Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,304   0,000   (0,00%) Dagrange 4,284 - 4,356 583.672   Gem. (3M) 784,5K

BAM juli 2024

1.507 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 76 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. zaza 5 juli 2024 19:55
    quote:

    HenkdeV schreef op 5 juli 2024 18:26:

    [...]

    Eerder deze week heeft Axie een mooie berekening losgelaten op de (door hem) verwachte marge van BAM over het eerste halfjaar. Kan mij daar goed in vinden.

    Komt dat uit dan zie ik de koers wel (wat) zakken.

    Het ligt er ook heel erg aan wat BAM over het tweede halfjaar gaat zeggen qua marge.

    Maar wie het (echt) weet mag het zeggen:-).
  2. zaza 5 juli 2024 20:03
    Langzamerhand krijg ook ik wat hoogtevrees bij BAM. Kan best zijn dat halfjaarcijfers niet geheel voldoen aan de hooggespannen verwachtingen, maar fundamenteel zit BAM in 3 landen waar er veel werk is aan infra en woningen etc. Ook zie ik dat BAM goed bezig is met innovatie en veel opdrachten binnen krijgen op basis van dat zij beter voldoen aan de milieueisen dan andere bouwers. Dit pleit er voor om langer in dit aandeel te blijven zitten en een eventuele dip na de halfjaarcijfers voor lief te nemen, omdat structureel dit bedrijf het beter gaat doen dan zijn concurrenten. Hoe denken de andere deelnemers van dit forum erover?
  3. forum rang 4 JVDP 5 juli 2024 20:20
    quote:

    Een beller schreef op 5 juli 2024 15:56:

    Ik ben eruit gestapt. Gab van 2.76 bijna 50 k aandelen vind ik het genoeg zo. Verkocht op 4.268 ik ben het met iedereen eens dat de koers naar 5 of hoger kan en waarschijnlijk ook gaat. Maar de cijfers voor het 2 de kwartaal geven mij teveel onzekerheid. Verwacht nog niet dusdanig goede cijfers dat de koers gaat exploderen. Verwacht eerder net als 1 ste kwartaal enig tegenvallende cijfers dus waarschijnlijk weer een terugkoop moment. Succes voor alle Bammers!!!!
    Ik heb op 3 mei een grote positie ingenomen calls dec 25 op 4,=. Deze staan nu op 126% winst en ik durf het niet aan om deze aan te houden tot na 25-7, temeer ik ook nog een aardige aandelenpositie heb. Eerdaags gaan de calls er allemaal uit, wil het risico niet nemen.
  4. forum rang 8 HenkdeV 5 juli 2024 21:02
    quote:

    JVDP schreef op 5 juli 2024 20:20:

    [...]

    Ik heb op 3 mei een grote positie ingenomen calls dec 25 op 4,=. Deze staan nu op 126% winst en ik durf het niet aan om deze aan te houden tot na 25-7, temeer ik ook nog een aardige aandelenpositie heb. Eerdaags gaan de calls er allemaal uit, wil het risico niet nemen.
    Hier "spreekt" een verstandig man.
  5. forum rang 8 HenkdeV 5 juli 2024 21:06
    quote:

    zaza schreef op 5 juli 2024 20:03:

    Langzamerhand krijg ook ik wat hoogtevrees bij BAM. Kan best zijn dat halfjaarcijfers niet geheel voldoen aan de hooggespannen verwachtingen, maar fundamenteel zit BAM in 3 landen waar er veel werk is aan infra en woningen etc. Ook zie ik dat BAM goed bezig is met innovatie en veel opdrachten binnen krijgen op basis van dat zij beter voldoen aan de milieueisen dan andere bouwers. Dit pleit er voor om langer in dit aandeel te blijven zitten en een eventuele dip na de halfjaarcijfers voor lief te nemen, omdat structureel dit bedrijf het beter gaat doen dan zijn concurrenten. Hoe denken de andere deelnemers van dit forum erover?
    Voor de wat langere termijn zit er zeker meer in het BAM vat.
    Eventueel de helft wegdoen voor de cijfers en terugkopen na de cijfers is een optie.
    Bij de eerste kwartaalcijfers zou dat zeer geloond hebben.

    Bovendien zijn er nog wel wat koopwaardige kleinere aandelen, wanneer BAM gewoon doorstoomt.
    Daar valt vaak ook goed mee te verdienen.
  6. forum rang 8 HenkdeV 5 juli 2024 22:50
    quote:

    Napi schreef op 5 juli 2024 22:04:

    Waar denk je aan Henk?
    Aalberts, AMG (speculatief), Basic Fit, SBM, TKH, Brunel, Renewi.

    AMG paar dagen geleden gekocht.
    Brunel en Renewi heb ik al wat langer (overnamekandidaten)

    TKH gekocht op 39,50 en bijgekocht op 42,50. Heeft mooie koopadviezen.

    Denk trouwens dat Heijmans (in portefeuille) ook nog wel 50% omhoog kan.

    Blijf positief over BAM, maar misschien vallen de halfjaarcijfers wel wat tegen.

    En nu denk ik aan mijn bed:-)).
  7. forum rang 6 bartbas 6 juli 2024 00:41
    quote:

    HenkdeV schreef op 5 juli 2024 22:50:

    [...]

    Aalberts, AMG (speculatief), Basic Fit, SBM, TKH, Brunel, Renewi.

    AMG paar dagen geleden gekocht.
    Brunel en Renewi heb ik al wat langer (overnamekandidaten)

    TKH gekocht op 39,50 en bijgekocht op 42,50. Heeft mooie koopadviezen.

    Denk trouwens dat Heijmans (in portefeuille) ook nog wel 50% omhoog kan.

    Blijf positief over BAM, maar misschien vallen de halfjaarcijfers wel wat tegen.

    En nu denk ik aan mijn bed:-)).
    We zijn het aardig eens Henk. Behalve renewi heb ik al de aandelen die jij noemt en nog een vijftiental andere, . Daaronder tot nu toe driefloppers Erbusco, alfen
    En post nl, rest draait mooi mee. Ik noem flow traders, Aegon, abn, ing Philips, signyfi, besi, arcades, Aalberts, Unilever, Heijmans en natuurlijk Bam, dat ongeveer 60 % van mijn portefeuille inneemt.
  8. forum rang 6 bartbas 6 juli 2024 00:58
    quote:

    zaza schreef op 5 juli 2024 20:03:

    Langzamerhand krijg ook ik wat hoogtevrees bij BAM. Kan best zijn dat halfjaarcijfers niet geheel voldoen aan de hooggespannen verwachtingen, maar fundamenteel zit BAM in 3 landen waar er veel werk is aan infra en woningen etc. Ook zie ik dat BAM goed bezig is met innovatie en veel opdrachten binnen krijgen op basis van dat zij beter voldoen aan de milieueisen dan andere bouwers. Dit pleit er voor om langer in dit aandeel te blijven zitten en een eventuele dip na de halfjaarcijfers voor lief te nemen, omdat structureel dit bedrijf het beter gaat doen dan zijn concurrenten. Hoe denken de andere deelnemers van dit forum erover?
    ,
    Ben het met je eens. Ik verwacht geen teleurstellende halfjaars percentage en goede vooruitzichten. Feit blijft dat de koers sneller stijgt dan wellicht de bedrijfsresultaten stijgen. Dat kan tot een stukje terugval leiden. Maar dat hangt vooral af van de perspectieven. Joosten is realistisch en stelt zijn doelen voor extern niet zo hoog. Alle kans dat hij beter presteert dan nu aangegeven wordt. Maar de de laatste negen maanden moeten wel erg goed zijn om een ebitda van meer dan zes procent te halen.
  9. forum rang 6 bartbas 6 juli 2024 01:00
    quote:

    bartbas schreef op 6 juli 2024 00:41:

    [...]
    We zijn het aardig eens Henk. Behalve renewi heb ik al de aandelen die jij noemt en nog een vijftiental andere, . Daaronder tot nu toe driefloppers Erbusco, alfen
    En post nl, rest draait mooi mee. Ik noem flow traders, Aegon, abn, ing Philips, signyfi, besi, arcades, Aalberts, Unilever, Heijmans en natuurlijk Bam, dat ongeveer 60 % van mijn portefeuille inneemt.
    Ik vergat nog ahold, Jet, kendrion, en Randstad.
  10. forum rang 8 HenkdeV 6 juli 2024 18:03
    quote:

    JVDP schreef op 6 juli 2024 16:46:

    [...]

    Haha Henk, beetje voorbarig compliment, dat moet nog blijken, maar winst is winst en het kan zomaar zijn dat in de aanloop naar de halfjaarcijfers de koers nog een beetje oploopt dus nog heel even aanzien.
    Ik ben niet (meer) van de opties.
    Je kunt er goed mee verdienen, maar het kan ook zo weer "weg" zijn.
    Doe mij maar aandelen. Stuk rustiger ook tijdens "de oude dag".
  11. forum rang 6 OnoMatopee 7 juli 2024 07:26
    Huzarenstukje in Vught: bouw tijdelijk spoor zorgt voor hinder én bewondering

    VUGHT - Zo’n 15.000 kubieke meter zand, 24.000 raildempers, een record aan elektrisch materieel én een landelijke primeur. De bouw van het tijdelijke spoor in Vught is een bijzondere klus voor bouwbedrijf BAM.
    Miranda van Houtum

    De aanleg van het tijdelijke spoor is nodig om ruimte te maken voor de bouw van het verdiepte spoor in Vught. Voor bouwbedrijf BAM een klus van zo’n 75 miljoen euro. ,,Het tijdelijke spoor blijft ongeveer vijf jaar liggen en is volgens de planning eind 2025 klaar”, schetst Clementine Roest, omgevingsmanager bij BAM.

    BAM bouwt het tijdelijke spoor in opdracht van ProRail naast het bestaande spoor tussen Den Bosch en Vught. Het zorgt ervoor dat de treinen tijdens de verdieping van het spoor kunnen blijven rijden.

    In deze volgende fase worden twee sporen in Vught richting Eindhoven over een lengte van 1,6 kilometer verdiept aangelegd en er komt een vierde spoor tussen Den Bosch en Vught Noord bij. Dit kost zo’n 600 miljoen euro, duurt zo’n zeven jaar en is nodig omdat er meer (goederen)treinen gaan rijden.
    zie verder:
    www.bndestem.nl/brabant/huzarenstukje...
  12. forum rang 6 OnoMatopee 7 juli 2024 09:03
    Oude Haagsebrug: Een brug slaan door samen te werken

    In een recordtijd van zeven maanden slopen én bouwen wij de Oude Haagsebrug, de belangrijkste busverbinding tussen Schiphol en Amsterdam. Een behoorlijke uitdaging; het moet veilig, snel en met minimale hinder. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Juist, door samenwerken! Over business units en afdelingen binnen BAM Infra Nederland heen. CEO Ruud Joosten en Executive Director Infra Carla Rodenburg bezochten het project en gingen in gesprek met het projectteam.
    Oude Haagsebrug
    Bijzonder

    De Oude Haagsebrug speelt al 90 jaar lang een rol in de bereikbaarheid van de regio Amsterdam. Sinds 2002 is het dé cruciale busverbinding tussen Schiphol en Amsterdam. Omdat de brug in slechte staat is, vervangen wij deze. ‘Bijzonder is dat dit het eerste project is binnen ons langdurige onderhoudscontract met Schiphol Airport waar een groot deel uit civiele werkzaamheden bestaat, ‘ vertelt Alfred Siemes, directeur bij BAM Infra Civiel. ‘En zoals het er nu uit ziet, zullen er meer van dit soort projecten volgen. Zo gaan we binnenkort starten met een energie-inkoopstation voor Alliander en Schiphol. Deze bestaat ook uit relevante civiele werkzaamheden. Daarnaast werken we op het project Vervangen Oude Haagsebrug met veel verschillende disciplines vanuit BAM Infra Nederland.’
    Oude Haagsebrug
    Krachten bundelen

    Alfred gaat verder: ‘In het langdurig onderhoudscontract, perceel 3, met Schiphol zijn Infra Asset Management en Infra Wegen verantwoordelijk. Op het project Vervangen Oude Haagsebrug met haar civiele werkzaamheden zetten we naast de expertise van deze twee business units, ook die van Infra Civiel, Funderingstechnieken en Infraconsult in. Daarnaast werken we samen met BAM Infra Verkeerstechniek. We bouwen eigenlijk niet alleen een brug, maar slaan zo ook een brug tussen verschillende disciplines en teams binnen BAM. We benutten elkaars expertise optimaal. En dat werpt zijn vruchten af. Zo ligt er door onze krachten te bundelen met die van de opdrachtgever een uitgekiend ontwerp en een doordachte uitvoeringsmethodiek met een robuuste planning.’
    In rap tempo

    Aangezien er dagelijks duizenden reizigers gebruik maken van deze busverbinding, kan de brug niet te lang gesloten blijven. Een goede voorbereiding en slimme werkmethodiek zijn essentieel om de brug zo snel mogelijk te slopen en opnieuw te bouwen. Alfred: ‘In 2023 bouwden we onder de oude brug al twee steunpunten van de nieuwe brug. Dit bespaart tijd tijdens de stremmingsperiode. Daarnaast gebruiken we onze 4D planning, die zowel ons als onze opdrachtgever en stakeholders goed inzicht geeft in de bouwfaseringen. Verder werken we ook met prefab onderdelen; naast de prefab kokerliggers is er hier gekozen voor prefab kolommen. Zo zoeken we steeds naar duurzame, digitale en herhaalbare oplossingen om de deadline te halen.’

    Carla Rodenburg: ‘Passie, betrokkenheid en teamwork stonden centraal tijdens ons projectbezoek. Dat is nodig om de uitdagingen zoals vergunningen, munitie uit de Tweede Wereldoorlog, het hanteren van zware brugelementen en het coördineren van complexe logistiek het hoofd te bieden. Dit project laat zien wat we bereiken als we onze krachten bundelen om te werken in een drukke en uitdagende omgeving. Met zo min mogelijk hinder.’

    Omgeving

    ‘Naast een efficiënt bouwproces lag er veel nadruk op een goede relatie met de omgeving,’ vervolgt Alfred. ‘Vanaf het begin overlegden we actief overleg met omwonenden over het ontwerp en bouwoverlast. Via een website, nieuwsbrieven en direct contact informeerden we constant de buurt. Zo hadden we tijdens de sloopfase dagelijks contact met bezorgde bewoners, waarbij het hele team, inclusief onderaannemers, betrokken was om zorgen weg te nemen en overlast te minimaliseren.’
    Oude Haagsebrug
    Tevreden klanten

    Voor dit project werken Schiphol, gemeente Haarlemmermeer, gemeente Amsterdam, Vervoerregio Amsterdam en de provincie Noord-Holland samen. Deze meervoudige samenwerking lijkt complex, maar loopt in de praktijk erg goed. Zij aan zij werken we met hen en niet in de traditionele opdrachtgever-opdrachtnemer opzet. ‘De 3-fasen aanpak was een hele goede basis om samen met de opdrachtgevers dit project intensief voor te bereiden,’ legt Alfred uit. ‘Dat zie je nu ook terug in een gestroomlijnde uitvoering buiten. Doordat we in een vroeg stadium aan tafel zaten, konden we samen met de klant komen tot een oplossing die paste bij hun behoefte. Zoals de snelheid waar zij grote waarde aan hechten. Met deze opzet konden wij versnellen in de voorbereiding en de ontwerpfase. Risico’s minimaliseren en een betrouwbare planning maken.’

    Ruud Joosten: ‘Dit project toont de kracht van samenwerking en planning. In nauwe samenwerking met opdrachtgevers zoals Schiphol en lokale overheden, kunnen we zelfs in complexe omgevingen hoogwaardige infrastructuur realiseren met minimale hinder. Het bewijst dat wanneer we samenwerken en grenzen overstijgen, we buitengewone resultaten kunnen behalen.’
1.507 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 76 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.