Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,400   -0,170   (-1,09%) Dagrange 15,280 - 15,610 85.060   Gem. (3M) 194,5K

AMG 2024

8.232 Posts
Pagina: «« 1 ... 287 288 289 290 291 ... 412 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Boel 11 juli 2024 14:08
    quote:

    4finance schreef op 11 juli 2024 13:18:

    [...]

    De prijzen van al die EV rommel moet zo en zo fors naar beneden. De huidige EV auto kwaliteit is ronduit slecht. Veel te zwaar, om de paar uur ergens laden. Ik heb al veel drama's op de Duitse autobaan gezien.
    Niet voor niets wisselen velen weer naar een benzine auto.
    Kan de ook de airco weer het hele traject lekker aan ;-)

    En geen onnodige laadstress meer. Een hele nieuwe (LFP) batterij ontwikkeling is noodzakelijk om een EV auto echt aantrekkelijk te maken. En dan de prijzen: bijvoorbeeld een Volkswagen Buzz. Met een beetje opties, al gauw 80.000 euro (!) Welke gezin kan dat betalen? Je weet nu al dat het huidige batterijpakket wat er in zo'n Buzz geleverd wordt, over enige tijd niet meer te slijten is. Lithium zal in de nieuwe LFP (lithium ferrophosphate techniek) fors gebruikt gaan worden. De vraag gaat worden of de prijs van deze grondstoffen weer fors omhoog gaan. En gaat dit leiden tot veel goedkopere EV auto's. Allemaal nog een groot vraagteken.
    - stillere auto
    - thuis laden
    - lekker goedkoop onderhoud (bij mij 0 mankementen in 10 jaar, ok n=1)
    - soepel rijden
    - upgrades beter uit te voeren

    en voor de samenleving:
    - minder geld naar schurkenstaten
    - schonere, stillere steden

    Laden zie ik als een kleine kinderziekte. Op te lossen met goedkopere batterijen.
    Niemand neemt nog een oude Nokia omdat de iPhone elke dag aan de lader moet.
  2. forum rang 6 christo1 11 juli 2024 15:08
    quote:

    Boel schreef op 11 juli 2024 14:08:

    [...]

    - stillere auto
    - thuis laden
    - lekker goedkoop onderhoud (bij mij 0 mankementen in 10 jaar, ok n=1)
    - soepel rijden
    - upgrades beter uit te voeren

    en voor de samenleving:
    - minder geld naar schurkenstaten
    - schonere, stillere steden

    Laden zie ik als een kleine kinderziekte. Op te lossen met goedkopere batterijen.
    Niemand neemt nog een oude Nokia omdat de iPhone elke dag aan de lader moet.
    Onze Volvo EX 30 rijdt ook zeer aangenaam en nog maar te zwijgen over de fantastische tractie.

    Die laadstress valt reuze mee omdat we een eigen laadpaal hebben, in het begin was de laadpaal niet goed afgesteld waardoor de laadtijd 30+ uren was maar nu mits goed afgesteld 7+ uren voor een volledige lading en we kunnen 430 km ver rijden wel met de NMC BATTERIJ ipv LFP BATTERIJ.

    Geen rijtaks en inschrijvingstaks te betalen en vijf jaar gratis software updates en dus geen onderhoud.

    Mvg.
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 11 juli 2024 15:14
    Netbeheerder Liander overweegt eigenaren van thuisbatterijen een vergoeding te geven als zij helpen om lokale overbelasting van het stroomnet te bestrijden.

    Sinds vorig jaar bieden verschillende bedrijven thuisbatterijen aan die niet alleen eigen zonnestroom kunnen opslaan, maar ook kunnen handelen op de energiemarkten. Ze worden op afstand aangestuurd om op het ene moment op te laden en dan weer stroom terug te leveren.

    In de meeste gevallen helpt dit het stroomnet, zeggen netbeheerders en batterijbedrijven. De accu's laden bijvoorbeeld op als er veel goedkope zonnestroom is en voorkomen daarmee dat een overschot aan groene energie moet worden 'weggegooid'.

    Mooi toch, de thuisbatterij gaat steeds meer omarmd worden.
  4. forum rang 6 4finance 11 juli 2024 15:21
    quote:

    christo1 schreef op 11 juli 2024 15:08:

    [...]

    Onze Volvo EX 30 rijdt ook zeer aangenaam en nog maar te zwijgen over de fantastische tractie.

    Die laadstress valt reuze mee omdat we een eigen laadpaal hebben, in het begin was de laadpaal niet goed afgesteld waardoor de laadtijd 30+ uren was maar nu mits goed afgesteld 7+ uren voor een volledige lading en we kunnen 430 km ver rijden wel met de NMC BATTERIJ ipv LFP BATTERIJ.

    Geen rijtaks en inschrijvingstaks te betalen en vijf jaar gratis software updates en dus geen onderhoud.

    Mvg.
    De EV auto's zijn gewoon veel te duur. De uiteindelijke afstand en hoeveel Km je kan rijden valt altijd tegen in de praktijk. Alles wat je extra aanzet kost kilometers. Vorige week ergens op de Duitse autobaan een enorme laadfile zien staat. Heel leuk allemaal ;-) In de zomerperiode staan er overal enorme files. Ook dat kost heel veel Km. Ik ben weer overgeschakeld op brandstof. Dat voel weer als een verademing.
  5. Het mannetje van de radio 11 juli 2024 15:35
    quote:

    4finance schreef op 11 juli 2024 15:21:

    [...]

    De EV auto's zijn gewoon veel te duur. De uiteindelijke afstand en hoeveel Km je kan rijden valt altijd tegen in de praktijk. Alles wat je extra aanzet kost kilometers. Vorige week ergens op de Duitse autobaan een enorme laadfile zien staat. Heel leuk allemaal ;-) In de zomerperiode staan er overal enorme files. Ook dat kost heel veel Km. Ik ben weer overgeschakeld op brandstof. Dat voel weer als een verademing.
    Voor regulier woon-werk verkeer volstaat de EV prima en zijn er zeer weinig problemen met de actieradius. Voor vakanties/langere reizen vergt het wat meer planning en voorbereiding.
  6. forum rang 7 am1993 11 juli 2024 19:03
    Waar het bij beleggen m.i. om gaat is rendement. Hoeft van mij niet de top met bijbehorend risico, maar een paar procent boven de inflatie moet toch te doen zijn bij een voorzichtige aanpak. Dus hoe zit het m.i. nu met het rendement op een belegging in AMG? De score met lithium is er helemaal uit, de investeringen zijn hoog en de verwachtingen voor het 1e HJ 2024 zijn een ramp. En velen hebben inmiddels de buik vol van de energietransitie, dure EVs met een beperkte actieradius, beloftes die niet waargemaakt worden en een, wat dat betreft, zeer ongeloofwaardige overheid en onbetrouwbare energieleveranciers die je kaalplukken als je energie durft terug te leveren. Geen goede grond m.i. om daar eens flink in te beleggen.
    En tóch beleg ik in AMG en wel, zoals hier al gemeld, met geschreven puts 16 dec 2025. Destijds geschreven toen AMG op (ik dacht de bodem) circa € 18 stond. Geschreven voor € 2.65 dus krijg ik ze ooit geleverd, dan kosten ze me € 13.35. Nu we inmiddels op de € 16.50 zijn aangeland, kunnen ze geschreven worden voor € 3.40. Ik sta dus op verlies, maar heb nog 1,5 jaar de tijd, want met die premie krijg ik ze toch voorlopig niet geleverd.
    Maar die € 3.40 levert in 1.5 jaar wél zowat 20% rendement op basis van de huidige koers. Het is dus een goede afweging om, hetzij het AMG aandeel nu te kopen (dividend dit jaar nul en die slechte score kan nog wel eens koersdruk opleveren), hetzij die puts dec 2025 te schrijven (kan ook de € 14 zijn) en tegen die tijd maar eens te kijken wat er verdiend is op de belegging.
    Of AMG zelf de komende 1,5 jaar nog wat gaat verdienen betwijfel ik en eerlijk gezegd wacht ik dus op de resultaten eind juli en schrijf waarschijnlijk de € 14 en misschien ook wel de € 12 bij.
    Mijn mening voor wat die waard is uiteraard.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 juli 2024 19:28
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 11 juli 2024 15:35:

    [...]
    Voor regulier woon-werk verkeer volstaat de EV prima en zijn er zeer weinig problemen met de actieradius. Voor vakanties/langere reizen vergt het wat meer planning en voorbereiding.
    Ik zie veel brood in een aanhangwagen met extra batterijen.........!!!!
  8. forum rang 4 mvdp 11 juli 2024 22:49
    quote:

    christo1 schreef op 11 juli 2024 15:08:

    [...]

    ..., in het begin was de laadpaal niet goed afgesteld waardoor de laadtijd 30+ uren was maar nu [...] goed afgesteld 7+ uren voor een volledige lading en we kunnen 430 km ver rijden
    ,,,


    Jammer dat je dat niet even terugkoppelde, toch. Maar klopte dus wel.
  9. forum rang 7 am1993 11 juli 2024 23:04
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 11 juli 2024 22:16:

    www.mining.com/serbian-court-says-gov...
    Ook in Servië doet het gerechtshof dus uitspraken die indruisen tegen de besluiten van de regering en de wensen van de bevolking. Het lijkt Nederland wel. Dit is natuurlijk geen gelopen race. Ben benieuwd wanneer de bewijzen van corruptie boven tafel komen al kan dat lang duren. Over zoontje Hunter met zijn lucratieve baantjes in de Oekraïne, gesteund door pappa Joe, hoor je namelijk ook weinig meer. En zo zijn er massa's zaken die "met de mantel der liefde" (of is het pure corruptie) bedekt worden.
    Maar...... het verzet vanuit de lokale bevolking is enorm, dus dat kan een enorme hoop vertraging op gaan leveren. Als het al doorgaat, hetgeen ik echt betwijfel.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 11 juli 2024 23:26
    Jadar zou Rio Tinto ook naar het podium van de top 10 van lithiumproducenten ter wereld brengen.

    "Rio Tinto verwelkomt de beslissing van het Constitutionele Hof in Servië", aldus het bedrijf in een e-mailverklaring aan Reuters .

    “Wij blijven geloven dat het Jadar-project het potentieel heeft om een lithiumboraat-activa van wereldklasse te worden, dat als katalysator kan dienen voor de ontwikkeling van andere industrieën en duizenden banen kan creëren voor de huidige en toekomstige generaties in Servië.”

    Aandelen van Rio Tinto stegen met 0,5% om 12:10 uur EDT.
    De mijnbouwer heeft een marktkapitalisatie van $110 miljard.

    www.mining.com/serbian-court-says-gov...

    Nou hebben Ze vast wel een paar muntjes over voor AMG zo fijne hydroxide factory om de hoek met de nachttrein.
    Spannend hoor .
  11. Boel 12 juli 2024 00:04
    quote:

    am1993 schreef op 11 juli 2024 23:04:

    [...]
    Ook in Servië doet het gerechtshof dus uitspraken die indruisen tegen de besluiten van de regering en de wensen van de bevolking. Het lijkt Nederland wel. Dit is natuurlijk geen gelopen race. Ben benieuwd wanneer de bewijzen van corruptie boven tafel komen al kan dat lang duren. Over zoontje Hunter met zijn lucratieve baantjes in de Oekraïne, gesteund door pappa Joe, hoor je namelijk ook weinig meer. En zo zijn er massa's zaken die "met de mantel der liefde" (of is het pure corruptie) bedekt worden.
    Maar...... het verzet vanuit de lokale bevolking is enorm, dus dat kan een enorme hoop vertraging op gaan leveren. Als het al doorgaat, hetgeen ik echt betwijfel.
    Van Servie naar Joe...
    De grote massa is te dom om te regeren. Is het daarom dat we naar de dokter gaan en niet een open zorgvraag op facebook stellen waarin 90% kruidenthee zal voorschrijven.
8.232 Posts
Pagina: «« 1 ... 287 288 289 290 291 ... 412 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.