Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,115   +0,100   (+1,99%) Dagrange 5,000 - 5,150 151.437   Gem. (3M) 187,7K

TomTom juni 2024

440 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Koos99 25 juni 2024 16:00
    Vandaag een interessant artikel over CARIAD/Bosch en AI (autonomous driving)
    Er wordt ook gesproken over zeer geavanceerde kaarten die dit mogelijk moeten maken. Tomtom wordt nergens genoemd.
    Zeer benieuwd of Tomtom hier bij betrokken is. De link zit achter een betaalmuur, maar voeg ik toch toe
    'AI stuwt zelfrijdende auto’s maar er blijven hobbels op de weg' fd.nl/bedrijfsleven/1520863/ai-stuwt-... (gratis te lezen)
  2. Krisna 25 juni 2024 16:28
    quote:

    xof schreef op 24 juni 2024 21:52:

    [...]

    Wat denk je wB?

    Gaan we weer omhoog omdat de Heren insiders via STL hun stukken konden verkopen en inkopen bij TT tegen een gunstig gemiddeld tarief.....

    Als ze schrappen of onderling verdelen, neemt het controlerende belang van insiders toe en wordt de freefloat langzaam gewurgd.

    Ik verwacht nog een rondje inkoop als exit voorbereiding.
    Hahahahaha
  3. forum rang 6 ketchup 25 juni 2024 17:11
    TT is nog steeds sell rallies over buy dips, zelfs van dit belachelijke afgestrafte niveau en dat is 100% te danken aan een incompetent bestuur die niet bij machte zijn aandeelhouderswaarde te scheppen en een 10 jaar lange erosie van beurswaarde te keren
    Er is binnen TT geen meerderheid van aandeelhouders die HG & Co ter verantwoording kunnen roepen en een verandering kunnen forceren
    Ego en aanzien heeft een grote prioriteit , winst en rendement is ondergeschikt en dat werkt niet aan de beurs
    De investerende aandeelhouder die zijn aandelen aan de beurs moet kopen heeft bij TT nog steeds niets te zoeken
    Heb me hier ook in vergist en lang gedacht dat er toch een keer een revolte zou komen tegen dit beleid en het verdampen van beurswaarde, maar er is niks te beginnen tegen de macht van de controlerende aandeelhouders, er is geen board die het bestuur ter verantwoording roept en daarom boekt en gedraagt dit bedrijf zich als een private gerunde company met een beursnotering en dat zou eigenlijk niet mogen met publieke investeerders
  4. forum rang 6 tatje 25 juni 2024 17:56
    Voor mij telt alleen 15 juli 2024 de dag van de Q2 2024 cijfers.

    Gaan ze dit herhalen dan lijkt de koers moeilijk te stoppen.

    OUTLOOK
    (€ in millions, unless stated otherwise)
    Outlook
    2024
    Revenue 570 - 610 (2023) 585
    Of which Location Technology 490 - 520(2023) 491
    FCF1 as % of Group revenue > 5% ( 2023 ) 5%

    For 2025, we are reiterating our Location Technology revenue ambition of €600 million, as well as our free cash flow target of 10% of group revenue. We will continue to closely monitor car production volumes of our main customers and optimize sales funnel conversion rates.

    Bij de cijfers Q1 2024 alles bevestigd.

    Wachten kan olympisch worden :-)

    Zo nu de kicksen aan
  5. DWVS 25 juni 2024 17:57
    Stel dat Harold en zijn kornuiten deze dip geregisseerd hebben met doel zo veel mogelijk aandelen voor een zo'n laag mogelijke prijs te verwerven en zo een groter pakket uit de markt te halen. Pakket compleet, koers weer naar boven. In dat geval zou iedereen zeggen dat het een knap staaltje handel was. Maar stel dat Harold en zijn kornuiten met instemming van de toezichthouders de kleine belegger gewoon naait. Zou Harold dan nooit 's nachts wakker worden en denken .... morgen maar eens extra over mijn schouder kijken, drijft mijn boot morgen nog, staat mijn huis er morgen nog? Als ze het tweede scenario uitvoeren dan maken ze natuurlijk geen vrienden. Of boeit ze dat niet?
  6. forum rang 5 leonardus65 26 juni 2024 10:16
    quote:

    Koos99 schreef op 25 juni 2024 16:00:

    Vandaag een interessant artikel over CARIAD/Bosch en AI (autonomous driving)
    Er wordt ook gesproken over zeer geavanceerde kaarten die dit mogelijk moeten maken. Tomtom wordt nergens genoemd.
    Zeer benieuwd of Tomtom hier bij betrokken is. De link zit achter een betaalmuur, maar voeg ik toch toe
    'AI stuwt zelfrijdende auto’s maar er blijven hobbels op de weg' fd.nl/bedrijfsleven/1520863/ai-stuwt-... (gratis te lezen)
    www.tomtom.com/customers/cariad-and-t...

    www.automotive-online.nl/werkplaats/t...
  7. minofmeer 26 juni 2024 11:12
    @ dwvs. Nee, Harold en kornuiten sussen hun geweten met de gedachte dat ze een bedrijf omgevormd hebben naar een goed lopend databedrijf dat aan 4000 mensen arbeid en inkomen verschaft. Dat dit ten kostte gaat van de kleine belegger is van ondergeschikt belang. Risico van het beleggen.
    ( ik zit erin vanaf 12E, geloofde stellig in de zelfrijdende auto en TT's belang hierin. Beetje pech en naïef dus. Kan alleen maar hopen op een fatsoenlijke buy-out, en graag binnenkort.
  8. forum rang 6 tatje 26 juni 2024 12:09
    Volgens mij heb ik de remuneratie verkeerd ingeschat.

    De op de AVA goedgekeurde remuneratie voor de RVB en zoals Harold zei ook voor het senior management, want alle neuzen staan dezelfde kant op.

    Sorry maar Taco is weer mijn voorbeeld.

    Basis salaris 482000 2024 maal 240% delen door de koers van gem 60 dagen voor de AVA ( 7,178 ) zorgt dat Taco 161151 aandelen krijgt , als hij over 2024 2025 2026 zijn doelen voor 100% haalt.

    Doelen targets.
    70% iTSR Small cap Index over 3 jaar.
    10% werknemers score
    10% vrouwen op senior niveau
    10% CO2 reductie.

    Om die 161151 performance shares te krijgen moet je 100% van de staffel halen. ( die geheim is )

    Hoe bekostigt Taco dit.

    Zijn short incentives en bij 100% score zijn 482000 maal 360% zijn genoeg na aftrek van belasting om die
    161151 aandelen PS te betalen.

    Dus die 161151 PS zijn nu granted

    stel ze halen de targets voor 100% eind 2026, dan vesten die PS voor 161151 en worden dan aandelen.

    De kosten long incentives 482000 maal 360% : door 3 jaar is 578400 per jaar .

    482000 maal 3 gaat naar de balans 1735000

    Hier haal je 578400 af en dat boek je als loonkosten 2024, in 2023 was dit voor Taco 465000

    Ik weet waarom ze het systeem 2023 inruilen voor 2024 tm 2026

    haal je alle doelen voor 0% dan worden die 161151 PS over 3 jaar forfaited :-)

    En je hebt dan een aantal terugboekingen :-)

    Mooie zonnige dag gewenst .

    Ik denk dat ik het weet, maar kan het niet delen.

    Teveel oppositie :-)
  9. forum rang 6 tatje 26 juni 2024 12:29
    Accell van de beurs , dat weet iedereen. 30 19 zelfs 13,50 en van de beurs voor 58,50

    KKR en Teslin mocht mee doen.

    Spijt komt na de zonde, of is het berouw komt na de zonde.

    Accell onderhandelt over schuldsanering
    De schuldenberg waaronder Accell zucht, is gestegen tot €1,2 mrd. Daarom onderhandelt de fietsenfabrikant met zijn eigenaren en schuldeisers over een schuldsanering. Het bedrijf is in de problemen geraakt door een dalende vraag naar elektrische fietsen en door hoge voorraden. Daar bovenop kwam nog een dure terugroepactie bij dochter Babboe. KKR en Teslin hebben al voor €300 mln aan noodkredieten verstrekt. (FD)

    Denk dat teslin NU liever die 58,50 per aandeel had.

    Durft Teslin het na deze zeperd , nogmaals ?
440 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.