Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.886 Posts
Pagina: «« 1 ... 1507 1508 1509 1510 1511 ... 2245 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 4 augustus 2024 15:46
    quote:

    Jimnotaris schreef op 4 augustus 2024 13:28:

    [...]

    Juist in (vasteland) Europa is en blijft het een kleine markt door de hoge loonkosten e.d. In VK werken ze met free lancers en dat scheelt al aanzienlijk in de kosten. In de VS zijn de bestelbedragen veel hoger (tot wel 3 keer) en bezorgen ze meestal met autos (meerdere klanten per keer) en geen mensen in loondienst en bovendien betaalt klant meer voor bezorgen. Een totaal andere wereld.

    P.s. de redding van JET zal uit de prestaties van Grubhub moeten komen. Ofwel een goede verkoop van boven de 1,5 a 2 miljard of het lukt ze (eindelijk) om het bedrijf weer te laten groeien en winstgevend te maken.
    HAHA iemand die iets roept over het VK maar waarschijnlijk er al lang niet meer is geweest!! Je wil niet weten hoeveel scooters met JET en Deliveroo stickers er rondrijden, ik neem aan dat dat bezorging is!!
  2. forum rang 6 wiegveld 4 augustus 2024 16:35
    quote:

    HWMus schreef op 4 augustus 2024 14:26:

    [...]

    Er zijn Europese GDP(Good Distribution Practice)-richtlijnen voor de opslag en vervoer van geneesmiddelen. Voorwaarden hiervoor zijn o.a. monitoring van temperatuur en eisen aan schoonmaak de vervoermiddelen. De opmerking dat een aantal openbare apothekers een 65-plusser als bezorger heeft, zou goed kunnen, maar dat heeft dus een reden. Bezorging van medicijnen gebeurt onder supervisie van de apotheker zelf, dus dit zal geen enkele apotheker zomaar uitbesteden aan een willekeurige externe bezorger. Of dit nu een bezorger is van JET of een andere individuele koerier, het is op basis van Europese richtlijnen niet toegestaan. Niet in NL en ook niet daarbuiten. Het zou wel een mooi bezorgmodel zijn geweest voor bijvoorbeeld JET, maar is dus geen haalbare optie i.v.m. EU-regelgeving.
    Complete onzin. GDP geldt voor leveranciers, bezorgers van apotheken zijn of in dienst van een apotheek of behoren tot een externe partij.
    Voorbeeld:
    www.cycloon.eu/logistieke-oplossingen...,vrijwel%20alle%20provincies%20in%20Nederland.

    Zie ook bv.

    kader.nl/consultancy-en-interim/vakge...
  3. forum rang 7 Hendrik Roo 4 augustus 2024 17:15
    quote:

    Ruval schreef op 4 augustus 2024 13:20:

    [...]

    Deze reactie laat zien dat jij er helemaal niets van snapt. Flitsbezorging is totaal iets anders dan boodschappen /grocery bezorging. Flitsbezorging is een kansloos model waar geen vraag naar is….. Boodschappen (and non food) delivery gaat een enorme groei laten zien.

    Misschien eerst even je huiswerk doen en dan weer terugkomen met bijdrages die wel relevant zijn
    Inhoudelijk een ontzettend domme "bijdrage". De agressieve toon die daarbij komt, maakt het tot een van de afschuwelijkste posts van de afgelopen weken. Doet pijn aan de ogen dat je iemand als Jimnotaris die weet waar hij het over heeft, zo te kakken probeert te zetten. Gelukkig weten we allemaal beter en zet je vooral jezelf voor schut.
  4. forum rang 7 Gotcha70 4 augustus 2024 17:43
    quote:

    hardijs schreef op 4 augustus 2024 17:17:

    Staan we nog niet laag genoeg voor de peers om Jitse uit zijn lijden te verlossen? Wordt weer afzien deze week. Mogelijk zien we de 9 euro laag?
    zo'n negatieve reactie op een mooie zondag. Heb je niets beters te doen? Als het nog lager gaat moet je bijkopen.
  5. hardijs 4 augustus 2024 17:54
    quote:

    Gotcha70 schreef op 4 augustus 2024 17:43:

    [...]

    zo'n negatieve reactie op een mooie zondag. Heb je niets beters te doen? Als het nog lager gaat moet je bijkopen.
    we staan zo'n beetje op atl; kan dan niet positief zijn over jet, zeker niet als we de laatste tweeenhalf jaar in ogenschouw nemen. maar goed, we gaan het zien.
  6. hardijs 4 augustus 2024 18:16
    quote:

    keessie schreef op 4 augustus 2024 18:04:

    hardijs , heb U een nok gegeven voor uw negativiteit rond Jet , met koers rond 9 laag .
    beste kees,

    je mag toch je verwachting uitspreken over de koers, ik mag toch negatief zijn over jet als ze rond atl noteren. met een algemene correctie ontkom je daar helaas niet aan.
  7. forum rang 4 VanDam75 4 augustus 2024 18:49
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 4 augustus 2024 13:39:

    Ik weet niet hoe het in het buitenland gaat, maar in Nederland moet Jet samenwerking aangaan met de apotheken.O a ouderen hebben het steeds meer nodig , die thuisbezorging. Een paar doosjes hier en daar elke bezorging €4,50 of meer, zelfs beter dan voedsel bezorgen.
    Precies! Zal te duur zijn voor veel ouderen maar een denker verzekeringen kan dat weer oplossen.
  8. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 4 augustus 2024 21:09
    quote:

    keessie schreef op 4 augustus 2024 18:04:

    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
    IK denk dat JET goede zaken nu doet in UK, iedereen is bang daar en blijven binnen door de rellen!! Laat JET maar voedselpakketten bezorgen!!
  9. forum rang 6 Mailbox 4 augustus 2024 22:17
    quote:

    Pedro Ines Kuilen (9500+) schreef op 4 augustus 2024 21:09:

    [...]

    IK denk dat JET goede zaken nu doet in UK, iedereen is bang daar en blijven binnen door de rellen!! Laat JET maar voedselpakketten bezorgen!!
    Ik denk dat die bezorgers op hun fietsen ook niet graag door die rellen heen rijden. En anders lusten die relschoppers vast ook wel een hapje eten. Ik denk niet dat ze betalen.
  10. forum rang 6 wiegveld 4 augustus 2024 22:33
    quote:

    Mr Trade schreef op 4 augustus 2024 13:36:

    [...]

    Precies, Grub is namelijk de enige "echte" groeimarkt waar JET actief is.
    De VS zou (gezien de huidige omvang GRUB) een enorme groeimarkt moeten "kunnen" worden.
    De VS is een groeimarkt, maar GRUB heeft de boot gemist en de feecap- oplossind is er ook nog steeds niet.
    Grub was de grootste en nu is dat al enkele jaren DASH en Uber is nr 3. Die hebben wel ordergroei en Grub krimpt gewoon bijna double digit ondanks de Amazondeal.
    Is mijns inziens niet meer te repareren.
    Zie HJ2 cijfers. In Noord Amerika orders Grub HJ1 2024 tov HJ1 2023 -9%
  11. Thomas91 4 augustus 2024 23:06
    quote:

    wiegveld schreef op 4 augustus 2024 22:33:

    [...]

    De VS is een groeimarkt, maar GRUB heeft de boot gemist en de feecap- oplossind is er ook nog steeds niet.
    Grub was de grootste en nu is dat al enkele jaren DASH en Uber is nr 3. Die hebben wel ordergroei en Grub krimpt gewoon bijna double digit ondanks de Amazondeal.
    Is mijns inziens niet meer te repareren.
    Zie HJ2 cijfers. In Noord Amerika orders Grub HJ1 2024 tov HJ1 2023 -9%
    Amazon deal kan je pas wat nuttigs over zeggen bij q3, dat is het eerste volledige kwartaal met de huidige deal.
  12. Risico met beleid 5 augustus 2024 01:01
    quote:

    wiegveld schreef op 4 augustus 2024 22:33:

    [...]

    De VS is een groeimarkt, maar GRUB heeft de boot gemist en de feecap- oplossind is er ook nog steeds niet.
    Grub was de grootste en nu is dat al enkele jaren DASH en Uber is nr 3. Die hebben wel ordergroei en Grub krimpt gewoon bijna double digit ondanks de Amazondeal.
    Is mijns inziens niet meer te repareren.
    Zie HJ2 cijfers. In Noord Amerika orders Grub HJ1 2024 tov HJ1 2023 -9%
    Bedankt voor de samenvatting maar dat snappen we hier zelf ook wel. Doordash heeft inmiddels een MC van 45 miljard en JET van 2.3 miljard, de aandeelhouder is op de hoogte blijkt ook uit de waardering. Interessanter is om te vertellen wat precies niet meer te herstellen is mbt Grubhub en waarom?
  13. dinkyron 5 augustus 2024 01:50
    quote:

    Risico met beleid schreef op 5 augustus 2024 01:01:

    [...]

    Bedankt voor de samenvatting maar dat snappen we hier zelf ook wel. Doordash heeft inmiddels een MC van 45 miljard en JET van 2.3 miljard, de aandeelhouder is op de hoogte blijkt ook uit de waardering. Interessanter is om te vertellen wat precies niet meer te herstellen is mbt Grubhub en waarom?
    Kan zelf 1 ding bedenken,wanneer ik zelf een pizza bestel doe ik dat altijd bij dezelfde pizzeria,omdat ik weet dat het daar beter is dan bij alle andere zaken in de buurt,anders bestel ik niet zo ook met chinees en shoarma.

    Wanneer ik uit eten ga,rij ik liever 25 km verder omdat ik weet dat het daar goed is en duurder maar dat maakt me dan niet uit.

    Probleem kan natuurlijk ook zijn dat veel goede adressen bij Doordash aangesloten zijn en veel locaties van slechtere kwaliteit bij Grubhub.

    Wanneer dit probleem speelt,lijkt het me moeilijk om deze klanten nog terug te winnen.

    Denk dat dit ook een belangrijk punt is bij de maaltijdbezorging,met welke restaurants werk je samen?Ze zouden hier een kwaliteitstest voor restaurateurs moeten invoeren alvorens een samenwerking aan te kunnen gaan.

    heb ook weleens elders bestelt omdat eigen chinees/pizzeria gesloten was,als je dan ziet wat een rommel je zo nu en dan geleverd krijgt! daar bestel je dan dus nooit meer.

    Lijkt me een belangrijk punt in de bezorging,zorg dat de restaurants waar je mee samenwerkt voedsel van een bepaald niveau hebben.Heb zelf soms het idee dat ze met iedereen die maar wil samenwerken.
44.886 Posts
Pagina: «« 1 ... 1507 1508 1509 1510 1511 ... 2245 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.