Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel STELLANTIS NV PSE:STLAP.FR, NL00150001Q9

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,962   +0,216   (+1,46%) Dagrange 14,806 - 15,034 1.458.030   Gem. (3M) 2,7M

Forum Stellantis geopend

501 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 26 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 N audio 14 juni 2024 09:37
    quote:

    Altijd schreef op 13 juni 2024 14:03:

    [...]

    De man kan het goed vertellen. De eindplaats nr 7 is toch wat teleurstellend voor Stellantis.
    Iets genuanceerder bekijken denk ik. Ze verdienen zeker voor een grootvolume fabrikant veel geld per auto. De tent wordt verstandig gerund. De winnaars van nu in het lijstje stonden bij een vorige update meestal veel lager in het lijstje. Die hadden ook echt wat te verbeteren. Ik ben dik tevreden wanneer je het hele plaatje van Stellantis bekijkt.
    Wel een stoelendans bij het uitleenloket voor aandelen vanochtend.
  2. forum rang 6 N audio 27 juni 2024 13:06
    quote:

    Endless schreef op 27 juni 2024 12:01:

    Iemand idee waarom zo hard naar beneden ? Zie alleen lichte koersadvies wijziging naar 22?
    Men overweegt een productiestop in het VK. Komend jaar valt blijkbaar die beslissing.
    Ford heeft hetzelfde al eerder gedaan?

    Gisteren 73% shortvolume ratio's, en zojuist zijn bij datzelfde loket wat uitgeleende stukken teruggekeerd. Ik heb er nog maar eens wat bijgekocht vandaag.
    Het shortersgilde blijft duwen en trekken in een rustige markt, veel hoeft men dus niet te doen om de boel te sturen waar het heen moet.
  3. forum rang 5 Altijd 27 juni 2024 16:14
    quote:

    N audio schreef op 27 juni 2024 13:06:

    [...]

    Men overweegt een productiestop in het VK. Komend jaar valt blijkbaar die beslissing.
    Ford heeft hetzelfde al eerder gedaan?

    Gisteren 73% shortvolume ratio's, en zojuist zijn bij datzelfde loket wat uitgeleende stukken teruggekeerd. Ik heb er nog maar eens wat bijgekocht vandaag.
    Het shortersgilde blijft duwen en trekken in een rustige markt, veel hoeft men dus niet te doen om de boel te sturen waar het heen moet.
    Ik maak ook maar weer van de nood een deugd; langlopende calls (bij)gekocht. Ja, er is wat onrust, ja, dat heeft vast wat invloed op de verkopen, maar hé; Stellantis zit met haar modellenreeksen in de goede (betaalbare) hoek.

    Ben het eens N Audio, dat Stellantis goed geleid wordt. Ze hebben power, zelfvertrouwen, wereldwijde aanwezigheid, investeringsruimte en dividend. Heb nog nooit in een Stellantis merk gereden overigens.
  4. Gooss 27 juni 2024 19:13
    In de VS is er ook wat heibel met de concessie-houders. De prijzen van de Amerikaanse merken zouden daar veel te hoog zijn; men spreekt van $10000 versus de concurrentie. Zie link :

    eu.detroitnews.com/story/business/aut...

    Verder hebben Franse aandelen het lastig met de politieke onzekerheid in hun land.
  5. forum rang 6 N audio 28 juni 2024 15:17
    quote:

    Altijd schreef op 27 juni 2024 16:14:

    [...]

    Ik maak ook maar weer van de nood een deugd; langlopende calls (bij)gekocht. Ja, er is wat onrust, ja, dat heeft vast wat invloed op de verkopen, maar hé; Stellantis zit met haar modellenreeksen in de goede (betaalbare) hoek.

    Ben het eens N Audio, dat Stellantis goed geleid wordt. Ze hebben power, zelfvertrouwen, wereldwijde aanwezigheid, investeringsruimte en dividend. Heb nog nooit in een Stellantis merk gereden overigens.
    Ik wel, maar wel iets van die goede oude tijd ;)
    Sinds Stellantis de baas is, zijn de onderdelen ervan exact 2x zo duur geworden.
    Laten we zeggen dat het voorheen wellicht te goedkoop was.

    Men blijft dit aandeel proactief shorten. Shortvolumeratio's van rond de 70% afgelopen dagen. Mogelijk wil een partij zoveel mogelijk stukjes zo goedkoop mogelijk oprapen. Volgens Fintel neemt het aantal institutionele beleggers toe, te zien in de 13f filings. Deze info komt wel met flinke vertraging.

    Het kan niet zijn dat de tent financieel niet goed draait. Gezien wat men aan winst maakt. Laat er dan iets minder overblijven dan eerst, geen excuus dat we sinds ath ongeveer 9 Euro aan marketcap kwijt zijn...
  6. forum rang 5 Altijd 2 juli 2024 12:42
    quote:

    N audio schreef op 28 juni 2024 15:17:

    [...]

    Ik wel, maar wel iets van die goede oude tijd ;)
    Sinds Stellantis de baas is, zijn de onderdelen ervan exact 2x zo duur geworden.
    Laten we zeggen dat het voorheen wellicht te goedkoop was.

    Men blijft dit aandeel proactief shorten. Shortvolumeratio's van rond de 70% afgelopen dagen. Mogelijk wil een partij zoveel mogelijk stukjes zo goedkoop mogelijk oprapen. Volgens Fintel neemt het aantal institutionele beleggers toe, te zien in de 13f filings. Deze info komt wel met flinke vertraging.

    Het kan niet zijn dat de tent financieel niet goed draait. Gezien wat men aan winst maakt. Laat er dan iets minder overblijven dan eerst, geen excuus dat we sinds ath ongeveer 9 Euro aan marketcap kwijt zijn...
    Helemaal eens N audio, overigens zie ik steeds redactionele stukje voorbijkomen over dat leuke karretje van Fiat, die Topolino. Stellantis gaat echt enorm leuke modellen de markt op schuiven. De onzekerheid voor beleggers zit nmi op de volgende vlakken: 1) gaan de nieuwe modellen aanslaan 2) wat levert het negatieve gesoebat met China qua invoerheffingen op na 4 juli (einddatum reactie China), 4) wat wordt de reactie van China, zijn alle stakingen nu voorbij, 5) wat doet de economie, wie heeft geld voor een nieuwe auto en met wat voor aandrijving dan? En dan hebben we het nog maar niet over de neerslachtige stemming in EU vanwege die maar voortslepende oorlog een paar grenzen verderop.

    Evengoed herstructureert en combineert Stellantis als een dolle, en is het een sterk concern. Als ik ergens mn kaarten op moet zetten is het op Stellentis, qua automerk in EU. Liever dan BMW (die het ook goed doen), de VW en ster.
  7. forum rang 6 N audio 2 juli 2024 13:30
    In de 13f filings op Fintel is terug te vinden dat institutionele beleggers langzaam maar zeker uitbreiden. Let op, deze info is wel flink vertraagd. Tegelijkertijd blijven de shortvolumeratio's tussen de 60% en 70% steken. Zoals ik er tegenaan kijk, blijven er dus steeds partijen short zitten. Bron: Fintel.

    Vanochtend was er een gezellige stoelendans bij het uitleenloket voor aandelen.
    De markt is zeer rustig, dus heel makkelijk te sturen. In mijn ogen is dat wat er nu gebeurd. En dan maar kijken wie zijn stukken aan deze prijs wil afstaan.

    Stellantis heeft een meer dan uitstekend verdienmodel, iedere dag zou de marketcap wat mogen stijgen, ipv enkel dalen.
    Iedereen moet zelf maar bedenken wat de hoofdreden is waarom de koers nu daalt.
    Stellantis is een gezonde onderneming, in florrisante financiële toestand.
    Wil er nog wel wat stukjes bij hebben, budget staat al klaar.
  8. forum rang 6 N audio 2 juli 2024 13:34
    quote:

    Altijd schreef op 2 juli 2024 12:42:

    [...]

    Helemaal eens N audio, overigens zie ik steeds redactionele stukje voorbijkomen over dat leuke karretje van Fiat, die Topolino. Stellantis gaat echt enorm leuke modellen de markt op schuiven. De onzekerheid voor beleggers zit nmi op de volgende vlakken: 1) gaan de nieuwe modellen aanslaan 2) wat levert het negatieve gesoebat met China qua invoerheffingen op na 4 juli (einddatum reactie China), 4) wat wordt de reactie van China, zijn alle stakingen nu voorbij, 5) wat doet de economie, wie heeft geld voor een nieuwe auto en met wat voor aandrijving dan? En dan hebben we het nog maar niet over de neerslachtige stemming in EU vanwege die maar voortslepende oorlog een paar grenzen verderop.

    Evengoed herstructureert en combineert Stellantis als een dolle, en is het een sterk concern. Als ik ergens mn kaarten op moet zetten is het op Stellentis, qua automerk in EU. Liever dan BMW (die het ook goed doen), de VW en ster.
    Mee eens met wat je schrijft. Deel van de daling is zeker te verklaren aan de hand van wat je schrijft.
    Inmiddels is er wel erg veel ingeprijst. Maar dat is Mr market voor je.
  9. forum rang 5 Altijd 2 juli 2024 15:58
    Via Fintel.io vind ik overigens geen nieuwe short posities in Stellantis. Ook zie ik dat maar 1,32% of 24.2 miljoen aandelen geshort zijn. Met de laatste nieuwe positie een maand geleden. Ik denk toch dat het het 'sell in may' effect is, samen met het getreuzel over renteverlagingen wat al een half jaar speelt.
  10. forum rang 6 N audio 2 juli 2024 19:30
    quote:

    Altijd schreef op 2 juli 2024 15:58:

    Via Fintel.io vind ik overigens geen nieuwe short posities in Stellantis. Ook zie ik dat maar 1,32% of 24.2 miljoen aandelen geshort zijn. Met de laatste nieuwe positie een maand geleden. Ik denk toch dat het het 'sell in may' effect is, samen met het getreuzel over renteverlagingen wat al een half jaar speelt.
    Wat ik regelmatig zie dat geleende stukken binnen 24 uur weer zijn ingeleverd. Daar vind je dus niets van terug in de overzichten.
    Zo blijft men "onzichtbaar". Werkt maar ten dele, aangezien shortvolumes zelf wel doorgegeven moeten worden. Dit kan je zien op Fintel.
    Ach, het gaat vanzelf wel weer over. Ondertussen goedkoop inslaan ;)
  11. Repelsteeltje 18 juli 2024 00:31
    quote:

    Altijd schreef op 2 juli 2024 12:42:

    [...]

    5) wat doet de economie, wie heeft geld voor een nieuwe auto en met wat voor aandrijving dan?
    Ik ben uit Stellantis gegaan vanwege:
    1. EV voorraaden bij de havens. Ik weet niet wat de huidige status is.
    2. EV's worden niet verkocht in de VS. De vraagprijs is dusdanig hoog dat Amerikanen het niet kunnen rondrekenen.
    3. De Amerikanen hebben problemen met het betalen van de rekeningen door inflatie.
    4. Ik ben van mening dat we hier in Europa ook last hebben van inflatie.

    Het voordeel van Stellantis is dat ze nog niet volledig uit EV's zijn, in Polen een fabriek wordt gebouwd (met een belang met Chinezen) en ze belangen hebben in Afrika.

    Dat alles bij elkaar was reden voor mij om me in mei terug te trekken uit Stellantis. Ik sluit niet uit dat ik weer instap als de koersen oplopen, cq de signalen er anders uit zien.

    Tot zover de mening van een prive belegger met drie jaar ervaring
  12. forum rang 7 Fender bass 25 juli 2024 07:58
    Stellantis' revenues drop 14% to €85B in H1
    juli 25, 2024 07:33a.m. CEST
    Stellantis N.V. said on Thursday that its net revenues in the first half of 2024 amounted to €85 billion, marking a 14% drop compared to the same period a year earlier.

    IFRS net profit plummeted year on year to €4.9 billion, while adjusted operating income slid 40% to €8.5 billion. Diluted earnings per share (EPS) plunged 46% to €1.86.

    "The Company's performance in the first half of 2024 fell short of our expectations, reflecting both a challenging industry context as well as our own operational issues. While corrective actions were needed and are being taken to address these issues, we also have initiated an exciting product blitz, with no fewer than 20 new vehicles launching this year, and with that brings bigger opportunities when we execute well," CEO Carlos Tavares stated.

    KEYWORDS:
    AUTO INDUSTRY | EARNINGS | STELLANTIS

    Baha Breaking News (BBN) / NP

    www.breakingthenews.net/news/details/...
  13. forum rang 5 Endless 25 juli 2024 07:58
    July 25, 2024

    First Half 2024 Results


    With Important Product-Led Transition Year Underway, Stellantis Delivers €5.6 Billion Net Profit, €8.5 Billion AOI(1) and 10% AOI Margin(2) in the First Half of 2024


    Net revenues of €85.0 billion, down 14% compared to H1 2023, primarily due to the decline in volume and mix
    Net profit of €5.6 billion, down 48% compared to H1 2023, primarily due to lower volume and mix, headwinds from foreign exchange and restructuring costs
    Adjusted operating income(1) of €8.5 billion, down €5.7 billion compared to H1 2023, primarily due to decreases in North America
    AOI margin(2) of 10%, reflecting direct materials, workforce and logistics cost reductions which helped to mitigate the revenue decline
    Management taking decisive actions to address operational challenges, including North American share and inventory performance
    Industrial free cash flows(3) near zero (-€0.4 billion), impacted by lower AOI(1), as well as negative working capital development and higher investment spend, both expected to evolve favorably in the second half, supporting positive full-year Industrial free cash flow
    Total inventory reduced by 3% to 1,408 thousand units over the first six months of 2024
    More than 20 launches planned in 2024, including a refreshed Ram 1500, European van range and the Peugeot 3008, the first on the new STLA family of platforms. Received all necessary approvals to launch the Leapmotor International JV, with initial deliveries in Enlarged Europe near the end of Q3 2024, followed by South America, Middle East & Africa and India & Asia Pacific
    Returned €6.7 billion in capital in the first half, reflecting in part the accelerated execution of the €3.0 billion 2024 share buyback program, and remain committed to return at least €7.7 billion before the end of 2024


    “The Company’s performance in the first half of 2024 fell short of our expectations, reflecting both a challenging industry context as well as our own operational issues. While corrective actions were needed and are being taken to address these issues, we also have initiated an exciting product blitz, with no fewer than 20 new vehicles launching this year, and with that brings bigger opportunities when we execute well. We have significant work to do, especially in North America, to maximize our long-term potential. I want to thank every employee for their teamwork and commitment during this very consequential chapter of our story.”

    Carlos Tavares, CEO
501 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 26 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.