Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Slim supermarktaankopen doen.

1.676 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Freemoneyforever 19 juli 2024 19:25
    quote:

    Leefloon schreef op 19 juli 2024 19:15:

    [...]
    Treffend verwoord. Één van de "markten" die op massieve schaal faalt, compleet met CEO's die helemaal in de clouds (geduwd) kunnen zijn. ICT'ers dienen uiteindelijk per uur betaald te worden, en de grote ICT-bedrijven is het grootschalig gelukt om zo'n manier van werken aan klanten op te dringen. Met of zonder superieur snapshot, maar in ieder geval met exponentiële overhead.

    Een markt die niet helemaal super is. O.a. doordat methodische kennis belangrijker is gemaakt dan kennis van zaken. Waaronder relatief makkelijk en snel terug kunnen naar de vorige situatie. Certified idiots met systemen waarvan "de gebruikers" de eigenaar zijn gemaakt. Zonder dat iemand "de gebruikers" is. Of clouds, waarvan niemand weet waar deze wolken precies hangen. Nou ja, ik heb hier al eerder gepleit voor een Microsoft Office nieuwer dan het jaartal 365. Goedkoper, en minder afhankelijkheid van clouds van meeglurenden.
    Ik gebruik Libreoffice (gratis open source). Maar het werken met Office is wel eenvoudiger.
    Mijn laptop loopt nog op Linux (het is wel een Dell, die compatibel zou moeten zijn), maar daar heb ik spijt van (kan bijvoorbeeld mijn bluetooth Sennheiser oortjes niet aangekoppeld krijgen). In Windows werkt e.e.a. toch soepeler. Dan maar een paar centen er tegenaan. Voor bedrijven is het doorgaans voordeliger om op Microsoft systemen te werken. De Total Cost of Ownership is kleiner. Overigens zou het qua TCO nog voordeliger zijn om op Apple systemen te werken (minder storingsgevoelig dan Windows).
  2. forum rang 8 Leefloon 19 juli 2024 21:22
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 19 juli 2024 19:25:

    Ik gebruik Libreoffice (gratis open source). Maar het werken met Office is wel eenvoudiger.

    Voor bedrijven is het doorgaans voordeliger om op Microsoft systemen te werken. De Total Cost of Ownership is kleiner. Overigens zou het qua TCO nog voordeliger zijn om op Apple systemen te werken (minder storingsgevoelig dan Windows).
    Ik gebruik ook meerdere oplossingen, waaronder deze. LibreOffice ondersteunt bijvoorbeeld meer, wat oudere bestandsformaten van voorgangers zoals StarOffice en wat al niet meer.

    Zoals je zelf eigenlijk al aangeeft, is Microsoft stiekem toch schokkend duur. Meestal opgedrongen door niet al te diep nadenkende dozenschuivers, en bij bedrijven ooit binnengekomen via digibeten. Waardoor apparatuur ook breder wordt ondersteund, inderdaad. Ik vrees dat het ideale besturingssysteem niet bestaat, en dat Microsoft dat ook nooit zal maken. Bovendien heeft Microsoft de macht om weg te komen met "Koop een nieuwe computer", als je Windows-printer niet meer wordt ondersteund.

    De keuze van besturingssystemen zal wel langzaam afnemen, als je fysieke in plaats van virtuele hardware wilt gebruiken. Een algemene bedreiging is bijvoorbeeld 64-bit software, waardoor oude 32-bit besturingssystemen vaker te hebben met verouderende software, zoals webbrowsers, omdat die soms alleen nog maar geschikt zijn voor 64-bit besturingssystemen met 64-bit hardware, waaronder processoren. Een "vooruitgang" die niet tegen te houden is.

    Ik heb recent nog afscheid moeten nemen van een voor mij nieuwe computer (ruimschoots oud genoeg dat er nog IBM op staat), met een technisch geforceerde overstap naar Windows. De website van Euronext werkte niet meer op die computer, door een combinatie van een té oude browser en/of Java-versie.

    Gebruik overigens gerust 64-bit software, als je een 64-bit besturingssysteem hebt. Net zoals bij o.a. PDF is het niet zozeer de gebruiker die een té nieuwe versie gebruikt, maar Adobe dat bepaalt hoe "portable" de readers zijn. Maakt Adobe geen reader voor Linux, dan is dat een begin van het einde voor Linux, wat PDF betreft.

    Ik raad wel aan om oude bestandsformaten te gebruiken als je die keuze hebt en je de ontvanger niet kent, want die oude bestandsformaten worden verreweg het breedst ondersteund. Dus liever DOC dan DOCX, en liever PDF versie 1.3 dan PDF versie 1.4.

    Volledigheidshalve ben ik vooral bekend met gratis software, omdat een programma bij voorkeur beschikbaar moet zijn voor meerdere besturingssystemen, of moet werken met meerdere besturingssystemen. Ook oudere besturingssystemen. Dan kom je eerder bij LibreOffice e.d. uit dan bij Microsoft Office 365.

    Microsoft Offices nieuwer dan anno 365 koop ik wel. Gewoon, bij een winkel, met service. Zo goedkoop, dat ik dan niet eens meer moeite doe om uit te zoeken of het legaal en veilig voor minder dan 19 euro kan. Ik koop zo'n licentie ook zelden. Laatst had ik nog het Microsoft typerende probleem dat je een Office onbeperkt vaak kon installeren op dezelfde computer, maar dat "onbeperkt" iets van 5 blijkt te zijn. Van de winkel gratis een nieuwe gekregen.

    O ja, weleens iemand op een kantoor ontmoet die betwistte dat Microsoft duur was. Helaas voor diegene was dat tijdens een storing, waardoor allerlei dure medewerkers landelijk met hun duimen zaten te draaien. Geen directe schade, maar wel indirect. En zo normaal, dat het diegene niet opviel. Geen allerbeste voorbeeld ooit, maar wel een alledaags voorbeeld. En daar krijg je dan nog onbekwame ICT'ers bovenop.

    Ik heb ook een verstandig persoon weleens zien beweren dat Microsoft, vrij vertaald, het schofferen van klanten niet heeft uitgevonden, dat hebben allerlei ICT-bedrijven gedaan, maar dat ze het systeem wel hebben verfijnd. De categorie "koop een nieuw computer". Of al die onnadenkende CEO's, die is wijsgemaakt dat je met 365 het nieuwste van het nieuwste hebt. Alsof eenvoudige gebruikers weten wat het nieuwste van het nieuwste is, en je interne deskundigen kunnen daar ook niet meer zomaar mee uit de voeten, nog even los van wat dan is gestopt met werken. Maar goed, perfecte oplossingen zijn om van en over te dromen...
  3. forum rang 8 Freemoneyforever 20 juli 2024 06:22
    Leefloon: je bent er zelf bij, wat je ook kiest. Een klant van mij klaagt ook over de kosten van hun IT-infrastructuur, maar hij is zelf geen goede opdrachtgever. En dan moet alles tientjes goedkoper, terwijl de onderhoudskosten met honderden euro's (zeg maar tienvoudig) toenemen.

    Goed opdrachtgeverschap is belangrijk. Toen wij in verwachting van een tweeling bleken (voor een extra kamer moest er een dakkapel bij) (alle planning had gewerkt, maar dit was niet meteen de bedoeling) heb ik zelf een contract met de aannemer gemaakt: 1 april klaar, anders elke week later 1.000 Euro van de rekening af. Reken maar, dat het op tijd klaar was. Twee dagen voor de deadline huurde hij een extra ZZPer in......

    Sindsdien kijk ik mensen die klagen over een aannemer meewarig aan.
  4. forum rang 8 Freemoneyforever 20 juli 2024 06:30
    Over het lezen van PDF: Acrobat was zo lek als een mandje (en nam veel resources), ik gebruikte Sumatra als lichte open source PDF-leesprogramma tot een jaar of 10 geleden. Op een enkel oud systeem alhier werkt dat nog steeds. Tegenwoordig kun je PDF lezen in een browser, en ikzelf heb een PDF-lezer die een zwarte achtergrond maakt, om de ogen te sparen.
  5. forum rang 8 Leefloon 20 juli 2024 07:30
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 20 juli 2024 06:22:

    Een klant van mij klaagt ook over de kosten van hun IT-infrastructuur, maar hij is zelf geen goede opdrachtgever. En dan moet alles tientjes goedkoper, terwijl de onderhoudskosten met honderden euro's (zeg maar tienvoudig) toenemen.
    Laat ik het geen georganiseerde misdaad noemen, maar ICT is soms zo ook wel een beetje georganiseerd. Zelf pieker ik er niet over om een SLA (Service Level Agreement) af te sluiten als ik dienstverlening wil, en dan moet je evengoed steeds nakijken of een besparing is wat je verwacht. Dat je kiest voor een responsetijd van 4 uur, en dat dan blijkt te zijn dat de telefoon binnen 4 uur wordt opgenomen, als begin van de werkelijke tijdsduur van de oplossing, terwijl je verwachtte dat het probleem binnen 4 uur werd opgelost en je daarom niet voor de duurdere 1 uur oplostijd koos.

    Ook het methodische werken is een soort bezigheidstherapie voor inkopers en verkopers, waarbij je aan een ICT-bedrijf de ruimte hebt weggegeven om dagenlang te moeten gaan onderhandelen of iets nou een "wens" of toch een "problem" is. Compleet met gemisbruik van "conform specificatie", als in een specificatie ontbrak dat een kassasysteem bleedin' obvious BTW op het kassabonnetje moet zetten.
  6. forum rang 8 Freemoneyforever 20 juli 2024 07:47
    quote:

    Leefloon schreef op 20 juli 2024 07:30:

    [...]
    Laat ik het geen georganiseerde misdaad noemen, maar ICT is soms zo ook wel een beetje georganiseerd. Zelf pieker ik er niet over om een SLA (Service Level Agreement) af te sluiten als ik dienstverlening wil, en dan moet je evengoed steeds nakijken of een besparing is wat je verwacht. Dat je kiest voor een responsetijd van 4 uur, en dat dan blijkt te zijn dat de telefoon binnen 4 uur wordt opgenomen, als begin van de werkelijke tijdsduur van de oplossing, terwijl je verwachtte dat het probleem binnen 4 uur werd opgelost en je daarom niet voor de duurdere 1 uur oplostijd koos.

    Ook het methodische werken is een soort bezigheidstherapie voor inkopers en verkopers, waarbij je aan een ICT-bedrijf de ruimte hebt weggegeven om dagenlang te moeten gaan onderhandelen of iets nou een "wens" of toch een "problem" is. Compleet met gemisbruik van "conform specificatie", als in een specificatie ontbrak dat een kassasysteem bleedin' obvious BTW op het kassabonnetje moet zetten.
    Kom ik toch weer op goed opdrachtgeverschap (dat is ook waar het bij IT voor de overheid veelal mis gaat). De opdrachtgever had expliciet de eis voor vermelden van BTW op moeten geven.
  7. forum rang 8 Leefloon 20 juli 2024 08:10
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 20 juli 2024 06:30:

    ik gebruikte Sumatra als lichte open source PDF-leesprogramma tot een jaar of 10 geleden.

    Tegenwoordig kun je PDF lezen in een browser
    Daar zijn meerdere varianten van; ook zoiets moeten gebruiken door té oude versies van Adobe. Dat blijft wel behelpen, als je alles steeds expliciet moet downloaden, nadat achteraf blijkt dat een gebruikte PDF-versie té nieuw was voor een antieke Acrobat Reader 4.

    Zeker niet altijd. Als een wat oudere browser het nieuwste is dat er is, moet je ook nog maar het "geluk" hebben dat er een PDF plug-in beschikbaar is én dat die plug-in niet iets vereist dat niet beschikbaar is. Een Java-versie, bijvoorbeeld. Want net zoals bij PDF, bepaalt de maker van Java waarvoor Java in werkelijkheid beschikbaar is, zonder 100% dekking.

    Iets waar je met Windows XP al tegenaan kunt lopen, als je dat nog steeds met virtuele hardware gebruikt om de Windows-printer met alleen Windows XP-stuurprogramma's niet weg te hoeven gooien. De categorie "Koop een nieuwe printer". Volgens mij houdt Firefox dan op bij versie 52 (ESR), Java bij 8.152, en de nieuwste PDF Reader van Adobe kun je waarschijnlijk ook op je buik schrijven.

    PDF is dan één van de meest irritante dingen, vond ik dan. Aan een XLSX van een beursgenoteerd bedrijf kun je vooraf zien dat dat bestand té nieuw is voor je Excel 5.0a, maar bij een PDF-bestand kun je nog telkens de hoop hebben dat de auteur geen té nieuwe versie van PDF gebruikte.

    Voor mij werd de uiterlijk ongewijzigde website van Euronext fataal. Daar niet meer kunnen downloaden, door impliciete via-via-systeemeisen van de op een breed publiek gerichte website. Met Firefox 52 voor Windows XP lijkt downloaden nog te lukken, maar met een iets oudere Firefox voor een ander besturingssysteem niet meer. Gelukkig zie je zoiets aankomen, dus een technische geforceerde overstap naar Windows kwam niet helemaal als een donderslag bij heldere hemel. Compleet met ingestorte productiviteit, want verder is het sowieso een achteruitgang, nog los van updates die op willekeurige momenten jouw halve wereld plat kunnen leggen.

    Voor downloads bij Euronext zou ik voor mijzelf een andere oplossing kunnen weten, maar op het beursforum ga ik ook uit van "gratis". De gemiddelde forumbezoeker heeft er niet zoveel aan als iemand verwijst naar een stoere live koppeling met een interface van een beurs of koersenboer. Dan heb je meer aan een gratis scriptje dat gratis beschikbare gegevens op een gewenste manier opslaat, zonder XLSX en zo. Iets dat voor iedereen bereikbaar is, en niet alleen voor daytraders die zelf live de AEX-index moeten berekenen, en het nieuwste van het nieuwste van Microsoft hebben. Niet iedereen is een droomklant van Microsoft, of wil daarvan klant zijn.
  8. forum rang 8 Leefloon 20 juli 2024 08:43
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 20 juli 2024 07:47:

    De opdrachtgever had expliciet de eis voor vermelden van BTW op moeten geven.
    Dat klopt, indien bijvoorbeeld de maker van het kassasysteem (of het onwetende Indiase personeel) niet over het verstandelijke vermogen beschikt om zich meedenkend af te vragen of Nederland inderdaad een BTW-vrij land is. Het in specificaties moeten opsommen van the bleedin' obvious, want anders maakt een leverancier dankbaar misbruik van een omissie. Even daargelaten dat je van een maker van een professioneel kassasysteem zou mogen wachten dat er enige bekendheid is met BTW en kassabonnetjes, en dat iets dat daarvan afwijkt niet gebruikelijk is.

    Eens, voor zover je een fiets bestelt en dan achteraf een tweede achterwiel blijkt te willen. Bij methodische ICT is het echter volkomen normaal geworden dat je een bestelde fiets krijgt geleverd zonder wielen, en zonder ruimte voor wielen, "want dat stond volgens de fietsenfabrikant niet in de specificaties".

    Een opdrachtgever van wie griezelige perfectie wordt verwacht, terwijl de opdrachtnemer meent alle ruimte te hebben om zich als een incompetente prutser op te stellen. Een fietsenfabrikant, voor wie wielen alles behalve vanzelfsprekend zijn, en bij wie een bestelde fiets zonder expliciet genoemde wielen geen vragen oproept. Een beetje kinderachtig, koning klant die alles feilloos op moet sommen, en dan druk ik mij uiterst beleefd uit.

    Overigens geen persoonlijke frustratie; ik heb persoonlijk niet zulke bedenkelijke leveranciers, die achteraf als fietsenfabrikant een bijbetaling willen voor de aanpassing van een fiets mét wielen. De programmeur in India heeft misschien geen weet van Nederlandse kassabonnetjes, soit, maar gelieve dat dan als een intern problem op te lossen, in plaats van je als een halve gare te gaan beroepen op dat in "er moet een knop komen om per klant desgevraagd een kassabon te printen" ontbrak dat dat een in Nederland gebruikelijke kassabon dient te zijn, inclusief BTW. En daar dan over gaat onderhandelen, over een meerprijs.

    Er zijn grenzen aan wat een opdrachtgever heeft te accepteren, moreel en/of juridisch. De methodische ICT is echter dusdanig slecht, dat het nodig is om te bepalen dat de klant per definitie tevreden is. Er is geen andere uitkomst mogelijk. Sterker nog, als jij in een vergadering vooraf een kassabonnetje met BTW meeneemt, dan is dat stukje papier (hinderlijk en) minder belangrijk dan dat de software zonder BTW wordt opgeleverd.

    Echt waar, methodische ICT echt dusdanig slecht voor de geschoffeerde klant, dat methodisch bepaalt moet worden dat de klant altijd tevreden is, en waarmee de klant altijd tevreden is. Waardoor de klant tevreden is, dat is niet de levering van een kassasysteem, inclusief vermelding van BTW.

    En dan beweren verstandige mensen dus weleens dat Microsoft zo'n behandeling van koning klant weliswaar niet zelf heeft uitgevonden, maar wel heeft verfijnd. Office 365 met het nieuwste van het nieuwste, ook als die update betekent dat je bedrijf (of de halve wereld) plat komt te liggen. Methodisch is bepaald dat de klant dan tevreden is met die nieuwe versie; er is methodisch echt geen andere uitkomst mogelijk.
  9. forum rang 8 Leefloon 20 juli 2024 10:09
    quote:

    Hammer schreef op 20 juli 2024 09:33:

    Ik heb liever helemaal geen bonnetje.
    Dat zit wél in het functionele ontwerp of specificatie. Om mijzelf te citeren: "er moet een knop komen om per klant desgevraagd een kassabon te printen".

    En een aanvulling op de fiets zonder wielen. Meer oplettendheid vind ik veel beter passen bij een dakkapel met zijramen met ingebouwde "zonnepanelen", zeker als die dakkapel komt op een plaats waar nog helemaal geen raam zat. Dan wijkt de nieuwe situatie noemenswaardig af van de bestaande situatie en van een gemiddelde, normale situatie met zijraamloze dakkapellen. Daar zit een belangrijk verschil, dat ICT'ers niet altijd weten te maken. Bestel daar "een dakkapel ter vervanging van de oude", en het is volkomen willekeurig of je er dan eentje krijgt met ramen. En zo ja, met hoeveel ramen en waar.

    Moraal van het verhaal: stuur Hammer het disfunctionele ontwerp, en bestel geen dakkapel bij een ICT-bedrijf.
  10. forum rang 7 rene l 20 juli 2024 11:14
    quote:

    Hammer schreef op 20 juli 2024 09:33:

    Ik heb liever helemaal geen bonnetje.
    Cash is King, en bij heel veel bedrijven is de klant nog steeds koning als hij contant betaalt.

    Ik zie het op de markt, betaal met echt geld, en het liefst gepast, vaak ronden ze het bedrag naar beneden af of je krijgt wat extra's toegeschoven.

    Net als in Duitsland, daar is het voor velen nog steeds gebruikelijk om met contant geld te betalen, en zeker de nodige kleine zelfstandige winkels hebben helemaal geen pinapparaat.
    En sla ik rookwaren in en betaal ik contant, dan doet de sigarenboer er meestal een stuk of 5 wegwerpaanstekers bij, helemaal gratis en voor niks.

    Wat jaren terug hadden we een nieuw bankstel gekocht, niet bij Seats&Sofa's, maar gewoon bij een soort van familiezaak waar inmiddels de 3e generatie aan het roer staat.
    Gewoon vragen wat ze met de prijs kunnen doen als je contant betaald en ook een aanbetaling wilt doen.
    Je kunt werkelijk een hele flinke korting bedingen, geen officiele kassabon, maar een handgeschreven orderbevestiging die hun buiten de boekhouding houden.
    Wel alles op basis van vertrouwen, hang het niet aan de grote klok.
  11. forum rang 7 Marcel I&W 20 juli 2024 11:25
    quote:

    rene l schreef op 20 juli 2024 11:14:

    [...]

    Cash is King, en bij heel veel bedrijven is de klant nog steeds koning als hij contant betaalt.

    Ik zie het op de markt, betaal met echt geld, en het liefst gepast, vaak ronden ze het bedrag naar beneden af of je krijgt wat extra's toegeschoven.

    Net als in Duitsland, daar is het voor velen nog steeds gebruikelijk om met contant geld te betalen, en zeker de nodige kleine zelfstandige winkels hebben helemaal geen pinapparaat.
    En sla ik rookwaren in en betaal ik contant, dan doet de sigarenboer er meestal een stuk of 5 wegwerpaanstekers bij, helemaal gratis en voor niks.

    Wat jaren terug hadden we een nieuw bankstel gekocht, niet bij Seats&Sofa's, maar gewoon bij een soort van familiezaak waar inmiddels de 3e generatie aan het roer staat.
    Gewoon vragen wat ze met de prijs kunnen doen als je contant betaald en ook een aanbetaling wilt doen.
    Je kunt werkelijk een hele flinke korting bedingen, geen officiele kassabon, maar een handgeschreven orderbevestiging die hun buiten de boekhouding houden.
    Wel alles op basis van vertrouwen, hang het niet aan de grote klok.
    Jij bent toch niet de enige die 'het systeem' kent.
  12. forum rang 4 Hammer 20 juli 2024 12:04
    Ik ben vanochtend weer even in mijn elektrische automobiel naar het centrum gereden om boodschappen te doen. Dit vehikel zit overigens bartens vol elektronica, daar moet wel een hele kudde ICT’ers aan te pas zijn gekomen om dat allemaal in elkaar te prutsen en te schroeven. Gek genoeg heeft deze wagen wel wielen hetgeen het rijden ermee tot een comfortabele en prettige levenservaring maakt. Maar, genoeg gewauweld over deze heilige koe.

    Zowel bij de Lidl als de Jumbo vielen twee zaken enorm op: ten eerste er was minder voetvolk dan gebruikelijk. De verklaring hiervoor kan worden gezocht in het feit dat de vakanties zijn begonnen en vele consumenten hun centen nu stukslaan in kleine lokale supermarktjes ergens in een ver warm oord. De tweede kwestie die mijn zintuigen volop aan het werk zette was het ontbreken van vele producten. Vooral vloeibaarheden in flessen en pakken leken de dupe te zijn geworden van het overgebleven kooplustige gepeupel. Ook BBQ vlees, sjips, houtskool en gootsteenontstoppers waren ten prooi gevallen aan het gretige publiek. Nu excelleer ik werkelijk waar in het leggen van verbanden en het trekken van gedegen conclusies. Mijn briljante eindoordeel: er is een causaal verband tussen het warme weer en de lege schapsruimte van specifieke koopwaar. Ik complimenteerde mijzelf hardop voor deze geniale slotsom.

    Voordat ik weer huiswaarts reed controleerde ik de verdorde bosschages aan de rand van het parkeerterrein op hun brandbaarheid. Dat zat wel snor kan u meedelen!

    Moraal van dit verhaal: mensen, drink in godsnaam geen gootsteenontstopper!
  13. forum rang 8 Freemoneyforever 20 juli 2024 13:18
    quote:

    Hammer schreef op 20 juli 2024 09:33:

    Ik heb liever helemaal geen bonnetje.
    Laatst een in het verkeer rustig rijdende kennis van mij met een bonnetje: 390 euro voor het door rood licht rijden...

    En dan kan je niet eens BTW aftrekken ;)

    Boetes mag je ook niet voor Vennootschapsbelasting of Inkomstenbelasting aftrekken ;(
  14. forum rang 8 Succes 20 juli 2024 13:48
    quote:

    Hammer schreef op 20 juli 2024 12:04:

    ...

    Mijn briljante eindoordeel: er is een causaal verband tussen het warme weer en de lege schapsruimte van specifieke koopwaar. Ik complimenteerde mijzelf hardop voor deze geniale slotsom.

    Voordat ik weer huiswaarts reed controleerde ik de verdorde bosschages aan de rand van het parkeerterrein op hun brandbaarheid. Dat zat wel snor kan u meedelen!

    Moraal van dit verhaal: mensen, drink in godsnaam geen gootsteenontstopper!
    LOL

    Hammer ... you totally nailed it !
  15. forum rang 8 Freemoneyforever 20 juli 2024 14:04
    quote:

    rene l schreef op 20 juli 2024 11:14:

    [...]
    Je kunt werkelijk een hele flinke korting bedingen, geen officiele kassabon, maar een handgeschreven orderbevestiging die hun buiten de boekhouding houden.
    Wel alles op basis van vertrouwen, hang het niet aan de grote klok.
    Kijk maar uit:

    Belastingdienst niet getroffen door wereldwijde computerstoring: “Windows 95 werkt gewoon”

    nieuwspaal.nl/belastingdienst-niet-ge...

    Overigens: ik geniet van je handelen. Wilde ooit een design dressoir met spiegel kopen, in een kringloop, ging 5 minuten voor 5 op zaterdagmiddag daar heen: bood 300 euro (ze vroegen 400) handje contantje, ik kon m mooi meteen meenemen. Prachtig ding, dat ooit 8.000 euro over de toonbank liet rollen.
  16. forum rang 4 Hammer 20 juli 2024 15:03
    Ik zou niet graag in de schoenen van Rene willen staan op dit moment. Ik zou het namelijk Spaans benauwd krijgen. Het is evident dat de belastingdienst meeleest alhier. Ik meen op Facebook gelezen te hebben dat men daar een hele aparte afdeling voor ingericht heeft: een heel bataljon van die aasgieren keurige medewerkers die fulltime IEX forum bijdrages lezen.
  17. forum rang 8 Leefloon 22 juli 2024 09:53
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 20 juli 2024 14:04:

    Overigens: ik geniet van je handelen. Wilde ooit een design dressoir met spiegel kopen, in een kringloop, ging 5 minuten voor 5 op zaterdagmiddag daar heen: bood 300 euro (ze vroegen 400) handje contantje, ik kon m mooi meteen meenemen. Prachtig ding, dat ooit 8.000 euro over de toonbank liet rollen.
    Het is wel handelen tegen het eigenbelang in. De fiscus kan misschien maar beter de meubelwinkel of een ander bedrijf met ambulante handel als doelwit kiezen. De liefhebber van handje-contantje heeft een groter probleem. Politiek en vooral bestuurlijk draagvlak behouden. Dat draagvlak neemt niet toe wanneer handje-contantje een imago van oncontroleerbaar gerommel in de marge krijgt, terwijl diegene waarschijnlijk slechts bij uitzondering zwarte meubels koopt. Een kleinigheid in vergelijking met een algemeen belang van kunnen zien wat je uitgeeft, qua bewuste omgang met gebruikelijkere uitgaven door zwakkeren in de maatschappij. Die ook niet zo vaak een gloednieuw meubel kopen. Leuk verhalen, maar slecht voor het politiek een bestuurlijke draagvlak. Draagvlak is nog aanwezig; (ook) daarvoor is het niet nodig om voor behoud van contant betalen te stemmen. Voorstanders van o.a. cryptomeuk geef je met "leuke verhalen" wel argumenten cadeau, want het onderstreept een verkeerd beeld. Dat contant geld wordt gebruikt om goedkopere nieuwe meubels mee te kopen. Terwijl het bij de kassa van een supermarkt, zolang je daar nog contant moet kunnen betalen, veel drukker is dan bij de plaatselijke meubelboulevard.
1.676 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.