Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,400   -0,170   (-1,09%) Dagrange 15,280 - 15,610 85.060   Gem. (3M) 194,5K

AMG 2024

8.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 218 219 220 221 222 ... 412 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. baloub1 14 juni 2024 10:20
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 14 juni 2024 10:09:

    [...]

    Tsjoe Muskie, je klinkt aardig gefrustreerd .......... Ik vind de 'posts' van Christo inhoudelijk van grotere waarde dan die roze-brillen-onzin van jou. Maar laat ook jij je vooral niet weerhouden 28x per dag te reageren op voor jou volkomen oninteressante berichtjes ........
    Misschien inhoudelijk het over een aandeel hebben en niet wanneer men koopt of verkoopt. Misschien dat de moderator daar iets aan kan doen. Is op meerdere forums een vervelend sfeertje aan het worden.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 14 juni 2024 10:22
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 14 juni 2024 10:00:

    Er komt voorlopig geen overname.
    De vraag voor gewone beleggers is of je nu al kan instappen of dat er misschien nog beleggers zijn die hoe dan ook van grote hoeveelheden stukken af willen en de prijs nog wat kan zakken, en voor anderen of het nu nog zin heeft om voor een stop loss strategie te kiezen om de opgelopen verliezen nog enigszins te beperken of om juist te blijven zitten om te kunnen profiteren van de correctie die ongetwijfeld komt. Die laatste zal krachtiger zijn als ook de lithiumprijzen weer omhoog gaan, maar is daar niet van afhankelijk.
    Zeg nooit voorlopig geen overname kan zo maar plots.

    “We are not afraid of M&A,” Mr. Stausholm told me over breakfast in late May in London. “We would like to be bigger in lithium and copper but only if we can create value doing so.”

    That response was open to interpretation – maybe yes to M&A, maybe no. But mining industry watchers, among them Angus Aitken of Australian investment firm Aitken Mount Capital Partners, thinks Mr. Stausholm needs to make a bigger splash in critical metals to remain relevant as net-zero deadlines loom. “I agree that he doesn’t seem to want to do mega deals like buying Anglo or Glencore,” he said.
    “But he needs to do something big in copper or lithium.”

    www.theglobeandmail.com/business/comm...
  3. forum rang 4 Musketier 14 juni 2024 10:25
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 14 juni 2024 10:09:

    [...]

    Tsjoe Muskie, je klinkt aardig gefrustreerd .......... Ik vind de 'posts' van Christo inhoudelijk van grotere waarde dan die roze-brillen-onzin van jou. Maar laat ook jij je vooral niet weerhouden 28x per dag te reageren op voor jou volkomen oninteressante berichtjes ........
    volgens mij heb je eea niet helder op je vizier, maar hier nog meer aandacht aan geven is het niet waard.. terug naar AMG, gelukkig hebben we nog posters als lamsrust
  4. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 11:16
    quote:

    linke ro schreef op 14 juni 2024 10:59:

    batterijen zijn toch met lithium gevuld en de thuis batterijen verkoop gaat explosief stijgen komende maanden
    Je bent zo zeker, ik niet.

    Zonder verder over uit te weiden, we zijn tamelijk kapitaalkrachtig, hebben zonnepanelen, laadpaal en elektrische wagen aangeschaft maar wij overwegen geen thuisbatterij wegens te duur, er moeten all vele jaren voorbijgaan vooralleer die investering zich zou terugbetalen, de prijzen van thuis batterijen zouden nog ferm moeten zakken voordat wij(de massa) dit gaan omarmen.

    Mijn persoonlijke visie.

    Mvg
  5. forum rang 6 pietje-2005 14 juni 2024 11:30
    Even op de site gekeken daar bij enphase en ziet er wel aardig uit, als extra storage van productie zonnepanelen , maar belangrijkste is inderdaad natuurlijk altijd het kostenplaatje.
    Klimaat-issue en wat wij daaraan kunnen doen, misschien, kan en mag niet teveel kosten, simpel, want dan haakt iedereen af.
    Om qua electrisch vermogen deels onafhankelijk te zijn van het net is mooi, natuurlijk.
  6. baloub1 14 juni 2024 11:32
    quote:

    linke ro schreef op 14 juni 2024 11:28:

    klopt maar de enige oplossing is de thuis batterijen voor een gecontroleerde energie verdeling is mijn visie
    Dat is zeker zo, maar ook voor mij nog geen thuisbatterij, omdat ik het investeringsbedrag er op dit moment absoluut niet zou uithalen. Maar in de toekomst zullen de thuis batterijen wel de oplossing zijn. Daarom investeer je met AMG ook in de toekomst en op dit moment loopt het aandeel even niet.
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 14 juni 2024 11:40
    UBS De lithiummarkt is verbeterd

    UBS schat dat de lithiumprijs rond de $22-23/kg moet liggen om de verdere groei van het westerse lithiumaanbod te stimuleren.

    Het rapport merkt echter ook op dat investeerders optimistischer zijn geworden over het potentieel van stationaire energieopslag, hoewel elektrische voertuigen de belangrijkste aanjager van de vraag naar lithium blijven.

    UBS benadrukt dat een aanzienlijke stijging van de lithiumprijzen een positieve invloed zou kunnen hebben.

    UBS is positief en Wij dalen .
  8. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 11:41
    quote:

    linke ro schreef op 14 juni 2024 11:37:

    ze zijn bij Enphase verder als wij weten ze hebben al in meerdere landen de batterijen gedropt mexico/canada/italie/etc/etc
    Dat zijn dan ook weer landen waar de zon ?? meer schijnt dan bij ons in België, dus hoe meer er zon?? schijnt hoe interessanter het is om in combinatie met zonnepanelen uiteraard een thuisbatterij te plaatsen.

    Mvg.
  9. forum rang 7 Branco P 14 juni 2024 11:44
    quote:

    christo1 schreef op 14 juni 2024 05:33:

    [...]

    Trouwens onze Volvo EX30 is de duurdere versie met NMC batterij die rijbereik heeft theoretisch van 400-500 km, maar in de praktijk hebben we vastgesteld dat dit maar een goede 300 km is in werkelijkheidfit vinden we nog acceptabel, de goedkopere versie van de EX30 bevat de LFP batterij die een stuk minder ver reikt en gelukkig hebben we deze versie niet gekozen want dan gingen we niet tevreden zijn met een werkelijk rijbereik van 200 km wat weinig is, ik denk dat veel klanten zich zullen beklagen als ze de versie nemen met LFP technologie maar iedereen kijkt eerst naar hun portemonnee en staan er niet bij stil van het rijbereik.
    300km bereik is toch ook heel erg beperkt? Voor een boodschappenauto is het OK, maar voor fatsoenlijke afstanden is 300km echt weinig.

    EV moet nog wat stappen maken, wil het door iedereen geadapteerd worden. Het opladen is ook nog steeds een issue voor mensen zonder garage of eigen oprit.
  10. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 11:45
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 14 juni 2024 11:40:

    UBS De lithiummarkt is verbeterd

    UBS schat dat de lithiumprijs rond de $22-23/kg moet liggen om de verdere groei van het westerse lithiumaanbod te stimuleren.

    Het rapport merkt echter ook op dat investeerders optimistischer zijn geworden over het potentieel van stationaire energieopslag, hoewel elektrische voertuigen de belangrijkste aanjager van de vraag naar lithium blijven.

    UBS benadrukt dat een aanzienlijke stijging van de lithiumprijzen een positieve invloed zou kunnen hebben.

    UBS is positief en Wij dalen .
    Citigroup was verleden jaar ook positief over AMG, volgens het rapport van Citigroup ging AMG de angst wegnemen dat ze vanaf 2024 meer dan 400.000.000 ebitda jaarlijks gingen draaien, het is inderdaad anders uitgedraaid van 400.000.000 gaan we naar 130.000.000.

    Ik maak mijn eigen analyse wel en hoef geen raad van analisten en zo zijn er veel van die analistenrapporten.

    Mvg
  11. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 11:54
    quote:

    Branco P schreef op 14 juni 2024 11:44:

    [...]

    300km bereik is toch ook heel erg beperkt? Voor een boodschappenauto is het OK, maar voor fatsoenlijke afstanden is 300km echt weinig.

    EV moet nog wat stappen maken, wil het door iedereen geadapteerd worden. Het opladen is ook nog steeds een issue voor mensen zonder garage of eigen oprit.
    300 km is inderdaad nog niet fantastisch, eens heen en weer van Gent naar Ieper en batterij al voor de helft leeg, gelukkig is het probleem aan onze laadpaal gevonden, het was de powerbooster, daarvoor moesten we 36 uur de wagen laden om 90% te bereiken, dat was laden aan 1,4 KW per uur, na het verhelpen van het probleem laden we nu aan 7 KW, dus de laadtijd verkort van 36 --------> 8 uur, gelukkig anders werden we zot.

    Gelukkig hebben we ook nog een tweede wagen op benzine, als we naar Frankrijk of ergens anders zouden willen gaan.

    De elektrische auto gebruiken we inderdaad voor kleinere afstanden, zoals fitness/boodschappen en familiebezoeken in België.

    Mvg
8.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 218 219 220 221 222 ... 412 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.