Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   +0,130   (+0,86%) Dagrange 14,700 - 15,320 268.400   Gem. (3M) 197,1K

AMG 2024

8.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 421 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 ischav2 12 juni 2024 12:29
    Europese Commissie pakt Chinese elektrische autobouwers aan
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) Chinese fabrikanten van elektrische auto’s profiteren van oneerlijke subsidies en dat kan Europese autobouwers schaden. Daarom heeft de Europese Commissie woensdag besloten tot hogere importheffingen.

    "Het is in het belang van de Europese Unie om deze oneerlijke praktijken het hoofd te bieden door de importtarieven met China te verhogen", aldus de EC, die stelde enkele Chinese autobouwers te hebben benaderd om een oplossing te bespreken.

    Voor auto’s van BYD geldt een importheffing van 17,4 procent, voor Geely van 20,0 procent en voor SAIC 38,1 procent.

    Andere fabrikanten, die zich bereidwillig toonden om aan het onderzoek van Brussel deel te nemen, krijgen te maken met een importheffing van gemiddeld 21 procent. Fabrikanten uit China die weigerden mee te werken aan het onderzoek krijgen een importheffing van 38,1 procent opgelegd.

    De Amerikaanse regering besloot vorige maand al om de importheffingen op Chinese elektrische auto's te verhogen van 25 procent naar 100 procent.
  2. forum rang 4 Aandachtige lezer 12 juni 2024 12:44
    quote:

    ischav2 schreef op 12 juni 2024 12:29:

    Europese Commissie pakt Chinese elektrische autobouwers aan
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) Chinese fabrikanten van elektrische auto’s profiteren van oneerlijke subsidies en dat kan Europese autobouwers schaden. Daarom heeft de Europese Commissie woensdag besloten tot hogere importheffingen.

    "Het is in het belang van de Europese Unie om deze oneerlijke praktijken het hoofd te bieden door de importtarieven met China te verhogen", aldus de EC, die stelde enkele Chinese autobouwers te hebben benaderd om een oplossing te bespreken.

    Voor auto’s van BYD geldt een importheffing van 17,4 procent, voor Geely van 20,0 procent en voor SAIC 38,1 procent.

    Andere fabrikanten, die zich bereidwillig toonden om aan het onderzoek van Brussel deel te nemen, krijgen te maken met een importheffing van gemiddeld 21 procent. Fabrikanten uit China die weigerden mee te werken aan het onderzoek krijgen een importheffing van 38,1 procent opgelegd.

    De Amerikaanse regering besloot vorige maand al om de importheffingen op Chinese elektrische auto's te verhogen van 25 procent naar 100 procent.
    Als dit de Europese autobouwers tot spoed aanzet is dit positief nieuws.
    Als er hier niets gebeurt, maar alleen China een afzetmarkt kwijt raakt, is dat voor ons alleen negatief nieuws.
    Het had misschien beter geweest als Europa hier EV's op dezelfde manier steunt als dat China haar auto-industrie steunt.
  3. Chiel71 12 juni 2024 12:48
    quote:

    am1993 schreef op 12 juni 2024 11:43:

    [...]
    Die € 18.21 was dus NIET de laagste jaarkoers. Die is al lager geweest in februari. Een misleidende leugen dus.
    En "technisch ziet het er goed uit". Als dat, op basis van de gepresenteerde statistiek je oordeel is........
    En "trendmatig positief" zie ik al helemaal niet. Dat is pas als de RSI boven de 50 staat en de koers boven het midden van de BB met een omhoog krullende curve.
    Bizar. Elke TA-er met een opleiding van 5 jaar avondzandbak (laat staan hoger) zou al zeggen: afblijven. Aandeel bodemt misschien (of nog niet), dus eerst maar eens kijken wat het doet.
    Niemand hoort de bodembel. De koers kan op basis van deze weerstand misschien nog een beetje oplopen naar een lagere top, om vervolgens nog verder door te zakken.
    Ook afgekeken op "x"?
  4. forum rang 7 Just lucky 12 juni 2024 12:52
    quote:

    Tippie schreef op 12 juni 2024 11:43:

    Geen omzet, dus bodem !
    Maar jullie wachten maar lekker af, hoor.
    Zo te lezen net droog achter je oren, bij AMG heb je relatief veel dagen met weinig omzet, zelfs dan kunnen de uitslagen groot zijn. Bijv. met 120k dagomzet meer dan 1 euro eraf.
  5. forum rang 4 Tippie 12 juni 2024 13:41
    quote:

    Just lucky schreef op 12 juni 2024 12:52:

    [...]Zo te lezen net droog achter je oren, bij AMG heb je relatief veel dagen met weinig omzet, zelfs dan kunnen de uitslagen groot zijn. Bijv. met 120k dagomzet meer dan 1 euro eraf.
    Ik beleg al 35 jaae en heb in die tijd ruim 0,7 miljoen verdiend. Jullie lullen te veel, net zoals D66, en presteren te weinig en handelen te laat !
  6. forum rang 6 christo1 12 juni 2024 13:59
    quote:

    Tippie schreef op 12 juni 2024 13:41:

    [...]

    Ik beleg al 35 jaae en heb in die tijd ruim 0,7 miljoen verdiend. Jullie lullen te veel, net zoals D66, en presteren te weinig en handelen te laat !
    Feit is dat de lithium prijzen de dalende trend weer voortzet, dit terwijl dat voor AMG MOMENTEEL de grootste omzet vertegenwoordigd, dit kan op termijn wel aangevuld worden met lopende projecten die MOMENTEEL nog niet afgerond zijn en zullen gaan bijdragen maar dat is ten vroegste einde Q3 begin Q4.

    Je hebt ook de vanadium business maar door de heel lage prijzen daar ook is dit niet schitterend ondanks de reeds voldane uitbreiding.

    Ik wacht nog liever wat af, de vakantie periode komt er ook aan en dan dalen de verhandelde volumes in de aandelen ook wat toch grote schommelingen kan leiden zowel naar boven of beneden toe.

    Mvg
  7. forum rang 5 Gaasp 12 juni 2024 14:09
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 12 juni 2024 14:06:

    Volgens het FD gaan de Chinezen gewoon door met exporteren naar Europa: fd.nl/financiele-markten/1520078/tari...
    Er komt wèl een logistiek probleem voor de Chinezen. De parkeerterreinen in alle grote havens van Europa schijnen helemaal vol te staan met onverkochte Chinese auto's.
  8. forum rang 7 am1993 12 juni 2024 14:39
    quote:

    Money Never Sleeps schreef op 12 juni 2024 12:07:

    [...]

    Hi AM, Wat is volgens jou "de lagere top" ?
    Gelet op de bovenliggende bodems hou ik de bodems uit januari en februari aan, die op circa € 19 liggen. Die zouden dus weer kunnen fungeren als nieuwe top. We gaan het zien. Het aandeel kan ook verder doorzakken, na een korte stabilisatie rond de € 18,20.
  9. forum rang 4 Aandachtige lezer 12 juni 2024 17:02
    quote:

    Gaasp schreef op 12 juni 2024 14:09:

    [...]

    Er komt wèl een logistiek probleem voor de Chinezen. De parkeerterreinen in alle grote havens van Europa schijnen helemaal vol te staan met onverkochte Chinese auto's.
    Volgens eerdere berichten heeft dat meer te maken met het ontbreken van een goed dealernetwerk en minder met een verondersteld gebrek aan vraag.
8.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 421 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.