Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,050   +0,060   (+1,20%) Dagrange 5,000 - 5,095 189.074   Gem. (3M) 199,3K

TomTom September 2024

755 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DYEX 10 september 2024 16:35
    quote:

    xof schreef op 10 september 2024 16:27:

    Dat lijkt me ook, maar integriteit is niet eenieder gegeven.

    Het nakomen van beloften hoort daar ook bij. Je kan er een keer naastzitten, maar ik bespeur inmiddels een patroon.

    Helaas zijn velen al "gepiepeld", inclusief Teslin.
    Ja, zeker, het kan zo maar zijn dat de mentaliteit eerder is dat je nagaat waar je mee weg kunt komen, dan dat je probeert integer te blijven. Een keer iets niet meedelen om redenen van vertrouwelijkheid of om niet de concurrentie in de kaart te spelen kan best, maar het is bij HG wat al te vaak.

    De delisting, die volgens sommigen niet aan de orde zou zijn, laat staan een dirty exit, kan best nog steeds het doel zijn. Shorters hebben ruim baan met deze omzetten, de andere grootaandeelhouders lijken er bij te staan en naar te kijken. Onbegrijpelijk!
  2. forum rang 4 vreemdvermogen 10 september 2024 18:27
    Een ding is voor mij zeker. Hoe mooi het product ook is, het verkoopt niet. RvB is te zwak omTT's kernactiviteit op de markt te zetten. Mooi die samenwerking met MS, AMZ, Meta. Zij plukken de vruchten en TT mag ze in het mandje doen. Doe eerlijk en gooi het bedrijf in de verkoop. De biedingstrijd zal meer opbrengen dan dat er voor Telematics is betaald. Ik denk 12,50 = een goede 2 miljard. Investering 4 milard dus een verdere uitleg is niet nodig. Als ik mn huishouding op deze manier zou runnen dan ben ik nu toegewezen op de voedselbank. Dat laatste gun ik Harold en Corrine toe om tot bezinning te komen. Back to basics.
  3. forum rang 6 hvasd2 10 september 2024 19:34
    quote:

    visje schreef op 10 september 2024 11:46:

    het grootste mysterie vind ik nog steeds die aandelen swap in de slotveiling circa 2 mio stuks ergens in oktober /23
    Ik vond die stijging kort geleden naar de 5,215 ook wel opvallend met 70k volume de hele dag en dan in de eindveiling 150k met een paar centen erbij. Sindsdien is het alleen maar omlaag gegaan met het aandeel.
  4. forum rang 6 hvasd2 10 september 2024 19:39
    quote:

    DYEX schreef op 10 september 2024 16:14:

    [...]

    Juridisch dichttimmeren is wat anders dan dat je nog normaal in Nederland over straat kunt als je zo veel jaren niets communiceert en kort voor een overname je onderneming van de beurs haalt.

    Het is ook niet dat je sterk zou staan als je zou zeggen dat hij ooit beloofde aandeelhouderswaarde te creëren, of dat hij vond dat de waarde van TT onvoldoende tot uiting kwam in de beurskoers, maar als je niet als een Nina Brink (en haar familie....) door het leven verder wil, dan zou je misschien ook nog op een aanvaardbare manier miljardair willen worden toch?
    Momenteel komt HG qua waarde aandelen in TT nog lang niet in de buurt van de 100 miljoen Euro dus die miljard is nog erg ver weg.
  5. forum rang 6 Op en Neer 10 september 2024 21:52
    Het Duitse autoconcern Volkswagen heeft vandaag een dertig jaar oude werkzekerheidsovereenkomst met de vakbond beëindigd, waardoor het bedrijf vanaf juli volgend jaar een ontslagronde kan doorvoeren.

    Daarnaast heeft Volkswagen, de grootste autofabrikant van Europa, overeenkomsten geannuleerd die werkgarantie boden voor trainees en de tijdelijke arbeid binnen het bedrijf regelden.
  6. forum rang 5 xof 11 september 2024 09:30
    Veel vragen, maar even uit mn hoofdTeslin zit ook in Avantium, CM, Acomo, TKH, Accyss, Accell, Ebusco, TomTom, BeterBed, Kendrion, Nedap, NXFiltration….. en ook een paar niet beursgenoteerden.

    Al met al 25% verlies dit jaar.

    Als Teslin verkoopt of moet verkopen, dan ben ik benieuwd.

    Het gehaaide clubje zal mss buiten de beurs verkopen aan Family&Friends.

    Exit in slowmotion
  7. forum rang 6 JustRevisited 11 september 2024 09:51
    quote:

    xof schreef op 11 september 2024 09:30:

    Veel vragen, maar even uit mn hoofdTeslin zit ook in Avantium, CM, Acomo, TKH, Accyss, Accell, Ebusco, TomTom, BeterBed, Kendrion, Nedap, NXFiltration….. en ook een paar niet beursgenoteerden.

    Al met al 25% verlies dit jaar.

    Als Teslin verkoopt of moet verkopen, dan ben ik benieuwd.

    Het gehaaide clubje zal mss buiten de beurs verkopen aan Family&Friends.

    Exit in slowmotion
    Een hoop speculatie om niks. Teslin heeft een gemengd fonds met een aantal small en midcaps daarin waarbij de opzet sowieso is dat je porto niet heel divers is. Een stuk of 10-15 bedrijven met daarin een positie van minimaal 5% en maximaal 30%.

    Dit maakt je enerzijds exposed als het tegenzit bij enkele van die bedrijven. Tegelijkertijd krijgen zij er wel de invloed mee die je bij een groot bedrijf niet krijgt, zoals regelmatig overleg met bestuurder. En betrokken worden bij plannen die bijvoorbeeld een nieuwe funding of een exit of iets anders behelzen.

    TomTom is niet het probleem van Teslin. Het is een 5% deelname, dus een minimum in hun strategie. De sores zit bij Ebusco, waarbij de vraag voorligt of ze mee moeten doen in een emissie. Niet meedoen is geld kwijt en wel meedoen is een nieuwe kans maar ook risico op meer geld kwijt. Het feit dat ze een nieuwe CEO krijgen en een kosten reductie programma suggereert dat Teslin wil meedoen maar wel veranderingen heeft bedongen.

    Teslin heeft in de strategie ook gekozen voor beleggen in bedrijven met een lage waardering en hoog potentieel dat er op de langere termijn uit kan komen. Zoals tomtom. Dan moet je ook niet naar dagkoersen kijken. Daar is het het fonds niet voor.

    Ik denk dat ze het probleem moeten isoleren tot Ebusco. Eventueel kunnen ze die in een aparte portefeuille zetten die ook veiligere posities kent, zodat de personen die in dat fonds beleggen zich wat zekerder voelen dat er niet meerdere bleeders in 1 porto zitten.
  8. forum rang 6 pwijsneus 11 september 2024 10:03
    quote:

    JustRevisited schreef op 11 september 2024 09:51:

    [...]

    ...

    Teslin heeft in de strategie ook gekozen voor beleggen in bedrijven met een lage waardering en hoog potentieel dat er op de langere termijn uit kan komen. Zoals tomtom. Dan moet je ook niet naar dagkoersen kijken. Daar is het het fonds niet voor.

    ...
    Daar heb je een punt, dat gaat overigens ook op voor week- en maandkoersen, en het koersverloop van afgelopen jaren kun je beter helemaal buiten beschouwing laten.

    Beter niet kijken, gewoon doorlopen.
  9. visje 11 september 2024 10:08
    We're excited to announce our participation in the ITS World Congress 2024 in Dubai!
    Visit our booth from 16-20 September for a demo of our products and learn more about how mobility professionals across different sectors can leverage TomTom technology.
    Our experts will also be on stage for multiple panel sessions, sharing insights on the future of mobility.

    Mark your calendars and stay tuned for more updates!
  10. bikkelharde winst 11 september 2024 10:11
    quote:

    pwijsneus schreef op 11 september 2024 10:03:

    [...]

    Daar heb je een punt, dat gaat overigens ook op voor week- en maandkoersen, en het koersverloop van afgelopen jaren kun je beter helemaal buiten beschouwing laten.

    Beter niet kijken, gewoon doorlopen.
    Inderdaad, als TomTom-aandeelhouder moet je gewoon accepteren dat je financieel wordt uitgekleed en verder je bek houden.
  11. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 11 september 2024 10:45
    Ook een rupsje nooit genoeg is niet onschendbaar en moet zich eens verantwoorden al heb je nog zoveel vlinders om je heen!!

    Zou TomTom sieren om nu zeer snel duidelijkheid te geven over hun werkelijke doel voor de toekomst en de trouwe particuliere beleggers eindelijk eens ruim te belonen!
  12. forum rang 6 JustRevisited 11 september 2024 10:50
    quote:

    pwijsneus schreef op 11 september 2024 10:03:

    [...]

    Daar heb je een punt, dat gaat overigens ook op voor week- en maandkoersen, en het koersverloop van afgelopen jaren kun je beter helemaal buiten beschouwing laten.

    Beter niet kijken, gewoon doorlopen.
    Je begreep mijn punt wel. Ze hebben een strategie waarin ze investeren in bedrijven waarbij ze inspelen op een potentieel dat nu nog niet in de koersen zit en er op termijn uitkomt.

    Het is niet hun strategie om te beleggen in bedrijven die al goed presteren aan de beurs en die zo groot zijn dat hun deelname niet substantieel is (5-30%)

    Dan kun je niet ineens gaan verkopen, dan gooi je je hele strategie overboord.

    Wel moet je kijken of je dingen wel goed gezien hebt. Zo zullen ze ook naar tomtom kijken: klopt de strategie nog steeds en gaat de groei er nog uitkomen?

    Bij tomtom zit het probleem meer in timing van omzet dan in de strategie.

    Dat TT verhaal is bekend, waarbij nieuwe klanten (= marktaandeel winst) het lanceren van bepaalde automodellen uitstellen. Uitstel is geen afstel en de afstraffing aan de beurs is daarmee ook niet permanent.

    Daarnaast is er (in tegenstelling tot Ebusco casus) bij tomtom cash in overvloed aanwezig, einde jaar 300 miljoen netto kaspositie (ballpark) dus er zijn ook middelen om op andere terreinen meer gas te geven.

    Dit zou tomtom imho ook moeten doen. Presenteer maar een plan waarin je een forse marketing en sales boost aan Enterprise gaat geven, nu Automotive wat hobbels heeft. Als de nieuwe Orbis maps zo goed ontvangen zijn als TT zegt en er nu met Microsoft en Australie twee goede cases liggen.

    Gooi er maar 100 miljoen tegenaan in een offensief al is het maar om te laten zien dat je er bent en energie los te maken binnen TT en erbuiten. De marge op content en services is 90%, dus als je in 5 jaar je investering wilt terugverdienen moet een 100 mio campagne iets meer dan 20 miljoen omzetgroei realiseren. Vanuit die toenemende cashflow kun je vervolgens op continue basis je investeringen in marketing en sales met 20 mio verhogen om een vliegwiel effect te creëeren vanuit het momentum.

    Dat is het enige dat ik van Goddijn vind, met mag offensiever en niet steeds een maandje vertraging hier en een iets latere lancering daar en een verhaal dat de fundamenten nog steeds goed zijn. Het voelt soms iets te vrijblijvend. Dat gezegd hebbende was Orbis met Meta, Microsoft, OSM en Amazon een bold move die ook mis had kunnen gaan met veel investeringen en halverwege er achter komen dat iets (technisch of in de samenwerking) niet werkt. Het in dienst nemen van Amazon en Microsoft mensen die de cultuur en de wegen daar kennen en dit project hebben geleid was denk ik noodzakelijk om te voorkomen dat het ergens door miscommunicatie strandt.

    Credit where credit is due, dit was een goede move die HERE ongerust moet maken, zeker nu Volkswagen CARIAD (nota bene een van hun aandeelhouders) zich ook bij deze data deling alliantie heeft aangesloten. En ook de gap met Google op onder andere poi is ermee verkleind, de nieuwe map moet met hen concurreren. Waarbij je niet de illusie hoeft te hebben dat je Google’s markt dominantie in mobile breekt, maar wel dat je een alternatief in de markt zet met een ander businessmodel dat zich ook kwalitatief kan meten.

    Ze hebben bij TT dus niet zitten slapen maar het voelt wel alsof er wat red bull in mag.
  13. forum rang 6 tatje 11 september 2024 11:19
    Teslin stelt op de laatste AVA ook een vraag.

    Vincent Dentener: Mocht Jan Jaap niet meer :-)
    Goedemorgen. Wat ons betreft is TomTom duidelijk
    'gepivot' naar een softwareplatform, dat is duidelijk zichtbaar. Bij een softwareplatform verwachten wij
    omzetgroei en schaalbaarheid in de kosten. Dat zagen we terug in de cijfers. Automotive heeft een sterke
    groei laten zien met een record orderboek. Daarnaast is de EBITDA sterk toegenomen en ook andere
    ontwikkelingen zijn positief wat ons betreft, zoals Orbis en Overture. De organisatie is versterkt, dus er
    gaat veel goed.
    Dat gezegd hebbende, zien we ook dat Enterprise achterblijft. We hebben nu een paar keer gehoord dat
    de toekomst optimistisch is. Onze vraag is: wanneer kunnen we die langverwachte kentering dan
    verwachten? Hoeveel tijd nemen jullie daarvoor?

    Het antwoord van Harold.

    Harold Goddijn:
    Allereerst hebben we onze verkoopactiviteiten ook opgeschroefd. We hebben een groter team, dat beter
    georganiseerd is en betere 'tools' heeft. Dat team is volop bezig en je ziet dan ook dat dat vertaald wordt
    in een pijplijn die ook alsmaar groeit. Dus dat zijn de klanten waarmee je graag zaken wilt doen en die
    gaan eerst door een hele fase van volwassenheid voordat je zo'n contract kan tekenen. Dat is een
    belangrijke 'leading indicator', want je weet zo'n beetje hoeveel procent uiteindelijk door de pijplijn gaat,
    dus wat je succesvol kunt afsluiten. Dat houden we nadrukkelijk in de gaten. Dit ziet er ook goed uit, want
    er is een grote voorraad van klanten waar we achteraan zitten. Het duurt echter nog wel lang voordat je
    die cyclus dan helemaal doorgelopen bent.
    Ik denk ook dat er nog verbeteringen in kunnen zitten als er wat meer bekendheid of wat meer tractie is
    op het nieuwe platform. Dan zullen anderen wat makkelijker die stap gaan maken. We zitten echt nog in
    zo'n fase dat iedereen het idee wel mooi vindt en met belangstelling zit te kijken. Dus ik denk dat die
    onderliggende dynamiek een goede is. Om nou te zeggen: ''wanneer ga je dat nou echt zien?'' is lastig,
    want wat betekent in dit geval 'wanneer' en wat betekent 'echt'? Dat vind ik lastig en daar wil ik nog even
    mee wachten tot we wat meer historie hebben en ook wat meer statistieken hebben om te kunnen
    zeggen "op deze datum zal het echt een materiële impact hebben op de omzetcijfers". Voor nu zou ik met
    vertrouwen willen zeggen dat we op het goede pad zitten en dat wat wij verwachten, nieuwe klanten in
    nieuwe toepassingen, zich lijkt te bevestigen in de sales contracten en contacten die we nu hebben.
    Dat was natuurlijk een belangrijk uitgangspunt achter de hele filosofie van dat nieuwe kaartenplatform.
    Dat is een grote stap die we gezet hebben, waar we veel geld in geïnvesteerd hebben. Een van de
    doelstellingen is ook om dat segment te verbreden en te verdiepen en minder afhankelijk te worden van
    de omzet. Die strategische doelstelling die staat nog steeds als een paal boven water en we beginnen dat
    ook te zien in contracten die nu afgesloten worden in dat Enterprise segment.

    ( zoals ik het lees, hebben ze E verdiept en verbreedt om minder afhankelijk te zijn van A en een ietsje E )

    De voorzitter van de RVC deed er nog een schep boven op.

    Zoals we zeiden, wij hebben ons als RvC gisteren ook laten voorlichten over hoe het nu gaat en
    het ziet er echt mooi uit. Wij zitten hier nu niet om te zeggen dat we een paar jaar geleden de verkeerde
    afslag hebben genomen. Om in beeldspraak te blijven: we zitten op de goede weg, het gaat niet zo snel
    als je hoopt, maar er is geen enkele twijfel over de koers.

    Gisteren pas ! Maak dat de kat wijs.

    Te lang lezen : gewoon overslaan :-)
  14. forum rang 6 hvasd2 11 september 2024 11:30
    quote:

    xof schreef op 11 september 2024 09:30:

    Veel vragen, maar even uit mn hoofdTeslin zit ook in Avantium, CM, Acomo, TKH, Accyss, Accell, Ebusco, TomTom, BeterBed, Kendrion, Nedap, NXFiltration….. en ook een paar niet beursgenoteerden.

    Al met al 25% verlies dit jaar.

    Als Teslin verkoopt of moet verkopen, dan ben ik benieuwd.

    Het gehaaide clubje zal mss buiten de beurs verkopen aan Family&Friends.

    Exit in slowmotion
    Zat in BeterBed en Ordina. Dat waren wel fin. klappers voor Teslin
  15. forum rang 6 tatje 11 september 2024 11:43
    De AVA en de cijfers Q1 waren op 17 april 2024.

    Na die datum zijn de volgende zwaargewichten bij E aan boord gehaald.
    Qualcomm
    Moody s
    BMW motorrad
    Bolt
    Microsoft
    Australian Government

    Logisch dat Taco enthousiast werd bij Q2 op 15 juli 2024

    To wrap things up, I would like to leave you with some of the key takeaways for today. First, as Harold also mentioned, we see that TomTom Orbis
    Mapsis maturing, which is bolstering the strength of our product and vision. The proof points are now there. Microsoft has adopted the new maps
    and we see momentum in Enterprise more broadly picking up.

    The proof points are now there

    Grote jongens gaan het gebruiken :-)
755 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.