Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,304   +0,060   (+1,41%) Dagrange 4,284 - 4,356 583.672   Gem. (3M) 784,5K

BAM juli 2024

1.507 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 76 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. GeenPaniek 18 juli 2024 11:41
    quote:

    HenkdeV schreef op 18 juli 2024 11:19:

    [...]

    Om ooit op die 10 euro uit te komen zal de Ebitda marge naar (nog) veel hogere regionen moeten.
    Zelf denk ik dan aan iets van 8%, waarbij ik er vanuit ga dat de omzet ook wat gaat stijgen (bijv. 7 miljard). Heijmans heeft voor de komende jaren geloof ik een bandbreedte van 7%-9%. En wat Heijmans kan, moet BAM op de iets langere termijn toch ook kunnen:-).
    Henk, aangezien jij ook in Heijmans belegd. Als ik naar de koershistorie kijk tussen 2015 en eind 2017 zie ik dat het aandeel ook een opmars heeft gemaakt van 5 euro naar de 10 euro. Weet jij misschien hoe dit toen gerealiseerd is?
    Volgens mij waren de marges voor hun toen ook flinterdun en herstellende.
  2. forum rang 8 HenkdeV 18 juli 2024 11:51
    quote:

    bartbas schreef op 18 juli 2024 11:34:

    [...]
    Wat een beetje kan helpen is een forse aandeleninkoop over een aantal jaren. De eerste aanzet daartoe met 30.000.000 is dit jaar gegeven.
    Dat heb ik mijn berekening(en) al meegenomen. Ga uit van 262 miljoen aandelen.
    Maar dat aantal kan natuurlijk in de komende jaren verder naar beneden.
  3. forum rang 6 bartbas 18 juli 2024 11:56
    quote:

    HenkdeV schreef op 18 juli 2024 10:19:

    [...]

    Zeker lees ik jouw postings Bartbas, sterker nog ik lees alle postings op het BAM forum.
    En ook nog veel postings op andere forums. Zeker daar waar ik aandeelhouder ben of misschien wel wil worden. Kennis is macht.

    Bij jouw postings valt het mij vaak op dat die met elkaar in strijd zijn. En daar heb ik vanmorgen een voorbeeld van gegeven. Niet meer en niet minder.

    Het is vaak: het kan vriezen, het kan dooien. Zoals een andere poster al eens over jouw postings schreef.
    Ja, Henk veel zaken zijn nu eenmaal niet zwart of wit Er zijn altijd voor en tegens. Die probeer ik aan te geven. Zeker in beleggingsland is weinig zeker. Zeker wanneer het adviezen van analisten betreft. Als beginnend belegger heeft het navolgen er van me veel geld gekost. Maar daar hebben we de argumenten al over gewisseld. Begrijp me goed, die 28 euro voor Heijmans vind ik trouwens redelijk realistisch. Maar het is niet meer dan een vertaling van de gewenste en nagestreefde ontwikkelingsrichting van het management. En daarmee niet onrealistisch. Het verbaasde me dat
    , waar iedereen dat kon weten er zo’n deels kortstondige koersreactie opvolgde. Nu zullen er toch een aantal mensen die op de top na de bekendmaking instapten met een vervelend gevoel zitten.

    Verder bestaat er zoiets als voortschrijdend inzicht. Ook de omgeving waarin bedrijven opereren kan snel veranderen. Daardoor kun je van mening veranderen. Tot slot: ik hou van een inhoudelijke discussie op dit en andere fora. Wanneer de meligheid troef is, wil ik louter om een discussie te ontlokken nog wel eens met een post komen waar wat inhoudelijke reactie opkomt. Elf vind ik dat dat vaak aardig lukt.
  4. forum rang 8 HenkdeV 18 juli 2024 11:58
    quote:

    GeenPaniek schreef op 18 juli 2024 11:41:

    [...]
    Henk, aangezien jij ook in Heijmans belegd. Als ik naar de koershistorie kijk tussen 2015 en eind 2017 zie ik dat het aandeel ook een opmars heeft gemaakt van 5 euro naar de 10 euro. Weet jij misschien hoe dit toen gerealiseerd is?
    Volgens mij waren de marges voor hun toen ook flinterdun en herstellende.
    Ik durf het niet meer te zeggen, zover kun je op IEX niet terugkijken qua cijfers.

    BAM is ooit 1 euro geweest en Heijmans 5 euro.
    En wanneer je naar de huidige koersen kijkt, kun je hun stijging wel aardig met elkaar vergelijken.
    Heijmans heeft in de achterliggende jaren procentueel wel meer dividend uitgekeerd.
    En bij Heijmans is de omslag ook eerder gekomen. Waarschijnlijk ook de reden dat ze qua winstgevendheid het op dit moment beter doen dan BAM.

    BAM heeft nog wat in te halen.
  5. forum rang 6 bartbas 18 juli 2024 12:03
    quote:

    HenkdeV schreef op 18 juli 2024 10:19:

    [...]

    Zeker lees ik jouw postings Bartbas, sterker nog ik lees alle postings op het BAM forum.
    En ook nog veel postings op andere forums. Zeker daar waar ik aandeelhouder ben of misschien wel wil worden. Kennis is macht.

    Bij jouw postings valt het mij vaak op dat die met elkaar in strijd zijn. En daar heb ik vanmorgen een voorbeeld van gegeven. Niet meer en niet minder.

    Het is vaak: het kan vriezen, het kan dooien. Zoals een andere poster al eens over jouw postings schreef.
    Ja, Henk veel zaken zijn nu eenmaal niet zwart of wit Er zijn altijd voor en tegens. Die probeer ik aan te geven. Zeker in beleggingsland is weinig zeker. Zeker wanneer het adviezen van analisten betreft. Als beginnend belegger heeft het navolgen er van me veel geld gekost. Maar daar hebben we de argumenten al over gewisseld. Begrijp me goed, die 28 euro voor Heijmans vind ik trouwens redelijk realistisch. Maar het is niet meer dan een vertaling van de gewenste en nagestreefde ontwikkelingsrichting van het management. En daarmee niet onrealistisch. Het verbaasde me dat
    , waar iedereen dat kon weten er zo’n deels kortstondige koersreactie opvolgde. Nu zullen er toch een aantal mensen die op de top na de bekendmaking instapten met een vervelend gevoel zitten.

    Verder bestaat er zoiets als voortschrijdend inzicht. Ook de omgeving waarin bedrijven opereren kan snel veranderen. Daardoor kun je van mening veranderen. Tot slot: ik hou van een inhoudelijke discussie op dit en andere fora. Wanneer de meligheid troef is, wil ik louter om een discussie te ontlokken nog wel eens met een post komen om een inhoudelijke reacties uit te lokken. Zelf vind ik dat dat soms aardig lukt en leidt tot interessant inzichten van andere posters.
  6. forum rang 8 HenkdeV 18 juli 2024 12:06
    quote:

    bartbas schreef op 18 juli 2024 11:56:

    [...]
    Ja, Henk veel zaken zijn nu eenmaal niet zwart of wit Er zijn altijd voor en tegens. Die probeer ik aan te geven. Zeker in beleggingsland is weinig zeker. Zeker wanneer het adviezen van analisten betreft. Als beginnend belegger heeft het navolgen er van me veel geld gekost. Maar daar hebben we de argumenten al over gewisseld. Begrijp me goed, die 28 euro voor Heijmans vind ik trouwens redelijk realistisch. Maar het is niet meer dan een vertaling van de gewenste en nagestreefde ontwikkelingsrichting van het management. En daarmee niet onrealistisch. Het verbaasde me dat
    , waar iedereen dat kon weten er zo’n deels kortstondige koersreactie opvolgde. Nu zullen er toch een aantal mensen die op de top na de bekendmaking instapten met een vervelend gevoel zitten.

    Verder bestaat er zoiets als voortschrijdend inzicht. Ook de omgeving waarin bedrijven opereren kan snel veranderen. Daardoor kun je van mening veranderen. Tot slot: ik hou van een inhoudelijke discussie op dit en andere fora. Wanneer de meligheid troef is, wil ik louter om een discussie te ontlokken nog wel eens met een post komen waar wat inhoudelijke reactie opkomt. Elf vind ik dat dat vaak aardig lukt.
    Allemaal goed en wel Bartbas, maar twee postings met een dag verschil ertussen, moeten toch wel een beetje met elkaar sporen. En ook wanneer ze met elkaar sporen komt er wel discussie.

    Maar wat mij betreft, even goede vrienden. Heb totaal geen hekel aan je. Dat hebt ik trouwens aan (bijna) niemand op het forum:-)).

    Een boterham naar binnen gewerkt, de tuin roept.
    En vanavond naar de wok met vrouw en twee kleindochters.
    Het leven is zo slecht nog niet. Alhoewel dat voor heel veel mensen anders is. Helaas.
  7. forum rang 6 bartbas 18 juli 2024 12:12
    quote:

    HenkdeV schreef op 18 juli 2024 11:58:

    [...]

    Ik durf het niet meer te zeggen, zover kun je op IEX niet terugkijken qua cijfers.

    BAM is ooit 1 euro geweest en Heijmans 5 euro.
    En wanneer je naar de huidige koersen kijkt, kun je hun stijging wel aardig met elkaar vergelijken.
    Heijmans heeft in de achterliggende jaren procentueel wel meer dividend uitgekeerd.
    En bij Heijmans is de omslag ook eerder gekomen. Waarschijnlijk ook de reden dat ze qua winstgevendheid het op dit moment beter doen dan BAM.

    BAM heeft nog wat in te halen.
    Kleine toevoeging: Bam werd veel langer dan Heijmans getroffen door zwaar verliesgevende projecten en de CEO was meer gericht op technische hoogstadjes en de mensen aan het werk houden ten koste van de marges dan Heijmans. Ik heb nu nog de indruk dat dat BAM wat meer een maatschappelijk ondernemer en Heijmans wat meer op profit gericht. Maar - daar gaat hij weer Henk- dat zeg ik de nodige terughoudendheid. Ik heb recent wat gesprekken gevoerd met wat leidinggevenden van Bam en mijn conclusie was, dat er met de bedrijfscultuur van Heijmans weinig mis is.
  8. forum rang 6 OnoMatopee 18 juli 2024 16:10
    Schakel & Schrale renoveert en verduurzaamt monumentaal dak tramremise GVB Amsterdam

    Het Amsterdamse openbaar vervoerbedrijf GVB heeft Schakel & Schrale opdracht gegeven voor de renovatie van het dak van de tramremise aan de Lekstraat in Amsterdam. Verduurzaming van het rijksmonument is een belangrijk aandachtspunt in de aanpak. Het dak krijgt een lichtere constructie, onder meer door het gebruik van biobased materialen. Op het dak worden daarnaast 1.400 zonnepanelen geplaatst. De dakconstructie behoudt zijn karakteristieke uitstraling. De werkzaamheden nemen circa anderhalf jaar in beslag.

    De tramremise in de Amsterdamse Rivierenbuurt is gebouwd in de periode 1927 -1929 en werd in 1930 in gebruik genomen door de Gemeentetram Amsterdam. Het gebouw bestaat uit een lichte geklinknagelde staalconstructie met een dak van lichtgewicht BIMS-beton en lichtstraten. Omdat verduurzaming voor GVB en Schakel & Schrale een belangrijk aandachtspunt is in de renovatie, is gekozen voor een dakplaat van bio-composiet met een kern van hardschuim, die is geproduceerd van oude PET-flessen. De lichtstraten op het dak worden voorzien van nieuwe polycarbonaat kanaalplaten en alumnium deklijsten met rubbers. Het dak krijgt met deze aanpassingen een aanmerkelijk hogere isolatiewaarde. Om het gebouw nog duurzamer te maken worden 1.400 zonnepanelen geplaatst, die jaarlijks circa 650 duizend kilowatt aan energie opwekken.

    Tijdens de uitvoering blijft de tramremise in gebruik. Om hinder voor de omgeving tot een minimum te beperken, voert Schakel & Schrale de werkzaamheden overwegend vanuit de binnenzijde van het gebouw uit. Ook de opslag van bouwmaterialen wordt inpandig opgelost.
    Schakel & Schrale ... van alle tijden

    Schakel & Schrale - onderdeel van Koninklijke BAM Groep - is een restauratie bouwbedrijf met meer dan honderd jaar ervaring en is gespecialiseerd in restauratie- en renovatiewerkzaamheden. Wij voeren zowel kleinere als grote werken uit vaak in een binnenstedelijke omgeving en voldoen aan alle eisen die worden gesteld op het gebied van kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu. Naast onze erkenning als Erkend Restauratie Bouwbedrijf is ons kwaliteitssysteem gecertificeerd overeenkomstig NEN EN ISO 9001. Tevens beschikken wij over een VCA**-veiligheidscertificaat en hebben wij een FSC-certificering.

    Nadere informatie: Schakel & Schrale, Bart Hogenbosch, bart.hogenbosch@bam.com.
  9. forum rang 6 OnoMatopee 18 juli 2024 17:11
    HS2 completes Edgcott Road bridge lift

    (Press release HS2:) The replacement of a key local road bridge in Buckinghamshire has taken a major step forward after HS2 engineers lifted nine massive steel beams that will form the main structure of the new bridge.

    Stretching for 112 metres, the bridge will carry Edgcott Road across the new high-speed railway and an existing freight line, which runs parallel for five miles between the Bucks Railway Centre near Quainton and the village of Calvert.

    It is one of 24 HS2 bridges and other structures which are being built wide enough for both sets of tracks to run side by side. Replacing the old, smaller bridge, will allow the currently disused railway to be brought back into use in the future.
    HS2 completes Edgcott Road bridge lift

    HS2 completes Edgcott Road bridge lift: Lifting the main steel sections that form the beams for HS2's Edgcott Road overbridge June 2024.

    The new bridge is being built by HS2 Ltd’s main works contractor, EKFB - a team made up of Eiffage, Kier, Ferrovial Construction and BAM Nuttall - working with Eiffage Metal, Osprey and Allerton Steel.

    They used a 650-tonne crawler crane to lift the steel beams into position, with the operation being completed over the last month.

    Made of ‘weathering steel’, the beams are a naturally russet brown colour and were welded together on site to form the main span of the bridge which was lifted in six large sections.

    Two 6.8-metre-high concrete piers and abutments on either side will support the steel beams which weigh a total of 610 tonnes. A reinforced concrete deck will then sit on top to support the road, which carries local traffic between Quainton and Calvert.

    Once complete, HS2 will carry long distance trains between London and Birmingham, significantly reduce journey times and free up space on the existing mainline for more local and freight services.

    Welcoming the milestone, HS2 Ltd Senior Project Manager Hugo Rebelo said: ‘It’s great to see the first beams in position for Edgcott Road bridge. This unusually long structure will cross both the HS2 line and the currently disused freight line – keeping open the opportunity for it to be upgraded for local passenger trains in the future. The site team have made good progress so far and I look forward to seeing it come together over the next year as we complete the deck and the diversion of the existing road.’

    EKFB’s Project Director, Mimi El-Sanhouri, said: ‘Despite facing challenging weather conditions, EKFB and our sub-contractor teams pulled together to successfully install all nine steel beams over four days. Hitting this milestone in the construction programme allows us to unlock the next phase of construction.’

    Edgcott Road is one of more than 500 bridging structures on the project, which range from simple footbridges, to special ‘green bridges’ planted with foliage to encourage wildlife, and major viaducts like Colne Valley, which at 2.1 miles, is set to become the longest railway bridge in the UK.

    The freight line runs from Aylesbury Vale Parkway, running alongside HS2 from the Buckinghamshire Railway Centre at Quainton to the Calvert Waste Management Site. It was built in 1899 as part of the Great Central Railway, carrying passengers between London Marylebone, Nottingham and Sheffield - and closed to passengers in the 1960s.
  10. forum rang 6 OnoMatopee 18 juli 2024 17:12
    Invesis and Exemplar Health Consortium announced as Preferred Bidder for New Melton Hospital Project in Australia
    Invesis and Exemplar Health Consortium announced as Preferred Bidder for New Melton Hospital Project in Australia

    The Exemplar Health consortium including Invesis as investor has been announced by the Victorian Government as the preferred respondent on the New Melton Hospital Project.

    This announcement demonstrates Invesis’ commitment to investing in the critical infrastructure for communities in Australia, coming on the back of investments in the Cross River Rail in Brisbane and the Ground Lease Model 2 Housing development in Melbourne.

    The Exemplar Health consortium comprises:

    Invesis Coöperatie U.A as investor;
    Capella Capital as sponsor, investor and asset manager;
    Lendlease as design and construction partner;
    Honeywell and Compass Group Healthcare as facilities services providers.

    The Exemplar Health consortium will enter into exclusive contract negotiations with the Victorian Government to finalise contract details and achieve financial close, which is expected in Q4.

    Simon Hunter, Head of Invesis Australia: ‘Invesis is delighted to be able to provide investment for this vital healthcare development for the communities of the outer West of Melbourne. With our partners in Exemplar Health, we are proud to be part of a strong, experienced team that is committed to working in partnership with the Victorian Government and Western Health. Today’s announcement reinforces Invesis’ successful entry strategy to the Australian market. We will soon have three landmark investments delivering significant social and economic benefits to the local communities we serve. With our long-term investment horizon and flexible, positive approach to partnership with the public sector we look forward to finalising contract negotiations swiftly and going on to support the delivery of world class facilities at the New Melton Hospital.’
1.507 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 76 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.