Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,370   +0,370   (+2,47%) Dagrange 15,050 - 15,490 46.857   Gem. (3M) 222,5K

AMG 2024

6.053 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 ... 303 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 N audio 11 juni 2024 15:30
    Zelf ben ik ergens in de 21 uitgestapt, zonder winst of verlies, met de bedoeling het ook een tijdje aan te kijken mbt herstel van de Lithiumprijs. Institutionele beleggers waren Inmiddels volop uitgestapt volgens de 13f filing list op Fintel. Opgelet: deze info komt wel met flinke vertraging. Maar die trend heeft mij doen besluiten langs de zijlijn te gaan staan.

    Dit herstel van de Lithiumprijs lijkt (nog) niet te gebeuren. Wat mij meer zorgen baart zijn de sterk afgenomen 13f filings, met institutionele beleggers. Of liever gezegd, de afwezigheid daarvan wanneer ik enkele maanden terug kijk. Omdat die info met zoveel vertraging te kampen heeft, loop je als particulier toch flink achter de feiten aan.
    Mogelijk is men allang weer aan het terug instappen, maar dat weten we dan een maand later pas wanneer de filings worden bijgewerkt.

    Uiteraard is dit maar bij één bron, maar toch.
    Ik heb nog even geen haast hier.
  2. Het mannetje van de radio 11 juni 2024 15:46
    LIVA Powermanagement Systems is partner in het Cluster Decarbonisatie van de Industrie (CDI)
    www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...

    Vrij vertaald:

    Tegen het jaar 2045 moet de Duitse industrie broeikasgasneutraal zijn. Om deze transitie te realiseren, moeten competenties worden gebundeld. Het Cluster Decarbonisatie van de Industrie (CDI) ondersteunt het transformatieproces van de industrie naar klimaatneutraliteit als ideeënleverancier en multiplicator. Op het snijvlak van wetenschap, economie, politiek en bestuur mobiliseert het netwerk competenties en synergieën om oplossingen te bevorderen. Ook wij willen hieraan bijdragen! Sinds juni 2024 zijn wij trotse partner van het CDI en kijken we uit naar een geweldige samenwerking.

    Het Cluster Decarbonisatie van de Industrie werd in november 2021 opgericht. De initiatiefnemers zijn de Brandenburgische Technische Universiteit Cottbus-Senftenberg, het Instituut voor CO2-arme Industrieprocessen van het Duitse Centrum voor Lucht- en Ruimtevaart, de Fraunhofer-Eenheid voor Energie-infrastructuren en Geothermie en het Competentiecentrum Klimaatbescherming in energie-intensieve industrieën.
  3. Senior 1936 11 juni 2024 16:22
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 11 juni 2024 15:46:

    LIVA Powermanagement Systems is partner in het Cluster Decarbonisatie van de Industrie (CDI)
    www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...

    Vrij vertaald:

    Tegen het jaar 2045 moet de Duitse industrie broeikasgasneutraal zijn. Om deze transitie te realiseren, moeten competenties worden gebundeld. Het Cluster Decarbonisatie van de Industrie (CDI) ondersteunt het transformatieproces van de industrie naar klimaatneutraliteit als ideeënleverancier en multiplicator. Op het snijvlak van wetenschap, economie, politiek en bestuur mobiliseert het netwerk competenties en synergieën om oplossingen te bevorderen. Ook wij willen hieraan bijdragen! Sinds juni 2024 zijn wij trotse partner van het CDI en kijken we uit naar een geweldige samenwerking.

    Het Cluster Decarbonisatie van de Industrie werd in november 2021 opgericht. De initiatiefnemers zijn de Brandenburgische Technische Universiteit Cottbus-Senftenberg, het Instituut voor CO2-arme Industrieprocessen van het Duitse Centrum voor Lucht- en Ruimtevaart, de Fraunhofer-Eenheid voor Energie-infrastructuren en Geothermie en het Competentiecentrum Klimaatbescherming in energie-intensieve industrieën.
    wat is de relatie met AMG ?
  4. Musketier 11 juni 2024 16:51
    quote:

    Senior 1936 schreef op 11 juni 2024 16:22:

    [...]
    wat is de relatie met AMG ?
    LIVA Power Management Systems is part of the AMG Technologies division and a subsidiary of AMG Critical Materials N.V., a globally operating group for critical materials such as lithium and vanadium, specialty alloys for the aerospace industry, highly specialized technologies for the reduction of CO2 and services with more than 3,600 employees.
  5. forum rang 5 christo1 11 juni 2024 17:02
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 11 juni 2024 16:49:

    Laten We hopen op een snel overname bod..
    De laagste kostenprijs mijn en nog dalen.

    Alle conculegas dalen niet zo overdreven als Wij.
    Overname graag
    Een overname zie ik niet op de korte termijn gebeuren, althans een vriendschappelijke overname, een vijandig bod kan altijd gebeuren zoals bij elk beursgenoteerd aandeel.

    Ik wacht geduldig af.

    Mvg
  6. Senior 1936 11 juni 2024 17:04
    quote:

    Musketier schreef op 11 juni 2024 16:51:

    [...]

    LIVA Power Management Systems is part of the AMG Technologies division and a subsidiary of AMG Critical Materials N.V., a globally operating group for critical materials such as lithium and vanadium, specialty alloys for the aerospace industry, highly specialized technologies for the reduction of CO2 and services with more than 3,600 employees.
    thank you
  7. forum rang 7 Just lucky 11 juni 2024 17:22
    De koers wordt continue tegen de bodem van het ravijn gedrukt, er is dus nog veel laatdruk. Albemarle doet niet veel, lichtjes in de min. Het grote voordeel is dat de bodem nabij is, we kunnen denk ik niet nog eens 6 euro dalen zoals afgelopen weken. In theorie nog maximaal 18, maar dan is het over en uit en is de tent failliet.
  8. forum rang 4 watergeus 11 juni 2024 17:34
    Gaat niet gebeuren als je op een hogere L- prijs hoopt. Veel te veel aanbod, beter in koper zitten. Bovendien veel R en D naar nieuwe batterijen op andere grondstof basis. Lithium is namelijk buitengewoon vervuilend. Alle praatjes over el. auto op L batterijen is uiteindelijk misleidend. De transitie zal zeker doorzetten maar moet uiteindelijk anders gaan verlopen. Schimmelbos heeft daar geen antwoord op.
  9. forum rang 5 christo1 11 juni 2024 17:56
    de VS loopt ook niet alles op wieltjes.

    DETROIT – General Motors is trimming its expected sales of all-electric vehicles this year, as U.S. adoption of EVs occurs slower than expected.

    GM Chief Financial Officer Paul Jacobson said the company now expects sales of 200,000 to 250,000 EVs this year, down from a previously announced range of 200,000 to 300,000.

    “So at the lower end of that, and I think it reflects the momentum that we have in the business,” Jacobson said Tuesday during a Deutsche Bank investor event.

    Mvg.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 11 juni 2024 17:56
    quote:

    christo1 schreef op 11 juni 2024 17:02:

    [...]

    Een overname zie ik niet op de korte termijn gebeuren, althans een vriendschappelijke overname, een vijandig bod kan altijd gebeuren zoals bij elk beursgenoteerd aandeel.

    Ik wacht geduldig af.

    Mvg
    Ja maar JiJ zit toch niet in dit aandeel?
    Juist graag zo snel mogelijk een overname bod het liefst van Albemarle aangezien We veel overlap hebben.
    Voor 29/30 knock-out bod.
  11. forum rang 5 christo1 11 juni 2024 18:01
    quote:

    christo1 schreef op 11 juni 2024 17:56:

    de VS loopt ook niet alles op wieltjes.

    DETROIT – General Motors is trimming its expected sales of all-electric vehicles this year, as U.S. adoption of EVs occurs slower than expected.

    GM Chief Financial Officer Paul Jacobson said the company now expects sales of 200,000 to 250,000 EVs this year, down from a previously announced range of 200,000 to 300,000.

    “So at the lower end of that, and I think it reflects the momentum that we have in the business,” Jacobson said Tuesday during a Deutsche Bank investor event.

    Mvg.
    Ga kijken wat de koers doet nog van de week, want overal lees je dat het vertraging oploopt zowel in de EU als de VS, China doet het nog redelijk maar daar is een echte overlevingsstrijd aan de hand tussen de chinese autofabrikanten wat ook niet goed is voor het vertrouwen van de consument, op kwartaalbasis steeds uw prijzen aanpassen naar beneden haalt de restwaarde van de aangekochte auto direct enkele duizenden Yuan naar beneden, hoe zou je zelf zijn als consument.......

    Kan zijn dat ik mijn kooporder van low 17€, verlaag naar de 13-15€, die steunzone lijkt me wel steviger dan rond de 17€.

    Mvg
  12. forum rang 8 Lepre Chaun 11 juni 2024 18:21
    Chinese merken behaalden in april van dit jaar een marktaandeel van 2,35% in Europa, vergeleken met 2,2% in dezelfde maand in 2023, volgens gegevens van JATO Dynamics.
    Slechts één Chinese autofabrikant, BYD, stond in dezelfde maand in de top 15 van verkopers van elektrische voertuigen in Europa.

    De Financial Times meldde dat de Europese verkoop van Chinese elektrische auto’s in de eerste vier maanden van het jaar met 23% was gegroeid.

    Batterijfabrikanten keren om naar Duitse projecten.

    Andere Chinese autofabrikanten plannen nog steeds een ambitieuze uitbreiding in Europa, waaronder NIO, dat zojuist zijn zevende NIO House-showroom op het continent heeft toegevoegd, gelegen in Amsterdam. Sinds mei heeft het bedrijf zes in serie geproduceerde EV-modellen te koop op de Europese markt.

    Rival XPeng heeft onlangs plannen aangekondigd om de Duitse, Franse, Italiaanse en Britse markt te betreden. De autofabrikant is al actief in verschillende Scandinavische landen en Nederland.

    Stellantis, de autogigant gevormd uit Fiat en Peugeot-eigenaar PSA, zei vorige maand dat het een joint venture had gesloten met de Chinese autofabrikant Leapmotor om zijn elektrische voertuigen te verkopen.

    Het is toch vreemd dat alle nieuwsfeiten anders weergegeven.
    Hopelijk snel een overname bod op de 1e hydroxide fabriek.
    Dit hele fonds wordt naar beneden geluld .
    29/30 euro
6.053 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 ... 303 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.