Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,510   +0,244   (+19,27%) Dagrange 1,306 - 1,620 944.291   Gem. (3M) 525,8K

Ebusco 2024

10.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 333 334 335 336 337 ... 522 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. stot 31 juli 2024 17:39
    Van plan op 1,60 eruit te gaan toen ging het naar 1,90 gewacht , daarna op 1,50 eruit willen gaan . Vorige week op 1,23 op het punt gestaan om te verkopen toen er een order kwam en we ook gisteren nog omhoog gingen , nog even de hoop dat het op voorkennis was van een sprankje goed nieuws . Maar helaas .
    Zojuist nog net op 1,20 eruit kunnen gaan . Daarna ging het nog rap naar 1,128 zag ik .

    Vandaag is de beurs in zijn geheel positief , morgen kan het sentiment algeheel slechter zijn en dan daalt ebusco verder door helaas gaan we door de ene ATL naar de andere . Er is geen enkele steun meer voor het aandeel .

    Wat we vanmorgen aan cijfers hebben gekregen is natuurlijk bizar .
    Er zou worden bezuinigd en meer bussen geproduceerd .

    De bussen zijn met 50 procent gestegen maar de kosten nog meer .

    Er wordt minder ingeschreven op tenders om meer boetes te voorkomen . Waarom dan een nieuwe commercieel directeur aannemen ?

    Wat nu ?

    Nieuwe aandelen voor 0,80 cent uitgeven en dan 100.000.0000 stuks ? Haal je 80 milj mee op en dan …. Reverse split als je mee doet ?

    Of geen overeenkomst met
    Schuld eisers en dan failliet . Ook je geld kwijt .

    Op korte termijn een algehele overname ? Maar wat betaald die als ie nog even wacht zit de koers op 0,80 cent . Doen ze een bod op 1,20 als je geluk hebt . Zit je nog op dezelfde koers als vandaag .

    50 bussen eind 2025 positiefste scenario . Hoeveel gaan ze er produceren in de eerste 11 maanden per maand ?

    Kom je op 400 bussen volgend jaar ?
    200 miljoen omzet ?

    Draai je nog verlies in 2025 en dan ?

    Geld weer op nog meer aandelen uitgeven ?

    Nog even 1 x alles van me afgeschreven . Iedereen die blijft zitten succes .

    Maar verstandiger is om nu nog te verkopen nu je er iets voor krijgt .
  2. forum rang 5 Instapmoment 31 juli 2024 17:39
    quote:

    Omafladder schreef op 31 juli 2024 17:31:

    Het krediet bij de geldverstrekkers is denk ik wel op. En er kan niets meer op de pof gekregen worden door dit bedrijf bij toeleveranciers. Het kan niet anders zijn dan einde verhaal. Heel treurig maar het zat er al lang aan te komen. Ook met een eventuele doorstart zal het niet beter worden.
    Het krediet is zeker op. In de publicatie van vandaag schrijven ze zelfs dat ze externe financiering nodig hebben om de overige verplichtingen af te betalen. Nou dan weet je het wel.

    "If the Group would fail to obtain external funding this could have a significant impact on the Company's ability to meet its obligations."

    En dan is het dus einde oefening.
  3. L. ETTER 31 juli 2024 17:41
    quote:

    Omafladder schreef op 31 juli 2024 17:31:

    Het krediet bij de geldverstrekkers is denk ik wel op. En er kan niets meer op de pof gekregen worden door dit bedrijf bij toeleveranciers. Het kan niet anders zijn dan einde verhaal. Heel treurig maar het zat er al lang aan te komen. Ook met een eventuele doorstart zal het niet beter worden.
    einde verhaal.
  4. [verwijderd] 31 juli 2024 17:49
    quote:

    Nakennis schreef op 31 juli 2024 17:43:

    [...]

    Ik hoop het. De terechte afrekening van jarenlang mismanagement. Steeds de aandeelhouders iets beloven en het nummer nakomen. Schaam je kapot Bijvelds!


    Wat zijn de kansen voor beleggers als zij naar de rechter te gaan en de RvB aansprakelijk stellen?
  5. forum rang 5 Lekker Truitje 31 juli 2024 17:52
    quote:

    Pietje Bell schreef op 31 juli 2024 17:37:

    Heb het van afstand gevolgd Waanzinnig die Bijvelds. Hoorde hem in o.a. podcast van de aandeelhouder. Hoop dat hij voor de Ondernemingskamer moet komen. Wat een misleidend spel heeft hij gespeeld. Bah..bah…bah… Piet particulier is hiervan het grootste slachtoffer.
    Piet Particulier is het grootste slachtoffer? Eén probleem is inderdaad, zojuist nog gezegd door iemand, dat te veel mensen zich niet inlezen voordat ze ergens aandelen van kopen, geen tijd, geen kennis, geen zin, laksheid, het kan van alles zijn.
    Op een gegeven moment is ook duidelijk gezegd dat die Piet P, 3% van de aandelen had. De rest van 97% zat bij een beperkt aantal grote partijen, ca. 35% bij hr. Bijleveld zelf, een flinke hoop bij de ING-bank - die ook vast een hoop geleend heeft - een flinke hoop bij (familierelatie) van der Valk, en nog een andere partij.
    Dat zijn degenen die het grootste verlies hebben geleden, ook hr. Bijleveld zelf dus. Piet P. heeft doorgaans geen miljoenen aan bezit, dus is relatief wel soms flink wat kwijt geraakt, maar in absolute zin dus zeker niet.
  6. Voorkennis 31 juli 2024 17:55
    quote:

    Nakennis schreef op 31 juli 2024 17:43:

    [...]

    Ik hoop het. De terechte afrekening van jarenlang mismanagement. Steeds weer de aandeelhouders aan het lijntje houden met onrealistische verwachtingen die nimmer werden waargemaakt. BIJVELDS: SCHAAM JE KAPOT MAN!
    Das was een duur lesje, pedant praten in de 3e persoon enkelvoud kan even de kast in Profitmaker
  7. [verwijderd] 31 juli 2024 17:57
    quote:

    stot schreef op 31 juli 2024 17:39:

    Van plan op 1,60 eruit te gaan toen ging het naar 1,90 gewacht , daarna op 1,50 eruit willen gaan . Vorige week op 1,23 op het punt gestaan om te verkopen toen er een order kwam en we ook gisteren nog omhoog gingen , nog even de hoop dat het op voorkennis was van een sprankje goed nieuws . Maar helaas .
    Zojuist nog net op 1,20 eruit kunnen gaan . Daarna ging het nog rap naar 1,128 zag ik .

    Vandaag is de beurs in zijn geheel positief , morgen kan het sentiment algeheel slechter zijn en dan daalt ebusco verder door helaas gaan we door de ene ATL naar de andere . Er is geen enkele steun meer voor het aandeel .

    Wat we vanmorgen aan cijfers hebben gekregen is natuurlijk bizar .
    Er zou worden bezuinigd en meer bussen geproduceerd .

    De bussen zijn met 50 procent gestegen maar de kosten nog meer .

    Er wordt minder ingeschreven op tenders om meer boetes te voorkomen . Waarom dan een nieuwe commercieel directeur aannemen ?

    Wat nu ?

    Nieuwe aandelen voor 0,80 cent uitgeven en dan 100.000.0000 stuks ? Haal je 80 milj mee op en dan …. Reverse split als je mee doet ?

    Of geen overeenkomst met
    Schuld eisers en dan failliet . Ook je geld kwijt .

    Op korte termijn een algehele overname ? Maar wat betaald die als ie nog even wacht zit de koers op 0,80 cent . Doen ze een bod op 1,20 als je geluk hebt . Zit je nog op dezelfde koers als vandaag .

    50 bussen eind 2025 positiefste scenario . Hoeveel gaan ze er produceren in de eerste 11 maanden per maand ?

    Kom je op 400 bussen volgend jaar ?
    200 miljoen omzet ?

    Draai je nog verlies in 2025 en dan ?

    Geld weer op nog meer aandelen uitgeven ?

    Nog even 1 x alles van me afgeschreven . Iedereen die blijft zitten succes .

    Maar verstandiger is om nu nog te verkopen nu je er iets voor krijgt .
    stot, je bent niet de enige ik ben er ook ingestonken en dacht een half jaar geleden een mooie slag te slaan. Daarna te lang blijven zitten, maar dat is altijd achteraf.
    Gelukkig 'maar' 7k verloren duur leergeld.
  8. forum rang 5 Bart Meerdink 31 juli 2024 18:01
    Marketcap is nog zo'n €75 miljoen. Je zou toch zeggen dat er meer waarde in het bedrijf zit, met de Ebusco 3.

    Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze er maar niet in slagen om de productie goed op gang te krijgen.

    Mijn eigen post van 3 juli hier (over de koersdruk van de convertible) heeft me toen overtuigd om met veel spijt (en verlies) afscheid te nemen, dus dat scheelt wat.

    Maar de vraagtekens blijven. Het lijkt wel of de toeleveranciers, om wat voor reden dan ook, het bedrijf de nek omgedraaid hebben.
  9. forum rang 7 Bye 31 juli 2024 18:21
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 31 juli 2024 18:01:

    Marketcap is nog zo'n €75 miljoen. Je zou toch zeggen dat er meer waarde in het bedrijf zit, met de Ebusco 3.

    Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze er maar niet in slagen om de productie goed op gang te krijgen.

    Mijn eigen post van 3 juli hier (over de koersdruk van de convertible) heeft me toen overtuigd om met veel spijt (en verlies) afscheid te nemen, dus dat scheelt wat.

    Maar de vraagtekens blijven. Het lijkt wel of de toeleveranciers, om wat voor reden dan ook, het bedrijf de nek omgedraaid hebben.
    Bij een van hun vorige prestatieoverzichten werd gesproken over een verlies van
    meer dan 1 miljard Euro in 1 jaar.
    Zo'n omvangrijk bedrag is voor een bedrijf met de omvang van Ebusco niet te overzien.
    De kosten zijn altijd (veel) hoger geweest dan de baten.
    Bijvelds heeft snel geld nodig anders eindigt dit avontuur snel.
    Voorlopig bestaat het bedrijf nog.
    Morgen werken.
  10. forum rang 4 Goldfinger 31 juli 2024 18:22
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 31 juli 2024 18:01:

    Marketcap is nog zo'n €75 miljoen. Je zou toch zeggen dat er meer waarde in het bedrijf zit, met de Ebusco 3.

    Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze er maar niet in slagen om de productie goed op gang te krijgen.

    Mijn eigen post van 3 juli hier (over de koersdruk van de convertible) heeft me toen overtuigd om met veel spijt (en verlies) afscheid te nemen, dus dat scheelt wat.

    Maar de vraagtekens blijven. Het lijkt wel of de toeleveranciers, om wat voor reden dan ook, het bedrijf de nek omgedraaid hebben.
    Omdat er 6000 onderdelen uit China inzitten, moet je op 1 onderdeel wachten, kun je niet uitleveren a 600.000 euro per bus.
  11. forum rang 5 Bart Meerdink 31 juli 2024 18:56
    quote:

    Marcel H. schreef op 31 juli 2024 18:21:

    [...]
    Bij een van hun vorige prestatieoverzichten werd gesproken over een verlies van
    meer dan 1 miljard Euro in 1 jaar.
    Zo'n omvangrijk bedrag is voor een bedrijf met de omvang van Ebusco niet te overzien.
    De kosten zijn altijd (veel) hoger geweest dan de baten.
    Bijvelds heeft snel geld nodig anders eindigt dit avontuur snel.
    Voorlopig bestaat het bedrijf nog.
    Morgen werken.
    Met vraagtekens over het voortbestaan zullen ze alles vooraf moeten betalen en achteraf betaald krijgen. En dan nog zullen afnemers zich zorgen maken over de garantie. M.a.w. ik weet niet of dit nog werkbaar is.

    Snel cashflow positief worden of anders wordt het verkoop/liquidatie/bankroet. Misschien schuldsanering (schuldeisers worden eigenaar), maar als ze geld blijven verliezen lost zelfs dat weinig op.

    Misschien dat ik mogelijkheden over het hoofd zie, maar ik zie dit niet meer goed aflopen.
  12. forum rang 5 Bart Meerdink 31 juli 2024 19:06
    quote:

    Goldfinger schreef op 31 juli 2024 18:22:

    [...]
    Omdat er 6000 onderdelen uit China inzitten, moet je op 1 onderdeel wachten, kun je niet uitleveren a 600.000 euro per bus.
    Tja, andere bedrijven, met even ingewikkelde producten, hebben hun supply chain management blijkbaar een stuk beter op orde (na de periode van corona-verstoringen). Anders zou de hele economie stilstaan.
10.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 333 334 335 336 337 ... 522 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.