Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,400   -0,170   (-1,09%) Dagrange 15,280 - 15,610 85.060   Gem. (3M) 194,5K

AMG 2024

8.232 Posts
Pagina: «« 1 ... 220 221 222 223 224 ... 412 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 14 juni 2024 17:36
    quote:

    spits schreef op 14 juni 2024 17:23:

    Lepre, kan je gewoon weer is niet dat overname gezever van je op het Abn forum gaan doen.
    Eens. AMG heeft een prima balans en geen liquiditeitsprobleem. Waarom zou HS dan in gesprek gaan met een potentiële bieder op alle aandelen op het dieptepunt in de markt? Kans is groter dat het omgekeerde gebeurt, i.e. dat AMG assets gaat kopen van concurrenten die wel in liquiditeitsnood zitten.

    Daarnaast kan de invoerheffing op Chinese EV's een regulering van de lithiummarkt tot gevolg hebben, i.e. indien China de EV's niet meer aan Europa/US kan verkopen, dan zal China wel de lithium aan m.n. Europa willen verkopen om daar EV's te kunnen bouwen. Dan zal de prijs van lithium vast veel hoger gaan liggen, want dan wil China hier wel fors winst op gaan maken.

    De OPEC+ doet er alles aan om de olieprijs hoog te houden, terwijl China - met veel lithium in eigendom dan wel onder controle - de prijs juist langdurig zou willen drukken. Dat komt mij contra productief over.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 14 juni 2024 18:14
    quote:

    spits schreef op 14 juni 2024 17:23:

    Lepre, kan je gewoon weer is niet dat overname gezever van je op het Abn forum gaan doen.
    Hoezo de toko mag weg .
    Al die onzin die ik lees is niet terug te vinden in de koers.
    Dus gaarne zo snel mogelijk een overname.
    Of moeten We weer jaren lang het verhaal horen van we gaan naar de 100.
    Nou we gaan nergens heen, ja naar een nieuwe eigenaar.
    Hopelijk volgende week een bod ,sloop de koers .
  3. forum rang 6 Lamsrust 14 juni 2024 21:47
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 14 juni 2024 18:14:

    [...]

    Hoezo de toko mag weg .
    Al die onzin die ik lees is niet terug te vinden in de koers.
    Dus gaarne zo snel mogelijk een overname.
    Of moeten We weer jaren lang het verhaal horen van we gaan naar de 100.
    Nou we gaan nergens heen, ja naar een nieuwe eigenaar.
    Hopelijk volgende week een bod ,sloop de koers .
    U investeert in een scale-up die opereert in een markt die nog in een vroeg stadium van ontwikkeling is. De lithiumhydroxidefabriek in de eerste van Europa. De business van een scale up gaat met ups en downs. Nu zitten we in de down. indien u daar niet tegen kan, kunt u beter investeren in een stabiele business, zoals Heineken. Heeft u nauwelijks omkijken naar, u hoeft alleen jaarlijks het ontvangen dividend te controleren.
  4. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 21:54
    Leesvoer :

    Een opvallend onderzoek van McKinsey&Co: maar liefst 46 procent van de Amerikaanse EV-rijders zegt terug te willen naar een auto met een verbrandingsmotor. Wereldwijd ligt dit aandeel lager, maar nog altijd hoog. De belangrijkste reden heeft niet eens direct met de auto te maken.

    Het onderzoek laat volgens Carscoops zien dat 46 procent van de Amerikaanse EV-bezitters het aannemelijk acht dat de volgende auto er weer gewoon een met een verbrandingsmotor wordt. Die conclusie wordt getrokken na een onderzoek onder 30.000 deelnemers, die 200 vragen kregen voorgeschoteld. Die 30.000 mensen kwamen niet allemaal uit de VS, maar ook uit allerlei andere landen. Wereldwijd zou 29 procent van de EV-bezitters de kans groot achten dat de volledig elektrische auto in de toekomst weer wordt afgelost door een exemplaar met een ronkende motor in het vooronder.

    Als belangrijkste reden voor het (potentieel) afscheid nemen van de EV wordt de gebrekkige laad-infrastructuur genoemd. Ook de (kennelijk) noodzaak om een andere auto te regelen als er een lange rit op de planning staat, zit veel EV-bezitters in het onderzoek dwars. Opvallend is dat ook de hoge kosten van het EV-rijden als reden worden genoemd. Dit geeft al aan dat Nederland geen grote rol had in het onderzoek, want hier zijn EV’s na aanschaf juist veel goedkoper om ‘in de lucht te houden’ dan brandstofauto’s. Wellicht verklaart dat ook waarom er in december 2023 nog een heel andere uitslag uit een vergelijkbaar Europees onderzoek rolde: maar liefst 98 procent zou hierna ook weer voor een EV gaan, bleek toen.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 14 juni 2024 22:14
    quote:

    Lamsrust schreef op 14 juni 2024 21:47:

    [...]

    U investeert in een scale-up die opereert in een markt die nog in een vroeg stadium van ontwikkeling is. De lithiumhydroxidefabriek in de eerste van Europa. De business van een scale up gaat met ups en downs. Nu zitten we in de down. indien u daar niet tegen kan, kunt u beter investeren in een stabiele business, zoals Heineken. Heeft u nauwelijks omkijken naar, u hoeft alleen jaarlijks het ontvangen dividend te controleren.
    Een scale-up betekend letterlijk 'opschaler' en is een succesvolle startup.
    Dit wil zeggen een startup die de eerste vijf jaar heeft overleefd.

    Vijftien jaar geleden riepen ze al om een overname.

    www.iex.nl/forum/Topic/1195360/AMG_ov...

    Het is tijd voor de overname van AMG ,aangezien de koerswaarde gesloopt wordt en er dus geen perspectief is .
    Anders was de beurswaarde wel hoger als de waarde van de fabriek nu.
    Toch ?
  6. forum rang 7 am1993 15 juni 2024 00:37
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 14 juni 2024 22:14:

    [...]

    Het is tijd voor de overname van AMG ,aangezien de koerswaarde gesloopt wordt en er dus geen perspectief is .
    Anders was de beurswaarde wel hoger als de waarde van de fabriek nu.
    Toch ?
    Uw wanhoop lijkt mij met de dag erger te worden en dat lijkt me helemaal niet goed voor uw gezondheid en welbevinden. Ik maak me daar erg bezorgd over
    Ik weet niet hoeveel u al verloren heeft met uw investering in aandelen AMG, maar gelet op het al maanden langskomende verzoeken om een overname, voorzien van steeds verder dalende vraagprijzen, moet dat een aanzienlijk bedrag zijn.
    Bereidt u (voor alle zekerheid) tóch voor op een situatie met nóg verder dalende koersen.
    Begin november vorig jaar stond de koers nog op circa € 16,50, maar toen stond de lithiumprijs nog op circa 150.000 CNY/T en nu is die circa 97.000 CNY/T, dus grote kans dat we die koers nog gaan zien.
    Medio 2020 stond de koers op circa € 12.80, maar toen was de lithiumprijs circa 42.000 CNY/T, dus zo diep zal de koers waarschijnlijk niet gaan, als de huidige litiumprijzen niet verder zakken.
    Ik stel u voor om (bijvoorbeeld) de volgende drie acties te overwegen, namelijk: lange calls (eind 20225) schrijven, verkopen of "gewoon" blijven zitten en de eerstkomende maanden (misschien wel 1,5 jaar of langer) de ontwikkelingen maar eens (zo rustig als mogelijk) afwachten.
    Trek uw plan zou ik zeggen en hou u daar dan ook aan, want op deze manier doorgaan kan m.i. nooit goed aflopen.
  7. forum rang 6 T. Edison 15 juni 2024 06:38
    quote:

    Maartenz schreef op 14 juni 2024 22:08:

    Er melden zich weer shorters op de kust. Ben benieuwd wat zij weten.....
    Hetzelfde als wij, ze kijken er alleen anders tegen aan.
    Minder emoties, algoritmes, en kansberekening en dit alles gecombineerd met afdekking van risico's wat menig longer niet doet.
  8. forum rang 4 ischav2 15 juni 2024 07:41
    Batterij wordt volwassen en verdringt gascentrale
    De tijd dat batterijen alleen goed waren voor het laten branden van een zaklamp of het voortstuwen van een auto, liggen ver achter ons.
    VINCENT DEKKER
    In 2011 lagen nog maar net de eerste zonnepanelen op mijn dak of ik droomde al van batterijen die me de winter door zouden helpen en me onafhankelijk zouden maken van het elektriciteitsnet. Dat was naïef, erg naïef. Batterijen waren daarvoor veel te duur en in principe ook niet de beste oplossing.

    Anderzijds was het idee dat batterijen door hun prijs nooit een grote rol zouden kunnen spelen in ons stroomnet en dat we altijd kolen- en gascentrales nodig zouden hebben ook niet juist. Dat bleek zeven jaar geleden al enigszins. Tesla had een grote batterij in Australië aan het net gekoppeld die razendsnel een tekort of een overvloed aan stroom op het net kon opvangen.

    Zodra er meer vraag naar stroom is dan er wordt aangeboden, daalt de spanning op het net. Dat wil je niet hebben, dan kunnen allerhande elektrische apparaten stuk gaan. In het verleden werd dan snel een gascentrale op een hoger toerental gebracht om de benodigde extra stroom te leveren. Maar de Tesla-batterij in Australië kon die extra stroom veel sneller leveren, in een fractie van een seconde. En dus konden de gascentrales op hun meest efficiënte tempo blijven draaien. De Tesla-batterij bespaarde zo al snel zo'n 50 miljoen euro aan stroomkosten per jaar.

    Die batterij gold eind 2017 als 'enorm', maar kon toch slechts een uurtje voor een beetje extra stroom zorgen. Meerdere uren achtereen een complete centrale overbodig maken was teveel gevraagd.

    Dat probleem is nu ook opgelost, zo blijkt in de Amerikaanse staat Californië. Mede door de enorme prijsdaling bij batterijen - ze zijn in ruim tien jaar 90 procent goedkoper geworden - heeft een energiebedrijf daar grote hoeveelheden batterijen neergezet. Die leveren vooral aan het eind van de middag, als ze met zonnestroom zijn opgeladen, een paar uur lang elektriciteit.

    Ze kunnen van zes tot tien uur 's avonds tot 6100 megawatt op het net zetten. Om een idee te geven: dat is twaalf keer zoveel als waartoe de kerncentrale Borssele is staat is en zeven keer zoveel als de grootste gascentrales in Nederland leveren. Gascentrales in Californië produceren op mooie dagen tussen zes en tien nog zo'n 5000 MW. Op een zonnige dag zijn aan het begin van de avond batterijen er nu de grootste stroomleveranciers. En zijn er dus zeven grote gascentrales minder nodig.

    De kans dat Californië nog meer batterijen gaat plaatsen, is groot, temeer daar ze nog steeds in prijs dalen. Bovendien gaat de staat ook nog veel windmolens voor de kust zetten. Die twee ontwikkelingen samen zullen er toe leiden dat ook 's nachts gascentrales nauwelijks nog hoeven te draaien. Overdag is dat op zonnige dagen al amper meer het geval.

    Na wind- en zonne-energie beginnen batterijen dus ook een serieuze concurrent te worden van fossiele elektriciteitscentrales. Dat doet me terugdenken aan een column van me uit 2021 waarin de denktank RethinkX waarschuwde voor de gevolgen hiervan.

    Nog recent zijn er gascentrales en kolencentrales gebouwd waarvan verwacht werd dat ze nog tientallen jaren veel stroom zouden leveren. Nu wordt dat onzeker en zullen de centrales veel sneller dan gedacht moeten worden afgeschreven. Volgens RethinkX dreigt daardoor nog voor 2030 wereldwijd een nieuwe financiële crisis.

    Die crisis blijft niet beperkt tot energiebedrijven. Banken, pensioenfondsen en andere grote investeerders hebben vele miljarden in die fossiele centrales gestoken. Tegen 2030 zal daarvan een kleine 1000 miljard euro in rook opgaan omdat die centrales niet meer tegen wind, zon en batterijen op kunnen.

    Uit oogpunt van klimaat en milieu vind ik dit een prachtige ontwikkeling. Maar ik hoop wel dat uw en mijn pensioenfonds op tijd naar RethinkX hebben geluisterd.
  9. forum rang 6 christo1 15 juni 2024 08:35
    quote:

    Maartenz schreef op 14 juni 2024 22:08:

    Er melden zich weer shorters op de kust. Ben benieuwd wat zij weten.....
    - Dat de Q2 resultaten slecht gaan zijn.
    - Dat Q3 nog niet veel beterschap zal brengen.
    - Dat het aftellen is naar Q4 voor wat beterschap.
    - Prijzen die AMG voor hun spodumene zal ontvangen in Q3 zijn praktisch gekend nog 2 weken in juni en de prijzen liggen vast op laag niveau wederom.
    - Dat de EV markt vertraging oploopt.
    - Dat China de lithium markt manipuleert.

    Kortom zaken die niet bevordelijk zijn voor het sentiment rond al de lithium aandelen , kijk maar naar albemarble(koers staat ook op zijn laagste punt van de afgelopen karen)

    Mvg.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 15 juni 2024 10:24
    quote:

    am1993 schreef op 15 juni 2024 00:37:

    [...]
    Uw wanhoop lijkt mij met de dag erger te worden en dat lijkt me helemaal niet goed voor uw gezondheid en welbevinden. Ik maak me daar erg bezorgd over
    Ik weet niet hoeveel u al verloren heeft met uw investering in aandelen AMG, maar gelet op het al maanden langskomende verzoeken om een overname, voorzien van steeds verder dalende vraagprijzen, moet dat een aanzienlijk bedrag zijn.
    Bereidt u (voor alle zekerheid) tóch voor op een situatie met nóg verder dalende koersen.
    Begin november vorig jaar stond de koers nog op circa € 16,50, maar toen stond de lithiumprijs nog op circa 150.000 CNY/T en nu is die circa 97.000 CNY/T, dus grote kans dat we die koers nog gaan zien.
    Medio 2020 stond de koers op circa € 12.80, maar toen was de lithiumprijs circa 42.000 CNY/T, dus zo diep zal de koers waarschijnlijk niet gaan, als de huidige litiumprijzen niet verder zakken.
    Ik stel u voor om (bijvoorbeeld) de volgende drie acties te overwegen, namelijk: lange calls (eind 20225) schrijven, verkopen of "gewoon" blijven zitten en de eerstkomende maanden (misschien wel 1,5 jaar of langer) de ontwikkelingen maar eens (zo rustig als mogelijk) afwachten.
    Trek uw plan zou ik zeggen en hou u daar dan ook aan, want op deze manier doorgaan kan m.i. nooit goed aflopen.
    Omarm jezelf en je wensen volledig en dan zal je in de wanhoop een pad volgen dat bijzonder genoeg precies leidt naar waar je moet zijn , de Overname .
    We stonden nog geen 11 maanden geleden op 49,73 en We zijn al 2/3 kwijt geraakt .
    Dat is gewoon realisme dat alleen de overname ons nog iets terug schenkt .
  11. forum rang 5 Money Never Sleeps 15 juni 2024 10:28
    quote:

    Lamsrust schreef op 14 juni 2024 17:36:

    [...]

    Eens. AMG heeft een prima balans en geen liquiditeitsprobleem. Waarom zou HS dan in gesprek gaan met een potentiële bieder op alle aandelen op het dieptepunt in de markt? Kans is groter dat het omgekeerde gebeurt, i.e. dat AMG assets gaat kopen van concurrenten die wel in liquiditeitsnood zitten.

    Daarnaast kan de invoerheffing op Chinese EV's een regulering van de lithiummarkt tot gevolg hebben, i.e. indien China de EV's niet meer aan Europa/US kan verkopen, dan zal China wel de lithium aan m.n. Europa willen verkopen om daar EV's te kunnen bouwen. Dan zal de prijs van lithium vast veel hoger gaan liggen, want dan wil China hier wel fors winst op gaan maken.

    De OPEC+ doet er alles aan om de olieprijs hoog te houden, terwijl China - met veel lithium in eigendom dan wel onder controle - de prijs juist langdurig zou willen drukken. Dat komt mij contra productief over.
    Ik zat van de week - toen het bericht over het extra belasten van Chinese auto's langskwam - direct te denken aan een volgende stap: Zo zou er ook een extra belasting op Chinese Lithium ( en verwante materialen) kunnen komen.
8.232 Posts
Pagina: «« 1 ... 220 221 222 223 224 ... 412 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.