Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,115   +0,100   (+1,99%) Dagrange 5,000 - 5,150 151.437   Gem. (3M) 187,7K

TomTom September 2024

755 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 11 september 2024 12:19
    Alle mooie verhalen ten spijt, het aandeel noteert lager dan all-time low!!
    Daar is met name het management van TomTom verantwoordelijk voor!

    Waarom die outlook intrekken terwijl de pipeline steeds voller en beter wordt?!
    Dan wil je toch bewust (koste wat kost) onnodig een lagere koers forceren?!

    Harold, de particuliere beleggers zijn er ook voor TomTom dus aandeelhouderswaarde creeren is mede jouw taak ipv aandeelhouderswaarde onnodig laten verdampen!!

    Wordt tijd voor helderheid, transparantie en aandeelhouderswaarde creëren op deze absurd lage koersen!!
  2. forum rang 6 JustRevisited 11 september 2024 12:45
    quote:

    tatje schreef op 11 september 2024 11:19:

    Teslin stelt op de laatste AVA ook een vraag.

    Vincent Dentener: Mocht Jan Jaap niet meer :-)
    Goedemorgen. Wat ons betreft is TomTom duidelijk
    'gepivot' naar een softwareplatform, dat is duidelijk zichtbaar. Bij een softwareplatform verwachten wij
    omzetgroei en schaalbaarheid in de kosten. Dat zagen we terug in de cijfers. Automotive heeft een sterke
    groei laten zien met een record orderboek. Daarnaast is de EBITDA sterk toegenomen en ook andere
    ontwikkelingen zijn positief wat ons betreft, zoals Orbis en Overture. De organisatie is versterkt, dus er
    gaat veel goed.
    Dat gezegd hebbende, zien we ook dat Enterprise achterblijft. We hebben nu een paar keer gehoord dat
    de toekomst optimistisch is. Onze vraag is: wanneer kunnen we die langverwachte kentering dan
    verwachten? Hoeveel tijd nemen jullie daarvoor?

    Het antwoord van Harold.

    Harold Goddijn:
    Allereerst hebben we onze verkoopactiviteiten ook opgeschroefd. We hebben een groter team, dat beter
    georganiseerd is en betere 'tools' heeft. Dat team is volop bezig en je ziet dan ook dat dat vertaald wordt
    in een pijplijn die ook alsmaar groeit. Dus dat zijn de klanten waarmee je graag zaken wilt doen en die
    gaan eerst door een hele fase van volwassenheid voordat je zo'n contract kan tekenen. Dat is een
    belangrijke 'leading indicator', want je weet zo'n beetje hoeveel procent uiteindelijk door de pijplijn gaat,
    dus wat je succesvol kunt afsluiten. Dat houden we nadrukkelijk in de gaten. Dit ziet er ook goed uit, want
    er is een grote voorraad van klanten waar we achteraan zitten. Het duurt echter nog wel lang voordat je
    die cyclus dan helemaal doorgelopen bent.
    Ik denk ook dat er nog verbeteringen in kunnen zitten als er wat meer bekendheid of wat meer tractie is
    op het nieuwe platform. Dan zullen anderen wat makkelijker die stap gaan maken. We zitten echt nog in
    zo'n fase dat iedereen het idee wel mooi vindt en met belangstelling zit te kijken. Dus ik denk dat die
    onderliggende dynamiek een goede is. Om nou te zeggen: ''wanneer ga je dat nou echt zien?'' is lastig,
    want wat betekent in dit geval 'wanneer' en wat betekent 'echt'? Dat vind ik lastig en daar wil ik nog even
    mee wachten tot we wat meer historie hebben en ook wat meer statistieken hebben om te kunnen
    zeggen "op deze datum zal het echt een materiële impact hebben op de omzetcijfers". Voor nu zou ik met
    vertrouwen willen zeggen dat we op het goede pad zitten en dat wat wij verwachten, nieuwe klanten in
    nieuwe toepassingen, zich lijkt te bevestigen in de sales contracten en contacten die we nu hebben.
    Dat was natuurlijk een belangrijk uitgangspunt achter de hele filosofie van dat nieuwe kaartenplatform.
    Dat is een grote stap die we gezet hebben, waar we veel geld in geïnvesteerd hebben. Een van de
    doelstellingen is ook om dat segment te verbreden en te verdiepen en minder afhankelijk te worden van
    de omzet. Die strategische doelstelling die staat nog steeds als een paal boven water en we beginnen dat
    ook te zien in contracten die nu afgesloten worden in dat Enterprise segment.

    ( zoals ik het lees, hebben ze E verdiept en verbreedt om minder afhankelijk te zijn van A en een ietsje E )

    De voorzitter van de RVC deed er nog een schep boven op.

    Zoals we zeiden, wij hebben ons als RvC gisteren ook laten voorlichten over hoe het nu gaat en
    het ziet er echt mooi uit. Wij zitten hier nu niet om te zeggen dat we een paar jaar geleden de verkeerde
    afslag hebben genomen. Om in beeldspraak te blijven: we zitten op de goede weg, het gaat niet zo snel
    als je hoopt, maar er is geen enkele twijfel over de koers.

    Gisteren pas ! Maak dat de kat wijs.

    Te lang lezen : gewoon overslaan :-)
    Over jouw onderstreepte tekst. Ik lees het iets anders.

    Zoals ik het lees gaat het verbreden binnen Enterprise om de long tail aan klanten binnen te halen. Liever 50 klanten die 1 miljoen omzet brengen dan 1 die 50 miljoen brengt.

    Er worden nu leuke klanten toegevoegd zie je in het nieuws en dat zijn niet allemaal grote maar wel wat bekende namen en in meer diverse segmenten dan vroeger.

    Als je uitgaat van een gemiddelde contractduur van 5 jaar en je hebt eenmaal die basis van klanten, dan zit je geramd. Geen enkel vertrek van een klant raakt je dan zolang als je instroom maar groter is dan de uitstroom.

    Afgelopen jaren was het uitfaseren van een groot contract met Apple zichtbaar. Dat uitfaseren gaat nog een heel jaar door, maar wordt nu meer dan gecompenseerd met nieuwe instroom. En na een jaar wordt de delta groter, want dan hoef je uitstroom Apple niet meer af te trekken van instroom van nieuwe klanten. Je hebt dan een gap van 30 miljoen euro omzet uit Apple (schatting) opgevangen met een divers portfolio.

    De enige afhankelijkheid die je dan nog hebt is Microsoft, maar die is vastgelegd tot 2030 en integreert tomtom ook diep in haar systemen wat een exit ook in technische zin zou bemoeilijken en zij zitten ook in het Overture alliantie en praten vol lof over TomTom. Ook was Apple een klant die alles alleen doet, terwijl TomTom en Microsoft bijvoorbeeld samen in Volkswagen zitten en er ook Microsoft diensten in tomtom producten zitten, zoals Azure en ChatGPT in de digital cockpit. Er is dus een wederzijdse afhankelijkheidsrelatie en bij Apple was die eenzijdiger.

    TomTom heeft dus nu de achterdeur dicht en moet nu klanten schrapen in Enterprise. Nogmaals, als er een basis aan klanten is met langetermijn contracten die gezamenlijk (nog exclusief Automotive) de kosten dekken binnen tomtom, dan zit je goed, want je bent dan van binaire situaties af van: gaat een klant verlengen of niet. Elk kwartaal heb je bepaalde kleinere verlengingen, opzeggingen en nieuwe aanwas, zonder grote fluctuaties.

    Als dat ook met goede marges gepaard gaat zit je waar beleggers van houden: solide en voorspelbare inkomsten uit diensten met hoge hefboom.
  3. DYEX 11 september 2024 12:56
    quote:

    JustRevisited schreef op 11 september 2024 12:45:

    [...]

    Zoals ik het lees gaat het verbreden binnen Enterprise om de long tail. Liever 50 klanten die 1 miljoen omzet brengen dan 1 die 50 miljoen brengt.

    Er worden nu leuke klanten toegevoegd zie je in het nieuws en dat zijn niet allemaal grote maar wel wat bekende namen en in meer diverse segmenten dan vroeger.

    Als je uitgaat van een gemiddelde contractduur van 5 jaar en je hebt eenmaal die basis van klanten, dan zit je geramd. Geen enkel vertrek van een klant raakt je dan zolang als je instroom maar groter is dan de uitstroom.

    Afgelopen jaren was het uitfaseren van een groot contract met Apple zichtbaar. Dat uitfaseren gaat nog een heel jaar door, maar wordt nu meer dan gecompenseerd met nieuwe instroom. En na een jaar wordt de delta groter, want dan hoef je uitstroom Apple niet meer af te trekken van instroom van nieuwe klanten. Je hebt dan een gap van 30 miljoen euro omzet uit Apple (schatting) opgevangen met een divers portfolio.

    De enige afhankelijkheid die je dan nog hebt is Microsoft, maar die is vastgelegd tot 2030 en integreert tomtom ook diep in haar systemen wat een exit ook in technische zin zou bemoeilijken en zij zitten ook in het Overture alliantie en praten vol lof over TomTom. Ook was Apple een klant die alles alleen doet, terwijl TomTom en Microsoft bijvoorbeeld samen in Volkswagen zitten en er ook Microsoft diensten in tomtom producten zitten, zoals Azure en ChatGPT in de digital cockpit. Er is dus een wederzijdse afhankelijkheidsrelatie en bij Apple was die eenzijdiger.

    TomTom heeft dus nu de achterdeur dicht en moet nu klanten schrapen in Enterprise. Nogmaals, als er een basis aan klanten is met langetermijn contracten die gezamenlijk (nog exclusief Automotive) de kosten dekken binnen tomtom, dan zit je goed, want je bent dan van binaire situaties af van: gaat een klant verlengen of niet. Elk kwartaal heb je bepaalde kleinere verlengingen, opzeggingen en nieuwe aanwas, zonder grote fluctuaties.

    Als dat ook met goede marges gepaard gaat zit je waar beleggers van houden: solide en voorspelbare inkomsten uit diensten met hoge hefboom.
    Helaas is het zo, dat jij die bespiegelingen houdt ipv Goddijn zelf. Dan kloppen de bespiegelingen niet, of Goddijn heeft er geen behoefte aan om die te delen. Ik denk vooral het laatste. Er zou hem niets in de weg staan om die visie en de verwevenheid met Microsoft met het publiek te delen, maar hij doet het niet.

    Er zou geen enkel ander aandeel met zo veel cash in de onderneming en zodanig gelieerd aan en met haar producten zodanig geïncorporeerd binnen MS-producten op deze koersniveau's hoeven noteren, als er maar een heel klein beetje gehecht zou worden aan aandeelhouderswaarde.

    Je hoeft niet eens een roeptoeterende CEO te zijn, het volstaat dat je een beetje trots bent op wat er gebeurt.

    Dat zou ook dat personeel bij TT goed doen, want die moeten het ook niet hebben van de waarde van hun optieregelingen! Onbegrijpelijk dat dat niet leidt tot interne strubbelingen en ontevredenheid. Als je 2 jaar geleden voor € 150.000 aan personeelsopties kreeg uitgekeerd, dan zijn die nu nog € 97.200 waard. Moeten ze dan nu maar blij zijn dat ze nu over een lager bedrag mogen afrekenen met de fiscus?
  4. forum rang 6 hvasd2 11 september 2024 13:18
    Voor wie maakt en onderhoud Apple hun kaarten eigelijk? Om als app op hun hardware te zetten? Zou mij niet verbazen dat 90% van hun hard ware gebruikers deze heeft ingeruild voor een andere navigatie app. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik denken en doe wat anders met de poen die maps kosten.
  5. forum rang 6 tatje 11 september 2024 13:53
    quote:

    DYEX schreef op 11 september 2024 12:56:

    [...]

    Helaas is het zo, dat jij die bespiegelingen houdt ipv Goddijn zelf. Dan kloppen de bespiegelingen niet, of Goddijn heeft er geen behoefte aan om die te delen. Ik denk vooral het laatste. Er zou hem niets in de weg staan om die visie en de verwevenheid met Microsoft met het publiek te delen, maar hij doet het niet.

    Er zou geen enkel ander aandeel met zo veel cash in de onderneming en zodanig gelieerd aan en met haar producten zodanig geïncorporeerd binnen MS-producten op deze koersniveau's hoeven noteren, als er maar een heel klein beetje gehecht zou worden aan aandeelhouderswaarde.

    Je hoeft niet eens een roeptoeterende CEO te zijn, het volstaat dat je een beetje trots bent op wat er gebeurt.

    Dat zou ook dat personeel bij TT goed doen, want die moeten het ook niet hebben van de waarde van hun optieregelingen! Onbegrijpelijk dat dat niet leidt tot interne strubbelingen en ontevredenheid. Als je 2 jaar geleden voor € 150.000 aan personeelsopties kreeg uitgekeerd, dan zijn die nu nog € 97.200 waard. Moeten ze dan nu maar blij zijn dat ze nu over een lager bedrag mogen afrekenen met de fiscus?
    Trots.

    Lijkt me trots genoeg.

    Zal de wijze woorden van Harold bij VEB even citeren

    We hebben een prachtig bedrijf.
    Een goed plan,
    Hele gemotiveerde mensen.
    Een goede kaspositie.
    We genereren ook een beetje cash.
    Niet genoeg, maar er staat ook niks in de FIK.
  6. forum rang 6 JustRevisited 11 september 2024 13:54
    quote:

    hvasd2 schreef op 11 september 2024 13:18:

    Voor wie maakt en onderhoud Apple hun kaarten eigelijk? Om als app op hun hardware te zetten? Zou mij niet verbazen dat 90% van hun hard ware gebruikers deze heeft ingeruild voor een andere navigatie app. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik denken en doe wat anders met de poen die maps kosten.
    Apple is qua cultuur een bedrijf dat dingen graag in house doet om er controle op te hebben zonder dat het per se voor derden beschikbaar is.

    Vergelijk het met hun eigen chips in laptops in plaats van Intel chips. Dan hebben ze volledige controle op de werking. Tegelijkertijd zijn Apple chips niet te koop voor anderen, alleen voor eigen gebruik.

    Voor wat betreft Apple Maps: die zijn vooral voor hun eigen devices en in apps waar locatie in voorkomt.

    Het gebeurt nog best weleens dat je in een iPhone app op een kaart klikt, bijvoorbeeld waar een foto genomen is of waar je auto staat en dat de Apple Maps app getoond wordt. Ook zit het natuurlijk in CarPlay al denk ik niet met heel hoge adoptie.
  7. forum rang 6 tatje 11 september 2024 14:26
    Ik zeg niet, dat ik het zeker weet.

    Maar als Taco RSU krijgt, wordt dat betaalt met de long term incentives.

    Neem bv 2022

    Long term incentives 429000 ( is een variabele beloning )
    Koers 60 dagen voor de AVA 7,73 2022
    Aantal RSU 55456 ( enige voorwaarden tm omzetting in aandelen in dienst, RVB 2 jaar langer )

    Volgens mij betaal je gewoon belasting over long term incentives.

    Volgens mij geldt jouw stelling als ze zeggen je krijgt RSU en over 3 jaar werk je hier nog .

    Dan neem je over 3 jaar de koers en je betaalt maximaal :

    Hoeveel belasting betaal je over RSU?
    De voordelen die worden behaald middels de aandelen/opties/RSU's worden belast tegen een tarief van 26,9% in 2021.

    Misschien weet iemand het zeker.
  8. DYEX 11 september 2024 15:35
    quote:

    tatje schreef op 11 september 2024 13:53:

    [...]

    "Trots.

    Lijkt me trots genoeg.

    Zal de wijze woorden van Harold bij VEB even citeren

    We hebben een prachtig bedrijf. (We, als in met zijn 4-en?)
    Een goed plan, (Maar niemand mag het weten)
    Hele gemotiveerde mensen. (Want wie wil het humeur van de grote guru bederven?)
    Een goede kaspositie.
    We genereren ook een beetje cash.
    Niet genoeg, maar er staat ook niks in de FIK."

    En we zijn verder niet van plan dat met anderen te delen.
  9. beursbeurs 11 september 2024 17:23
    quote:

    JustRevisited schreef op 11 september 2024 10:50:

    [...]

    Dit zou tomtom imho ook moeten doen. Presenteer maar een plan waarin je een forse marketing en sales boost aan Enterprise gaat geven, nu Automotive wat hobbels heeft. Als de nieuwe Orbis maps zo goed ontvangen zijn als TT zegt en er nu met Microsoft en Australie twee goede cases liggen.

    Het CMD eind 2025 is een mooi moment om dit plan te presenteren. Dan heeft TomTom een beter beeld van de markt en zijn positie daar in.

    En anders op de CMD van 2028!
  10. forum rang 6 pwijsneus 11 september 2024 17:57
    quote:

    beursbeurs schreef op 11 september 2024 17:23:

    [...]

    Het CMD eind 2025 is een mooi moment om dit plan te presenteren. Dan heeft TomTom een beter beeld van de markt en zijn positie daar in.

    En anders op de CMD van 2028!
    2030 is een mooi rond getal. Verheug me er nu al op, exciting!!!1!
  11. forum rang 6 hvasd2 11 september 2024 19:34
    quote:

    JustRevisited schreef op 11 september 2024 13:54:

    [...]

    Apple is qua cultuur een bedrijf dat dingen graag in house doet om er controle op te hebben zonder dat het per se voor derden beschikbaar is.

    Vergelijk het met hun eigen chips in laptops in plaats van Intel chips. Dan hebben ze volledige controle op de werking. Tegelijkertijd zijn Apple chips niet te koop voor anderen, alleen voor eigen gebruik.

    Voor wat betreft Apple Maps: die zijn vooral voor hun eigen devices en in apps waar locatie in voorkomt.

    Het gebeurt nog best weleens dat je in een iPhone app op een kaart klikt, bijvoorbeeld waar een foto genomen is of waar je auto staat en dat de Apple Maps app getoond wordt. Ook zit het natuurlijk in CarPlay al denk ik niet met heel hoge adoptie.
    At5 Amsterdam gebruikt Apple maps maar wanneer ik het aanklik zie ik weinig info en kan er ook niks mee omdat de app is verwijderd van mijn telefoon, denk ik.
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 11 september 2024 19:46
    quote:

    JustRevisited schreef op 11 september 2024 12:45:

    [...]
    Zoals ik het lees gaat het verbreden binnen Enterprise om de long tail aan klanten binnen te halen. Liever 50 klanten die 1 miljoen omzet brengen dan 1 die 50 miljoen brengt.

    Er worden nu leuke klanten toegevoegd zie je in het nieuws en dat zijn niet allemaal grote maar wel wat bekende namen en in meer diverse segmenten dan vroeger.

    Als je uitgaat van een gemiddelde contractduur van 5 jaar en je hebt eenmaal die basis van klanten, dan zit je geramd. Geen enkel vertrek van een klant raakt je dan zolang als je instroom maar groter is dan de uitstroom.
    ...
    Waar haal je die gemiddelde contractduur van 5 jaar vandaan? Het is geen Automotive, zo zitten de (meeste) Enterprise contracten niet in elkaar. Bij api's legt een klant zich niet vast, krijgt alleen een kwantumkorting bij veelvuldig gebruik. Of iets in een opzegbare-abonnementsvorm.

    Ik heb ook de indruk dat veel kleine contracten bij Enterprise incidenteel van aard zijn. Er kan sprake zijn van herhaling, maar dan gaat het eerder om meerjarige contacten dan om meerjarige contracten.

    Overigens is die "contractduur van 5 jaar" niet relevant voor de rest van je betoog.
  13. forum rang 6 win some... 11 september 2024 19:46
    quote:

    JustRevisited schreef op 11 september 2024 12:45:

    [...]

    Zoals ik het lees gaat het verbreden binnen Enterprise om de long tail aan klanten binnen te halen. Liever 50 klanten die 1 miljoen omzet brengen dan 1 die 50 miljoen brengt.

    Er worden nu leuke klanten toegevoegd zie je in het nieuws en dat zijn niet allemaal grote maar wel wat bekende namen en in meer diverse segmenten dan vroeger.

    Als je uitgaat van een gemiddelde contractduur van 5 jaar en je hebt eenmaal die basis van klanten, dan zit je geramd. Geen enkel vertrek van een klant raakt je dan zolang als je instroom maar groter is dan de uitstroom.

    Afgelopen jaren was het uitfaseren van een groot contract met Apple zichtbaar. Dat uitfaseren gaat nog een heel jaar door, maar wordt nu meer dan gecompenseerd met nieuwe instroom. En na een jaar wordt de delta groter, want dan hoef je uitstroom Apple niet meer af te trekken van instroom van nieuwe klanten. Je hebt dan een gap van 30 miljoen euro omzet uit Apple (schatting) opgevangen met een divers portfolio.

    De enige afhankelijkheid die je dan nog hebt is Microsoft, maar die is vastgelegd tot 2030 en integreert tomtom ook diep in haar systemen wat een exit ook in technische zin zou bemoeilijken en zij zitten ook in het Overture alliantie en praten vol lof over TomTom. Ook was Apple een klant die alles alleen doet, terwijl TomTom en Microsoft bijvoorbeeld samen in Volkswagen zitten en er ook Microsoft diensten in tomtom producten zitten, zoals Azure en ChatGPT in de digital cockpit. Er is dus een wederzijdse afhankelijkheidsrelatie en bij Apple was die eenzijdiger.

    TomTom heeft dus nu de achterdeur dicht en moet nu klanten schrapen in Enterprise. Nogmaals, als er een basis aan klanten is met langetermijn contracten die gezamenlijk (nog exclusief Automotive) de kosten dekken binnen tomtom, dan zit je goed, want je bent dan van binaire situaties af van: gaat een klant verlengen of niet. Elk kwartaal heb je bepaalde kleinere verlengingen, opzeggingen en nieuwe aanwas, zonder grote fluctuaties.

    Als dat ook met goede marges gepaard gaat zit je waar beleggers van houden: solide en voorspelbare inkomsten uit diensten met hoge hefboom.
    Je benadrukt dat het uitfaseren van het Apple-contract de Enterprise-omzet parten heeft gespeeld. Dat is zeker waar. Maar ik zou daar het Microsoft-contract tegenover willen zetten. TT werkt al sinds 2016 samen met MS. Sindsdien hebben we regelmatig berichten gelezen over uitbreiding en verdieping van die samenwerking met nieuwe produkten en diensten. Je zou toch mogen verwachten dat dit ook meer inkomsten voor TT betekent. Neem daarnaast de jaarlijkse groei van Azure met 30-50% in deze periode en de vraag lijkt me gerechtvaardigd waarom de uitfasering van het Apple-contract een grotere impact heeft dan de uitbreiding en intensivering van de samenwerking met Microsoft.

    Op de laatste CMD was TT zeer positief over de groeipotentie van de nieuwe maps. Vooralsnog hebben we te dealen met een half jaar vertraging van de introductie. Voor de introductie van de nieuwe maps leverde Enterprise meer dan 45 mio per kwartaal op. Ik denk dat we al heel blij mogen zijn als dat niveau eind 2025 weer is gehaald. Qua omzet heb je bij Enterprise dan eigenlijk 3 jaar stil gestaan.En als je inflatie in ogenschouw neemt ben je eigenlijk achteruit gegaan.
  14. forum rang 6 pwijsneus 11 september 2024 20:24
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 11 september 2024 19:46:

    [...]
    Waar haal je die gemiddelde contractduur van 5 jaar vandaan? Het is geen Automotive, zo zitten de (meeste) Enterprise contracten niet in elkaar. Bij api's legt een klant zich niet vast, krijgt alleen een kwantumkorting bij veelvuldig gebruik. Of iets in een opzegbare-abonnementsvorm.

    Ik heb ook de indruk dat veel kleine contracten bij Enterprise incidenteel van aard zijn. Er kan sprake zijn van herhaling, maar dan gaat het eerder om meerjarige contacten dan om meerjarige contracten.

    Overigens is die "contractduur van 5 jaar" niet relevant voor de rest van je betoog.
    TomTom heeft niet voor niets de outlook ingetrokken. Dat doen ze niet omdat het er allemaal zo robuust voor staat. Hoofdzakelijk zit de pijn bij automotive. Echter zoals Winsome treffend aangeeft is bij Enterprise eerder het tegenhouden van de krimp dan dat er sprake is van groei. Aanvullend moest Goddijn toegeven in de Q1 CC dat Orbis geen dusdanig kwaliteitsverschil heeft tov het legacy product dat ze er een hogere prijs voor kunnen vragen. Dat bevestigd dat het onderscheidend vermogen niet al te hoog is. Gezien de explosieve groei van Azure afgelopen jaren bevestigd dat TomTom totaal geen pricing power heeft. Automotive en bv Microsoft weten dat ze de kurk zijn waarop TomTom drijft, een kwetsbare situatie, en helaas (mis)bruiken ze deze situatie om TomTom als een sinaasappel uit te knijpen.

    Meer marketingteksten of een betere spindokter inhuren gaat niet werken. Je knopen tellen wel voordat het te laat is.

    Benieuwd of de 1% FCF dit jaar gehaald gaat worden, en hoever de worst volgend jaar weer verhangen gaat worden. Geduld moet je zowieso hebben, en er komen vast nog mooie kansen om de gak te verlagen.
  15. forum rang 6 JustRevisited 11 september 2024 21:02
    quote:

    pwijsneus schreef op 11 september 2024 17:57:

    [...]

    2030 is een mooi rond getal. Verheug me er nu al op, exciting!!!1!
    In 2045 een discussie dat er echt wordt voorgesorteerd op een delisting en er sprake is van acting in concert.

    En een discussie of Goddijn (85) nog een termijn doorgaat of voor de noodzakelijke verjonging gaat door het stokje over te dragen aan een jeugdig talent Titulaer (69) die inmiddels de intonatie en taalgebruik van Goddijn tot in de puntjes onder de knie heeft.
755 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.