent de afgelopen decennia al fors gedaan en heeft ons alleen maar verder achterop doen raken. Het verschil in BBP met de VS loopt ieder jaar verder op.
    De EU kan niet anders dan schulden aangaan, iets waar de Duitsers altijd tegen waren maar de waarheid zal hen snel inhalen, de Duitse economie en bijgevolg de hele Europese economie moet een omslag maken op de korte termijn en daar zijn heel veel centen voor nodig, het komt er op aan om al dat kapitaal nuttig te bestedingen en te beschermen door spijtig genoegd protectionisme zoals de VS doet zodat het kapitaal de Europese bedrijven ten goede komt en niet vooral buitenlandse bedrijven.

    Ik denk wel dat er nog veel handel zal gebeuren met alle continenten maar niet met China.

    Amg is een mooi voorbeeld hoe het moet in de toekomst, productie en jobs op eigen bodem en laat AMG het ki ook slim spelen en een deel van de enorme subsidies binnenrijven die er sowieso komen.

    Mvg
  12. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 september 2024 18:30
    De berichten zijn tegenstrijdig en gaan up and down (Northvolt struggles), maar dat de transitie er zal kopen staat buiten kijf.

    U.S. To Supercharge Battery Production With New $3 Billion Push
    Check out what the 25 battery companies will do with millions of dollars of federal grants.
    insideevs.com/news/734612/biden-harri...
  13. forum rang 5 Betweter 20 september 2024 19:14
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 20 september 2024 18:30:

    De berichten zijn tegenstrijdig en gaan up and down (Northvolt struggles), maar dat de transitie er zal kopen staat buiten kijf.

    U.S. To Supercharge Battery Production With New $3 Billion Push
    Check out what the 25 battery companies will do with millions of dollars of federal grants.
    insideevs.com/news/734612/biden-harri...
    Zag het vanochtend.
    Misschien dat de EU eenzelfde kant op gaat.
  14. Andre m 20 september 2024 21:18
    quote:

    Betweter schreef op 20 september 2024 16:05:

    [...]


    Habeck zei gisteren dat hij overweegt
    VW staatssteun te geven.Of hij ook
    andere automakers te hulp wil schieten,
    is niet bekend.
    Dus importheffingen voor de Chinesen ivm oneerlijke concurrentie door staatssteun en vervolgens VW staatssteun geven. Tuurlijk. ;-)
  15. forum rang 6 christo1 20 september 2024 21:52
    quote:

    Andre m schreef op 20 september 2024 21:18:

    [...]

    Dus importheffingen voor de Chinesen ivm oneerlijke concurrentie door staatssteun en vervolgens VW staatssteun geven. Tuurlijk. ;-)
    Probleem met China is dat ze gewoon alle westerse technologische innovaties kopiëren en dan massaal produceren en dumpen op de wereldmarkt, zo gaat dat niet en zal de VS niet meer aanvaarden en hopelijk de EU ook niet.

    Ze hebben in der tijd een volledige Tesla ontmanteld om te kijken hoe Tesla elektrische voertuigen maakt dat gewoon gekopieerd en verfijnd.

    Gelukkig heeft ASML nooit zijn EUV machines in China mogen verkopen, ASML heeft wel zijn DUV machines verkocht aan China en wat blijkt China heeft na zoveel jaren plots ook twee DUV machines ontwikkeld, ja gekopieerd zou ik eerder zeggen, gelukkig zijn China DUV machines nog steeds van mindere kwaliteit dan ASML zijn oude DUV machines.

    De VS en hopelijk de EU gaan moeten volharden in hun strijd tegen China staatskapitalisme en bedrieglijke praktijken, trouwens Japan, India, Korea, Brazilië en anderen zie ook het gevaar in dat uitgaat van China.

    De EU zou een bedrijf als AMG moeten koesteren en zo vlug mogelijk subsidies geven aan hun participaties in hun lithium mijnen in de EU, plus ook voor de lithium carbonaat fabriek die eveninog in de steigers staat.

    Mvg
8.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 376 377 378 379 380 ... 449 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.