Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,150   -0,021   (-1,76%) Dagrange 1,110 - 1,192 1.162.892   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.761 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 639 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. grootzeil 16 juni 2024 14:26
    Drie opmerkingen over de invoerbeperking die de EU-commissie wil nemen:
    - het zijn nog voornemens. Vooral de Duitsers hebben er moeite mee en dus zal er nog wel wat worden aangepast.
    - het betreft e-auto’s van diverse merken die verschillend zullen worden belast.
    - dergelijke maatregelen kunnen worden ontlopen door de assemblage deels te verplaatsen naar de EU zelf. Dat heeft altijd gemogen en is volkomen legaal. Is wel een goed idee voor Ebusco, maar dat weten ze daar ook al wel, denk ik.
    Kortom, de forse daling van vrijdag kan niet worden verklaard uit EU-beleid als zodanig. Misschien wel uit onbekendheid daarmee.
  2. Charlie Munger 17 juni 2024 11:51
    Ik heb vandaag met veel pijn en moeite afscheid genomen van mijn Ebusco aandelen. 15.700 verlies geleden. Keer op keer hoop gehad dat Ebusco het tij zal keren en eindelijk de productie op orde zou hebben. Maar het tegendeel is constant waar. Verwachtingen over de productie en omzet werd constant weer verlaagd. Ik heb echt geen hoop meer voor de toekomst en neem liever mijn laatste 4000 euro aan aandelen van Ebusco. Dan als ze straks failliet zijn en ik helemaal niks meer krijg. Ik hoop oprecht dat Ebusco het redt want ze maken mooie producten. Alleen mij als aandeelhouder zijn ze kwijt.
  3. visje 17 juni 2024 14:07
    We reiterate that all buses that were forecasted for revenue in 2023 are on production lines in
    Deurne or at our partners and will contribute to 2024 revenue.
    Ebusco continues to maintain a substantial order book, enabling production to extend well into
    2025. In total, Ebusco received orders (fixed contracts, call-off and options) for 615 buses in 2023 of
    which 359 3.0 buses resulting in an order book of 1,719 buses at year-end 2023 compared to 1,474
    buses at year-end 2022.
    Orderbook 2023 Fixed Call off Options Totals
    Ebusco 2.2 158 199 660 1,017
    Ebusco 3.0 575 0 127 702
    Totals 733 199 787 1,719
  4. forum rang 7 Bye 17 juni 2024 18:56
    quote:

    Charlie Munger schreef op 17 juni 2024 11:51:

    Ik heb vandaag met veel pijn en moeite afscheid genomen van mijn Ebusco aandelen. 15.700 verlies geleden. Keer op keer hoop gehad dat Ebusco het tij zal keren en eindelijk de productie op orde zou hebben. Maar het tegendeel is constant waar. Verwachtingen over de productie en omzet werd constant weer verlaagd. Ik heb echt geen hoop meer voor de toekomst en neem liever mijn laatste 4000 euro aan aandelen van Ebusco. Dan als ze straks failliet zijn en ik helemaal niks meer krijg. Ik hoop oprecht dat Ebusco het redt want ze maken mooie producten. Alleen mij als aandeelhouder zijn ze kwijt.
    Misschien toch te vroeg verkocht. De uitleveringen komen op gang.
    De koers daarentegen blijft nog dalen. Voor hoelang nog?
  5. forum rang 7 Bye 17 juni 2024 19:20
    quote:

    grootzeil schreef op 16 juni 2024 14:26:

    Drie opmerkingen over de invoerbeperking die de EU-commissie wil nemen:
    - het zijn nog voornemens. Vooral de Duitsers hebben er moeite mee en dus zal er nog wel wat worden aangepast.
    - het betreft e-auto’s van diverse merken die verschillend zullen worden belast.
    - dergelijke maatregelen kunnen worden ontlopen door de assemblage deels te verplaatsen naar de EU zelf. Dat heeft altijd gemogen en is volkomen legaal. Is wel een goed idee voor Ebusco, maar dat weten ze daar ook al wel, denk ik.
    Kortom, de forse daling van vrijdag kan niet worden verklaard uit EU-beleid als zodanig. Misschien wel uit onbekendheid daarmee.
    Meerdere Duitse autofabrikanten laten hun auto's bouwen in China
    vanwege de voordelen die de Chinese regering aan de fabrikanten biedt.
    Ook lagere lonen in China spelen een rol.
    Daar is toch bijna iedereen van op de hoogte?
  6. forum rang 4 pico bello 17 juni 2024 20:53
    quote:

    Charlie Munger schreef op 17 juni 2024 11:51:

    Ik heb vandaag met veel pijn en moeite afscheid genomen van mijn Ebusco aandelen. 15.700 verlies geleden. Keer op keer hoop gehad dat Ebusco het tij zal keren en eindelijk de productie op orde zou hebben. Maar het tegendeel is constant waar. Verwachtingen over de productie en omzet werd constant weer verlaagd. Ik heb echt geen hoop meer voor de toekomst en neem liever mijn laatste 4000 euro aan aandelen van Ebusco. Dan als ze straks failliet zijn en ik helemaal niks meer krijg. Ik hoop oprecht dat Ebusco het redt want ze maken mooie producten. Alleen mij als aandeelhouder zijn ze kwijt.
    dom je laat je gek maken door een stelletje bashers hier op het forum
  7. forum rang 6 Op en Neer 17 juni 2024 21:04
    quote:

    pico bello schreef op 17 juni 2024 20:53:

    [...]dom je laat je gek maken door een stelletje bashers hier op het forum
    Mee eens. Er zijn meerdere productiebedrijven die last hebben van een verstoorde logistiek door de Corona en de oorlog in Oekraine. Teslin heeft daardoor erg veel last en hebben in diverse bedrijven hun belang verminderd. Er is geen rede tot paniek en er wordt hard aan gewerkt om de problemen op te lossen.
  8. Steenbok 17 juni 2024 22:14
    quote:

    Marcel H. schreef op 17 juni 2024 19:20:

    [...]

    Meerdere Duitse autofabrikanten laten hun auto's bouwen in China
    vanwege de voordelen die de Chinese regering aan de fabrikanten biedt.
    Ook lagere lonen in China spelen een rol.
    Daar is toch bijna iedereen van op de hoogte?
    Het enige voordeel is dat de productie in China plaats vindt, is dat je als autobouwer een Chinees afzet gebied hebt. De robots die ze in China gebruiken hebben dezelfde prijs als de robots die door de Europese bouwers worden gebruikt. Hooguit de Chinees (lage lonen?) die het handwerk uitvoert. Zoals het monteren van verlichting en dashboards maar dit maakt niet het grote prijsverschil. Nee, het is de subsidie - of welk synoniem er wordt gebruikt. Nu goedkoop in de markt zetten zodat je de markt verovert of verder uitbreidt. Heb je de markt dan heeft de Europese bouwers het nakijken en de prijzen kunnen worden verhoogd. China heeft een lange adem en hebben een visie voor de komende 20 jaar. In Europa kijkt men niet ver. Dit heeft ook te maken met dat onze regeringen, die een visie hebben van maar 4 of 5 jaar. Door een nieuwe regering wordt het weer anders. En dan heb ik het nog niet eens over het Europees Parlement.
    Ik wacht donderdag 20 juni af wat er op de beleggersdag wordt verteld.
  9. The Saint 17 juni 2024 22:45
    De ultra rechtse politieke partijen in Europa en in Nederland - PVV en BBB groeien als kool. Dat zijn de notoire klimaat ontkenners, cultuur- en woke haters. BTW Prijzen voor culturele events en boeken gaan naar hoog tarief, er mag weer 130 km worden gereden binnenkort. Subsidies en transitie naar warmtepompen, EV etc. wordt ingetrokken. Saldering terugwin zonne-energie afgeschaft. Transitie naar EV auto’s en bussen wordt flink vertraagd. Verbrandingsmotoren zullen tot wellicht 2035 mogen rijden. Daar zit de olie industrie natuurlijk ook achter.
  10. forum rang 4 pico bello 17 juni 2024 23:11
    quote:

    The Saint schreef op 17 juni 2024 22:45:

    De ultra rechtse politieke partijen in Europa en in Nederland - PVV en BBB groeien als kool. Dat zijn de notoire klimaat ontkenners, cultuur- en woke haters. BTW Prijzen voor culturele events en boeken gaan naar hoog tarief, er mag weer 130 km worden gereden binnenkort. Subsidies en transitie naar warmtepompen, EV etc. wordt ingetrokken. Saldering terugwin zonne-energie afgeschaft. Transitie naar EV auto’s en bussen wordt flink vertraagd. Verbrandingsmotoren zullen tot wellicht 2035 mogen rijden. Daar zit de olie industrie natuurlijk ook achter.
    en ze hebben helemaal gelijk
  11. forum rang 7 Bye 18 juni 2024 08:41
    quote:

    The Saint schreef op 17 juni 2024 22:45:

    De ultra rechtse politieke partijen in Europa en in Nederland - PVV en BBB groeien als kool. Dat zijn de notoire klimaat ontkenners, cultuur- en woke haters. BTW Prijzen voor culturele events en boeken gaan naar hoog tarief, er mag weer 130 km worden gereden binnenkort. Subsidies en transitie naar warmtepompen, EV etc. wordt ingetrokken. Saldering terugwin zonne-energie afgeschaft. Transitie naar EV auto’s en bussen wordt flink vertraagd. Verbrandingsmotoren zullen tot wellicht 2035 mogen rijden. Daar zit de olie industrie natuurlijk ook achter.
    Als transitie naar EV auto´s en bussen flink wordt vertraagd kan Ebusco de deur sluiten en
    is Charlie Munger terecht gestopt als aandeelhouder.
    Wie volgt?
12.761 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 639 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.