Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,840   +0,230   (+1,69%) Dagrange 13,750 - 14,010 93.130   Gem. (3M) 203,8K

AMG 2024

9.063 Posts
Pagina: «« 1 ... 348 349 350 351 352 ... 454 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 T. Edison 31 augustus 2024 08:35
    Tijdig winst nemen in een cyclische markt is raadzaam.

    Daarnaast haalt het mij niet uit wat de koers moet doen t.o.v. de IPO.
    Koersen ( IPO koers) uit het verleden mogen geen invloed hebben op huidige en toekomstige beleggingsbeslissingen.
    De vraag is, hoe gaat A M G zich ontwikkelen.
    Ze hebben een uitgebreid bedrijf opgebouwd als bouwsteen voor groei.
    Zelf verwacht ik dat AMG goed zal profiteren van de komende vraag/aanbod van de lithium markt.
    Kansen liggen in de toekomst .
  2. Maartenz 31 augustus 2024 10:51
    quote:

    Aurum schreef op 30 augustus 2024 15:50:

    Lithium prijs blijft maar dalen en dalen , ongekend dit,.
    Heel logisch eigenlijk. De vraag naar EV is compleet ingestort, en de hype helemaal voorbij.
    Ik kom net terug van een mooi weekje vakantie in Zwitsersland. Reed met mijn EV door Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Ik kan je vertellen: in deze landen (w.o. grootste autoland Duitsland) gaat EV never nooit van de grond komen. Laadinfrastructuur zeer minimaal, torenhoge laadtarieven, een kwart van de laadpalen doet het niet, en geen dealer die ze (meer) verkoopt. En hoe wil Duitsland in bijv. het Ruhrgebied waar honderdduizenden mensen in portiekflats wonen, straten bomvol geparkeerd, een fatsoenlijke laadinfrastructuur aanleggen? Kansloos gewoon in dat dicht bevolkte gebied. Dat Duitsland vanaf 2035 toch gewoon door mag gaan met de brandstofmotor, hetzij op synthetische brandstof, is de doodsteek geweest voor EV ontwikkeling. Vanaf dat moment hoefde EV van Europa niet meer, dus gebeurd er nu dus niks meer op dit vlak.

    Ook in NL. is EV weer helemaal op zn retour. Hoera voor de hybride...

    Iedereen is nu weer met beide benen op de grond beland en krapt zich achter de oren.
    Overigens heb ik net mn 2e nieuwe EV aangeschaft :)
  3. forum rang 6 Trx7 31 augustus 2024 11:00
    quote:

    T. Edison schreef op 31 augustus 2024 08:35:

    Tijdig winst nemen in een cyclische markt is raadzaam.

    Daarnaast haalt het mij niet uit wat de koers moet doen t.o.v. de IPO.
    Koersen ( IPO koers) uit het verleden mogen geen invloed hebben op huidige en toekomstige beleggingsbeslissingen.
    De vraag is, hoe gaat A M G zich ontwikkelen.
    Ze hebben een uitgebreid bedrijf opgebouwd als bouwsteen voor groei.
    Zelf verwacht ik dat AMG goed zal profiteren van de komende vraag/aanbod van de lithium markt.
    Kansen liggen in de toekomst .
    Beste T. Edison,

    AMG Advanced Metallurgical Group N.V. (AMG) went public on July 10, 2007, with an initial public offering (IPO) price of €23 per share on the Amsterdam Stock Exchange (Euronext Amsterdam).


    Na 17 beursjaren kunnen we toch wel prima de balans opmaken?

    Timen is geen beleggen. In 17 jaar tijd zijn andere wel normaal presterende aandelen gestaag omhoog gegaan.

    Het adagium om nooit in grondstoffen te beleggen lijkt iig te kloppen.

    Al die positieve analyses over dit aandeel hebben de plank iig volledig misgeslagen. Lijkt mij gewoon gezond boerenverstand.
  4. forum rang 6 christo1 31 augustus 2024 13:04
    quote:

    Maartenz schreef op 31 augustus 2024 10:51:

    [...]

    Heel logisch eigenlijk. De vraag naar EV is compleet ingestort, en de hype helemaal voorbij.
    Ik kom net terug van een mooi weekje vakantie in Zwitsersland. Reed met mijn EV door Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Ik kan je vertellen: in deze landen (w.o. grootste autoland Duitsland) gaat EV never nooit van de grond komen. Laadinfrastructuur zeer minimaal, torenhoge laadtarieven, een kwart van de laadpalen doet het niet, en geen dealer die ze (meer) verkoopt. En hoe wil Duitsland in bijv. het Ruhrgebied waar honderdduizenden mensen in portiekflats wonen, straten bomvol geparkeerd, een fatsoenlijke laadinfrastructuur aanleggen? Kansloos gewoon in dat dicht bevolkte gebied. Dat Duitsland vanaf 2035 toch gewoon door mag gaan met de brandstofmotor, hetzij op synthetische brandstof, is de doodsteek geweest voor EV ontwikkeling. Vanaf dat moment hoefde EV van Europa niet meer, dus gebeurd er nu dus niks meer op dit vlak.

    Ook in NL. is EV weer helemaal op zn retour. Hoera voor de hybride...

    Iedereen is nu weer met beide benen op de grond beland en krapt zich achter de oren.
    Overigens heb ik net mn 2e nieuwe EV aangeschaft :)
    Ik zie het niet zo zwart in, maar het is een feit dat in vele landen de laadinfrastructuur nog zwaar achterloopt en dat daar een versnelling hoger geschakeld moet worden.

    Wij zelf hebben recent onze eerste EV gekocht en het is een plezier om mee te rijden, we hebben ook geen laadstress omdat we een eigen laadpaal hebben geïnstalleerd maar zelfs zonder laadpaal hebben we in onze buurt verscheidene publieke laadpalen.

    Noorwegen bewijst dat het kan een transitie van klassieke verbrandingsmotoren naar full electric, België is ook goed op weg en dan zeker het bedrijvenpark.

    Mvg
  5. forum rang 6 christo1 31 augustus 2024 13:27
    quote:

    Maartenz schreef op 31 augustus 2024 10:51:

    [...]

    Heel logisch eigenlijk. De vraag naar EV is compleet ingestort, en de hype helemaal voorbij.
    Ik kom net terug van een mooi weekje vakantie in Zwitsersland. Reed met mijn EV door Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Ik kan je vertellen: in deze landen (w.o. grootste autoland Duitsland) gaat EV never nooit van de grond komen. Laadinfrastructuur zeer minimaal, torenhoge laadtarieven, een kwart van de laadpalen doet het niet, en geen dealer die ze (meer) verkoopt. En hoe wil Duitsland in bijv. het Ruhrgebied waar honderdduizenden mensen in portiekflats wonen, straten bomvol geparkeerd, een fatsoenlijke laadinfrastructuur aanleggen? Kansloos gewoon in dat dicht bevolkte gebied. Dat Duitsland vanaf 2035 toch gewoon door mag gaan met de brandstofmotor, hetzij op synthetische brandstof, is de doodsteek geweest voor EV ontwikkeling. Vanaf dat moment hoefde EV van Europa niet meer, dus gebeurd er nu dus niks meer op dit vlak.

    Ook in NL. is EV weer helemaal op zn retour. Hoera voor de hybride...

    Iedereen is nu weer met beide benen op de grond beland en krapt zich achter de oren.
    Overigens heb ik net mn 2e nieuwe EV aangeschaft :)
    Wat ze in China kunnen moet zeker ook kunnen in landen als Duitsland, in China zijn in alle grootsteden opgetrokken in flats ook toen er nog geen sprake was van EV en dus ook nog geen voorzieningen waren zoals laadpalen en ondertussen is de verkoop van EV in China boven de 50% van alle types verkochte wagens.

    Mvg
  6. forum rang 6 christo1 31 augustus 2024 13:28
    quote:

    christo1 schreef op 31 augustus 2024 13:27:

    [...]

    Wat ze in China kunnen moet zeker ook kunnen in landen als Duitsland, in China zijn in alle grootsteden opgetrokken in flats ook toen er nog geen sprake was van EV en dus ook nog geen voorzieningen waren zoals laadpalen en ondertussen is de verkoop van EV in China boven de 50% van alle types verkochte wagens.

    Mvg
    Kwestie van politieke wil en zeker centen.

    Mvg
  7. forum rang 7 am1993 31 augustus 2024 22:16
    quote:

    christo1 schreef op 31 augustus 2024 09:37:

    Klein lichtpunt, antimoon de prijzen zijn recent door het dak aan het gaan en toevallig is AMG door grootste Europese producent van dit goedje.
    Goede opmerking trouwens. Ik kan echter nergens vinden wat de prijsstijging de afgelopen jaar/jaren geweest is. Graag site o.i.d.
  8. Houtwerf-2017 31 augustus 2024 22:18
    quote:

    am1993 schreef op 30 augustus 2024 11:58:

    Volgens Nico is het bij AMG "Stilte voor de storm" vanwege het vlakke verloop van de koers in de afgelopen weken. Onder de 14 krijgen de beren weer een kans en boven de 17 zijn de stieren weer aan zet. Een forse bandbreedte dus.
    Daar kan ik me wel in vinden. Was AMG alleen afhankelijk geweest van lithium, dan had de koers al op circa € 5 gestaan. Maar AMG heeft meer ijzers in het vuur die wél goed draaien, alleen niet echt zoden aan de dijk zetten, maar de huidige verliezen enigszins beperken. Daarnaast zit er in de mijnaandelen nog wel enige fantasie vanwege de wens van Brussel om selfsupporting te worden wat lithium betreft en Brussel kennende gaan ze over de rug van de belastingbetaler waarschijnlijk wel met geld strooien.
    Daarnaast worden er nu (na de hype) wereldwijd steeds meer grote mijnprojecten gecanceld en moeten al die destijds enthousiaste partijen verlies pakken op hun investeringen. Ook dat is gunstig voor AMG mocht er ooit weer een opleving komen, want dan kan AMG (door de verticale keten) daar optimaal van profiteren.
    Dat kan echter nog een paar jaar duren.
    Dus fantasie genoeg in AMG, maar de cijfers 2024 en 2025 zullen wel zwaar gaan tegenvallen. Ik verwacht over 2024 een verlies van circa $ 1-1.50 EPS.
    Gelukkig ligt de boekwaarde zo nu rond de $ 15-16, dus ook dat houdt de koers (misschien) ook nog een beetje overeind.
    We gaan het zien, maar dat m.i. AMG voor lange termijn op de plank moet zal duidelijk zijn.
    Op dit niveau verlies pakken lijkt me dan ook geen optie meer.
    En als je ze dan toch wilt hebben in je porto, schrijf dan langlopende puts, want de premies zijn momenteel giga en daardoor trek je (mogelijk en op termijn) AMG goedkoper binnen dan op dit moment. En anders steek je de premie maar lekker in je zak.
    Disclaimer: heb zelf geschreven puts december 2025 in porto.
    Ja, in het aandeel zelf zit geen muziek, schrijven van een put 14 en call 16 levert wel geld op.
  9. Premiejager 1 september 2024 22:59
    quote:

    Trx7 schreef op 31 augustus 2024 08:26:

    [...]

    Bullshit. Met koersontwikkeling sinds IPO kun je nu prima de balans opmaken.

    Om een beetje mee te komen met een de gemiddelde index moet AMG 500-600% stijgen richting de 100.

    Deze shitzooi gaat je op een termijn van 50 jaar geen zak opleveren, zeker als je ook nog box 3 heffing en inflatie meeneemt.

    De varkenscyclus van de grondstoffenmarkt gaat er in de toekomst weer zorgen dat aandeel weer helemaal terugzakt. Dus je moet gaan timen als je wat wil verdienen.
    Dat zal de populariteit van indexbeleggen verklaren.
    En zelfs daarbij kun je over een periode van 20 maar beter een paar keer timen.

    Wat AMG betreft zou ik zeggen dat het nu een betere koop is dan vorig jaar juli. Maar de koper van tien jaar geleden - aan 7 euro - heeft nu een nette 100+ procent koersrendement en kreeg daarbij dividend; alleen al de afgelopen vijf jaar 2,30 euro.

    Gemiddeld over de laatste vijf jaar 46 cent is een (fictief) dividendrendement van 3 procent. Dus als het voldoende dieper gaat koop ik bij: dividendrendement 4 procent is beter.

    Zo ook Aperam, Signify, Randstad. Over vijftig jaar wellicht net zo dood en vergeten als wij allen, maar binnen een paar jaar met een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beter dan de spaarrekening.
  10. forum rang 4 Aandachtige lezer 1 september 2024 23:50
    quote:

    christo1 schreef op 31 augustus 2024 09:37:

    Klein lichtpunt, antimoon de prijzen zijn recent door het dak aan het gaan en toevallig is AMG door grootste Europese producent van dit goedje.
    Voor wie wat meer wil weten over de markt van het element Antimoon: www.marketresearchintellect.com/nl/pr...
  11. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 2 september 2024 09:57
    quote:

    Trx7 schreef op 2 september 2024 09:10:

    Waar zou het dieptepunt liggen? 14,05 was de recente year low.
    Kunnen we niet even over vroeger praten
    Kunnen we niet even rustig bij een glas
    Kunnen we niet even de ellende laten
    Kunnen we niet zeggen dat het vroeger beter was

    Laten we niet naar de verre toekomst kijken
    Laten we niet denken aan wat voor ons ligt
    Laten we voor alle moeilijkheden wijken
    Laat maar komen wat er komt met onze ogen dicht

    Ooh later komt de kater
    Ooh later komt de spijt
    Ooh laat dus laat voor later
    Want dan hebben we nog even tijd

    www.youtube.com/watch?v=OFd2P8dMIog&a...
  12. SRD 2 september 2024 10:09
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 2 september 2024 09:57:

    [...]

    Kunnen we niet even over vroeger praten
    Kunnen we niet even rustig bij een glas
    Kunnen we niet even de ellende laten
    Kunnen we niet zeggen dat het vroeger beter was

    Laten we niet naar de verre toekomst kijken
    Laten we niet denken aan wat voor ons ligt
    Laten we voor alle moeilijkheden wijken
    Laat maar komen wat er komt met onze ogen dicht

    Ooh later komt de kater
    Ooh later komt de spijt
    Ooh laat dus laat voor later
    Want dan hebben we nog even tijd

    www.youtube.com/watch?v=OFd2P8dMIog&a...
    Laten we zeggen: "The best has yet to come".
  13. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 2 september 2024 10:28
    quote:

    SRD schreef op 2 september 2024 10:09:

    [...]
    Laten we zeggen: "The best has yet to come".
    Haha, ja, dat hoop ik oprecht ....... Overigens ben ik nog geen aandeelhouder in AMG. Ik heb geen haast en wacht rustig de ommekeer af, want die zal er best een keertje komen. Heb het zelf meegemaakt bij BAM. Heeft meer dan zeven (!) jaar geduurd, maar BAM is nu mijn grote 'moneymaker' ........
  14. forum rang 4 Aandachtige lezer 2 september 2024 10:32
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 2 september 2024 09:57:

    [...]

    Kunnen we niet even over vroeger praten
    Kunnen we niet even rustig bij een glas
    Kunnen we niet even de ellende laten
    Kunnen we niet zeggen dat het vroeger beter was

    Laten we niet naar de verre toekomst kijken
    Laten we niet denken aan wat voor ons ligt
    Laten we voor alle moeilijkheden wijken
    Laat maar komen wat er komt met onze ogen dicht

    Ooh later komt de kater
    Ooh later komt de spijt
    Ooh laat dus laat voor later
    Want dan hebben we nog even tijd

    www.youtube.com/watch?v=OFd2P8dMIog&a...
    Doe maar.
  15. forum rang 6 christo1 2 september 2024 14:49
    Eén van de reden dat de Europese commissie importtarieven heeft ingesteld zou kunnen zijn dat er een vloed van LFP batterijen de Europese unie binnenkomen die op het einde van hun levensduur een hoop afval met zich meebrengt omdat het economisch geen zin heeft om de oude batterijen te recyclen, de chinezen hebben enkel op de prijs gewerkt zonder andere elementen mee te nemen in de ontwikkeling van hun LFP batterij.

    Ik weet dat Umicore bezig is met een HLM batterij die performanter en minstens even goedkoop is als de chinese LFP batterij, ook zou de HLM batterij het ecologisch aspect van recyclage hebben meegenomen in de ontwikkeling ervan, begin 2026 verwacht Umicore deze batterij in productie te zijn.

    Voordeel is ook dat NMC/HLM of SOLID STATE batterijen lithium hydroxide gebruiken, en de LFP batterij geen lithium hydroxide gebruikt maar een andere lithium legering.

    Dus duimen maar dat de solid state of HLM batterijen gaan doorbreken dan zal AMG er wel bij varen, door hun lithium hydroxide raffinaderij.

    Mede hierdoor heeft Duitsland beslist om hun subsidies af te schaffen om de westerse fabrikanten meer tijd te geven om een alternatief voor de chinese LFP batterij die na einde cyclus een hoop afvalberg achterlaat op ons continent, chinezen zijn kortzichtig geweest op dat gebied.

    Laten we hopen dat mijn redenering de juiste is.

    Mvg.
9.063 Posts
Pagina: «« 1 ... 348 349 350 351 352 ... 454 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.