Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,022   0,000   (0,00%) Dagrange 1,013 - 1,029 1.544.451   Gem. (3M) 1,6M

Postnl - September 2024

1.024 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 52 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Trader Stef 12 september 2024 14:41
    quote:

    Jason Lee schreef op 12 september 2024 14:21:

    Royal Mail investors left baffled by takeover vote amid fears Czech Sphinx is buying on the cheap

    www.thisismoney.co.uk/money/markets/a...

    Mooie strategie van ze! dik boekwerk sturen.
    Suggestief verhaal.
    Tis gewoon voor of tegen stemmen.
    Geeft wel extra onderhandelingskracht.
    K zit ook klem. Hij heeft alles op overname gezet, vergaande concessies in het verschiet.

    Het benadrukt nogmaals dat ook PostNL niet voor een appel en ei gekocht kan worden.
  2. Omafladder 12 september 2024 14:44
    quote:

    Jason Lee schreef op 12 september 2024 14:21:

    Royal Mail investors left baffled by takeover vote amid fears Czech Sphinx is buying on the cheap

    www.thisismoney.co.uk/money/markets/a...

    Mooie strategie van ze! dik boekwerk sturen.
    Daar heb je het gedonder al, en terecht. Op een kunstmatige bodem gaan bieden is dirt cheap...
    AB voor het plaatsen!
  3. forum rang 5 xof 12 september 2024 15:06
    Als IDS aandeelhouders tegenstemmen, gaat die 70% premie er weer af.

    IDS schrijft rode cijfers en wordt door Ofcom en bonden beperkt. Niet voor de eeuwigheid. Aandeelhouders lezen kennelijk liever een simpele samenvatting.

    Ik ben benieuwd hoe Nederlandse aandeelhouders zouden stemmen bij een bod boven 2Euro in cash. Waarschijnlijk "eieren voor hun geld".
  4. forum rang 5 Trader Stef 12 september 2024 15:22
    quote:

    xof schreef op 12 september 2024 15:06:

    Als IDS aandeelhouders tegenstemmen, gaat die 70% premie er weer af.

    Ik ben benieuwd hoe Nederlandse aandeelhouders zouden stemmen bij een bod boven 2Euro in cash. Waarschijnlijk "eieren voor hun geld".
    Zeker. Het bod moet daarom substantie hebben (2,75 - 3).

    K zit ook met PostNL klem. Hij zal ‘vol’ voor overname gaan.
  5. Daan1 12 september 2024 16:15
    quote:

    Jason Lee schreef op 12 september 2024 16:05:

    www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws...

    PostNL maakt resultaten en doelen duurzaamheid nog duidelijker

    Ik verwacht zelf koers doelverhogingen, wanneer de eerste komt is de vraag.
    Als ik dit lees gaat het alleen maar weer geld kosten. Duurzaamheid. Stickertjes op auto's. Grappige reclamefilmpjes. Hetzelfde riedeltje.

    Ik wil winstverhoging zien. Visie!!!
  6. [verwijderd] 12 september 2024 16:18
    quote:

    Daan1 schreef op 12 september 2024 16:15:

    [...]

    Als ik dit lees gaat het alleen maar weer geld kosten. Duurzaamheid. Stickertjes op auto's. Grappige reclamefilmpjes. Hetzelfde riedeltje.

    Ik wil winstverhoging zien. Visie!!!
    Ik ook maar maar dit sluit aan bij de nieuwe Europese regelgeving die uiterlijk in 2026 van kracht wordt, dus de rest moet er ook aan voldoen.

    Tevens is het mooi voor de onderhandelingen om financieel wat steun te krijgen en te lobbyen voor een betere post wet anno 2024.. Bestuurders houden van duurzaamheid!
  7. forum rang 5 JvH 12 september 2024 19:50
    quote:

    Ben schreef op 12 september 2024 19:04:

    Ach, de koers van BPost wordt nog veel erger gecontroleerd, en, daar hoor je nooit iemand over.
    Is moeilijk voor te stellen met de helft van de aandelen in handen van de stat, maar, toch speelt daar ook iets.....
    Die zullen dan binnenkort nóg wel een poging gaan wagen om PostNL in te lijven, maar dan voor 3 euro minder per aandeel.
  8. forum rang 5 Jestbread 12 september 2024 21:24
    My two cents op de Q3-cijfers waarin men volgens mij een redelijk fors verlies verwacht. Ik denk persoonlijk dat het gaat meevallen, o.a doordat Chinese pakketjes booming zijn (minder voor marge, goed voor volume), de tussentijdse prijsverhoging op postzegels, het niet doorgaan van de tussentijdse verhoging van het minimumloon en hier en daar toch wel tekenen van het eindelijk doorhebben dat het menens is qua kosten (verwijderen brievenbussen, versoberde dienstverlening mail), de bijna continue daling van de olieprijs en dus de benzine en diesel. En dan nu weer de uitnodigingen van de coronaprik en griepprik die weer op de mat vallen nu. Daarnaast gaf ik gisteren al aan dat ik op DHL en PostNL na, de overige vervoerders gewoon bijna niet meer zie. Wellicht wishful thinking, maar hopelijk is er een beetje basis gelegd voor de komende jaren.
  9. forum rang 5 xof 12 september 2024 21:47
    quote:

    Jason Lee schreef op 12 september 2024 16:05:

    www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws...

    PostNL maakt resultaten en doelen duurzaamheid nog duidelijker

    Ik verwacht zelf koers doelverhogingen, wanneer de eerste komt is de vraag.
    Weer beetje braaf woke ESG geleuter…… nieuwe stickers met groenuitingen en emissieloos transport. Als je te hard groen roept, dan lijkt het al snel op greenwashing.

    Wat ik mis is dat verspilling voorkomen, gewoon business as usual is. Ik heb ruim 30jaar transport en logistiek geleefd.

    Met lege busjes rijden, fossiel verbranden ipv groen, slecht verbruik wagenpark, omrijden en herpositioneringskosten…….

    Verantwoord opereren gaat hand in hand met kosten efficiency.

    Prima dat ze duidelijk rapporteren. Ik zie het liefste KPIs als bezettingsgraad per rit, verbruik pTonkm, verbruik per rit, energieverbruik terminals, aantal stops per rit en pkm….. Etc

    Dit alles zegt tegelijk veel over de efficiency van het netwerk.

    De rest is bijna onnodig gedoe

    Show us the money. DHL en UPS zijn trouwens heel ver met sturing obv kritische efficiency.
  10. forum rang 5 Trader Stef 12 september 2024 22:07
    quote:

    Jestbread schreef op 12 september 2024 21:24:

    My two cents op de Q3-cijfers waarin men volgens mij een redelijk fors verlies verwacht. Daarnaast gaf ik gisteren al aan dat ik op DHL en PostNL na, de overige vervoerders gewoon bijna niet meer zie. Wellicht wishful thinking, maar hopelijk is er een beetje basis gelegd voor de komende jaren.
    Zinvolle bijdrage.
    Ligt in lijn met mijn verwachting. Toch uiteindelijk wel verrast dat de koers zo gedrukt kan worden en het volume bedroevend is.
1.024 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 52 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.