Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,840   +0,230   (+1,69%) Dagrange 13,750 - 14,010 93.130   Gem. (3M) 203,8K

AMG 2024

9.064 Posts
Pagina: «« 1 ... 374 375 376 377 378 ... 454 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bas2012 19 september 2024 11:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 september 2024 10:31:

    Iedereen begrijpt toch dat deze opleving van AMG een tijdelijk verschijnsel is, zolang de lithiumprijzen niet gaan stijgen.....???
    Vooruitkijkend weet niemand dat, maar sinds meer dan een week zijn Lith carb prijzen 5% gestegen (in CNY terms) en is de CNY vs de dollar ook 7 a 8% gestegen maw je kijkt naar een 13% a 14% stijging in $ terms. dat is een aardige correctie en dat zie je in de koers nu. Dan heb je nog Chinese CATL die ook blijk geeft aan supply restricties in Lephidolites en je hier meer consolidatie ziet in de sector, vraag die eigenlijk prima blijft ontwikkelen (nee niet de hockeystick onzin van 2 jaar geleden, maar gewoon gezonde toename). Tel daarbij op dat Vanadium lager staat, maar redelijk blijft liggen, dat project risico's eruit lopen mbt expansie Brazilië mijn en nu ook de hydroxide fabriek. Tel erbij ook op uiteraard de macro effecten en liquiditeit in en uit de aandelenmarkt ansich -> dan is in mijn ogen deze beweging niet gek na de lange neerwaartse fase, zeker niet als je flinke short posities in dit aandeel hebt.

    Waar gaat aandeel qua koers heen, dat weet op korte en zelfs middellange termijn helemaal niemand, vertrouw op je eigen analyse hierin en schat in waar we zitten in de commodity cycle.
  2. VeniVidiMerui 19 september 2024 12:24
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 september 2024 10:31:

    Iedereen begrijpt toch dat deze opleving van AMG een tijdelijk verschijnsel is, zolang de lithiumprijzen niet gaan stijgen.....???
    Lage rente = meer autoverkopen (= meer lithiumvraag)

    Daarbij is er langzaam aan een nieuwe wereld aan het ontstaan, waarbij er niet 1 lithiumprijs is. Lithium in China zal goedkoper zijn/blijven dan lithium in Europa; en lithium die aan bepaalde recycling/milieu eisen voldoet zal meer waard zijn dan lithium die dat niet doet; enz.

    AMG werkt daarbij sowieso veel met langlopende contracten. Zie ook die nieuwe module die gelijk uitverkocht is. Puur op basis van vraag en aanbod zou dat niet kunnen, immers is er (volgens sommigen enorm) overschot; maar dat is dus niet hoe de markt in de praktijk werkt.
  3. forum rang 6 christo1 19 september 2024 13:39
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 19 september 2024 10:31:

    Iedereen begrijpt toch dat deze opleving van AMG een tijdelijk verschijnsel is, zolang de lithiumprijzen niet gaan stijgen.....???
    Waarom, indien de vanadium prijs ook hoge regionen gaan opzoeken wat nu nog niet het geval is maar wel plausibel zal zijn doordat de rentes overal gaan zakken dus meer activiteit in alle sectoren, naast lithium is vanadium de tweede grootste ebitda aanjager voor AMG.

    We moeten ook nog de opstart van de vanadium elektrolyte fabriek in Duitsland op ons bord krijgen, de spodumene uitbreiding is al een feit maar nog niet op volle capaciteit.

    Ik geloof ook sterk in een lithium markt onafhankelijk van China en dus ook prijzen naarmate er meer activiteiten in Europa en VS van de grond komen.

    Mvg.
  4. forum rang 6 christo1 19 september 2024 14:07
    quote:

    christo1 schreef op 19 september 2024 13:39:

    [...]

    Waarom, indien de vanadium prijs ook hoge regionen gaan opzoeken wat nu nog niet het geval is maar wel plausibel zal zijn doordat de rentes overal gaan zakken dus meer activiteit in alle sectoren, naast lithium is vanadium de tweede grootste ebitda aanjager voor AMG.

    We moeten ook nog de opstart van de vanadium elektrolyte fabriek in Duitsland op ons bord krijgen, de spodumene uitbreiding is al een feit maar nog niet op volle capaciteit.

    Ik geloof ook sterk in een lithium markt onafhankelijk van China en dus ook prijzen naarmate er meer activiteiten in Europa en VS van de grond komen.

    Mvg.
    Nog vergeten dat AMG of zijn participaties in lithium mijnbedrijven misschien Europese subsidies kunnen genieten voor de lithium keten in Europa verder te ontwikkelen.

    Mvg.
  5. forum rang 6 Lamsrust 19 september 2024 15:37
    quote:

    christo1 schreef op 19 september 2024 14:07:

    [...]

    Nog vergeten dat AMG of zijn participaties in lithium mijnbedrijven misschien Europese subsidies kunnen genieten voor de lithium keten in Europa verder te ontwikkelen.

    Mvg.
    Daarnaast is van belang dat alle grote capex projecten nu zijn afgerond, zodat er opbrengsten komen te staan tegenover alle lopende (personeels)kosten van deze projecten. Dit zou de FCF ten goede moeten komen. Vanaf 2025 draaien alle capex projecten vol mee en zouden de uitgaven aan capex beperkt moeten zijn tot vervangingscapex, zodat de operationele cash flow kan worden aangewend om de schulden af te lossen.

    Capex op niveau van Zinnwald of Savannah komt niet op de balans van AMG maar op die van deze bedrijven, i.e. deze capex leidt niet tot cash out flow voor AMG, tenzij deze bedrijven een emissie uitschrijven waarin AMG pro rata parte participeert.
  6. forum rang 6 christo1 19 september 2024 16:17
    quote:

    christo1 schreef op 19 september 2024 13:39:

    [...]

    Waarom, indien de vanadium prijs ook hoge regionen gaan opzoeken wat nu nog niet het geval is maar wel plausibel zal zijn doordat de rentes overal gaan zakken dus meer activiteit in alle sectoren, naast lithium is vanadium de tweede grootste ebitda aanjager voor AMG.

    We moeten ook nog de opstart van de vanadium elektrolyte fabriek in Duitsland op ons bord krijgen, de spodumene uitbreiding is al een feit maar nog niet op volle capaciteit.

    Ik geloof ook sterk in een lithium markt onafhankelijk van China en dus ook prijzen naarmate er meer activiteiten in Europa en VS van de grond komen.

    Mvg.
  7. forum rang 6 christo1 19 september 2024 16:18
    Onderzoekscentrum imec heeft een nieuw prototype van batterijen ontwikkeld dat een pak hogere energiedichtheid heeft dan de huidige generatie batterijen. Daardoor zou een elektrische wagen tot meer dan de helft verder kunnen rijden met hetzelfde batterijvolume, blijkt uit de laboresultaten waarover imec donderdag bericht heeft.
    Bron: BELGA
    Vandaag om 15:06

    De actieradius van een wagen wordt bepaald door de energie die de batterij kan leveren. Simpel gezegd: hoe meer energie (kWh) je in een batterij kan steken, hoe groter het bereik is dat de batterij zal hebben - gegeven dat het volume van de batterij hetzelfde blijft. De energiedensiteit van een batterij is dus belangrijk, maar lithiumionbatterijen zitten aan hun plafond qua densiteit. Wetenschappers zijn daarom al langer op zoek naar technologieën die de energiedensiteit van batterijen kunnen verhogen.

    LEES OOK. De keerzijde van het succes van zonne-energie: “Het is kannibalisme, de panelen eten hun eigen verdienmodel op”
    Imec heeft nu, samen met 13 Europese partners, voor een veelbelovende doorbraak gezorgd. Binnen het zogenaamd SOLiDIFY-project hebben ze een prototype van een vastestofbatterij met lithium-metaal ontwikkeld, die een uitzonderlijke energiedensiteit heeft van 1.070Wh per liter. De huidige lithiumionbatterijen halen gemiddeld ‘slechts’ 600 à 700Wh per liter. De actieradius van een elektrische wagen zou zo dus met meer dan de helft verhoogd kunnen worden. (lees verder onder de foto)

    Is een van de partners AMG?

    Allezins er wordt lithium gebruikt.

    Mvg.
9.064 Posts
Pagina: «« 1 ... 374 375 376 377 378 ... 454 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.