Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,400   -0,170   (-1,09%) Dagrange 15,280 - 15,610 85.060   Gem. (3M) 194,5K

AMG 2024

8.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 240 241 242 243 244 ... 412 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 20:06
    quote:

    axie schreef op 20 juni 2024 19:32:

    [...]

    Vervelend, maar dit hoort bij dit lange termijn spel. Ik verkoop mijn (bescheiden) posities niet. Ik wacht op juist koop/uitbreidingmoment.

    ..
    Aha ... in ieder geval geloof je in het aandeel .... en wanneer is dan het juiste koop/uitbreidingmoment ??
  2. forum rang 6 Lamsrust 21 juni 2024 00:37
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 20 juni 2024 19:16:

    Ter zijde.

    Doink...

    BMW cancels $2 billion battery cell order from Northvolt
    electrek.co/2024/06/20/bmw-cancels-2-...
    Niks doink. BMW beëindigt de overeenkomst omdat Nothvolt in gebreke is en neemt Samsung als vervangende leverancier van de gewenste batterijen.

    Dit forum wordt helaas vervuild door een hoop kletskoek en gezever zonder toegevoegde waarde.
  3. VeniVidiMerui 21 juni 2024 00:40
    quote:

    christo1 schreef op 20 juni 2024 22:09:

    Nog een laatste voor vanavond, de autoverhuurbedrijf Hertz scheurt zijn broek aan zijn vloot EV.

    Hertz’s stock and bonds fall after company warns of much bigger quarterly loss as it unwinds EV fleet
    Dit was in januari al bekend; en heeft uiteindelijk niets met EV's in het algemeen te maken. Gewoon een te grote aankoop van Hertz destijds en dan ook nog alleen maar Tesla's. (waarschijnlijk had de directeur van Hertz zelf aandelen Tesla)

    chargedevs.com/newswire/the-real-reas...
  4. forum rang 6 christo1 21 juni 2024 06:41
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 21 juni 2024 00:40:

    [...]
    Dit was in januari al bekend; en heeft uiteindelijk niets met EV's in het algemeen te maken. Gewoon een te grote aankoop van Hertz destijds en dan ook nog alleen maar Tesla's. (waarschijnlijk had de directeur van Hertz zelf aandelen Tesla)

    chargedevs.com/newswire/the-real-reas...
    Fout, dit heeft wel alles met EV te maken, de restwaarde keldert door twee factoren namelijk, de prijzenslag die woedt onder de EV fabrikanten waardoor pas aangekochte wagens direct een pak minder waard zijn en het feit dat de restwaarde waar voor een groot stuk de business van autoverhuurbedrijven is op gestoeld veel minder blijkt omdat de tweedehands prijzen van EV niet het verhoopte bedrag halen omdat de particulieren twijfelen of het wel een goed idee is om een tweedehands auto aan te schaffen wetende dat de batterij zoveel percentage aan capaciteit heeft verloren.

    Mvg
  5. forum rang 6 christo1 21 juni 2024 07:11
    Mijn woorden van gisteren waren nog niet koud en als de nieuwe Vlaamse regering er komt maken er direct komaf met de subsidieregeling voor EV wagens alsook wordt in Vlaanderen de wet hetzien om vanaf 2029 enkel nog ev wagens te verkopen verschoven naar de Europese doelstelling van 2035, aangezien België en bijzonder Vlaanderen een rijke regio is zal dit de transitie naar EV vertragen.

    Geen subsidies voor e-wagens meer, de ban op verbrandingsmotoren uitstellen tot 2035 en het vervoersplan van De Lijn aanpassen. Met die voorstellen duidt de N-VA in de startnota een zondebok aan voor wat misliep in de vorige Vlaamse regering: minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD).

    Mvg
  6. forum rang 6 christo1 21 juni 2024 07:49
    Chinese autofabrikanten en het chinese beleid worden aangepakt, dus de chinezen zullen hun capaciteit moeten aanpassen en waarschijnlijk lokaal gaan produceren om de tarieven te omzeilen anders bestaat de kans dat de Westers autofabrikanten het chinese marktaandeel inpikken.

    www.bloomberg.com/news/articles/2024-...

    Mvg.
  7. Arthuradis 21 juni 2024 07:58
    quote:

    christo1 schreef op 21 juni 2024 07:11:

    Mijn woorden van gisteren waren nog niet koud en als de nieuwe Vlaamse regering er komt maken er direct komaf met de subsidieregeling voor EV wagens alsook wordt in Vlaanderen de wet hetzien om vanaf 2029 enkel nog ev wagens te verkopen verschoven naar de Europese doelstelling van 2035, aangezien België en bijzonder Vlaanderen een rijke regio is zal dit de transitie naar EV vertragen.

    Geen subsidies voor e-wagens meer, de ban op verbrandingsmotoren uitstellen tot 2035 en het vervoersplan van De Lijn aanpassen. Met die voorstellen duidt de N-VA in de startnota een zondebok aan voor wat misliep in de vorige Vlaamse regering: minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD).

    Mvg
    De consument is de pineut. Taksen op Chinese import en afschaffen subsidies en de consument moet maar dokken. Subsidies particulier afschaffen ok want dat houd de prijzen kunstmatig hoog. Maar importtaksen op de Chinezen hadden ze niet mogen doen. Daar komen tegenmaatregelen van en dat zal tot inflatie leiden. Europa had dan beter net zoals China dat doet de Europese autobouwers steun moeten geven zodat ook zij goedkoper kunnen produceren en ook op prijs beter met de Chinezen meekunnen. Goed voor de inflatie, goed voor de energietransitie, goed voor de consument en economie.
8.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 240 241 242 243 244 ... 412 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.