Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,810   -0,218   (-2,41%) Dagrange 8,580 - 8,932 1.480.950   Gem. (3M) 1,2M

Info

3.638 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 182 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 25 juli 2024 08:56
    Winst Air France-KLM loopt flink terug
    25-jul-2024 08:50

    In het tweede kwartaal.

    (ABM FN-Dow Jones)De winst voor Air France-KLM is in het afgelopen kwartaal flink teruggelopen, terwijl de omzet aantrok. Dit bleek donderdagochtend uit de resultaten over het tweede kwartaal van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    CEO Benjamin Smith sprak van een meer uitdagend klimaat, met stijgende brandstofprijzen en druk op de kosten. "In dit licht lieten KLM en Transavia een stabiele, maar teleurstellende prestatie zien, terwijl Air France ook nog eens werd geraakt door buitengewone omstandigheden, waaronder het negatieve effect van de Olympische Spelen in juni", aldus de topman.

    Er werden al meerdere maatregelen genomen om deze effecten op te vangen, waaronder een stop op het aannemen van personeel en extra kostenbesparingen. Ook kijkt het bedrijf kritisch naar grote investeringen in een hernieuwing van de vloot.

    In het tweede kwartaal van 2024 kwam een operationeel resultaat van 513 miljoen euro in de boeken, hetgeen 220 miljoen euro minder is dan een jaar eerder. Door analisten die bijdroegen aan de consensus werd gerekend op een operationeel resultaat van gemiddeld 541 miljoen euro.

    Onder de streep resteerde in het tweede kwartaal een winst van 165 miljoen euro. De winst lag een jaar eerder nog 447 miljoen euro hoger. Hier ging de markt uit van een nettowinst van 357 miljoen euro.

    De omzet is op jaarbasis met 4,3 procent gestegen naar ruim 7,9 miljard euro. Hier ging de consensus ook uit van ruim 7,9 miljard euro.

    Bij constante wisselkoersen was sprake van een omzetgroei van 4,6 procent.

    De inkomsten per beschikbare stoelkilometer kwamen in het tweede kwartaal 0,2 procent lager uit op 8,30 euro. Dit was echter 0,2 procent hoger indien gerekend met constante wisselkoersen. De kosten per beschikbare stoelkilometer stegen met 1,7 procent.

    Air France-KLM vervoerde in het tweede kwartaal 25,7 miljoen passagiers, een stijging van 4,4 procent op jaarbasis. De capaciteit steeg met 4,1 procent.

    De operationele vrije kasstroom stond eind juni op 44 miljoen euro negatief, terwijl de nettoschuld uitkwam op 6,2 miljard euro, van 5,0 miljard euro eind december 2023.

    Outlook

    De luchtvaartmaatschappij verwacht dat de stoelcapaciteit per kilometer, inclusief Transavia, dit jaar zal stijgen met 4 procent, waar eerder nog werd gerekend op een groei van 5 procent.

    De kosten zullen naar verwachting in het lopende derde kwartaal met 2 procent stijgen op jaarbasis, terwijl voor het volledige jaar eveneens wordt gerekend op 2 procent. Eerder mikte Air France voor heel 2024 nog op een stijging van de kosten met 1 tot 2 procent.

    De investeringen zullen "minder dan 3 miljard euro" bedragen. Eerder mikte het bedrijf nog op "3 miljard euro".

    De analistenconsensus rekent op een omzet van 31,35 miljard euro in 2024 en een operationele winst van 1,58 miljard euro.

    In 2023 realiseerde de luchtvaartmaatschappij nog een operationeel resultaat van 1,71 miljard euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  2. forum rang 10 voda 25 juli 2024 10:20
    Beursblik: kosten raken Air France-KLM
    25-jul-2024 10:07

    ING handhaaft Houden advies.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in de eerste zes maanden van dit jaar iets beter gepresteerd dan verwacht, maar de kosten raken de luchtvaartmaatschappij hard. Dit concludeerde analist Quirijn Mulder van ING donderdag in een rapport.

    Het operationeel resultaat viel iets hoger uit dan ING had verwacht, maar was wel wat lager dan waar de consensus op mikte. Het resultaat bleek niet voldoende om het effect van de bijgestelde outlook op te vangen, aldus Mulder.

    De luchtvaartmaatschappij verwacht dat de stoelcapaciteit per kilometer, inclusief Transavia, dit jaar zal stijgen met 4 procent, waar eerder nog werd gerekend op een groei van 5 procent.

    De kosten zullen naar verwachting in het lopende derde kwartaal met 2 procent stijgen op jaarbasis, terwijl voor het volledige jaar eveneens wordt gerekend op 2 procent. Eerder mikte Air France voor heel 2024 nog op een stijging van de kosten met 1 tot 2 procent. "Op dit vlak zal dus geen verbetering te zien zijn in de tweede jaarhelft", aldus Mulder.

    Naast het uitdagende renteklimaat en eenmalige posten gerelateerd aan de Olympische Spelen in Parijs, denkt ING dat de consensus verder onder druk komt.

    Air France wil op de kosten letten en schroeft het marketingbudget met 20 procent terug. Ook wordt er een stop gezet op het aannemen van personeel en zullen de investeringen onder de 3 miljard euro uitkomen dit jaar.

    "De cijfers schetsen een mager beeld en het is nu de vraag wat er in de koers is ingeprijsd", aldus Mulder.

    ING heeft een Houden advies op Air France-KLM met een koersdoel van 12,00 euro. Het aandeel daalde donderdag met 1,8 procent tot 7,78 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  3. forum rang 10 voda 25 juli 2024 13:59
    Analyse
    Door hoge kosten blijft KLM aanmodderen op Schiphol
    Yteke de Jong

    55 min geleden in Financieel

    Amsterdam - Luchtvaartmaatschappij KLM weet de hogere omzet niet om te zetten in een beter resultaat onder de streep, zo blijkt donderdag uit de halfjaarcijfers. Het blijft aanmodderen op Schiphol.

    Wie de lege straten in Parijs ziet in de afgelopen week, snapt dat Air France misschien wel last heeft van bezoekers die de stad mijden. Daardoor pakt KLM de eerste positie weer in het gehele concern als het gaat om het bedrijfsresultaat met €260 miljoen in het tweede kwartaal, waar dat bij Air France €195 miljoen is.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/388255622...
  4. forum rang 10 voda 26 juli 2024 07:42
    Verlies in eerste halfjaar 31 miljoen euro
    KLM ziet verliezen oplopen en gaat kosten drastisch verlagen
    Yteke de Jong

    1 uur geleden in Financieel

    Amsterdam - Luchtvaartmaatschappij KLM gaat het mes in de kosten zetten, die hard zijn opgelopen terwijl de vloot nog niet optimaal wordt benut. De bouw van een nieuw hoofdkantoor op Schiphol wordt ook uitgesteld.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/479614615...
  5. forum rang 10 voda 26 juli 2024 12:47
    Update: Achmea IM neemt vermogensbeheer Blue Sky Group over
    26-jul-2024 12:11

    Beheerd vermogen groeit met 10 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) Achmea Investment Management neemt de vermogensbeheertak van Blue Sky Group over en gaat het beheer verzorgen voor de drie pensioenfondsen van KLM. Dat maakte de verzekeraar donderdag bekend, zonder financiële details te verstrekken.

    Blue Sky Group telt 40 medewerkers die circa 25 miljard euro beheren voor de 55.000 deelnemers van de pensioenfondsen. In maart kondigde de groep aan zich te focussen op pensioenbeheer.

    "Met de overgang naar een nieuw pensioenstelsel de komende jaren vindt de overname plaats op een logisch moment. Veel partijen die actief zijn in pensioen- en vermogensbeheer maken nu strategische keuzes", stelde bestuursvoorzitter Biance Tetteroo van Achmea.

    Door de overname stijgt het beheerd vermogen van Achmea IM met ongeveer 10 procent.

    Update: om aan te geven dat alleen de vermogensbeheertak wordt overgenomen.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  6. forum rang 10 voda 29 juli 2024 09:13
    Strijd om koffers Schiphol brandt los: ’Vliegticket zal duurder worden’
    Yteke de Jong en Koen Nederhof

    Aangepast: 1 uur geleden 2 uur geleden in Financieel

    Amsterdam - De kosten van vliegtickets zullen stijgen door het beperken van de concurrentie op Schiphol tussen de zogeheten afhandelaars. Dat blijkt uit een rondgang van De Telegraaf.

    Er is nu een zestal bedrijven actief op het platform, die vliegtuigen naar de startbaan slepen en bagage uit de toestellen halen. Dat moeten er drie worden, met als doel hogere uurlonen bij de afhandelaar. „Het eenzijdig verminderen van de afhandelaars zorgt daar niet een-op-een voor”, meldt budgetvlieger Transavia. De hogere kosten zullen worden doorberekend in de ticketprijzen.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/346101729...
  7. forum rang 10 voda 29 juli 2024 09:14
    KLM-personeel in de rats na slecht halfjaar: ’Alarmbellen’
    Yteke de Jong

    Aangepast: Gisteren, 15:54 Gisteren, 15:49 in Financieel

    Amsterdam - Er is onrust onder het KLM-personeel over de magere financiële prestaties, die donderdag bekend werden gemaakt. „De cijfers doen alle alarmbellen rinkelen.”

    Vrijdag werden de vakbonden en ondernemingsraad bijgepraat door financieel directeur Bas Brouns over de kwartaalresultaten. Daaruit blijkt dat de prestaties van KLM achterblijven. In het eerste halfjaar is er een verlies van €31 miljoen geboekt. „Het luchtvaartbedrijf is grillig. De vraag naar vliegen is nu groot, dus dit zou juist de tijd moeten zijn dat KLM vet op de botten krijgt voor mindere tijden. Maar met deze resultaten gaat dat onvoldoende lukken. Bovendien loopt de cao binnenkort af, dus de directie staat voor een flink aantal dilemma’s”, zegt Huug Brinkers van vakbond De Unie.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/183030449...
  8. Goofy 30 juli 2024 03:24
    26 juli 2024

    Eigen aandelen inkoop
    Air France-KLM group kondigt aan max 10% van het uitstaande kapitaal te willen kopen.

    Objectives: o.a.
    a. to cancel them by way of a capital reduction,
    e. to hold or remit shares in order to use them as payment or in an exchange offer within the
    framework of external growth transactions,

    www.airfranceklm.com/sites/default/fi...
  9. forum rang 10 voda 3 augustus 2024 10:47
    KLM schrapt vluchten van en naar Tel Aviv tot 26 oktober en vliegt niet over Israël
    Aangepast: Gisteren, 18:29 Gisteren, 17:35 in Binnenland

    SCHIPHOL - KLM heeft besloten alle vluchten van en naar Tel Aviv voor een langere periode op te schorten. Tot 26 oktober vliegt de luchtvaartmaatschappij niet naar de Israëlische stad, meldt KLM.

    Eerder had de vliegmaatschappij alle vluchten op Tel Aviv in juli en augustus geannuleerd. Ook vliegt KLM momenteel niet over Israël, Iran en Irak, aldus een woordvoerder.

    Ook luchtvaartmaatschappijen Delta en Lufthansa hebben alle vluchten van en naar Tel Aviv geannuleerd. British Airways vliegt wel nog steeds naar Israël.

    www.telegraaf.nl/nieuws/1959013250/kl...
  10. forum rang 10 voda 7 augustus 2024 21:07
    Meer vliegtuigen in lucht met zelfde aantal vliegers
    Analyse: ’Het gaat piloten om meer dan alleen baanbehoud’
    Yteke de Jong

    Aangepast: Vandaag, 11:22 Vandaag, 11:00 in Financieel

    Amsterdam - Op het eerste gezicht lijkt het verzet van de piloten tegen één man of vrouw minder op de cockpit puur gericht op baanbehoud. Er wordt aan hun autonomie geknabbeld door de luchtvaartmaatschappijen, die de macht van de piloten willen breken. De directies zijn afhankelijk van de piloten, waardoor er mooie cao’s bij Europese luchtvaartmaatschappijen zijn ontstaan.

    Hoewel er een wereldmarkt is voor piloten, moet een vlieger bij bijvoorbeeld de Arabische luchtvaartmaatschappijen fors meer uren draaien om op hetzelfde te verdienen als bij KLM of Lufthansa.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/263848514...
  11. forum rang 10 voda 8 augustus 2024 15:33
    Air France stelt vluchten naar Libanon langer uit
    2 uur geleden in Financieel

    PARIJS (ANP/RTR/AFP) - Air France stelt vluchten naar Libanon vanuit Parijs langer uit. Volgens de Franse luchtvaartmaatschappij wordt nu tot komende zondag niet gevlogen naar de Libanese hoofdstad Beiroet in verband met de spanningen in het Midden-Oosten.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/192082965...
  12. forum rang 10 voda 28 augustus 2024 09:00
    Air France-KLM rondt investering in SAS af
    28-aug-2024 08:51

    Belang van krap 20 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft de overname van een niet-controlerend belang in SAS AB afgerond. Dit maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij woensdagochtend bekend, na goedkeuring door de Europese en Amerikaanse toezichthouders.

    "Een uitgebreide commerciële samenwerking start op 1 september 2024", aldus Air France-KLM, die nu een belang van 19,9 procent in SAS heeft. SAS treedt op 1 september ook toe tot het Skyteam.

    CEO Ben Smith van Air France-KLM denkt met het belang in SAS de aanwezigheid in Scandinavië te versterken.

    Air France-KLM investeerde 144,5 miljoen dollar in SAS door de aankoop van aandelen en obligaties.

    Na minimaal twee jaar zou Air France-KLM het belang in SAS kunnen vergroten om zo controlerend aandeelhouder te worden.

    Door: ABM Financial News.
  13. Cacla 28 augustus 2024 12:50
    quote:

    voda schreef op 28 augustus 2024 09:00:

    Air France-KLM rondt investering in SAS af
    28-aug-2024 08:51

    Belang van krap 20 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft de overname van een niet-controlerend belang in SAS AB afgerond. Dit maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij woensdagochtend bekend, na goedkeuring door de Europese en Amerikaanse toezichthouders.

    "Een uitgebreide commerciële samenwerking start op 1 september 2024", aldus Air France-KLM, die nu een belang van 19,9 procent in SAS heeft. SAS treedt op 1 september ook toe tot het Skyteam.

    CEO Ben Smith van Air France-KLM denkt met het belang in SAS de aanwezigheid in Scandinavië te versterken.

    Air France-KLM investeerde 144,5 miljoen dollar in SAS door de aankoop van aandelen en obligaties.

    Na minimaal twee jaar zou Air France-KLM het belang in SAS kunnen vergroten om zo controlerend aandeelhouder te worden.

    Door: ABM Financial News.
    Nog zo'n bedrijf dat alleen maar verlies maakt. Wellicht kan samenwerking de verliezen wat beperken? Leverage heet dat.
  14. forum rang 10 voda 6 september 2024 07:27
    KLM mist full time-vliegers; wat verdient een piloot eigenlijk?
    Redactie DFT

    Gisteren, 14:48 in Financieel

    Amsterdam - Luchtvaartmaatschappij KLM gaat piloten vragen om weer fulltime te vliegen. Nu dreigt in 2027, onder meer door het ziekteverzuim en deeltijdwerk, een deel van de vloot aan de grond te blijven omdat er niet genoeg piloten zijn om de cockpit te bemannen. Maar wat verdient een piloot eigenlijk?

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/121836561...
  15. toekie 11 september 2024 16:25
    Air France-KLM opvallend laag gewaardeerd
    AirFrance-KLM behoort dit jaar tot de achterblijvers op het Damrak en de waardering is zonder meer laag te noemen. AirFrance-KLM behoort dit jaar tot de sterke achterblijvers op de beurs, ondanks een historisch lage waardering. De koersperformance year-to-date staat op een pijnlijke min 38%. Nu vielen de tweedekwartaalcijfers, waarover hieronder meer, licht tegen, maar de desinteresse van de markt in het fonds is toch opvallend. Grote concurrent, het Duitse Lufthansa doet het overigens weinig beter en daalde dit jaar alweer met een pijnlijke 25%. Nu heeft de sector enkele moeilijke jaren achter de rug als gevolg van de coronapandemie, waarbij zowel AF-KLM als Lufthansa alleen het hoofd boven water konden houden dankzij grootschalige overheidssteun, maar dat is is inmiddels grotendeels hersteld. Dat geldt althans voor vakantievluchten; het herstel van het lucratieve zakelijke vliegverkeer blijft wel structureel achter. Het vrachtvervoer tot slot stabiliseert op een relatief hoog niveau.
3.638 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 182 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.