Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,295   +0,115   (+1,03%) Dagrange 10,935 - 11,375 1.738.269   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2024

39.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 1426 1427 1428 1429 1430 ... 1977 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Goedekans 26 juli 2024 15:33
    quote:

    The Saint schreef op 26 juli 2024 15:19:

    Wie durft er nu nog instappen bij een beursgang aandelen van een bedrijf te kopen ?
    Ebusco en Just Eat zijn fiasco’s. En in verleden zijn er nog meer voorbeelden van over het paard getilde CEO’s die niet capabel zijn om met het beurskapitaal om te gaan. Zoals dhr. Groen. Nu weer de zoveelste flop in Frankrijk wat ook weer enorm verliesgevend zal zijn door alle verloren gegane investeringen. Volgende week zijn de rapen gaar dan gaat er zomaar 40/50% van de koers door afvalputje.
    The only difference between a saint and a sinner is , that a saint has a past and a sinner has a future.
  2. forum rang 6 Goedekans 26 juli 2024 15:38
    quote:

    Gotcha70 schreef op 26 juli 2024 15:01:

    [...]

    gewoon een gebrek aan kopers. Niemand wil zich verbranden aan dit bedrijf zolang Jitse daar iets te zeggen heeft. Die hoge koersdoelen zijn van de pot gerukt.
    Verbranden of branden aan?
    Weer eerste klas info over van de potti gerukki.
  3. forum rang 4 OJ84 26 juli 2024 16:05
    Post Arbeidsinspectie LinkedIn.
    Worden geen bedrijfsnamen genoemd;

    In 1,5 maand tijd constateerden wij meer dan 180 overtredingen bij bedrijven in de flitsbezorging en een platform waarvan zij gebruikmaakten. In bijna alle gevallen was er sprake van illegale arbeid: er waren personen aan het werk die niet gerechtigd waren om in Nederland te werken.

    Opvallend zijn ook de constructies waarmee bezorgers in een aantal gevallen illegaal aan het werk waren bij de flitsbezorgbedrijven. Zo leende één van die bedrijven personeel aan zichzelf uit via verschillende BV’s. Door deze constructie zijn de gevolgen voor het flitsbezorgbedrijf nog groter. Per bedrijf dat betrokken is bij de illegale tewerkstelling, dus ook de BV’s, kan door ons een boete worden opgelegd.

    Verder waren bezorgers via het platform aan het werk voor de flitsbezorgbedrijven met een studentenverblijfsdocument. Met zo’n document is werken als zelfstandige voor een bepaalde periode toegestaan en is geen tewerkstellingsvergunning nodig. Op basis van opdrachten en een gezagsrelatie konden wij echter vaststellen dat er geen sprake was van zelfstandig ondernemerschap.

    Lees het hele bericht: lnkd.in/eA3UjrGQ
  4. forum rang 6 Mailbox 26 juli 2024 16:10
    quote:

    Gotcha70 schreef op 26 juli 2024 15:30:

    [...]

    ik hoop dat je zit als de beurs open gaat woensdag en dat je geen problemen met je hart hebt.
    Woensdag ben ik weer een stuk rijker, dus als het moet kan ik me in de VS laten behandelen bij de duurste hartkliniek.
    Maar ik denk dat ik na woensdag maar eens een reisje naar een heerlijk lustoord op Hawaï ga boeken. Met dank aan Jitse !
  5. forum rang 6 Mailbox 26 juli 2024 16:21
    quote:

    OJ84 schreef op 26 juli 2024 16:05:

    Post Arbeidsinspectie LinkedIn.
    Worden geen bedrijfsnamen genoemd;

    In 1,5 maand tijd constateerden wij meer dan 180 overtredingen bij bedrijven in de flitsbezorging en een platform waarvan zij gebruikmaakten. In bijna alle gevallen was er sprake van illegale arbeid: er waren personen aan het werk die niet gerechtigd waren om in Nederland te werken.

    Opvallend zijn ook de constructies waarmee bezorgers in een aantal gevallen illegaal aan het werk waren bij de flitsbezorgbedrijven. Zo leende één van die bedrijven personeel aan zichzelf uit via verschillende BV’s. Door deze constructie zijn de gevolgen voor het flitsbezorgbedrijf nog groter. Per bedrijf dat betrokken is bij de illegale tewerkstelling, dus ook de BV’s, kan door ons een boete worden opgelegd.

    Verder waren bezorgers via het platform aan het werk voor de flitsbezorgbedrijven met een studentenverblijfsdocument. Met zo’n document is werken als zelfstandige voor een bepaalde periode toegestaan en is geen tewerkstellingsvergunning nodig. Op basis van opdrachten en een gezagsrelatie konden wij echter vaststellen dat er geen sprake was van zelfstandig ondernemerschap.

    Lees het hele bericht: lnkd.in/eA3UjrGQ
    O, o, die arbeidsinspectie toch. Ze kunnen weer boetes gaan uitdelen. Blijkbaar hebben ze niets beter te doen dan bezorgertjes lastig te vallen. De inspecteurs moeten hun eigen salaris opbrengen door het geven van zoveel mogelijk boetes. En ze komen altijd als er iets gebeurd is, bv een ongeluk met een kermisattractie of in een fabriek. Dan kunnen ze helemaal weer geld vangen.
  6. forum rang 4 Cerburus 26 juli 2024 16:21
    quote:

    Kleine hap schreef op 26 juli 2024 14:18:

    Zou Jitse zich niet schamen dat het aandeel zo laag staat, of boeid hem dat misschien niet dat veel aandeelhouders met een flink verlies er in zitten.
    ik denk dat Jitse het op het moment meer dan prima vindt, zoals ik al maanden geleden schreef gaan we gewoon omlaag en dik ook, vrij zeker ook dat er vanuit JET dan weer een flink inkoopprogramma wordt opgetuigd opdat men weer flink kan inkopen tegen deze lagere prijzen. Natuurlijk worden deze aantallen dan niet ingetrokken, idem als de vorige keer. Jitse is voorJitse en z'n eigen euros' niet voor de aandeelhouders, dat is bij ons allen na al deze jaren toch wel duidelijk geworden. Dat dit bedrijf ooit euro's op gaat leveren daar heb ik wel vertrouwen in, maar het spel eromheen is maar schimmig.
  7. forum rang 6 Goedekans 26 juli 2024 16:23
    quote:

    OJ84 schreef op 26 juli 2024 16:05:

    Post Arbeidsinspectie LinkedIn.
    Worden geen bedrijfsnamen genoemd;

    In 1,5 maand tijd constateerden wij meer dan 180 overtredingen bij bedrijven in de flitsbezorging en een platform waarvan zij gebruikmaakten. In bijna alle gevallen was er sprake van illegale arbeid: er waren personen aan het werk die niet gerechtigd waren om in Nederland te werken.

    Opvallend zijn ook de constructies waarmee bezorgers in een aantal gevallen illegaal aan het werk waren bij de flitsbezorgbedrijven. Zo leende één van die bedrijven personeel aan zichzelf uit via verschillende BV’s. Door deze constructie zijn de gevolgen voor het flitsbezorgbedrijf nog groter. Per bedrijf dat betrokken is bij de illegale tewerkstelling, dus ook de BV’s, kan door ons een boete worden opgelegd.

    Verder waren bezorgers via het platform aan het werk voor de flitsbezorgbedrijven met een studentenverblijfsdocument. Met zo’n document is werken als zelfstandige voor een bepaalde periode toegestaan en is geen tewerkstellingsvergunning nodig. Op basis van opdrachten en een gezagsrelatie konden wij echter vaststellen dat er geen sprake was van zelfstandig ondernemerschap.

    Lees het hele bericht: lnkd.in/eA3UjrGQ
    Dit verhaal stelt niet veel voor en de JET koers zit in een totale houtgreep
    van shorters en mogelijk anderen.
    Vul het zelf maar in.
    In ieder geval is deze koersorchestratie abnormaal.
  8. forum rang 6 Mailbox 26 juli 2024 16:24
    quote:

    COUPEJET schreef op 26 juli 2024 16:21:

    Wat weer een zielige vertoning. Duppie erbij binnen een paar minuten duppie eraf. Enja dat is geen manipulatie? Beter voorbeeld bestaat er niet volgens Bartjens.
    Jij bekijkt het wel op de héle korte termijn. Die duppies maken het verschil niet. Je maakt je nu kwaad om een duppie, maar misschien is er over een half uur weer een kwartje of een euro bij.
  9. forum rang 6 Mr Trade 26 juli 2024 16:38
    quote:

    Goedekans schreef op 26 juli 2024 16:23:

    [...]

    Dit verhaal stelt niet veel voor en de JET koers zit in een totale houtgreep
    van shorters en mogelijk anderen.
    Vul het zelf maar in.
    In ieder geval is deze koersorchestratie abnormaal.
    De vraag is dan waarom.
    Dat de shortende partijen verwachten dat de koers omlaag gaat is tot daar aantoe, maar het is momenteel toch aardig duidelijk dat de koers (op eigen kracht) niet veel lager wil dan deze niveau's.

    Dan kun je als shortende partij 2 dingen doen:
    1. Je winsten verzilveren ofwel de positie geleidelijk sluiten.
    2. Oneindig (tegen beter weten in) stukken blijven dumpen om de koers (nagenoeg) op hetzelfde niveau te houden.

    Punt 2 lijkt me absoluut niet rendabel (kan zijn dan ik het verkeerd zie).
    Of de laatste mogelijkheid de shorts houden de koers laag voor een mogelijke overname, uiteraard mogelijk maar de vraag is dan hoeveel lager moet de koers nog om tot een werkelijk bod te komen.

    In mijn optiek betekend een lage beurswaarde (gebaseerd op huidige koers) namelijk niet dat het management & grootaandeelhouders akkoord zouden gaan met een bod dat vele malen lager is dan de normale multiples die betaald worden bij overnames binnen de food delivery.

    Hoe zien jullie dit?
  10. forum rang 6 Ruval 26 juli 2024 16:50
    quote:

    Mr Trade schreef op 26 juli 2024 16:38:

    [...]

    De vraag is dan waarom.
    Dat de shortende partijen verwachten dat de koers omlaag gaat is tot daar aantoe, maar het is momenteel toch aardig duidelijk dat de koers (op eigen kracht) niet veel lager wil dan deze niveau's.

    Dan kun je als shortende partij 2 dingen doen:
    1. Je winsten verzilveren ofwel de positie geleidelijk sluiten.
    2. Oneindig (tegen beter weten in) stukken blijven dumpen om de koers (nagenoeg) op hetzelfde niveau te houden.

    Punt 2 lijkt me absoluut niet rendabel (kan zijn dan ik het verkeerd zie).
    Of de laatste mogelijkheid de shorts houden de koers laag voor een mogelijke overname, uiteraard mogelijk maar de vraag is dan hoeveel lager moet de koers nog om tot een werkelijk bod te komen.

    In mijn optiek betekend een lage beurswaarde (gebaseerd op huidige koers) namelijk niet dat het management & grootaandeelhouders akkoord zouden gaan met een bod dat vele malen lager is dan de normale multiples die betaald worden bij overnames binnen de food delivery.

    Hoe zien jullie dit?
    Massaal JET onder de aandacht brengen bij Reddit en hopen op een mega short squeeze…..

    En daarnaast een grote SBB aankondigen en stukken daadwerkelijk intrekken
  11. forum rang 6 Mr Trade 26 juli 2024 16:56
    Nog steeds geen antwoord.
    Laat ik het anders stellen: Waarom zou je miljoenen aandelen shorten terwijl je weet dat het op de huidige koersen nooit teruggekocht zal worden.

    Laten we even een stortpercentage van +/- 15% aanhouden (Zowel de partijen boven als onder de 0,5% grens).
    15% van 206MLN aandelen is ongeveer 30-30.5MLN stukken.

    Er is natuurlijk geen kans dat deze partijen 30-30.5MLN stukken op kunnen kopen zonder dat de koers flink oploopt, heb namelijk het idee dat er naast de dumps van deze partijen vrij weinig handel (lees laag volume) is in het aandeel JET rond deze koersen.

    Daarom snap ik niet waarom de koers nog steeds constant naar beneden bespeeld wordt, lijkt me dat het rendement (bij deze koersen) vrij beperkt is en het risico toch zeker aan de enorme kant.
39.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 1426 1427 1428 1429 1430 ... 1977 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.