Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,900   +0,185   (+1,58%) Dagrange 11,640 - 11,995 466.960   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 934 935 936 937 938 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Advocaat van de Duivel 1 juni 2024 15:34
    Beste Gotcha 70,

    Ik lees geregeld op dit forum mee zonder eigenlijk ooit te reageren omdat ik er veel te veel onzin langs zie komen.
    Zo ook van jou....13 negatieve posts in een uur of 3 tijd geeft aan dat er iets ernstig dwars zit.

    Jij geeft aan dat anderen allemaal een roze bril op hebben en dat zulks ook onzinnig is. Dat is ten dele juist.
    In mijn optiek is de beurshandel bedoelt om winst te maken, hetgeen kan door stijgende maar ook dalende koersen.
    In de regel stijgen de koersen meer aangezien anders alles en iedereen failliet zou gaan en dat is niet de bedoeling van de gedachte de wereldeconomie draaiende te houden.

    Dit doet ook opgeld bij JET. Je mag het een bedrijf van niks vinden maar de bottomline is dat de upside onbeperkt is en de downside max 12 euro. Daar zit een wereld van verschil tussen qua rendement.
    Natuurlijk mag je op een dag 100 berichten schrijven negatief van aard maar waarom ben je hier? De roze brillen begrijp ik in die zin want die hebben vertrouwen in "hun" aandeel. Maar jij hebt er geen bal vertrouwen is dus waarom maak je je hier druk om...........
    Just my humble opinion..............
    Fijn weekend!
  2. forum rang 7 Hendrik Roo 1 juni 2024 16:04
    quote:

    SEVA_ schreef op 1 juni 2024 11:43:

    [...]

    We weten alleen niet wie al bestelde en wie nieuw is. Gaat echt om nieuwe aanwas. Conservatief 25% aanhouden.
    De poll is op basis van wat mensen denken te gaan doen. Zodra Amazon gaat pushen (en dat is wat men wil) kan dit oplopen. Gevoelsmatig heeft met name Doordash in de VS best een negatieve reputatie opgebouwd. Uit eerder onderzoek is gebleken dat consumenten in de VS niet perse trouw zijn aan een app. Amazon wil een positie in deze markt. In potentie kan de combinatie van factoren voor een masieve shift in de markt zorgen. Omdat Grubhub niet door de hele VS goed vertegenwoordigd is, moeten ze in die situatie snel kunnen opschakelen. Wanneer dat luxeprobleem ontstaat, zal Amazon wel bijspringen en wellicht Grubhub overnemen.
    In Nederland hebben we gezien dat Über ondanks met geld te smijten, Thuisbezorgd niet van de troon kon stoten. We gaan zien hoe dat in de VS gaat lopen. Heb in elk geval het idee dat Amazon haar snuffelstage heeft afgrond en de gashendel gaat opentrekken.
  3. forum rang 7 Gotcha70 1 juni 2024 16:13
    quote:

    SEVA_ schreef op 1 juni 2024 16:05:

    [...]

    Kun je hem samenvatten, ben geen lid? Bvd.
    ik ook niet. Maar wat ik van het leesbare kan opmaken is dat JG bepaalde beloftes heeft gedaan qua winstgevendheid waarin niemand nog gelooft dat ze haalbaar zijn.

    Misschien dat iemand anders het volledige artikel heeft maar de reden van de lage koers staat al in het leesbare gedeelte.
  4. forum rang 8 SEVA_ 1 juni 2024 16:15
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 1 juni 2024 16:04:

    [...]

    De poll is op basis van wat mensen denken te gaan doen. Zodra Amazon gaat pushen (en dat is wat men wil) kan dit oplopen. Gevoelsmatig heeft met name Doordash in de VS best een negatieve reputatie opgebouwd. Uit eerder onderzoek is gebleken dat consumenten in de VS niet perse trouw zijn aan een app. Amazon wil een positie in deze markt. In potentie kan de combinatie van factoren voor een masieve shift in de markt zorgen. Omdat Grubhub niet door de hele VS goed vertegenwoordigd is, moeten ze in die situatie snel kunnen opschakelen. Wanneer dat luxeprobleem ontstaat, zal Amazon wel bijspringen en wellicht Grubhub overnemen.
    In Nederland hebben we gezien dat Über ondanks met geld te smijten, Thuisbezorgd niet van de troon kon stoten. We gaan zien hoe dat in de VS gaat lopen. Heb in elk geval het idee dat Amazon haar snuffelstage heeft afgrond en de gashendel gaat opentrekken.
    Klopt wat je zegt.

    Fewer customers are loyal to a single meal delivery service
    Despite overall industry growth, the battle for customers is getting more intense because fewer of today’s diners are loyal to just one service. (Grubhub’s former CEO cited “promiscuous customers” as a hindrance to his company’s growth.) As more restaurants form exclusive delivery partnerships and meal delivery services offer incentives like memberships and discounts, more diners are going to have to hop between apps to cover all their favorite takeout spots and find the best deals. The least loyal customers, it seems, will also be the most well fed.

    secondmeasure.com/datapoints/food-del...

    Amazon stapt nu weer in food delivery. De vorige keren hebben ze de stekker eruit moet trekken. Ze zijn duidelijk committed.
    www.msn.com/en-us/money/companies/ama...
  5. bodem 1 juni 2024 17:44
    Maaltijdbezorger Takeaway.com lanceert vanaf zaterdag het initiatief 'Caf'eetjes'. "Het zijn cafés waar je normaal gezien geen eten kan bestellen", zegt Siska De Lombaerde van Takeaway.com. "Er zullen in het café QR-codes geplaatst worden, zodat klanten eten kunnen bestellen via ons platform. Op die manier kunnen ze genieten van hun favoriete gerecht in de typische sfeer van hun stamcafé."

    Het gaat momenteel om een proefproject van een maand met 15 cafés. “Het EK voetbal begint ook in juni. Heel veel Belgen volgen dat graag op café. Nu kunnen ze ook iets eten terwijl ze naar de match kijken", zegt De Lombaerde. "Na deze maand verzamelen we de feedback van klanten, cafébazen en restauranthouders. Dan gaan we bekijken of we dit initiatief willen verderzetten."
  6. forum rang 7 Gotcha70 1 juni 2024 17:58
    quote:

    Moriarty schreef op 1 juni 2024 17:56:

    Ik moet zeggen. Zeer aangename posts hier en veel nuttige informatie. Ben ik niet gewoon.
    Juist spijtig van die ene irritante mug die maar in herhaling blijft vallen. ZzzzzzzzzGotchazzzzzzzz
    raar dat je geen last hebt van de steeds herhalende short squeeze.
  7. forum rang 7 Gotcha70 1 juni 2024 18:03
    quote:

    Moriarty schreef op 1 juni 2024 17:56:

    Ik moet zeggen. Zeer aangename posts hier en veel nuttige informatie. Ben ik niet gewoon.
    Juist spijtig van die ene irritante mug die maar in herhaling blijft vallen. ZzzzzzzzzGotchazzzzzzzz
    en was het artikel van veb ook nuttig of te negatief voor je?
  8. forum rang 6 Ruval 1 juni 2024 21:22
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 1 juni 2024 20:55:

    Dank Gotcha,sorry om je dom te noemen.Nu voetbal en misschien weer het nieuwe reclameblok.
    Ik zie weer allerlei merken op de reclameborden (Lieferando en Just Eat) voorbij komen. Maak er gewoon 1 merk van, dat scheelt miljoenen aan overheadkosten
  9. A_E_Niks 1 juni 2024 22:21
    Voorbeeld van Een Restaurant dat Profiteert door gebruik te maken van het platform van Just eat Takeaway (gpt4o)
    Restaurant "Pizzeria Bella":

    Uitdaging: Pizzeria Bella had moeite om tijdens weekdagen voldoende klanten te trekken en had beperkte marketingmogelijkheden.
    Oplossing: Door zich aan te sluiten bij Just Eat Takeaway, kreeg Pizzeria Bella toegang tot een groter klantenbestand.
    Resultaten:
    Verhoogde Bestellingen: Het aantal bestellingen steeg met 30% binnen de eerste drie maanden.
    Kostenbesparing: Geen noodzaak om een eigen bezorgservice op te zetten, wat kosten bespaarde op personeel en voertuigen.
    Marketing: Door gebruik te maken van promotionele mogelijkheden op het platform, kon Pizzeria Bella speciale aanbiedingen en kortingen effectief adverteren.
    Inzichten: Door klantendata te analyseren, ontdekte Pizzeria Bella welke gerechten populair waren en kon het menu daarop aanpassen om de verkoop te maximaliseren.
    Conclusie
    Voor restaurants en cafés biedt Just Eat Takeaway een scala aan voordelen, van verhoogde zichtbaarheid en klantbereik tot kostenbesparingen en waardevolle data-inzichten. Het platform maakt het eenvoudiger en efficiënter voor horecagelegenheden om hun diensten uit te breiden en hun omzet te verhogen zonder de noodzaak van grote investeringen in technologie en logistiek.
  10. A_E_Niks 1 juni 2024 22:31
    Nu je dit zo zegt, kun je er wel brood in zien....waarom staat de koers zo laag denk je....
    ChatGPT
    De lage koers van Just Eat Takeaway kan het gevolg zijn van verschillende factoren, zowel intern als extern. Hier zijn enkele mogelijke redenen:

    1. Marktconcurrentie
    Intense Concurrentie: De markt voor online voedselbezorging is zeer concurrerend met grote spelers zoals Uber Eats, DoorDash, en Deliveroo. Dit kan leiden tot prijsoorlogen, waardoor winstmarges onder druk komen te staan.
    Innovatie en Differentiatie: Concurrenten kunnen innovatieve diensten en betere gebruikerservaringen bieden, waardoor Just Eat Takeaway marktaandeel kan verliezen.
    2. Financiële Prestaties
    Winstgevendheid: Als het bedrijf niet consistent winstgevend is, kan dit beleggers zorgen baren. Hoge operationele kosten, investeringen in technologie en marketinguitgaven kunnen de winstgevendheid beïnvloeden.
    Schuldpositie: Een hoge schuldenlast, bijvoorbeeld door overnames zoals die van Grubhub, kan ook de financiële gezondheid van het bedrijf onder druk zetten.
    3. Economische Factoren
    Macro-economische Omstandigheden: Economische onzekerheid, inflatie, en veranderende consumentenuitgaven kunnen de vraag naar niet-essentiële diensten zoals voedselbezorging beïnvloeden.
    Post-pandemie Gedrag: Tijdens de COVID-19 pandemie was er een sterke toename in de vraag naar bezorgdiensten. Na de pandemie kan er een verschuiving zijn naar traditionele eetgewoonten, wat de groei van de bezorgmarkt kan temperen.
    4. Regelgeving en Arbeidskwesties
    Arbeidswetten: Veranderende regelgeving met betrekking tot gig economy-werknemers kan de kosten voor bezorgbedrijven verhogen. Bijvoorbeeld, als bezorgers worden geclassificeerd als werknemers in plaats van zelfstandigen, kan dit leiden tot hogere lonen en bijkomende voordelen.
    Data Privacy: Strengere regelgeving rond data privacy kan de operationele kosten verhogen en de marketingcapaciteiten beperken.
    5. Beleggerssentiment en Marktvolatiliteit
    Beleggersvertrouwen: Beleggers kunnen pessimistisch zijn over de toekomstperspectieven van het bedrijf, vooral als er twijfel bestaat over het vermogen om te groeien en winst te genereren.
    Technologieaandelen: Online voedselbezorging wordt vaak gezien als een technologie-aandeel. Schommelingen in de bredere technologie-sector kunnen ook invloed hebben op de aandelenkoers van Just Eat Takeaway.
    6. Specifieke Bedrijfsuitdagingen
    Integratie van Overnames: Uitdagingen bij het integreren van overgenomen bedrijven zoals Grubhub kunnen leiden tot operationele inefficiënties en hogere kosten.
    Klantenservice en Kwaliteit: Problemen met klantenservice, bezorgkwaliteit, of technologische storingen kunnen de reputatie van het bedrijf schaden en leiden tot een verlies van klanten.
    Conclusie
    Hoewel Just Eat Takeaway een solide bedrijfsmodel heeft met groeipotentieel, kunnen bovenstaande factoren bijdragen aan een lagere aandelenkoers. Beleggers moeten deze risico's afwegen tegen de mogelijke voordelen. Het succes van het bedrijf hangt af van hoe effectief het kan omgaan met concurrentie, financiële uitdagingen, en veranderende marktomstandigheden.
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 934 935 936 937 938 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑