Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,730   0,000   (0,00%) Dagrange 0,716 - 0,738 195.969   Gem. (3M) 468,6K

Ebusco 2024

7.972 Posts
Pagina: «« 1 ... 246 247 248 249 250 ... 399 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Op en Neer 19 juni 2024 20:23
    Koerdruk door onderstaand bericht. Het is dus verklaarbaar dat vorige week vrijdag de koers flink daalde. Van der Valk Investment heeft een kleiner belang in Ebusco gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 14 juni 2024.
  2. Jannnn 19 juni 2024 22:14
    quote:

    Hubhup schreef op 19 juni 2024 20:23:

    Koerdruk door onderstaand bericht. Het is dus verklaarbaar dat vorige week vrijdag de koers flink daalde. Van der Valk Investment heeft een kleiner belang in Ebusco gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 14 juni 2024.
    Onzin. De daling van het procentuele belang komt door de uitgifte van de converteerbare obligatie aan Height Capital eind december! Van der Valk heeft geen aandelen verkocht en Teslin ook niet. Laat je niet gek maken……En als deze grote aandeelhouders 10% van hun belang verkocht zouden hebben zou de koers ver onder de 1 euro gestaan hebben….
  3. forum rang 5 Gaasp 19 juni 2024 22:29
    quote:

    Jannnn schreef op 19 juni 2024 22:14:

    [...]

    Onzin. De daling van het procentuele belang komt door de uitgifte van de converteerbare obligatie aan Height Capital eind december! Van der Valk heeft geen aandelen verkocht en Teslin ook niet. Laat je niet gek maken……En als deze grote aandeelhouders 10% van hun belang verkocht zouden hebben zou de koers ver onder de 1 euro gestaan hebben….
    Of je wil het niet weten of je bent dyslectisch of zo.
    Scroll even een pagina terug naar de post van 16u48 waar de aantallen aandelen vóór en na verkoop van v.d.Valk staan genoemd.

    Ik ben overigens niet blij met deze ontwikkeling, want dreig een fles wijn te verliezen aan iemand die ervan overtuigd is dat Ebusco eerder ten onder gaat dan Azerion, terwijl ik denk dat het andersom gaat.
  4. forum rang 4 StoplossBurner 20 juni 2024 04:52
    VDI zit nu dus net onder de 20%. Zit daar nog iets strategisch achter qua overname bescherming of juist aantrekkelijkheid om overgenomen te worden? Enige overname kandidaat die mij reëel lijkt is dus een Chinese partij die voet aan de grond wil in Europa. Dat is de belangrijkste asset die Ebusco in mijn ogen nu bezit. Zeker nu Ebusco het laatste jaar weer veel meer naar China getrokken is met hun 3.0 is die optie nog reëler geworden. Tel daarbij ook nog op de banden die Bijvelds altijd al met China had en heeft (o.a. het Landwind debacle). VDL en BMW zijn in mijn ogen geen kandidaten die Ebusco willen overnemen. VDL is dat misschien ooit geweest toen zij zelf nog geen elektrische bussen productielijn hadden (dan zitten we al ruim voor de beursgang van Ebusco). BMW verhaal snap ik niks van waarom dat hier ooit gemeldt is (waarschijnlijk een rozebril kijker die maar wat roept).

    Een (vijandelijke) overname lijkt mij ook nog de enige weg voor Ebusco om uit de uiterst penibele cash positie van dit moment te komen.

    Iemand die inhoudelijk zijn licht kan laten schijnen over de 20% aandelen grens?
  5. stot 20 juni 2024 08:41
    Onder de 20 procent is alleen fijn omdat je dan kan afbouwen tot 15 procent zonder het te hoeven melden .

    Waarom Teslin en van de valk afbouwen op deze koers ?

    In januari hebben ze nog meegedaan voor 5 euro per aandeel . Nu verkopen ze voor 2,50 .

    Signaal afgeven naar de ceo ?

    De enige manier naast een overname is gewoon bussen produceren en al die voorraden aan onderdelen ( waar er dus blijkbaar steeds een paar van ontbreken ) op die manier in cash geld te kunnen omzetten .
    Volgens mij hadden ze in januari 28 miljoen cash maar ook bijna 68 miljoen aan bussen die in geld nog omgezet moesten worden .

    De flexibele krachten eruit is trouwens aan de ene kant een bezuiniging aan de andere kant waren er juist al veel in vaste dienst aangenomen in de periode daarvoor .

    Jammer dat je geen tussentijdse update krijgt of iets van ebusco .

    Nu moet je wachten tot 31-7 voor je weer iets hoort .
  6. stot 20 juni 2024 09:02
    En wat zou nu een reeele overnameprijs zijn ?

    5 euro ?

    Je moet natuurlijk niet te lang wachten als 2023 de bodem was en dit het eerste half jaar 2024 doorsypelt .

    Tweede helft 2024 wordt beter al gelooft niemand dat er 325 wordt gehaald .

    Gemiddeld zitten analisten op 293 geloof ik wat ook al een ongelofelijke prestatie zou zijn vanaf. 102 afgelopen jaar
  7. forum rang 6 Hans2021 20 juni 2024 09:43
    quote:

    grootzeil schreef op 20 juni 2024 09:37:

    Voor de shorters was het een zeer zachte winter en een droog voorjaar, maar het landschap kleurt nu heel licht groen en wacht op een ontluikende bloemknop. Dan wordt het dansen in het veld.
    Dit is pure poezie. Je maakt een goede ontwikkeling door. Daar kan Ebusco een voorbeeld aan nemen. Ik zie ze na de bekendmaking van de halfjaarcijfers van 31 juli aanstaande niet zien dansen in het Deurnese veld.
  8. Frankieboy 20 juni 2024 09:49
    quote:

    grootzeil schreef op 20 juni 2024 09:37:

    Voor de shorters was het een zeer zachte winter en een droog voorjaar, maar het landschap kleurt nu heel licht groen en wacht op een ontluikende bloemknop. Dan wordt het dansen in het veld.
    ...op de muziek van het orkestje van de Titanic.
  9. Jannnn 20 juni 2024 11:24
    quote:

    stot schreef op 20 juni 2024 08:41:

    Onder de 20 procent is alleen fijn omdat je dan kan afbouwen tot 15 procent zonder het te hoeven melden .

    Waarom Teslin en van de valk afbouwen op deze koers ?

    In januari hebben ze nog meegedaan voor 5 euro per aandeel . Nu verkopen ze voor 2,50 .

    Signaal afgeven naar de ceo ?

    De enige manier naast een overname is gewoon bussen produceren en al die voorraden aan onderdelen ( waar er dus blijkbaar steeds een paar van ontbreken ) op die manier in cash geld te kunnen omzetten .
    Volgens mij hadden ze in januari 28 miljoen cash maar ook bijna 68 miljoen aan bussen die in geld nog omgezet moesten worden .

    De flexibele krachten eruit is trouwens aan de ene kant een bezuiniging aan de andere kant waren er juist al veel in vaste dienst aangenomen in de periode daarvoor .

    Jammer dat je geen tussentijdse update krijgt of iets van ebusco .

    Nu moet je wachten tot 31-7 voor je weer iets hoort .
    Info van investor relations is dat "de van der Valks" naar hun beste weten geen aandelen verkocht hebben maar dat er aandelen binnen het concern verplaatst zijn, van der Valk is een zeer groot en zeer complex bedrijf met zeer veel juridische entiteiten...... Dat samen met de uitgifte van aandelen ivm de aflossing van de obligatie en de rentebetalingen in aandelen heeft dat de gewijzigde getallen geleid. Het is onmogelijk voor de groot aandeelhouders om een miljoen aandelen in deze dunne markt te verkopen....!!! Doen ze dus ook niet.
  10. forum rang 7 A3aan 20 juni 2024 11:38
    quote:

    Jannnn schreef op 20 juni 2024 11:24:

    [...]

    Info van investor relations is dat "de van der Valks" naar hun beste weten geen aandelen verkocht hebben maar dat er aandelen binnen het concern verplaatst zijn, van der Valk is een zeer groot en zeer complex bedrijf met zeer veel juridische entiteiten...... Dat samen met de uitgifte van aandelen ivm de aflossing van de obligatie en de rentebetalingen in aandelen heeft dat de gewijzigde getallen geleid. Het is onmogelijk voor de groot aandeelhouders om een miljoen aandelen in deze dunne markt te verkopen....!!! Doen ze dus ook niet.
    Die aandelen zijn dus voorlopig in de stroppenpot gestopt.
7.972 Posts
Pagina: «« 1 ... 246 247 248 249 250 ... 399 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.