Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
2,115   -0,075   (-3,42%) Dagrange 2,108 - 2,225 87.560   Gem. (3M) 495,8K

Ebusco 2024

9.404 Posts
Pagina: «« 1 ... 335 336 337 338 339 ... 471 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. stot 1 augustus 2024 09:09
    Whow weer -10 . Gelukkig nog iets kunnen redden net voor de beurs sloot op 1,20 .

    Dit is echt een duikvlucht geweest van 30 naar nul . Met hier en daar een kleine opleving .

    Ongekend hoe je met een goed product en groeiende markt voor de komende jaren en met voldoende geld in kas na de beursgang het zo kan laten aflopen in zo n korte tijd .

    Ook het aannemen van een verkoop directeur terwijl je voorzichtig bent om mee te doen met tenders vanwege boetes ???

    Of een groot waterhoofd aan managers aanstellen . Zelfs 2 ceo s voor zo n klein bedrijf ??? Terwijl je vestigingen gaat sluiten en personeel dat de bussen moet maken laat afvloeien .

    Als wij al zien dat het einde verhaal is dan zullen banken klanten en externe investeerders dat ook zeker zien .

    Rente over leningen worden betaald in aandelen die nauwelijks nog waarde hebben .

    Hoe dan allemaal ?
  2. Banter2346 1 augustus 2024 09:18
    quote:

    Diegy schreef op 1 augustus 2024 08:54:

    Er werd gister behoorlijk gedumpt met groot volume het laatste half uurtje. Vandaag al onder de 1 euro of morgen?
    Ik vind het maar lastig begrijpen hoe het werkt. Als iedereen massaal dumpt... wie koopt er dan zoveel ?? Dit aandeel wil je nu toch niet?
  3. forum rang 4 StoplossBurner 1 augustus 2024 09:27
    Alleen een wensdenk scenario dat in het turnaround plan is gegoten zou Ebusco theoretisch nog kunnen redden (een plan wat too little, too late is). En dan nog zullen de rentelasten als een molensteen om het bedrijf hangen en veel van de eventueel behaalde marges afsnoepen. In de huidige situatie ga je zelfs in een bijzonder bullish scenario hooguit 2,- zien, met een veel grotere kans dat het naar 0 gaat. De 1,30 waar we gister op zaten vond ik dan ook nog hoog en de markt ook inmiddels.

    Verbaas mij wel dat bij veel mensen nu pas de ogen is geopend? Al vaker geroepen, maar het voorspellen van de koersontwikkeling was relatief eenvoudig af te leiden aan de busaflever cijfers die gedeeltelijk openbaar zijn en die TheTruth hier ook geregeld postte uit de betaalde bron. Elke keer kon je ruim voor de cijfers al zien dat de productie aantallen die in het vooruitzicht waren gesteld niet gehaald werden en de koers dus uiteindelijk gewoon zou dalen. Zie ook het productietopic hier op IEX. Ook de liquide geldproblemen zijn hier de laatste pak en beet 8 maanden al velen malen besproken tussen het koers roepen door.

    Verder genoeg geschreven over de strategie; te veel willen (allerlei markten bedienen, allerlei typen bussen, overal op inschrijven etc.) en dat terwijl je nog lang geen volwassen productielijn en toevoerlijn hebt is vragen om problemen en zal ongetwijfeld tussen veel frictie tussen uitvoerend en management hebben geleidt. Voor investeerders / potentiele aandeelhouders is het natuurlijk aantrekkelijk een flink gevuld orderboek te hebben. Hoe dat dan gerealiseerd wordt door de laag onder het management zien we dan wel weer zal men gedacht hebben. Daarbij is het zelf willen opzetten van een complete productielijn, het punt dat ik vanaf het begin heb gemaakt, is een historische fout geweest. Dat kan alleen met extreem diepe zakken, je veel ervaring en kunde in huis haalt en jezelf voldoende tijd gunt. Aan alle voorwaarden is niet voldaan.

    De IPO van 23,- was vrij idioot als je het fundamenteel berekend, maar niet vreemd; alles met EV ging toen de lucht in gebaseerd op FOMO. In die zin was de koers dan weer niet vreemd. Het was alleen al vanaf de meet af aan geprijsd voor perfectie, waarvan iedereen met een automotive achtergrond al kon bevroeden dat dat niet de realiteit ging zijn.
9.404 Posts
Pagina: «« 1 ... 335 336 337 338 339 ... 471 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.