Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

TomTom juli 2024

788 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 18 juli 2024 14:25
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 18 juli 2024 14:13:

    Het mag echt niet herstellen he!
    Ongeloofelijk, met dank het het bestuur van TomTom die totaal niet communiceren cq aandeelhouderswaarde willen creëren!
    winsome heeft het goed omschreven, het is een kwestie van vertrouwen.

    Afgelopen 10 jaar, inclusief 2 CMD's heeft TomTom haar doelstellingen niet gehaald voor de markt. Intern worden andere doelstellingen gehanteerd waardoor de bonusdoelstellingen wel worden behaald. Hier doelde koos treffend op.

    Als je telkens de doelstellingen niet haalt, wat voor zin heeft het dan voor de komende 10 jaar om doelen te communiceren met de markt, als het vertrouwen zoek is. Afgelopen jaar zag je in de consensus al voor 2025 dat de analisten rond de 560 miljoen uitkwamen bij een FCF rond de 5%. TomTom bleef tot afgelopen maandag 600mln met >10% FCF hanteren, maar iedereen wist dat dit nooit gehaald zou worden.

    Zonder vertrouwen kom je niet ver op de beurs. De founders hebben echter een informatievoorsprong op andere aandeelhouders. Kunnen met dergelijk gedrag het sentiment rondom het aandeel bepalen. En hebben het nu voor elkaar met de aanwezige cash en return van Telematics sale dat ze de free float prima kunnen uitkopen.

    Waarde kan op verschillende manieren ontsloten worden, en dat kan prima op een manier zonder dat alle aandeelhouders daar beter van worden.

    Voordat je weer begint over de AFM, dit is allemaal keurig volgens de regels.
  2. forum rang 6 tatje 18 juli 2024 14:37
    Het transcript staat nu ook op de TT side.

    Heb het nogmaals goed gelezen.

    Een verlaging van FCF 2024 is logisch, gezien de uitspraak van Harold, dat alles komt, maar iets later.

    Klanten betalen bij Enterprise vaak per jaar vooruit.

    Gaan contracten in op 1 jan 2024.

    En je ontvangt in december 2024 van die nieuwe klanten 30 miljoen, dan heb je de centen, die zorgen voor een hogere deferred.

    In dit geval zal je FCF 30 miljoen hoger zijn in 2024.

    gaan de contracten 1april 2025 in en krijg je de centen in mrt, dan speelt 2024 helemaal geen rol met die nieuwe contracten.

    Stel je dacht eind 2024 30 miljoen aan nieuwe contracten te krijgen die 1 jan 2025 ingaan en door vertraging
    wordt het later, dan mis je 30 miljoen of 90% van 30 miljoen in je FCF 2024.

    Ik denk dat er in E zeker een half jaar vertraging zit.
  3. forum rang 6 JustRevisited 18 juli 2024 16:39
    quote:

    pwijsneus schreef op 18 juli 2024 14:25:

    [...]

    winsome heeft het goed omschreven, het is een kwestie van vertrouwen.

    Afgelopen 10 jaar, inclusief 2 CMD's heeft TomTom haar doelstellingen niet gehaald voor de markt. Intern worden andere doelstellingen gehanteerd waardoor de bonusdoelstellingen wel worden behaald. Hier doelde koos treffend op.

    Als je telkens de doelstellingen niet haalt, wat voor zin heeft het dan voor de komende 10 jaar om doelen te communiceren met de markt, als het vertrouwen zoek is. Afgelopen jaar zag je in de consensus al voor 2025 dat de analisten rond de 560 miljoen uitkwamen bij een FCF rond de 5%. TomTom bleef tot afgelopen maandag 600mln met >10% FCF hanteren, maar iedereen wist dat dit nooit gehaald zou worden.

    Zonder vertrouwen kom je niet ver op de beurs. De founders hebben echter een informatievoorsprong op andere aandeelhouders. Kunnen met dergelijk gedrag het sentiment rondom het aandeel bepalen. En hebben het nu voor elkaar met de aanwezige cash en return van Telematics sale dat ze de free float prima kunnen uitkopen.

    Waarde kan op verschillende manieren ontsloten worden, en dat kan prima op een manier zonder dat alle aandeelhouders daar beter van worden.

    Voordat je weer begint over de AFM, dit is allemaal keurig volgens de regels.
    Ik denk dat jij en Winsome een en dezelfde persoon zijn. Is geen steek onder water, kan het niet bewijzen, maar jullie teksten zijn altijd erg identiek. Terug naar de inhoud: ja, daar moet ik jou en/of Winsome gelijk in geven. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard en dit paard is al 100 keer vertrokken. Vooral particuliere beleggers die er al eens in gezeten hebben kopen nog liever een kroket gevuld met punaises dan aandelen TomTom.

    Mensen houden niet van excuses en zeggen "er is ook altijd wat". Ik vind de excuses voor een deel wel acceptabel. De Covid crisis, daarna de chips crisis en nu een EV markt die in elkaar stort door een mix van onzekere consumenten (worden batterijen goedkoper of niet, fiscale maatregelen die de overheid intrekt zoals wegenbelasting die weer terugkomt). Dat zijn allemaal externe factoren.

    Ook is mijn idee dat een outlook betekent dat je een bepaalde zekerheid hebt en het grappige (nou ja, voor de belegger niet zo grappig) is dat de outlook niet verlaagd is, maar is ingetrokken. Dit is niet per definitie negatief, het betekent gewoon dat tomtom het op dit moment nog niet weet.

    Als je naar de call luistert dan hoor je dat de nieuwe maps later zijn gelanceerd dan in 2021 gehoopt was. Ongeveer een half jaar later. Inmiddels is er een grote sales funnel met honderden potentiële klanten. TomTom weet echter nog niet wat deze gaan doen. Zo blijken soms heel grote klanten een klein deel van de diensten af te nemen (wat wel de mogelijkheid biedt om relatie uit te bouwen) terwijl soms een kleine klant de hele rataplan afneemt en meer omzet biedt dan een grote (maar dan zonder mogelijkheden om dat nog uit te breiden).

    Ook blijkt de sales cyclus langer, van eerste gesprek tot deal blijkt gemiddeld 9 maanden en niet 6 maanden. Dit alles bij elkaar zorgt voor:

    a) 9 maanden vertraging in de omzetverwachting. 6 maanden door een latere release en 3 maanden door de langere sales cyclus. De omzet die werd verwacht in 2025 zal komen in 2025 + 9 maanden.

    b) onvoorspelbaarheid, er is tijd nodig om te zien hoeveel klanten er binnengehaald worden en wat dit voor Enterprise betekent. Dit kan negatief of positief uitpakken. Het is mijns inziens niet eens uitgesloten dat TomTom in een best case scenario gewoon de outlook haalt die voor 2025 opgeschreven stond.

    Maar een outlook is geen wensdenken of best case scenario, een outlook is een concrete verwachting. Die concrete verwachting is nu ingetrokken, TT vraagt om 8 maanden de tijd (tot februari 2025 als de jaarcijfers worden gepresenteerd) om met een concrete outlook te komen die gebaseerd is op een daadwerkelijk percentage van offerte aanvragen dat naar een deal geconverteerd is.

    Met het bovenstaande kan ikzelf wel leven en als je van een gokje houdt kun je nu best instappen (disclaimer: ik heb geen positie, al langere tijd niet. Ik ga een maandje op vakantie, daarna kijk ik er wel naar en misschien doe ik dat te zijner tijd). Ik denk eigenlijk dat als je Goddijn hoort praten dat hij zegt dat de onderliggende fundamentals voor wat betreft de nieuwe kaarten goed is. Er is een grote sprong in kwaliteit en er is veel interesse en enthousiasme maar er wordt nog niet zoveel gebeten, behalve recent door Australie en door Microsoft met een deal.

    Dat Microsoft nu heeft gebeten kan volgens Goddijn helpen in het sales proces, omdat een groot tech bedrijf als zij niet over 1 nacht ijs gaan. TomTom heeft een aantal van dit soort endorsements nodig om het vliegwiel te laten draaien. Ik denk dus zelf dat dit typisch een dip is die je ziet als een bedrijf van productaanbod wisselt en dat het wel los loopt. Dan is een tijdelijke koersdip een kans, maar ik heb ook geen haast en vind het wel lekker om niet-belegd op vakantie te gaan. Ciao en sorry voor die eerste zin.
  4. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 18 juli 2024 16:59
    quote:

    JustRevisited schreef op 18 juli 2024 16:39:

    [...]

    Ik denk dat jij en Winsome een en dezelfde persoon zijn. Is geen steek onder water, kan het niet bewijzen, maar jullie teksten zijn altijd erg identiek. Terug naar de inhoud: ja, daar moet ik jou en/of Winsome gelijk in geven. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard en dit paard is al 100 keer vertrokken. Vooral particuliere beleggers die er al eens in gezeten hebben kopen nog liever een kroket gevuld met punaises dan aandelen TomTom.

    Mensen houden niet van excuses en zeggen "er is ook altijd wat". Ik vind de excuses voor een deel wel acceptabel. De Covid crisis, daarna de chips crisis en nu een EV markt die in elkaar stort door een mix van onzekere consumenten (worden batterijen goedkoper of niet, fiscale maatregelen die de overheid intrekt zoals wegenbelasting die weer terugkomt). Dat zijn allemaal externe factoren.

    Ook is mijn idee dat een outlook betekent dat je een bepaalde zekerheid hebt en het grappige (nou ja, voor de belegger niet zo grappig) is dat de outlook niet verlaagd is, maar is ingetrokken. Dit is niet per definitie negatief, het betekent gewoon dat tomtom het op dit moment nog niet weet.

    Als je naar de call luistert dan hoor je dat de nieuwe maps later zijn gelanceerd dan in 2021 gehoopt was. Ongeveer een half jaar later. Inmiddels is er een grote sales funnel met honderden potentiële klanten. TomTom weet echter nog niet wat deze gaan doen. Zo blijken soms heel grote klanten een klein deel van de diensten af te nemen (wat wel de mogelijkheid biedt om relatie uit te bouwen) terwijl soms een kleine klant de hele rataplan afneemt en meer omzet biedt dan een grote (maar dan zonder mogelijkheden om dat nog uit te breiden).

    Ook blijkt de sales cyclus langer, van eerste gesprek tot deal blijkt gemiddeld 9 maanden en niet 6 maanden. Dit alles bij elkaar zorgt voor:

    a) 9 maanden vertraging in de omzetverwachting. 6 maanden door een latere release en 3 maanden door de langere sales cyclus. De omzet die werd verwacht in 2025 zal komen in 2025 + 9 maanden.

    b) onvoorspelbaarheid, er is tijd nodig om te zien hoeveel klanten er binnengehaald worden en wat dit voor Enterprise betekent. Dit kan negatief of positief uitpakken. Het is mijns inziens niet eens uitgesloten dat TomTom in een best case scenario gewoon de outlook haalt die voor 2025 opgeschreven stond.

    Maar een outlook is geen wensdenken of best case scenario, een outlook is een concrete verwachting. Die concrete verwachting is nu ingetrokken, TT vraagt om 8 maanden de tijd (tot februari 2025 als de jaarcijfers worden gepresenteerd) om met een concrete outlook te komen die gebaseerd is op een daadwerkelijk percentage van offerte aanvragen dat naar een deal geconverteerd is.

    Met het bovenstaande kan ikzelf wel leven en als je van een gokje houdt kun je nu best instappen (disclaimer: ik heb geen positie, al langere tijd niet. Ik ga een maandje op vakantie, daarna kijk ik er wel naar en misschien doe ik dat te zijner tijd). Ik denk eigenlijk dat als je Goddijn hoort praten dat hij zegt dat de onderliggende fundamentals voor wat betreft de nieuwe kaarten goed is. Er is een grote sprong in kwaliteit en er is veel interesse en enthousiasme maar er wordt nog niet zoveel gebeten, behalve recent door Australie en door Microsoft met een deal.

    Dat Microsoft nu heeft gebeten kan volgens Goddijn helpen in het sales proces, omdat een groot tech bedrijf als zij niet over 1 nacht ijs gaan. TomTom heeft een aantal van dit soort endorsements nodig om het vliegwiel te laten draaien. Ik denk dus zelf dat dit typisch een dip is die je ziet als een bedrijf van productaanbod wisselt en dat het wel los loopt. Dan is een tijdelijke koersdip een kans, maar ik heb ook geen haast en vind het wel lekker om niet-belegd op vakantie te gaan. Ciao en sorry voor die eerste zin.
    Mee eens!
    Maar waarom komt TomTom met een regeltje over Microsoft terwijl ze dit prachtige nieuws juist kunnen gebruiken om zich positief te profileren?!
    Dat werkt koersverhogend!!

    Waarom doen ze dit niet?!?
  5. forum rang 6 pwijsneus 18 juli 2024 17:22
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 18 juli 2024 16:59:

    [...]

    Mee eens!
    Maar waarom komt TomTom met een regeltje over Microsoft terwijl ze dit prachtige nieuws juist kunnen gebruiken om zich positief te profileren?!
    Dat werkt koersverhogend!!

    Waarom doen ze dit niet?!?
    Zoals velen hier denk ik inmiddels wel weten hang ik het exit scenario aan. Je ziet dat in 2019 de founders onderdeel Telematics verkocht hebben en daarbij ~EUR 330 miljoen euro aan zichzelf hebben uitgekeerd. Ook wil je de "appetite" uit het aandeel halen, zie koersverloop van de afgelopen 10 jaar. Inmiddels is elke serieuze investeerder wel afgehaakt, op een handje vol losers na inclusief mijzelf. Het aandeel is compleet murw geslagen, en dat komt goed uit voor een exit. Bovendien hebben de founders een informatievoorsprong, ze hebben namelijk 2 petten op. Ze zijn grootaandeelhouder met belang >50%, tevens leveren ze de CEO die op de hoogte is van eventuele inbound calls. Ook kunnen ze doordat ze 2 petten op hebben sturen door bijvoorbeeld via het missen van prognoses een sentiment rond een aandeel te creeren, en hebben ze invloed op het vertrouwen waarvan inmiddels weinig meer overig. Krijg echter wel de indruk dat dat nog niet helemaal is doorgedrongen in Amsterdam, en dat dat wellicht ook nooit meer gaat gebeuren.

    Onlangs is er via de 2de lijn een inkoopprogramma geweest voor schrap, hetgeen de free float reduceerd tot onder de 50%. Dit kan zo nog wel een tijdje doorgaan. Met de verkregen cash van telematics sale inclusief aanwezige cashpile in TomTom moet het lukken de free float uit te kopen. Dat lukt al op dit koersniveau, maar hoe lager hoe beter natuurlijk.

    Alles volgens plan tot dus ver. Exit in slow motion. Disclaimer, het is maar een scenario, maar alles wijst erop. Proof me wrong.

    (plaatje)
  6. VeniVidiMerui 18 juli 2024 17:36
    quote:

    JustRevisited schreef op 18 juli 2024 16:39:

    [...]

    Ook is mijn idee dat een outlook betekent dat je een bepaalde zekerheid hebt en het grappige (nou ja, voor de belegger niet zo grappig) is dat de outlook niet verlaagd is, maar is ingetrokken. Dit is niet per definitie negatief, het betekent gewoon dat tomtom het op dit moment nog niet weet.

    [...]
    Juist hierom is het onbegrijpelijk dat dit zo gedaan is. De outlook wijzigen en er een range van maken die bijv. een lagere onderkant had was al vele malen beter geweest dan intrekken. En zo waren er nog wel wat opties. Het intrekken kan niet anders dan opzettelijk zijn; en is precies dátgene doen wat de meest negatieve uitwerking heeft op de koers.
  7. forum rang 6 ketchup 18 juli 2024 17:37
    volumes nemen af, het grote kostwerk is voorbij
    stick to the plan en koop gestaffeld in, de trend voor TT is nog immer lager
    denk nog steeds dat dit de laatste grote dump is voor het aandeel en maak er gebruik van

    aan deze prijs verdisconteren we alle ellende, nu is het zaak dat er verandering gaat komen in bestuurlijke vorm en/of aandeelhoudersstructuur en dat is de enige echte reden om in het aandeel te stappen
    zonder verandering komt er ook geen verandering in gedrag en dat is bij dit beursgenoteerd bedrijf diep treurig wat aandeelhouders rendement betreft , dit kan gewoon niet langer getolereerd worden. TT is geen start-up ze modderen daar maar raak en dat al 10 jaar lang
    HG time is up, opzouten met dit management.

    zie dit als een opportuniteit, maar er moet wel daadwerkelijk wat gaan veranderen in het reilen en zeilen binnen deze toko.

    succes
  8. forum rang 6 Op en Neer 18 juli 2024 18:10
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 18 juli 2024 16:59:

    [...]

    Mee eens!
    Maar waarom komt TomTom met een regeltje over Microsoft terwijl ze dit prachtige nieuws juist kunnen gebruiken om zich positief te profileren?!
    Dat werkt koersverhogend!!

    Waarom doen ze dit niet?!?
    Waarschijnlijk willen de founders Tom2 goedkoop van de beurs halen. Als ze een teleatlas kopen voor een veel te hoge prijs, dan moet de aandeelhouder lijden. Als het wat beter gaat wordt er met bonussen gestrooid. Founders hebben al de helft voor niets. Ze melken de aandeelhouders compleet uit. Het is heel oneerlijk.
  9. forum rang 6 win some... 18 juli 2024 18:42
    quote:

    JustRevisited schreef op 18 juli 2024 16:39:

    [...]

    Ik denk dat jij en Winsome een en dezelfde persoon zijn. Is geen steek onder water, kan het niet bewijzen, maar jullie teksten zijn altijd erg identiek. Terug naar de inhoud: ja, daar moet ik jou en/of Winsome gelijk in geven. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard en dit paard is al 100 keer vertrokken. Vooral particuliere beleggers die er al eens in gezeten hebben kopen nog liever een kroket gevuld met punaises dan aandelen TomTom.

    Mensen houden niet van excuses en zeggen "er is ook altijd wat". Ik vind de excuses voor een deel wel acceptabel. De Covid crisis, daarna de chips crisis en nu een EV markt die in elkaar stort door een mix van onzekere consumenten (worden batterijen goedkoper of niet, fiscale maatregelen die de overheid intrekt zoals wegenbelasting die weer terugkomt). Dat zijn allemaal externe factoren.

    Ook is mijn idee dat een outlook betekent dat je een bepaalde zekerheid hebt en het grappige (nou ja, voor de belegger niet zo grappig) is dat de outlook niet verlaagd is, maar is ingetrokken. Dit is niet per definitie negatief, het betekent gewoon dat tomtom het op dit moment nog niet weet.

    Als je naar de call luistert dan hoor je dat de nieuwe maps later zijn gelanceerd dan in 2021 gehoopt was. Ongeveer een half jaar later. Inmiddels is er een grote sales funnel met honderden potentiële klanten. TomTom weet echter nog niet wat deze gaan doen. Zo blijken soms heel grote klanten een klein deel van de diensten af te nemen (wat wel de mogelijkheid biedt om relatie uit te bouwen) terwijl soms een kleine klant de hele rataplan afneemt en meer omzet biedt dan een grote (maar dan zonder mogelijkheden om dat nog uit te breiden).

    Ook blijkt de sales cyclus langer, van eerste gesprek tot deal blijkt gemiddeld 9 maanden en niet 6 maanden. Dit alles bij elkaar zorgt voor:

    a) 9 maanden vertraging in de omzetverwachting. 6 maanden door een latere release en 3 maanden door de langere sales cyclus. De omzet die werd verwacht in 2025 zal komen in 2025 + 9 maanden.

    b) onvoorspelbaarheid, er is tijd nodig om te zien hoeveel klanten er binnengehaald worden en wat dit voor Enterprise betekent. Dit kan negatief of positief uitpakken. Het is mijns inziens niet eens uitgesloten dat TomTom in een best case scenario gewoon de outlook haalt die voor 2025 opgeschreven stond.

    Maar een outlook is geen wensdenken of best case scenario, een outlook is een concrete verwachting. Die concrete verwachting is nu ingetrokken, TT vraagt om 8 maanden de tijd (tot februari 2025 als de jaarcijfers worden gepresenteerd) om met een concrete outlook te komen die gebaseerd is op een daadwerkelijk percentage van offerte aanvragen dat naar een deal geconverteerd is.

    Met het bovenstaande kan ikzelf wel leven en als je van een gokje houdt kun je nu best instappen (disclaimer: ik heb geen positie, al langere tijd niet. Ik ga een maandje op vakantie, daarna kijk ik er wel naar en misschien doe ik dat te zijner tijd). Ik denk eigenlijk dat als je Goddijn hoort praten dat hij zegt dat de onderliggende fundamentals voor wat betreft de nieuwe kaarten goed is. Er is een grote sprong in kwaliteit en er is veel interesse en enthousiasme maar er wordt nog niet zoveel gebeten, behalve recent door Australie en door Microsoft met een deal.

    Dat Microsoft nu heeft gebeten kan volgens Goddijn helpen in het sales proces, omdat een groot tech bedrijf als zij niet over 1 nacht ijs gaan. TomTom heeft een aantal van dit soort endorsements nodig om het vliegwiel te laten draaien. Ik denk dus zelf dat dit typisch een dip is die je ziet als een bedrijf van productaanbod wisselt en dat het wel los loopt. Dan is een tijdelijke koersdip een kans, maar ik heb ook geen haast en vind het wel lekker om niet-belegd op vakantie te gaan. Ciao en sorry voor die eerste zin.
    Ik denk soms ook wel eens dat jij en Goddijn een en dezelfde persoon zijn. Kan het niet bewijzen natuurlijk, maar jullie argumenten zijn altijd vrij identiek :)

    Maar nu even serieus. Natuurlijk zijn er zaken die tegen hebben gezeten bij TT. Maar 'tout comprendre c'est tout pardonner'. TT heeft zo'n 15 jaar ervaring met het ontwikkelen en vernieuwen van maps en mapping-platforms. Ook hebben ze al 15 jaar lang een Enterprise-afdeling die contracten met klanten afsluit. Op basis daarvan zou je tcch mogen verwachten dat ze een en ander qua tijdspad redelijk goed kunnen inschatten. En natuurlijk bouw je, zoals alle bedrijven doen, een 'margin of safety' in bij het maken van een outlook. Zodat je (bijna) zeker weet dat je de outlook haalt en hem in normale omstandigheden ruim overtreft. Want het niet halen van de gecommuniceerde doelstelling is funest voor het vertrouwen in het bedrijf. Dat Goddijn en co dit principe wel kennen bewijzen ze jaarlijks met het door hen gevoerde remuneratiebeleid

    En natuurlijk zijn er ook zaken die niet worden genoemd. Zoals Indigo/Digital cockpit, waar voor 2025 toch ook wel omzet van werd verwacht. De enige afnemer, Fisker, is zo goed als failiet. Verder heb ik vrij weinig gehoord over belangstelling in de markt voor dit in 'stealth modus' ontwikkelde produkt wat als de 'next big thing' werd geintroduceerd.

    Ook dat verreweg de meeste autofabrikanten voor ISA met HERE in zee zijn gestapt en niet met TT, wordt niet genoemd. Is ook minder omzet dan mogelijk was geweest op basis van marktaandeel.

    Ook wordt geen aandacht besteed aan het feit dat de 30-50 % groei die Microsoft Azure (al sinds 2016) jaarlijks boekt geen effect lijkt te hebben op de omzet van TT. Wat voor soort contract heeft TT met Microsoft dat men niet ook deels hiervan profiteert? Op deze manier profiteer je niet van de marktgroei die er wel is.

    En het feit dat TT nieuwe tools ontwikkelt (bijv. AI-assistant samen met Microsoft) zou toch ook omzetverhogend moeten werken? Of speelt Goddijjn voor Sinterklaas en wordt het gratis weggegeven aan klanten?

    En zo kan er nog wel even worden doorgegaan.Goddijn heeft met de PND's een 'lucky shot' gehad. Daarna is het voornamelijk kommer en kwel geweest met TT. Natuurlijk zijn er hiervoor externe factoren aan te voeren. Maar de belangrijkste factor is het gebrek aan ondernemers/management-kwaliteiten bij Goddijn en co zelf.
  10. DYEX 18 juli 2024 18:54
    Iemand hier een idee of er bij de recente aandeleninkoop, zoals eerder, aandelen gebruikt worden om bij de uitoefening van personeelsopties dan aan het personeel worden aangeboden?

    En, is er, voor zo ver bekend, personeel dat wel degelijk afhankelijk is van de koers, om daar iets aan te hebben?

    De 4 grootaandeelhouders zullen bij een dirty exit sowieso wel zorgen dat ze er goed uit springen, maar hoe zit het met dergelijke personeelsleden?
  11. forum rang 4 nr36 18 juli 2024 20:29
    quote:

    DYEX schreef op 18 juli 2024 18:54:

    Iemand hier een idee of er bij de recente aandeleninkoop, zoals eerder, aandelen gebruikt worden om bij de uitoefening van personeelsopties dan aan het personeel worden aangeboden?

    En, is er, voor zo ver bekend, personeel dat wel degelijk afhankelijk is van de koers, om daar iets aan te hebben?

    De 4 grootaandeelhouders zullen bij een dirty exit sowieso wel zorgen dat ze er goed uit springen, maar hoe zit het met dergelijke personeelsleden?
    Voor de key mensen wordt altijd gezorgd…..
  12. forum rang 4 Moneyball 18 juli 2024 20:49
    Feit is dat TT qua beursperformance een groot drama is. Zou Goddiijn zich toch voor moeten schamen, idem voor intrekken ‘ambitie’. Tig keer 10% FCF noemen in Q reports met 600mln locatietech in 2025 en dan nu moeten intrekken omdat de verkooptrajectjes wat langer duren en er wat minder auto’s van de band rollen. Hou op. Dat is niet bijster sterk (understatement), ik zou me kapot schamen als ik hetzelfde zou moeten zeggen. Goddijn staat mijns inziens voor lul tov zijn kring.

    Nu komt hij op mij over als iemand met een soort grachtengordel ego en norm, waarbij problemen aan anderen of aan de context ligt, een minder schreeuwerige variant van Frans Timmermans zeg maar, ik refereer bijvoorbeeld aan quotes als (wij zijn het Zwitserland van de Maps; wij zijn een NL techbedrijf die het opneemt tegen de grote tech jongens, firing from all engines, etc. etc.). Hou op man, laat zien dat je met je in woord verkondigde best in class Maps product - welke volgens jou een enorme market opportunity biedt in groeiende adressable markets - gewoon keiharde knaken verdiend. Is dat eenvoudig? Nee. Maar dan ben je een grote meneer en is ego te rechtvaardigen.
  13. DYEX 18 juli 2024 21:33
    Ja, dat zei ik al, maar de laag eronder, die wel steeds met personeelsoptiepakketten tevreden is gehouden, die hebben toch wel degelijk last van deze lage koers?

    Neem Taco, zijn mogelijkheid om meer aandelen in te kopen is toch ook alleen van waarde voor hem als de aandelen meer waard zijn dan waar hij ze ooit voor bij kocht?
  14. forum rang 7 Wereldbelegger 19 juli 2024 07:37
    Citadel Securities (Europe) - nieuwe shorter voor TomTom?

    TomTom
    Totale netto shortpositie op July 19, 2024: 5.51%
    ( van 5,01% naar 5,51% )

    Shortsellpositie: Citadel Securities (Europe) van ?,??% naar 0,50%

    Eerste Meldingsdatum (boven de 0,50%)
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie

    17-7-2024 Citadel Securities (Europe) 0,50%
    15-7-2024 Citadel Advisors 0,52%
    11-7-2024 Millennium International Management 0,52%
    22-12-2023 Marchall Wace 1,10%
    24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,63%
    19-12-2022 Otus Capital Management 0,66%
    26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,58%
    Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 5,51%

    Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
    5,51% van 132.366.672* is: 7.293.404 aandelen


    Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float* in procenten:
    7.293.404 van 63.374.960* is: 11,51%

    *Totaal aantal uitstaande aandelen waarvan aantal aandelen in Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 30-6-2024

    *Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,067% t/m 5,18%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,18% van het totaal aantal uitstaande aandelen.

    Ter info: ( met dank aan VeniVidiMerui)
    In de 'netto short' berekening van de AFM moeten derivaten "worden verantwoord op voor delta gecorrigeerde basis.
    Bovenstaand percentage zegt feitelijk helemaal niets. je ziet alleen het resultaat van de netto short berekening.
    omdat je de onderliggende posities niet kent; weet je niet of de shortposities worden uitgebreid of dat netto shortwaarde is verhoogd door koersdaling.
788 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.