Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Alfen N.V. AEX:ALFEN.NL, NL0012817175

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,410   -0,090   (-0,78%) Dagrange 11,100 - 11,500 377.604   Gem. (3M) 496,1K

Alfen 2024

9.392 Posts
Pagina: «« 1 ... 342 343 344 345 346 ... 470 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Daarom 23 augustus 2024 09:46
    quote:

    Kogovus schreef op 23 augustus 2024 09:43:

    [...]

    Ai, excuses, da's mooi waardeloos, een bleeder kan je dit zeker dan noemen. Een stuurloos en water makend schip drijvend en varend houden is een kunst op zich, vergt een capabele kaptein aan het roer en kundige matrozen aan dek. Zo zie ik Alfen op dit moment. Het zwalkt en is overgeleverd aan de grillen van de economie en een regering die, ook door toedoen van Brussel, geen stappen onderneemt om het elektrificeren echt op stoom te helpen.

    Iedereen moest aan de zonnepanelen, EV gaan rijden "duurzaam/ groen " gaan leven, isoleren etc etc. De "groene" trein moest snel, heel snel, gaan rijden om nooit meer te stoppen.

    Zie nu, nog geen decennia later, hoe de overheid door het toepassen van een zwak en zwalkend beleid en in overleg met Brussel geen mogelijkheid onbenut laat om dezelfde trein alsnog, zoveel mogelijk, ongecontroleerd en met piepende remmen te laten stoppen.
    Dus weet je dat de volgende stap gezet gaat worden. Het is net als de economie... als die hapert wordt de rente verlaagd en gestimuleerd. Nu de vergroening minder snel gaat dan gehoopt zullen de overheden weer gaan stimuleren. Alfen is nu de dupe maar straks weer de profiteur.
  2. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 23 augustus 2024 09:48
    quote:

    Kogovus schreef op 23 augustus 2024 09:43:

    [...]

    Ai, excuses, da's mooi waardeloos, een bleeder kan je dit zeker dan noemen. Een stuurloos en water makend schip drijvend en varend houden is een kunst op zich, vergt een capabele kaptein aan het roer en kundige matrozen aan dek. Zo zie ik Alfen op dit moment. Het zwalkt en is overgeleverd aan de grillen van de economie en een regering die, ook door toedoen van Brussel, geen stappen onderneemt om het elektrificeren echt op stoom te helpen.

    Iedereen moest aan de zonnepanelen, EV gaan rijden "duurzaam/ groen " gaan leven, isoleren etc etc. De "groene" trein moest snel, heel snel, gaan rijden om nooit meer te stoppen.

    Zie nu, nog geen decennia later, hoe de overheid door het toepassen van een zwak en zwalkend beleid en in overleg met Brussel geen mogelijkheid onbenut laat om dezelfde trein alsnog, zoveel mogelijk, ongecontroleerd en met piepende remmen te laten stoppen.
    En waar moeten ze het geld dan halen om snel te vergroenen?
    En kom nu niet af met extra belasten van fossiel want die vlieger is al gaan vliegen kijk Shell
  3. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 23 augustus 2024 09:50
    quote:

    Marco19 schreef op 23 augustus 2024 09:48:

    Short gaan van 50 naar koersen onder 20 was een goed plan. Om rond deze koersen dat te doen? Wat doe je als er een bod komt ?
    De kans van 16eur naar 0eur is groter dan een bod van bv 25eur of hoger,
    Daarom blijven zitten heeft meer risico dan shorten tussen 16-19eur.
  4. forum rang 5 Daarom 23 augustus 2024 09:54
    quote:

    MIDAS schreef op 23 augustus 2024 09:48:

    [...]
    En waar moeten ze het geld dan halen om snel te vergroenen?
    En kom nu niet af met extra belasten van fossiel want die vlieger is al gaan vliegen kijk Shell
    Kijk jij wel eens op je energierekening? Elektriciteit is het nieuwe benzine... de energiebelasting is torenhoog en die gaat alleen nog maar stijgen. De overheid weet altijd wel een melkkoe te vinden.

    En ook hier profiteert Alfen van. Heel veel mensen komen de komende jaren in de markt voor een thuisbatterij of een Alfen laadpaal die de energie uit de accu van auto's terug kunnen leveren aan je huis. Sommige Volvo's en Kia's (EV3 en 9) kunnen dit al. Heel veel auto's die volgend jaar op de markt komen kunnen dit ook. Ik ga er volgend jaar zelf ook één aanschaffen.
  5. forum rang 5 Daarom 23 augustus 2024 10:05
    quote:

    MIDAS schreef op 23 augustus 2024 09:50:

    [...]
    De kans van 16eur naar 0eur is groter dan een bod van bv 25eur of hoger,
    Daarom blijven zitten heeft meer risico dan shorten tussen 16-19eur.
    De hoop die de shorters hadden dat er een emissie komt is definitief vervlogen. De resultaten zijn dramatisch en er was geen vertrouwen. Vandaar de hoge shorts en de lage beurskoers. De algemene consensus is dat Alfen nu wel op een dieptepunt zit en dat ze hard aan de slag moeten om kosten te besparen. Krap is goed bezig om het vertrouwen te herstellen en de consensus is ook dat de markt in 2025 weer gaat aantrekken (geholpen door lage rente en veel nieuwe betaalbare automodellen).

    Ik ben van mening dat er nu een stevige bodem wordt gelegd en dat shorts geleidelijk aan wat zullen gaan afbouwen. Het zal nog wel een beetje spannend blijven t/m Q4. Maar de beurs loopt altijd vooruit, hopelijk de beurskoers van Alfen ook. Eerst maar op naar de € 20,00
  6. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 23 augustus 2024 10:10
    quote:

    Daarom schreef op 23 augustus 2024 09:54:

    [...]

    Kijk jij wel eens op je energierekening? Elektriciteit is het nieuwe benzine... de energiebelasting is torenhoog en die gaat alleen nog maar stijgen. De overheid weet altijd wel een melkkoe te vinden.

    En ook hier profiteert Alfen van. Heel veel mensen komen de komende jaren in de markt voor een thuisbatterij of een Alfen laadpaal die de energie uit de accu van auto's terug kunnen leveren aan je huis. Sommige Volvo's en Kia's (EV3 en 9) kunnen dit al. Heel veel auto's die volgend jaar op de markt komen kunnen dit ook. Ik ga er volgend jaar zelf ook één aanschaffen.
    Energie is hier gratis dus niet te vergelijken met bv Nederland.
    Ik wens je wel succes en misschien krijg je gelijk maar het zal veel langer duren dan je denkt,
    Toch bedankt om onderbouwd en respectvol te reageren,
  7. Kogovus 23 augustus 2024 10:14
    quote:

    MIDAS schreef op 23 augustus 2024 09:48:

    [...]
    En waar moeten ze het geld dan halen om snel te vergroenen?
    En kom nu niet af met extra belasten van fossiel want die vlieger is al gaan vliegen kijk Shell
    We vatten nu wel dat je short zit, je vooruit is mat-zwart getint en dan wordt met een heldere blik naar buiten wel heel erg bemoeilijkt.

    Ik bekijk het gewoon nuchter. Vroeg of laat gaat fossiel een mindere een rol spelen, niet weg, maar wel minder. Er zijn nu wat vertragingen, ook omdat het economisch iets minder rooskleurig is en men de neiging heeft om snel naar het oude vertrouwde terug te grijpen.

    We zullen het zien Midas, tijd zal het leren. Ikzelf ben een elektra fanaat en daardoor wellicht heb ook ik een roze/ gekleurde bril op ;-)
  8. forum rang 4 watergeus 23 augustus 2024 10:30
    quote:

    DeWalt schreef op 23 augustus 2024 08:17:

    Krap als nieuwe CEO dat is wel duidelijk.

    Emissie gaat er dus niet komen. Luister maar de IR call zou ik zeggen.

    Podcast figuren en analisten die Alfen eerder op €100+ hebben aangeprezen en bij vorige kwartaalcijfers dood hebben verklaard blijven nog even in de ontkenning, immers nu positief worden zou hun verkoopadvies onsterfelijk belachelijk maken.

    Toch gaat het gebeuren. Alfen pakt de boel nu grondig aan, zit in een markt die de wind mee heeft. Zie geen koersen meer van €100+, maar koersen van €40 komen weer op de borden. Kan een halfjaar duren. Bij volgende kwartaalcijfers worden de nieuwe lange termijn doelen benoemd en kunnen er weer sommetjes gemaakt worden.
    Je bedoelt krap als CFO neem ik aan. Of bedoel je CEO omdat de gehate Roeleveld het veld gaat ruimen. Beetje vaag zoals de rest van je post.
  9. forum rang 7 DeWalt 23 augustus 2024 10:37
    quote:

    watergeus schreef op 23 augustus 2024 10:30:

    [...]
    Je bedoelt krap als CFO neem ik aan. Of bedoel je CEO omdat de gehate Roeleveld het veld gaat ruimen. Beetje vaag zoals de rest van je post.
    Knap wordt door RvC klaargestoomd voor nieuwe CEO verwacht ik.

    Vanuit het nieuwe business plan worden de lijnen opnieuw uitgezet.

    Wie kan dat beter aansturen dan diegene die het plan heeft opgesteld?

    Lange termijn plan wordt in Q3 afgerond, kwartaal is al bijna 2/3 voorbij. Knap zal ja gezegd hebben op vaste aanstelling omdat hij weet dat de koers momenteel veel te laag is. Andersom was hij lekker interim gebleven is mijn vaste overtuiging.

    En dat plan is vervolgens lekker haalbaar…
  10. Boel 23 augustus 2024 10:41
    quote:

    watergeus schreef op 23 augustus 2024 10:24:

    Vanochtend bij BNR radio , de verkoopcijfers van auto's over juni. De eerste EV auto staat op plaats 23. Voor wat het waard is.
    In de afgelopen tijd laat EV een relatieve groei zien tov brandstof. Dat is cruciaal als je van laag komt.
    www.raivereniging.nl/secties/autos/ac...

    Als het totale EV eerst 5% en nu 8% is het van belang. Ook al staat er een merk op de 23ste plaats.
  11. Boel 23 augustus 2024 10:43
    Dis is pas interessant: Onze toekomstige gebruikers.

    Verhouding brandstofsoort juli 2024

    Hybride (12.648 registraties. 47,1% marktaandeel)
    Full EV (8.207 registraties, 30,6% marktaandeel)
    Benzine (5.543 registraties, 20,7% marktaandeel)
    Diesel (331 registraties, 1,2% marktaandeel)
    LPG (107 registraties, 0,4% marktaandeel)

    Eerlijkheid gebied me te zeggen dat hier veel Chinese auto's bij zaten voor de pre-heffing. Dat geld niet voor Hybride.

    (Bron: RAI)
  12. Sec_Brut 23 augustus 2024 10:51
    quote:

    MIDAS schreef op 23 augustus 2024 10:10:

    [...]
    Energie is hier gratis dus niet te vergelijken met bv Nederland.
    Ik wens je wel succes en misschien krijg je gelijk maar het zal veel langer duren dan je denkt,
    Toch bedankt om onderbouwd en respectvol te reageren,
    Wat doe jij eigenlijk in Qatar ? Wonen lijkt mij niet of je moet ontzettend veel geld hebben, maar dan zit je niet te klooien op een forum als Alfen.
    Dus zal dan werk zijn, maar goed dat wat er in Qatar gebeurd is niet te vergelijken met Europa, mbt. elektrificatie en andere energie transitie gerelateerde dingen.
    Hier in Europa loopt het elektriciteits netwerk vast als er niet iets snel gebeurd in de vorm.van smart grid , opslag etc.
    Dus Alfen zit in de goede markt. Qatar ook maar dat komt doordat olie daar niks kost dus boeit hun niks wat elektrificatie aangaat. En dat is nu juist de crux, olie / fossiel wordt steeds zwaarder belast in Europa, dus vanzelf gaat de weegschaal richting elektriciteit. (In Europa en elders waar geen goedkope olie is)
9.392 Posts
Pagina: «« 1 ... 342 343 344 345 346 ... 470 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.