Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen« Terug naar discussie overzicht

Hoegh Autoliners ASA (HAUTO)

139 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Altijd 9 juni 2024 22:54
    Yahoo!! forum: ZIM heeft last van een downgrade van Citygroup en dat raakt ook Hoegh. Zou goed kunnen omdat de sell off altijd begint om half 4. Dan hebben Amerikanen nog precies 1 uurtje om te verkopen en dat doen ze ook massaal de laatste week.

    BUZZ-Zim Integrated Shipping falls after Citigroup cuts rating to "sell"

    ZIM Integrated Shipping Services Ltd

    U.S.-listed shares of Israel-based marine freight company Zim Integrated Shipping Services fall 17% to $19.75
    Citigroup downgrades ZIM to "sell" from "neutral"
    Raises PT to $13 from $11.60, still representing a 45% downside to the stock's last close
    Brokerage's recent research on import into the US points at downside risk to demand
    "Hence, we see the current supply and demand imbalance to unwind, resulting in freight rate pressure" - Citigroup
    One brokerage rates the stock "strong buy", two "hold" and four "sell" or lower; their median PT is $11.38 - LSEG data
    Stock has seen over a two-fold fall YTD
  2. forum rang 5 Altijd 12 juni 2024 22:21
    www.nrc.nl/nieuws/2024/06/12/met-de-f...
    Samenvatting: Heffingen afhankelijk van het merk, van 17,5% voor BYD tot 38% voor merken die niet hebben meegewerkt met de commissie bovenop de 10% huidig tarief. Met als argument dat Europese bedrijven acherlopen en nog niet de concurrentiestrijd aankunnen.
    De marges van de Chinezen zijn echter zo hoog (19K euro om te produceren, verdubbeling verkoopprijs in EU) dat de verhoging geen effect zal hebben op het aantal geimporteerde auto's. Wel zal de marge kleiner zijn. Opvallend: ook Tesla is in het visier van de commissie.
    Gevolg (misschien nog erger): China zal ongetwijfeld met tegenreacties komen. Al met al niet fraai en een moddergevecht. De EU begint zich op te stellen als een lelijk machtsblok zonder zelf innovatief te willen/kunnen zijn.
  3. forum rang 5 Altijd 23 juni 2024 19:25
    Hierbij mijn bijdrage op het Duitse forum (als reactie op posts op het Noorse forum):

    Ich habe im norwegischen Forum von Hoegh gelesen, dass es einen Podcast von Petter Haugen, ABG (Analyst), u.a. über Hoegh Autoliners gab. Dass der Kubikmeterpreis von 50 USD auf 100 USD neu verhandelt wird. Dass dies bedeutet, dass der Gewinn pro Aktie bis 2026 bei 70 NOK liegen wird. Und dass dies das Interesse von Grimaldi geweckt hätte. In den letzten Tagen ist der Aktienkurs von Hoegh wieder gestiegen; vielleicht wegen dieses Podcasts? Übrigens ist es für Ausländer nicht möglich, selbst an der Diskussion im Finansavisenforum teilzunehmen. www.finansavisen.no/forum/thread/1655...
  4. forum rang 5 Altijd 5 juli 2024 08:50
    Ik had vandaag de maandelijkse update verwacht over de transporttarieven en het volume. Zal maandag dan wel komen. Ondertussen zie ik tussen de nieuwsberichten twee positieve berichten: "Höegh Autoliners secures significant Enova funding for four ammonia-powered Aurora vessels", toch een incentive van +/- 8 miljoen euro voor de inbouw van Ammonia MAN motoren.
    Ander bericht op 27 juni: Autobouwer VS uit Texas tekent 5 jarig contract voor verscheping naar Midden Oosten. Gegoogled: zal Toyota zijn.
  5. forum rang 5 Altijd 8 juli 2024 08:15
    Juni update volume: "Juni was opnieuw een sterke maand voor Höegh Autoliners met hoge netto tarieven ondersteund door een sterke klantenondersteuning. De aandeel van de vervoerde vracht voor strategische klanten met wie we langlopende contracten heeft, is in de loop van het jaar gestegen van ongeveer 70% naar meer dan 75%. De netto vrachtprijs is stabiel en op een historisch hoog niveau. Beschikbare capaciteit (volumes) was in juni iets minder door onderhoud aan schepen en meer wachttijden/vertragingen dan in de voorgaande maanden. Het aandeel HH/BB is stabiel op 25%"
    Bruto zien we iets minder hoog volume in verlading inderdaad van 1,2 naar 1,1 miljoen ton. Ook de prijzen zijn iets afgekomen: van 97,2 naar 94,9 dollar per kubieke meter bruto. Gerekend in netto was er geen verschil. Gezien de redenen: onderhoud en wachttijden geen reden tot zorg qua verdiensten. investors.hoeghautoliners.com/investo...
  6. forum rang 6 de schaatser 8 juli 2024 19:18
    quote:

    Altijd schreef op 8 juli 2024 11:12:

    Iemand anders nog geïnteresseerd in Hoegh? Anders stop ik met in mezelf praten.
    Ik ben er weer even uit. En schrik eerlijk gezegd ook van de volatiliteit van het aandeel.
    Dit jaar doe ik het gewoon slecht en sta nog maar op 10 % rendement. En waar moet je op inzetten? Tech heeft al zo'n enorme sprong gemaakt , maar het blijft maar gaan. Maar Altijd ik volg je met grote belangstelling en heb respect voor je durf. ik ben je volger.
  7. forum rang 5 Altijd 8 juli 2024 22:35
    Nou, dit aandeel doet het toch nog wel aardig Schaatser. 16% rendement in 3 maand, nog los van het dividend. Maar vandaag was weer zo'n down-the-drain dag met -5%. Dus maar weer extra erin gestopt. Die wereldzeehandel is natuurlijk hypergevoelig voor alle nieuwtjes. Van stookolie, tot EV's, tot Houti's. Alles lijkt altijd even belangrijk te zijn. Gewoon niet aan meedoen, schouders ophalen, en door ademen. En lekker op vakantie.
  8. forum rang 6 de schaatser 9 juli 2024 09:46
    quote:

    Altijd schreef op 8 juli 2024 22:35:

    Nou, dit aandeel doet het toch nog wel aardig Schaatser. 16% rendement in 3 maand, nog los van het dividend. Maar vandaag was weer zo'n down-the-drain dag met -5%. Dus maar weer extra erin gestopt. Die wereldzeehandel is natuurlijk hypergevoelig voor alle nieuwtjes. Van stookolie, tot EV's, tot Houti's. Alles lijkt altijd even belangrijk te zijn. Gewoon niet aan meedoen, schouders ophalen, en door ademen. En lekker op vakantie.
    Zo is het.
139 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.