Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,640   -0,280   (-2,01%) Dagrange 13,620 - 14,010 150.445   Gem. (3M) 202,8K

AMG 2024

9.101 Posts
Pagina: «« 1 ... 375 376 377 378 379 ... 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 am1993 20 september 2024 10:14
    quote:

    Maartenz schreef op 19 september 2024 18:11:

    AMG shortposities weer iets verhoogd zie ik.... dat wordt nog lachen. Rustig afwachten...
    Ja, Qube heeft zelfs nog een tandje bijgezet en zit nu boven de 2%. Dit zijn geen argeloze handelaren, dus wat daar precies speelt weet ik niet. Of ze moeten een prima hedge hebben gevonden. Zal wel, anders doen ze dit niet.
  2. Het mannetje van de radio 20 september 2024 10:22
    quote:

    am1993 schreef op 20 september 2024 10:14:

    [...]
    Ja, Qube heeft zelfs nog een tandje bijgezet en zit nu boven de 2%. Dit zijn geen argeloze handelaren, dus wat daar precies speelt weet ik niet. Of ze moeten een prima hedge hebben gevonden. Zal wel, anders doen ze dit niet.
    De koers is in een paar dagen tientallen procenten omhooggespoten. Kans op een neerwaartse correctie is dan wel reeël. Geen onlogisch moment om dan je short-positie uit te breiden.
  3. forum rang 6 Fox WIld 20 september 2024 10:45
    quote:

    geldmaker schreef op 20 september 2024 10:42:

    Koersnivo jojo in het tienvoud. Blijf erbij de enige eerlijke koers krijgen wij bij het beteugelen van de hedgefunds en algoritmes dmv FTT.
    Nuttige post weer. Ongeveer de 100e keer dat je dit post.

    Blijkbaar ben je de enige in Nederland want het staat (en komt) niet op de politieke agenda.
  4. Bas2012 20 september 2024 11:10
    quote:

    am1993 schreef op 20 september 2024 10:14:

    [...]
    Ja, Qube heeft zelfs nog een tandje bijgezet en zit nu boven de 2%. Dit zijn geen argeloze handelaren, dus wat daar precies speelt weet ik niet. Of ze moeten een prima hedge hebben gevonden. Zal wel, anders doen ze dit niet.
    Ik zou er (als je er fundamenteel langer in zit) niet al te veel op letten, heb relatief recent (richting oktober 2022) bij Vopak op een zelfde manier met volle verbazing weer naar deze shorters gekeken. Het sloeg fundamenteel volledig nergens op, maar ik neem aan dat het obv hedge posities logisch was toentertijd voor ze. (heb zelf met liefde in de rit naar beneden de stukken van ze gekocht ;))
  5. Bio-marker 20 september 2024 11:41
    Niets voor AMG (US)? Vanadium?
    WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Energy Department said Friday it plans to award $3 billion to 25 battery manufacturing sector projects in 14 states as the Biden administration works to shift the supply chain away from China.

    The projects will increase domestic production of advanced batteries and battery materials and follows the adoption of U.S. EV tax credit rules to shift battery production and critical minerals away from China.

    The awards fund battery-grade processed critical minerals, components, battery manufacturing, and recycling, and will generate $16 billion in total investment for the projects and support 12,000 production and construction jobs, the department said.

    "Mineral security is essential for climate security," said White House climate adviser Ali Zaidi. "This sets us up to lead on the next generation of battery technologies - from solid state to other new chemistries."

    Albemarle (NYSE:ALB) is set to receive $67 million for a project in North Carolina to produce commercial quantities of anode material for next-generation lithium-ion batteries, while Honeywell (NASDAQ:HON) is set to receive $126.6 million to build a commercial-scale facility in Louisiana to produce a key electrolyte salt needed for lithium batteries.

    DOE plans to award Dow $100 million to produce battery-grade carbonate solvents for lithium-ion battery electrolytes, while Clarios Circular Solutions, which is partnering with SK ON and Cosmo Chemical, is set to receive $150 million for a project in South Carolina to recycle lithium-ion battery production scrap materials from SK ON, the battery unit of SK Innovation.

    Currently most U.S. production scrap is exported by material traders to be processed, mostly in China, DOE said.

    DOE plans a $225 million award for production of lithium carbonate by SWA Lithium, jointly owned by Standard Lithium and Equinor, using Direct Lithium Extraction (DLE) technology. DOE also plans to award $225 million to TerraVolta Resources to produce lithium from brine using DLE.

    Revex Technologies, a partnership co-founded by Lundin Mining (OTC:LUNMF), is set to receive $145 million for three Michigan facilities to turn waste from the only operating U.S. primary nickel mine to yield domestic nickel production for at least 462,000 EV batteries yearly.

    DOE plans to award $166 million to South32 (OTC:SOUHY) Hermosa in Patagonia, Arizona for the mining of high purity manganese sulfate monohydrate (HPMSM) for electric vehicle battery chemistries. Currently over 96% of HPMSM is made in China.

    DOE also plans to award $166.1 million for another HPMSM project in Louisiana for Element 25 from manganese ore sourced from an Element 25 mine in Western Australia.

    Group14 Technologies is to receive $200 million to develop a U.S.-based silane manufacturing plant in Moses Lake, Washington. The largest source of silane today is China, a material needed for silicon batteries.

    Birla Carbon is set to receive $150 million for next-generation synthetic graphite that will not use material from China.

    DOE previously awarded $1.82 billion to 14 projects. DOE said the projects selected must complete negotiations and an environmental review before they are awarded.
  6. forum rang 4 Aandachtige lezer 20 september 2024 12:31
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 20 september 2024 10:14:

    Naar verluidt wil het ministerie van economische zaken onderzoeken hoe de aanhoudend zwakke verkoop op de markt voor elektrische auto's kan worden tegengegaan.

    fd.nl/bedrijfsleven/1531575/mercedes-...
    Dat is wel de belangrijkste zin in dit artikel. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Ik hoop niet dat ze in de verleiding komen om de benzine en dieselauto's de kans geven om nog wat langer in de markt te blijven. Naar mijn idee zou dat een losing game zijn omdat het uitstel van executie is. Uiteindelijk durven steeds minder mensen een nieuwe auto op fossiele brandstof kopen omdat dit op een einde loopt. Als EV's nog niet aantrekkelijk genoeg zijn blijft iedereen gewoon langer in oudere auto rijden.
  7. forum rang 6 pietje-2005 20 september 2024 12:41
    Aan de andere kant proberen ze die goedkopere wagens te weren van buiten de EU (china) , om mensen te dwingen een duurdere optie over te hebben, toch ?
    Het is niet simpel als je als politiek en bedrijfsleven wat vertraagd opstart.
    Trouwens : houdt de koers boven de 16 , vandaag ? ;-(
  8. forum rang 7 Thorgall 20 september 2024 13:17
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 september 2024 10:31:

    Iedereen begrijpt toch dat deze opleving van AMG een tijdelijk verschijnsel is, zolang de lithiumprijzen niet gaan stijgen.....???
    Wederom goed gezien. Shorts hoeven helemaal geen haast te hebben om hun posities te sluiten.

    Alle autofabrikanten melden immers fors tegenvallende en dalende verkopen van EV's. Iedere dag is er wel eentje die zich meldt. FOMO is iets wat ik bij dit aandeel absoluut niet heb, een professionele shorter ook niet neem ik aan.
  9. Maartenz 20 september 2024 14:14
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 20 september 2024 12:31:

    [...]

    Dat is wel de belangrijkste zin in dit artikel. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Ik hoop niet dat ze in de verleiding komen om de benzine en dieselauto's de kans geven om nog wat langer in de markt te blijven. Naar mijn idee zou dat een losing game zijn omdat het uitstel van executie is. Uiteindelijk durven steeds minder mensen een nieuwe auto op fossiele brandstof kopen omdat dit op een einde loopt. Als EV's nog niet aantrekkelijk genoeg zijn blijft iedereen gewoon langer in oudere auto rijden.
    Antwoord: benzine en diesel krijgen de kans langer in de markt te blijven. EU gaat schuiven, let maar op. Dat deden ze al eerder door op het laatste moment Duitsland een opt-out te geven om ook met zgn. synthetische brandstoffen aan de gang te gaan.
    Als wij als klein landje afspraken willen bijstellen in Brussel krijgen wij een schop onder onze hol.
    Als Duitsland, Frankrijk of Italië dat willen kan het opeens wel. Iets met machtsverhoudingen, en wie het in de EU daadwerkelijk voor het zeggen heeft (en dat is dus niet Nl.)

    Dus nee, de EV gaat het in de EU niet worden. Overigens, moet je eens door de steden in Duitsland rijden op zoek naar een laadpaal. Die ga je daar nauwelijks vinden. In dat land staan ze nog zo ver van de EV af dat ze niets anders kunnen dan nog tientallen jaren fossiel rijden.

    Het EV feest is gewoon (voor de komende jaren) voorbij in de EU. Ik heb er zelf wel recent eentje gekocht ;)
  10. Maartenz 20 september 2024 14:28
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 20 september 2024 14:21:

    Naar mijn bescheiden mening ga je de electrifisering niet meer stoppen dus het zal buigen of barsten worden. Vette extra steun pakketen uit oa Berlijn en Brussel denk ik ...
    Eens. Maar het gaat wel héél langzaam. Begin eerst maar met een fatsoenlijke laadinfrastructuur aanleggen, daarna kun je de miljoene portiekflathuishoudens in het Ruhrgebied vragen EVs aan te schaffen. En oh ja, het laadtarief per kilometer is 2x die van benzine... ook niet uitnodigend.
  11. forum rang 5 Betweter 20 september 2024 14:34
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 20 september 2024 14:21:

    Naar mijn bescheiden mening ga je de electrifisering niet meer stoppen dus het zal buigen of barsten worden. Vette extra steun pakketen uit oa Berlijn en Brussel denk ik ...
    Correct.
    niemand weet momenteel welk ei er wordt uitgebroed maar dat er overheid inmenging komt is overduidelijk.
    De elektrificatie laat men niet meer los.
    Ik denk dat we pas aan de vooravond staan van een veel groter project hierin.
9.101 Posts
Pagina: «« 1 ... 375 376 377 378 379 ... 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.