Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,360   +0,450   (+3,02%) Dagrange 14,910 - 15,460 177.511   Gem. (3M) 225,5K

AMG 2024

6.524 Posts
Pagina: «« 1 ... 321 322 323 324 325 ... 327 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Maartenz 2 augustus 2024 23:34
    quote:

    4finance schreef op 2 augustus 2024 23:08:

    [...]

    Succes met AMG, dan heb ik dat ook ;-) Ik heb er vertrouwen in.
    Het aandeel AMG is in mijn optiek nu te ver weggezakt.
    Er zijn nog veels te veel onzekerheden in mijn optiek. Bitterfeld, daarvan ben ik erg benieuwd wanneer dit gaat draaien, en belangrijker, of dit rendabel gaat draaien: de business case voor de investering is opgesteld met hogere prijzen dan nu. En dat ze al een half jaar roepen "on schedule" zonder ook maar een klein beetje meer info wekt bij mij argwaan. Lithiumprijs die recent weer een knikje naar beneden maakt.
    Geïnvesteerd in lithium-batterij-recycle faciliteiten die met lage lithiumprijzen verlieslatend zijn.

    Als er winstgevende bedrijfsonderdelen zijn, verdwijnt die winst voorlopig in het zwarte gat genaamd "lithium". En verlies betekent direct een lager eigen vermogen dus lagere intrinsieke waarde. Begin dit jaar riepen de miners in koor dat de lithiumprijs in de 2e helft van het jaar wel weer gaat stijgen. Welnu, per 1 augustus is het 2e halfjaar al een maand bezig, met een knikje in de prijs naar beneden.....

    Het lijkt vliegveld Lelystad wel: zeker 250 miljoen in geïnvesteerd en uiteindelijk blijft het stil op de landingsbaan en kun je een kanon afschieten in de aankomsthal waar niemand aan komt..... Dit gevoel krijg ik ook bij investeringen die AMG doet.

    Of kerncentrale Kalkar die nu een pretpark is. Dat lijkt mij wel wat: Lithium wonderland, indoor pretpark in Bitterfeld.

    Geef mij een piepklein beetje meer zekerheid of duidelijkheid en ik stap in.
  2. forum rang 8 beleggertje2020 3 augustus 2024 01:36
    quote:

    4finance schreef op 2 augustus 2024 23:08:

    [...]

    Succes met AMG, dan heb ik dat ook ;-) Ik heb er vertrouwen in.
    Het aandeel AMG is in mijn optiek nu te ver weggezakt.
    Tja ik denk eerlijk gezegd dat AMG vandaag ook overwegend geslachtofferd is door het algemene beurssentiment en dan met name die van de Nasdaq .
    De Nasdaq zou maandag wel weer es aanzienlijk kunnen herstellen dus mogelijk AMG dan ook wel ! Er zijn flink wat paniekverkopen geweest op de beurs . Na een paar dagen rust in het weekend komt er mogelijk toch wel weer wat bezinning en herstel. Al die paniek is natuurlijk wel weer goed voor Flowtraders , maar er zullen vast grote jongens zijn die in AMG een stevige en mooie koopkans zien ten koste van chipaandelen waarin juist zij verkocht hebben en daar de grote winsten reeds al opgestreken hebben. Die zouden juist nu best wel es flink kunnen gaan roteren richting AMG omdat ze daar op de LT mooie kansen zien ! Dus in mijn optiek kan zo'n aandeel als AMG ook wel es heel vlot over de 20 euro gaan , zeker als lithium weer ietwat gaat herstellen. Prettig weekend !
  3. forum rang 4 geldmaker 3 augustus 2024 07:28
    quote:

    Lamsrust schreef op 1 augustus 2024 19:41:

    Ik heb de stukken gelezen en de conference call beluisterd.

    Gegeven de omstandigheden heeft AMG in Q2, 2024 mijns inziens goed gepresteerd.

    Lithium
    Een EBITDA van USD 1,704k is uiteraard dramatisch laag, maar hier komt een aantal tegenvallers tezamen, i.e. de lage litiumprijs uiteraard, maar ook de productie onderbreking door SP+ en de extra kosten van personeel e.d. op de capex projecten SP+ en BG Hydroxide in Bitterfeld. Positief is dat de kostprijs per Mt spodumene al gedaald is naar USD 543 (target USD 500) van USD 616 in Q1, 2024. Daarnaast is positief dat SP+ goed verloopt en de totale jaarcapaciteit eind 2024 beschikbaar is.

    Vanadium
    Gegeven de zeer lage vanadiumprijs is een EBITDA van USD 19,971 uiteraard een goed resultaat, dat volgens management sustainable is. Hierin zit ook verwerkt een US tax credit van USD 10 mln op jaarbasis op basis van de IRA 2022. In de call geeft management aan dat de vanadiumprijs zichzelf zal corrigeren, omdat de twee grootste Westerse concurrenten momenteel grote verliezen leiden, omdat hun kostprijs boven de marktprijs ligt. In de EBITDA van USD 20 mln per kwartaal zit dus nog wat upside bij herstel marktprijzen.

    Technologies
    Ook hier een mooie EBITDA van USD 17,820 welke volgens management ook sustainable is, omdat deze m.n. wordt gedreven door de vraag naar high performance steel vanuit de aerospace industrie. Opgemerkt zij dat ook de graphite en antimony business aan deze EBITDA strijging hebben bijgedragen.

    Schulden
    Met name door de capex van USD 60 mln, de investering in Savannah van USD 21 mln en het grotere werkkapitaal van USD 37 mln is de senior schuld opgelopen van USD 5 mln eind 2023 naar USD 135 mln nu. Rekening houdend met alleen al de capex in H2, 2024 van plm. USD 65 mln zal deze schuld oplopen naar minimaal USD 200 mln eind 2024, i.e. 1.5x EBITDA. Het convenant ligt op 3.5x EBITDA, dus er is geen risico van covenant breaches. Maar – to be on the safe side – zal AMG in 2025 vermoed ik de investeringen even gaan afremmen, zodat de operationele cash flow aangewend kan worden om de schulden af te lossen tot zeg 1x EBITDA.

    Cash flow
    De operationele cash flow over H1, 2024 was USD 24.189 negatief, hetgeen m.n. wordt veroorzaakt door forse investeringen in werkkapitaal (samenhangend met de uitbreidingsprojecten) en de strategische expenses e.d. in verband met deze projecten.

    Genormaliseerd is het beeld als volgt:

    Operational cash flow: -/- 24,189
    Lease payments: -/- 3,222
    WC adjustment: 37,313
    Provisions adjustment: 4,299
    Restructuring expenses: 2,717
    Strategic expenses: 14,777
    SP+ expsenses oper.: 2,079
    Normalized op cash flow: 33,774

    Dus zonder rekening te houden met alle uitbreidingsinvesteringen en strategische initiatieven, zou de operationele cash flow op jaarbasis plm. USD 65 à 70 mln bedragen, te vermeerderen uiteraard met de cash flow die SP+, de vanadium electrolyte plant en de BG hydroxidefabriek in Duitsland gaan opleveren. Hier komt dan wel nog de vervangingscapex op in mindering, maar deze zal relatief beperkt zijn.

    Dit maakt wel duidelijk dat AMG deze lage prijzenomgeving prima kan overleven en in 2025 zelfs haar netto schulden kan verlagen.

    Afsluitend
    Management werkt gestaag verder aan de capex projecten en het oplijnen van een Europese lithium value chain, zowel Savannah als Zinnwald. De focus lijkt te liggen op het operationeel krijgen van deze projecten om zo feedstock voor de Duitse fabriek te organiseren. Dan zou het logisch zijn om de beoogde Braziliaanse chemicals plant in Europa te bouwen. Tijdens de call is niet meer over deze investering gesproken noch over divestments van business units. Ik denk dat HS ziet dat hij 3 business lines heeft waar AMG nu haar concurrenten overleeft en rustig afwacht op de upturn van de markt.
    Wil deze post nog maar eens terugzien.
    Inhoud staat als een huis, koers alleen zeer kwetsbaar door hedgefunds en algoritmes.
    Zou aan de moderator willen aangeven dat Lamsrust wel een betere badge verdiend.
  4. forum rang 6 christo1 3 augustus 2024 10:11
    quote:

    Maartenz schreef op 2 augustus 2024 23:34:

    [...]

    Er zijn nog veels te veel onzekerheden in mijn optiek. Bitterfeld, daarvan ben ik erg benieuwd wanneer dit gaat draaien, en belangrijker, of dit rendabel gaat draaien: de business case voor de investering is opgesteld met hogere prijzen dan nu. En dat ze al een half jaar roepen "on schedule" zonder ook maar een klein beetje meer info wekt bij mij argwaan. Lithiumprijs die recent weer een knikje naar beneden maakt.
    Geïnvesteerd in lithium-batterij-recycle faciliteiten die met lage lithiumprijzen verlieslatend zijn.

    Als er winstgevende bedrijfsonderdelen zijn, verdwijnt die winst voorlopig in het zwarte gat genaamd "lithium". En verlies betekent direct een lager eigen vermogen dus lagere intrinsieke waarde. Begin dit jaar riepen de miners in koor dat de lithiumprijs in de 2e helft van het jaar wel weer gaat stijgen. Welnu, per 1 augustus is het 2e halfjaar al een maand bezig, met een knikje in de prijs naar beneden.....

    Het lijkt vliegveld Lelystad wel: zeker 250 miljoen in geïnvesteerd en uiteindelijk blijft het stil op de landingsbaan en kun je een kanon afschieten in de aankomsthal waar niemand aan komt..... Dit gevoel krijg ik ook bij investeringen die AMG doet.

    Of kerncentrale Kalkar die nu een pretpark is. Dat lijkt mij wel wat: Lithium wonderland, indoor pretpark in Bitterfeld.

    Geef mij een piepklein beetje meer zekerheid of duidelijkheid en ik stap in.
    Nochtans is het prijsverschil tussen lithium hydroxide en lithium carbonaat prijs nu winstgevend wat een halfjaar geleden niet het geval was, dus positief voor de lithium hydroxide raffinaderij van AMG.

    Vorig jaar in de EU de helft meer EV wagens ingeschreven, dus transitie loopt wel gestaag verder maar het had meer kunnen zijn.

    Trouwens als hybride modellen populair worden tav benzine/diesel motoren dan hebben die ook lithium nodig voor de batterij in het hybride voertuig + de afzet van puur EV wagens is netto meet lithium.

    Ik heb het al gezegd, er is licht aan het einde van de tunnel en AMG heeft nu bewezen met zijn Q,2 resultaten dat er niet enkel lithium zijn, natuurlijk zou het beter zijn mochten alle cilinders op volle toeren geraken maat dan stond de koers van AMG in geen tijd 40+.

    Met naar alle waarschijnlijkheid dat de FED en de ECB de rente agressiever zal verlagen kan dit aandelen zoals AMG rugwind geven.

    Mvg.
  5. forum rang 8 aextracker 3 augustus 2024 12:19
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 3 augustus 2024 01:36:

    [...]
    Tja ik denk eerlijk gezegd dat AMG vandaag ook overwegend geslachtofferd is door het algemene beurssentiment en dan met name die van de Nasdaq .
    De Nasdaq zou maandag wel weer es aanzienlijk kunnen herstellen dus mogelijk AMG dan ook wel ! Er zijn flink wat paniekverkopen geweest op de beurs . Na een paar dagen rust in het weekend komt er mogelijk toch wel weer wat bezinning en herstel. Al die paniek is natuurlijk wel weer goed voor Flowtraders , maar er zullen vast grote jongens zijn die in AMG een stevige en mooie koopkans zien ten koste van chipaandelen waarin juist zij verkocht hebben en daar de grote winsten reeds al opgestreken hebben. Die zouden juist nu best wel es flink kunnen gaan roteren richting AMG omdat ze daar op de LT mooie kansen zien ! Dus in mijn optiek kan zo'n aandeel als AMG ook wel es heel vlot over de 20 euro gaan , zeker als lithium weer ietwat gaat herstellen. Prettig weekend !
    Bedenk dat beurzen doorgaans tenderen te overdrijven, net als koers correcties.
    Zie dat AMG koersdynamiek in de afgelopen 20 jaar de bodem meermaals gezocht heeft op koersniveaus tussen euro 13.80 - 15.20.
    Gezien het huidige sentiment en de zich opeenstapelende onzekerheden t.g.v. geopolitieke onrust wereldwijd i.c.m. de inflatie politiek die meerdere grote overheids instanties nastreven, lijkt een steviger afkoeling van de wereldeconomie intentioneel \ een logisch gevolg.
    Bijvangst is dat de klimaat agenda en wereldwijde energei transitie emissie \ CO2 reduktie ambitie) een prima beweging is en meer tijd krijgt om de wind in de zeilen te krijgen.

    Mijn lijk in deze ; Stap bij AMG pas in om (bij) te kopen op niveau's lager dan euro 14,20.
    De omvorming van de automotive industrie van fossiel op weg naar 2035 (full electric\hybrid only) en de pipeline \ voorraad afbouw en prijs attractiever worden van (te) dure aanschafprijzen, kan zomaar nog 2-3 jaar nodig hebben alvorens bedrijven als AMG daar vol van kunnen gaan profiteren.

    Dit patroon is maandag a.s. nog niet afgerond, zie het Q3 eerst eens even rustig aan wat dat betreft.
    Maar herstel zal er zeker komen. De energie transitie en behoefte aan energie opslag (Lithium batterijen) is niet eens halverwege,
  6. Maartenz 3 augustus 2024 13:50
    quote:

    SRD schreef op 3 augustus 2024 12:52:

    1 augustus jl. zijn er geen shorters aktiviteiten geweest. Het patroon van vrijdag 2 augustus doet vermoeden dat zij hun aktiviteiten weer hervat hebben. Aanstaande maandag gaat AMG ex dividend. Aantrekkelijk om te coveren of juist de koers nog lager te zetten?
    Dividend naar binnen hengelen en dan dumpen.
  7. HenkJoh 3 augustus 2024 17:54
    Ik heb de laatste jaren veel "gewone" aandelen omgeruild om me meer te richten op de commodity-hoek. Niet helemaal een goede keuze geweest als ik de rendementen tegen elkaar neerzet. Had wel wat tech aan kunnen houden, maar dat was tegen mijn redenering. Ik ga er echter nog steeds niet van uit dat ik daar met de inzichten van toen én nu eigenlijk fout in zat. Timing is alleen moeilijk. In de grondstoffen -behalve edelmetaal- gaat het in mijn portefeuille niet zo denderend. Aan de andere kant is dit juist misschien wel een mogelijkheid om in te kopen op acceptabele niveaus. AMG laatst aangekocht als aanvulling. In mijn ervaring van 35 jaar beleggen ben ik nog nooit in staat geweest op het echte bodemniveau te kopen. Heb er wel veel over gelezen in de diverse fora dat er mensen bestaan die deze kunst beheersen. Daar kan ik alleen maar mijn complimenten voor geven. Succes.
  8. forum rang 6 christo1 4 augustus 2024 08:16
    Het begint beter te gaan met de verkoop van EV voertuigen in China.

    ?
    ?
    Hoofdpagina » Tesla’s verkoop van EV’s in China stijgt naar nieuwe hoogten

    Tesla’s verkoop van EV’s in China stijgt naar nieuwe hoogten
    Tesla’s verkoop van EV’s in China stijgt naar nieuwe hoogtenGetty Images
    Elektrische wagen
    businessam.be
    ?door businessam.be
    ? zaterdag 3 augustus 2024 om 13:21
    Tesla’s verkoop van in China geproduceerde elektrische voertuigen (EV’s) steeg met 15,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar tot 74.117 eenheden in juli, volgens gegevens van de China Passenger Car Association. Dit is een aanzienlijke stijging voor de in de VS gevestigde autofabrikant.

    De sterke prestaties werden gedreven door een robuuste vraag naar Tesla’s Model 3 en Model Y voertuigen, met leveringen die met 4,4 procent stegen ten opzichte van juni.

    BYD ziet indrukwekkende groei
    De Chinese concurrent BYD zag de verkoop van personenauto’s in juli met 30,5 procent stijgen tot een nieuw maandelijks record van 340.799 eenheden. Deze indrukwekkende groei werd gedreven door een sterke vraag naar de Dynasty en Ocean serie van EV’s en plug-in hybrides.

    Het succes van BYD is een bewijs van de groeiende populariteit van elektrische voertuigen in China, waar de overheid beleid heeft geïmplementeerd dat gericht is op het stimuleren van het gebruik van nieuwe energievoertuigen.

    Tesla’s leidende positie in de Chinese markt voor elektrische voertuigen
    Tesla’s dominantie op de Chinese markt voor elektrische voertuigen is onmiskenbaar. De verkoop van in China geproduceerde EV’s van het bedrijf heeft zijn concurrenten, waaronder BYD, consequent overtroffen. Deze sterke prestaties zijn waarschijnlijk te danken aan Tesla’s reputatie voor het produceren van hoogwaardige elektrische voertuigen die zowel stijlvol als betrouwbaar zijn.

    Aangezien de vraag naar elektrische voertuigen blijft groeien, zal het interessant zijn om te zien hoe andere fabrikanten reageren op Tesla’s voorsprong op de markt. Eén ding is zeker: China zal een belangrijk strijdtoneel blijven voor fabrikanten van elektrische voertuigen die willen profiteren van de groeiende vraag naar nieuwe energievoertuigen in het land.

    Tesla’s sterke prestaties in juli vormen de basis voor een spannende tweede helft van het jaar, waarin het bedrijf probeert voort te bouwen op zijn momentum en zijn positie op de Chinese markt voor elektrische voertuigen verder wil verstevigen.

    Belangrijkste feiten
    De verkoop van EV’s door Tesla in China steeg met 15,3 procent ten opzichte van vorig jaar
    BYD zag de verkoop van personenauto’s met 30,5 procent stijgen
    Tesla’s Model 3 en Model Y voertuigen zorgden voor de sterke prestaties

    Mvg.
  9. Bio-marker 4 augustus 2024 09:49
    quote:

    RWR schreef op 4 augustus 2024 09:36:

    www.ft.com/content/d20a42be-c5f8-4bcb...
    World’s biggest lithium producer urges state help to compete with China

    US-based Albemarle cuts expansion plans amid struggles for processor of key mineral for electric cars.

    Reactie Heinz:

    Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at www.ft.com/tour.
    https://www.ft.com/content/d20a42be-c5f8-4bcb-a93a-8272df4b56d0

    European companies such as AMG Critical Materials, which is close to building a small lithium refinery in Germany, also believe they can compete with China using the latest technology to lower operating costs.

    AMG chief executive Heinz Schimmelbusch said that “frankly we don’t expect big hurdles” in getting the first line of production up and running, given the country’s long history in lithium and chemicals.
  10. forum rang 7 4finance 4 augustus 2024 10:32
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 3 augustus 2024 01:36:

    [...]
    Tja ik denk eerlijk gezegd dat AMG vandaag ook overwegend geslachtofferd is door het algemene beurssentiment en dan met name die van de Nasdaq .
    De Nasdaq zou maandag wel weer es aanzienlijk kunnen herstellen dus mogelijk AMG dan ook wel ! Er zijn flink wat paniekverkopen geweest op de beurs . Na een paar dagen rust in het weekend komt er mogelijk toch wel weer wat bezinning en herstel. Al die paniek is natuurlijk wel weer goed voor Flowtraders , maar er zullen vast grote jongens zijn die in AMG een stevige en mooie koopkans zien ten koste van chipaandelen waarin juist zij verkocht hebben en daar de grote winsten reeds al opgestreken hebben. Die zouden juist nu best wel es flink kunnen gaan roteren richting AMG omdat ze daar op de LT mooie kansen zien ! Dus in mijn optiek kan zo'n aandeel als AMG ook wel es heel vlot over de 20 euro gaan , zeker als lithium weer ietwat gaat herstellen. Prettig weekend !
    Laten we de pijlen maar op de LT houden. Grondstoffen zijn ook golfbewegingen. Dit gaat uiteindelijk ook weer zwaar omhoog op de LT. Gewoon rustig inslaan en niet meer verkopen ;-) Lamsrust heeft de huidige situatie zeer goed beschreven. Ik heb van mijn flinke positie AMG totaal geen slapeloze nachten ;-)
  11. forum rang 7 am1993 4 augustus 2024 14:08
    quote:

    Bio-marker schreef op 4 augustus 2024 09:49:

    [...]

    World’s biggest lithium producer urges state help to compete with China

    US-based Albemarle cuts expansion plans amid struggles for processor of key mineral for electric cars.

    Reactie Heinz:

    European companies such as AMG Critical Materials, which is close to building a small lithium refinery in Germany, also believe they can compete with China using the latest technology to lower operating costs.

    AMG chief executive Heinz Schimmelbusch said that “frankly we don’t expect big hurdles” in getting the first line of production up and running, given the country’s long history in lithium and chemicals.

    Sorry hoor. Opportunisme ten top zoals gebruikelijk bij HS. "Die Chinezen zijn veel duurder dan wij" en met wat hij bedoelt met "the country's long history": daar mogen we naar raden. En de Chinezen hebben dat natuurlijk ook niet.
    Ik zit, zoals bekend, ook in AMG, maar wordt de praatjes van HS een beetje zat. Begint op Biden te lijken. En gelukkig ook niet herkiesbaar geloof ik. We doen het er maar mee.
    Prettig weekend.
    AM1993
  12. forum rang 6 christo1 4 augustus 2024 15:26
    quote:

    am1993 schreef op 4 augustus 2024 14:08:

    [...]
    Sorry hoor. Opportunisme ten top zoals gebruikelijk bij HS. "Die Chinezen zijn veel duurder dan wij" en met wat hij bedoelt met "the country's long history": daar mogen we naar raden. En de Chinezen hebben dat natuurlijk ook niet.
    Ik zit, zoals bekend, ook in AMG, maar wordt de praatjes van HS een beetje zat. Begint op Biden te lijken. En gelukkig ook niet herkiesbaar geloof ik. We doen het er maar mee.
    Prettig weekend.
    AM1993
    Het is wel in het Westen dat de technologie is uitgevonden, maar China heeft het gat gevuld omdat het Westen nog niet voldoende inzette op elektrisch rijden behalve Tesla dan

    Het licht begint te schijnen voor AMG.

    Mvg
  13. BudFoXx 4 augustus 2024 16:19
    Opinie van research & develment bureau. Precies wat AMG in de kaart gaat spelen dus. Nu door de zure appel heen in een down cyclus maar als de cyclus naar UP keert komt er een grote sprong naar voren en zit alles mee!

    While it is true that #lithium prices are under pressure and market supply is likely to remain sufficient in the mid-term, lithium equities have corrected sharply to reflect oversupply.

    Are there investment opportunities?

    IMO, yes, in companies with sufficient cash, strategic partners or prepayment alternatives to build their projects during the downturn. Alternatively, companies that are already in production that can survive until 2026/2027. When the market turns (which it always does), they will be well poised to generate significant free cash flows.
  14. forum rang 6 T. Edison 4 augustus 2024 17:53
    quote:

    BudFoXx schreef op 4 augustus 2024 16:26:

    Dus instappen op 9 euro 13 euro of 15 euro maakt echt geen bal uit als je toch op 50 (of hoger) gaat verkopen!
    Klopt, maar als je op 15 instapt en het gaar eerst langs de 9 voordat het naar de 50 gaat is op dat moment liet leuk en voelt terugkijkend best vervelend (had je bijvoorbeeld de helft meer aandelen kunnen hebben).
  15. forum rang 6 T. Edison 4 augustus 2024 17:58
    quote:

    Arthuradis schreef op 4 augustus 2024 17:24:

    Veel productie gaat met deze prijzen tegenwoordig offline gaan. Prijzen gaan erna terug omhoog. Is een cyclische beweging zoals het altijd al geweest is. AMG is low cost en wat gediversifieerd en kan op lithium vlak de neergaande golfbeweging redelijk goed aan.
    Dat offline gaan, waarom wacht men daar zo lang mee? Of gaat men toch door en valt de productie weg als het bedrijf omvalt?
    Mijn inziens gaan ze gewoon door omdat uiteindelijk de vraag gaat aantrekken
6.524 Posts
Pagina: «« 1 ... 321 322 323 324 325 ... 327 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.