Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
2,115   -0,075   (-3,42%) Dagrange 2,108 - 2,225 87.560   Gem. (3M) 495,8K

Ebusco 2024

9.405 Posts
Pagina: «« 1 ... 370 371 372 373 374 ... 471 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 StoplossBurner 21 augustus 2024 15:31
    quote:

    Marcel H. schreef op 21 augustus 2024 14:41:

    De Zwarte Ridder stelde vandaag de vraag:
    Wie gaat eerder failliet? Avantium of Ebusco?
    Gezien het koersverloop zou ik zeggen Ebusco. Beiden acute geldzorgen. Zoals eind maart 2024 al vermeldt was het toen al 2 over 12 voor Ebusco en mocht er niks meer mis gaan. De rolluiken gaan alleen nog omhoog voor de executie-veiling.
  2. forum rang 7 €URO-Trader 21 augustus 2024 21:09
    quote:

    StoplossBurner schreef op 21 augustus 2024 15:31:

    [...]

    Gezien het koersverloop zou ik zeggen Ebusco. Beiden acute geldzorgen. Zoals eind maart 2024 al vermeldt was het toen al 2 over 12 voor Ebusco en mocht er niks meer mis gaan. De rolluiken gaan alleen nog omhoog voor de executie-veiling.
    nonsens.
  3. forum rang 4 StoplossBurner 21 augustus 2024 22:39
    quote:

    StoplossBurner schreef op 21 maart 2024 10:53:

    [...]

    Het klopt dat het een groeisector is. Wel eentje waarin (heel) weinig geld wordt verdiend door wereldwijde concurrentie en verstorende marktfactoren (o.a. staatsteun China etc.). Zie o.a. VDL (enige tak van VDL, bus en coach, die verlies maakte en niet z'n beetje ook), Van Hool, ProTerra (failliet), Arrival (failliet). En zo mis ik er vast nog wel een paar.

    Ik maak mij wel zorgen over Ebusco; ze hebben geen rooie dooie en zullen dus snel veel moeten leveren om faillissement of weer een andere kunstgreep te voorkomen. Het is daar eigenlijk al twee over twaalf, i.p.v. twee voor twaalf.
    Wel degelijk beweerd hoor. En op deze manier gewoon aansluiten in de rij bij Van Hool en ProTerra. In ieder geval qua aandeelhouderswaarde die 0 wordt.
  4. forum rang 7 Marcel I&W 22 augustus 2024 13:38
    Beleggers kunnen blijven handelen via Beursplein 5.
    De verhandelde bedragen hebben geen invloed op
    de geldelijke positie van Ebusco.
    Hogere of lagere tekorten ontstaan door Ebusco zelf.

    De situatie is enigszins vergelijkbaar met
    Varta AG. Dat bedrijf wordt op de been gehouden
    door Porsche (Volkswagen).

    Porsche maakt het bedrijf niet winstgevend.
    De aandeelhouders worden niet op de been geholpen.
    Die ontvangen niets.

    Wie gaat Ebusco in leven houden?
  5. forum rang 4 StoplossBurner 22 augustus 2024 14:01
    quote:

    Marcel H. schreef op 22 augustus 2024 13:38:

    Beleggers kunnen blijven handelen via Beursplein 5.
    De verhandelde bedragen hebben geen invloed op
    de geldelijke positie van Ebusco.
    Hogere of lagere tekorten ontstaan door Ebusco zelf.

    De situatie is enigszins vergelijkbaar met
    Varta AG. Dat bedrijf wordt op de been gehouden
    door Porsche (Volkswagen).

    Porsche maakt het bedrijf niet winstgevend.
    De aandeelhouders worden niet op de been geholpen.
    Die ontvangen niets.

    Wie gaat Ebusco in leven houden?
    Geldverstrekkers branden hier hun handen niet aan, overnamekandidaten wachten wel tot een faillissement, de overheid is gebonden aan Europese (staatssubsidie-regels). M.a.w. niemand of Pico moet zijn bootje verkopen en van de opbrengsten de rolluiken een dag langer geopend houden.
  6. forum rang 7 Marcel I&W 22 augustus 2024 14:26
    quote:

    StoplossBurner schreef op 22 augustus 2024 14:01:

    [...]

    Geldverstrekkers branden hier hun handen niet aan, overnamekandidaten wachten wel tot een faillissement, de overheid is gebonden aan Europese (staatssubsidie-regels). M.a.w. niemand of Pico moet zijn bootje verkopen en van de opbrengsten de rolluiken een dag langer geopend houden.
    Vrij beschikbaar stellen van geld is niet aannemelijk.
    Als er belanghebbenden zijn in het voortbestaan van Ebusco
    is dat vrijwel zeker al bekend bij de leidinggevenden.
    Gelet op de zeer slechte stand van zaken op 31.07.2024
    kan dat nauwelijks anders.
    Met een doorlopend verlieslijdende organisatie kun je met een beschikbaar
    kassaldo van minder dan 10 Mio niet erg lang doorgaan.
    En de beleggers worden al sinds lange tijd nergens over
    geinformeerd.
    Een tamelijk anonieme organisatie.
  7. forum rang 7 Marcel I&W 23 augustus 2024 09:09
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 augustus 2024 09:03:

    [...]

    Velen zijn qua beurskoers te lang blijven zitten op een zinkend schip.
    Beleggers konden de bus niet erg makkelijk verlaten.
    Kort na de introductie verdween de bus.op
    stevige snelheid richting ravijn.
    Nu staat de bus nog op de rand.
    Pennystock.
  8. forum rang 7 Marcel I&W 24 augustus 2024 12:31
    quote:

    voda schreef op 31 juli 2024 07:57:

    Lagere omzet en rode cijfers Ebusco
    31-jul-2024 07:47

    Geen nieuwe outlook.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft in de eerste zes maanden verlies geleden op een gedaalde omzet. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de cijfers die de fabrikant van elektrische bussen uit Deurne publiceerde.

    "Zoals uit de halfjaarcijfers blijkt, is het een teleurstellende start van het jaar geweest", zei co-CEO Peter Bijvelds in een toelichting woensdag.

    In de eerste zes maanden behaalde Ebusco een omzet van 38,0 miljoen euro. De EBITDA was 60,7 miljoen euro negatief. In de eerste helft van 2023 behaalde de fabrikant een omzet van 41,7 miljoen euro en een negatieve EBITDA van 43,5 miljoen euro.

    Het resultaat in de eerste zes maanden van dit jaar was 64,7 miljoen euro verlies.

    Ebusco heeft een orderboek van 1.662 bussen.

    Ebusco trok eind juni de outlook voor 2024 in. Dit bekent dat de fabrikant dit jaar niet langer verwacht een omzet te realiseren van meer dan 325 miljoen euro en op een positieve EBITDA wordt ook niet meer gerekend.

    Woensdag gaf Ebusco geen nieuwe outlook af. Dat zal gebeuren tijdens de cijfers over het derde kwartaal.

    In november 2024 organiseert Ebusco een beleggersdag. Onder leiding van co-CEO Michiel Peters is reeds een begin gemaakt met "de verfijning van de middellange- en langetermijnstrategie".

    Woensdag zei Peters dat hij streeft naar een geleidelijke verhoging van de 'run rate' naar 40 tot 50 bussen per maand tegen het einde van 2015.

    In de eerste jaarhelft leverde Ebusco 98 bussen af, dankzij de keuze om weer te werken met assemblagepartners, zei de fabrikant reeds in juni.

    Verder wil Ebusco een structurele verlaging van de operationele kosten met 20 tot 30 miljoen euro in 2025.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Dit was het laatste nieuws van Ebusco.

    Nadien geen nieuws dus goed nieuws…..?
  9. forum rang 4 StoplossBurner 26 augustus 2024 09:05
    quote:

    Marcel H. schreef op 24 augustus 2024 12:31:

    [...]

    Dit was het laatste nieuws van Ebusco.

    Nadien geen nieuws dus goed nieuws…..?
    Euro-Trader leeft met de dag. Koerdoelen verschuiven zonder significant nieuws tussen de €2,- en €5,- in een maand waarna verkoop heeft plaatsgevonden bij €0,90.

    Niemand weet hoeveel tijd er op de aftelklok bij Ebusco staat voor de aandeelhouder en of er nog hoogst onwaarschijnlijke extra uren extern gefinancierd kunnen worden.
9.405 Posts
Pagina: «« 1 ... 370 371 372 373 374 ... 471 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.