Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
2,115   -0,075   (-3,42%) Dagrange 2,108 - 2,225 87.560   Gem. (3M) 495,8K

Ebusco 2024

9.404 Posts
Pagina: «« 1 ... 359 360 361 362 363 ... 471 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kanhetlager 12 augustus 2024 12:11
    quote:

    Marcel H. schreef op 11 augustus 2024 12:24:

    [...]

    Niet alleen zin hebben maar ook heel
    erg veel geld.
    En dan moet je ook nog geloof hebben
    in het voortbestaan van Ebusco
    op termijn.
    En rekening houden met noodzakelijke
    vervolgbetalingen.
    Toch ben ik benieuwd of er nog een partij is die hierin gaat trappen.
  2. Kanhetlager 12 augustus 2024 13:16
    quote:

    DagoHar schreef op 12 augustus 2024 12:25:

    mag hopen dat het bedrijf het overleeft, het is een dubbeltje op zijn kant, het product is in potentie goed, de order porto is ook nog voldoende, mag hopen dat er zich een partner meldt
    Product is zeker niets mis mee. Orders ook niet. Maar ja, als je de eerste helft van het jaar 100 bussen verkoopt voor minder omzet dan de 65 die je het jaar daarvoor leverde, tel uit je winst (hier verlies natuurlijk). 38m omzet en 65m verlies daarop. Dat kun je niet omdraaien denk ik.
  3. forum rang 7 Marcel I&W 12 augustus 2024 17:57
    quote:

    Kanhetlager schreef op 12 augustus 2024 12:11:

    [...]

    Toch ben ik benieuwd of er nog een partij is die hierin gaat trappen.
    Ebusco heeft op 31.07.2024 gemeld in gesprek te zijn
    met financiers en schuldeisers.
    Erg belangrijk is de uitkomst daarvan.
    De hoeveelheid kasgeld is zeer beperkt.
  4. kweetnie 12 augustus 2024 22:43
    Eens kijken wat de nieuwe CCO voor bijdrage gaat leveren aan Ebusco.
    Hopelijk dat er mede met hem er bij betere tijden aan gaan breken voor het bedrijf.
    Nu maar zorgen voor het snel geleverd kunnen krijgen van de ontbrekende onderdelen zodat de bussen ook daadwerkelijk uitgeleverd gaan worden
  5. forum rang 4 StoplossBurner 13 augustus 2024 09:12
    quote:

    kweetnie schreef op 12 augustus 2024 22:43:

    Eens kijken wat de nieuwe CCO voor bijdrage gaat leveren aan Ebusco.
    Hopelijk dat er mede met hem er bij betere tijden aan gaan breken voor het bedrijf.
    Nu maar zorgen voor het snel geleverd kunnen krijgen van de ontbrekende onderdelen zodat de bussen ook daadwerkelijk uitgeleverd gaan worden
    Indien de nieuwe CC0 50 tot 100 miljoen in de Ebusco put stort zal zijn bijdrage aanzienlijk zijn. Indien niet, dan zal deze de mosterd na de maaltijd komen brengen. Als ik het goed begrijp is de CCO er vooral om nieuwe orders binnen te halen; veel succes met de imagoschade die er is door alle beroerde, penny wise pound foolish en/of korte termijn keuzes die er gemaakt zijn de afgelopen 3 jaar. Deze titanic blijft op de ijsberg afvaren, wie en hoeveel poppetjes je ook aan het stuurwiel zet.

    Overigens wil ik je er ook aan herinneren dat de (Co-) CEO nota bene zelf heeft aangegeven dat orders niet het probleem zijn. Waarom zouden wij dan denken dat deze CCO verlichting gaat brengen op de balans van Ebusco?
  6. forum rang 7 Marcel I&W 13 augustus 2024 09:17
    quote:

    kweetnie schreef op 12 augustus 2024 22:43:

    Eens kijken wat de nieuwe CCO voor bijdrage gaat leveren aan Ebusco.
    Hopelijk dat er mede met hem er bij betere tijden aan gaan breken voor het bedrijf.
    Nu maar zorgen voor het snel geleverd kunnen krijgen van de ontbrekende onderdelen zodat de bussen ook daadwerkelijk uitgeleverd gaan worden
    Erland kan voorlopig op een bankje blijven zitten.
  7. forum rang 7 Marcel I&W 13 augustus 2024 09:34
    quote:

    StoplossBurner schreef op 13 augustus 2024 09:12:

    [...]

    Overigens wil ik je er ook aan herinneren dat de (Co-) CEO nota bene zelf heeft aangegeven dat orders niet het probleem zijn. Waarom zouden wij dan denken dat deze CCO verlichting gaat brengen op de balans van Ebusco?

    Precies. Peter houdt van te veel geld uitgeven.
    De schoen wringt niet in het orderboek.
  8. forum rang 4 StoplossBurner 13 augustus 2024 11:46
    quote:

    Jantine weet het beter schreef op 13 augustus 2024 11:09:

    [...]

    Dat bestaat al.

    m.ftbcibus.com/
    Even op FTBCI en Ebusco gegoogeld: landtransportguru.net/ftbci-fbc6120brs7/

    "The bus’ external appearance bears significant resemblance to the Ebusco 2.2, an electric bus offered by Dutch electric bus manufacturer Ebusco. As a partner of Ebusco, FTBCI assembles the Ebusco 2.2 in China, and the final 30% of assembly work is done in Deurne, Netherlands."

    Kwestie van tijd dat ze in China ook de 3.0 onder de eigen badge produceren, aangezien de kennis er naar toe hebben geëxporteerd. Dan zal er ook weinig USP overblijven en van de dromen om ook in China onder de Ebusco vlag bussen te leveren aan de Chinese markt. Maar goed, dat is met alle korte termijn beslissingen toch maar bijzaak en sowieso bijzaak wanneer de deuren dit jaar sluiten.
  9. forum rang 7 Marcel I&W 13 augustus 2024 11:58
    quote:

    StoplossBurner schreef op 13 augustus 2024 11:46:

    [...]

    Even op FTBCI en Ebusco gegoogeld: landtransportguru.net/ftbci-fbc6120brs7/

    "The bus’ external appearance bears significant resemblance to the Ebusco 2.2, an electric bus offered by Dutch electric bus manufacturer Ebusco. As a partner of Ebusco, FTBCI assembles the Ebusco 2.2 in China, and the final 30% of assembly work is done in Deurne, Netherlands."

    Kwestie van tijd dat ze in China ook de 3.0 onder de eigen badge produceren, aangezien de kennis er naar toe hebben geëxporteerd. Dan zal er ook weinig USP overblijven en van de dromen om ook in China onder de Ebusco vlag bussen te leveren aan de Chinese markt. Maar goed, dat is met alle korte termijn beslissingen toch maar bijzaak en sowieso bijzaak wanneer de deuren dit jaar sluiten.
    Misschien heeft Peter ook zijn verhuisdozen ingepakt.
  10. Frans Haan 13 augustus 2024 13:18
    quote:

    StoplossBurner schreef op 13 augustus 2024 11:46:

    [...]

    Even op FTBCI en Ebusco gegoogeld: landtransportguru.net/ftbci-fbc6120brs7/

    "The bus’ external appearance bears significant resemblance to the Ebusco 2.2, an electric bus offered by Dutch electric bus manufacturer Ebusco. As a partner of Ebusco, FTBCI assembles the Ebusco 2.2 in China, and the final 30% of assembly work is done in Deurne, Netherlands."

    Kwestie van tijd dat ze in China ook de 3.0 onder de eigen badge produceren, aangezien de kennis er naar toe hebben geëxporteerd. Dan zal er ook weinig USP overblijven en van de dromen om ook in China onder de Ebusco vlag bussen te leveren aan de Chinese markt. Maar goed, dat is met alle korte termijn beslissingen toch maar bijzaak en sowieso bijzaak wanneer de deuren dit jaar sluiten.
    Vergeleken tussen die FTBCI bus en een 2.2 zit er wel iets meer verschil op technisch vlak dan externe bodypanelen.
  11. forum rang 7 Marcel I&W 13 augustus 2024 14:01
    quote:

    Jochie1962 schreef op 13 augustus 2024 13:51:

    [...]

    Ja, dat was iemand met hoge nood of zo.

    Daarna weer dalen met grote volumes.
    Met de meest belabberde kwartaalcijfers die
    Ebusco recent publiceerde veert het aandeel
    in een paar dagen met meer dan 10% op.
    Dan weet je dat we weer op een punt zitten
    zoals jij schrijft ‘daarna weer dalen’.
    Deze geschiedenis blijft zich herhalen.
9.404 Posts
Pagina: «« 1 ... 359 360 361 362 363 ... 471 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.