Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,304   +0,012   (+0,28%) Dagrange 4,250 - 4,316 1.111.019   Gem. (3M) 849,5K

BAM mei 2024

946 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 48 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 HenkdeV 23 mei 2024 14:53
    (ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse beurzen gaan donderdag een groene opening tegemoet, waarbij de Nasdaq weer op recordkoers ligt dankzij een verwachte koerssprong van Nvidia. De futures op de techindex stegen in aanloop naar de openingsbel in New York tot 1,1 procent. De futures op de S&P 500, die donderdag ook zijn record kan aanscherpen, noteerden 0,7 procent hoger, terwijl de Dow-futures licht stegen.
  2. forum rang 6 IQ 23 mei 2024 15:19
    quote:

    Rob schreef op 23 mei 2024 15:12:

    Als BAM zijn ambities waarmaakt wordt het een Groene Belegging. Dat trekt investeerders. Ze lopen voorop heb ik begrepen.

    :) :)
    Bam investeerde heel veel in schone energie machines, ook dit jaar gaat Joosten daar in verder, wel hebben wij straks een nieuw kabinet die daar minder fel op zijn. Toch lekker dat de koers Bam weer naar de 4 euro kruipt.
  3. forum rang 8 HenkdeV 23 mei 2024 16:41
    quote:

    Rob schreef op 23 mei 2024 16:31:

    [...]

    Het is toch leuk Henk dat ABN zich na drie en een half jaar weer in BAM interesseert met een advies en mooi koersdoel. Das niet toevallig.
    Mooi dat jij het advies van ABN voor BAM serieus neemt Rob. Veel posters doen dat namelijk (zogenaamd) niet. Die weten het zelf prima:-).
  4. forum rang 6 OnoMatopee 23 mei 2024 16:51
    Gemeente Den Haag gunt aanleg, beheer en onderhoud van beweegbare fysieke afsluitingen aan BAM

    Komende twee tot vier jaar gaat BAM Infra Nederland de aanleg en het beheer en onderhoud van beweegbare fysieke afsluitingen in de gemeente Den Haag uitvoeren. Hiermee regelen we de toegang voor verkeer tot bepaalde delen van de stad. Het is de derde keer op een rij dat gemeente Den Haag BAM dit contract gunt.

    Den Haag is het politieke hart van Nederland, waar dagelijks duizenden mensen wonen, werken en beleven. Om al dat verkeer in Den Haag in goede banen te leiden én te weren van bepaalde plekken, heeft BAM de afgelopen dertien jaar beweegbare fysieke afsluitingen geplaatst en onderhouden. Dit zijn stevige, opvallende en verticaal beweegbare palen midden in de weg die de doorgang voor auto’s regelen. Diezelfde palen verzinken in het wegdek voor bestemmingsverkeer dat wel toegang moet hebben. Zoals de bewoners van de binnenstad en het transport dat nodig is om winkels en bedrijven te bevoorraden. En niet te vergeten de hulpdiensten, als elke seconde telt.

    Het huidige contract voor de beweegbare fysieke afsluitingen loopt af. Gemeente Den Haag heeft het nieuwe contract voor aanleg, beheer en onderhoud van de fysieke afsluitingen opnieuw aan ons gegund. Dit contract gaat in per 1 juni 2024 voor de komende twee tot vier jaar.
    Betrouwbare partner

    In 2011 tijdens het eerste contract is BAM voor de gemeente Den Haag gestart met het ombouwen van de drie toenmalige verschillende verkeerssystemen naar één universeel systeem. Om deze afsluitingen goed te kunnen monitoren wordt met een vast gekwalificeerd team via het serviceportaal van Nedap op afstand meegekeken. Bij aanrijdingen en storingen binnen kantoortijd is de monteur met de elektrische serviceauto binnen twee uur ter plaatse.

    Gerrit van Ballegooijen, projectleider bij BAM Infra Nederland: ‘Door te werken met één universeel systeem is het aantal storingen aanzienlijk afgenomen. En we lossen 95% van de storingen ter plaatse op. De afgelopen jaren hebben we ons bewezen als een betrouwbare partner met de nodige ervaring. We weten precies hoe we dit product het beste kunnen onderhouden. Zo houden we de stad Den Haag veilig en beheerst bereikbaar.’
  5. forum rang 6 OnoMatopee 23 mei 2024 16:51
    Schiphol en BAM verduurzamen E-pier op weg naar aardgasvrije luchthaven

    Schiphol en BAM zijn gestart met de grootschalige vervanging van de klimaatsystemen op de E-pier. In plaats van verwarming met ketels op een gasaansluiting komt er een extra elektrische warmtepomp en worden nieuwe luchtbehandelingskasten aangesloten op het bestaande warmte- en koudeopslagsysteem in de bodem. Efficiënt gebruik van energie en de verduurzaming van de luchthaven staan centraal bij de vervanging. Schiphol heeft als doel dat in 2030 alle eigen gebouwen op de luchthaven van het aardgas af zijn. De samenwerking met BAM op de E-pier is een stap in die richting.

    BAM Bouw en Techniek gaat tot en met 2028 aan de slag met het aardgasvrij maken van de gehele E-pier, in combinatie met ander vervangingsonderhoud. Er wordt gestart met de installatie van de nieuwe klimaatinstallaties, voordat de oude installaties en de gasaansluiting worden ontkoppeld. In totaal installeren we een extra warmtepomp,17 luchtbehandelingskasten en renoveren we het bestaande warmte- en koudeopslagsysteem in de bodem, om de E-pier duurzaam te verwarmen en koelen met een geavanceerd luchtsysteem. De werkzaamheden worden zoveel mogelijk gebundeld en in fasen uitgevoerd, zodat de overlast voor passagiers en luchtvaartmaatschappijen van de E-pier beperkt blijft. Als er in een bepaald gebied wordt gewerkt, wordt er ook direct ander onderhoud uitgevoerd.

    Sybren Hahn, Executive Director Schiphol Infrastructure: ‘De E-pier gebruikte per jaar gemiddeld 290.000 m3 aan aardgas. Dat getal moet in 2030 zijn teruggebracht naar 0. Dat kan alleen door vernieuwing en vervanging van onze bestaande assets. Nieuwe klimaatsystemen zonder aardgas helpen om ons gasverbruik substantieel te verminderen. We passen bewezen vormen, zoals warmte- en koudeopslag, ook toe op de E-pier. Dat is een grote opgave in een omgeving die altijd operationeel is. Dat maakt het soms een complexe puzzel met ander vervangingsonderhoud, maar we gaan voortvarend aan de slag.’

    Lidewij de Haas, Executive Director BAM Bouw en Techniek: ‘Wij zijn ontzettend blij dat we met deze samenwerking Schiphol verder kunnen helpen bij de energietransitie en het waarmaken van haar duurzame ambities. Dit sluit naadloos aan op de strategie van BAM, ‘Building a sustainable tomorrow’, waarin wij ons samen met onze klanten hard maken voor een duurzame gebouwde omgeving voor huidige en toekomstige generaties.’

    Warmte- en koudeopslag

    Op Schiphol draait een gedeelte van de terminal, de meeste pieren en een aantal kantoren al deels op warmte- en koudeopslagsystemen. Dat is een duurzaam systeem dat energie in de vorm van warmte en koude opslaat in de bodem. De E-pier is een van de eerste pieren die de transitie volledig doormaakt. Het gebruik van warmte- en koudeopslag levert een aanzienlijke winst op in het verminderen van de CO2-uitstoot van de luchthaven.
    Duurzame samenwerking

    De werkzaamheden door BAM Bouw en Techniek zijn onderdeel van een duurzame langdurige samenwerking tussen BAM en Schiphol. BAM beheert, onderhoudt en optimaliseert de bestaande infrastructuur, verbetert het ondergrondse kabel- en leidingwerk met het oog op elektrificatie van de luchthaven. Ook voert BAM het integrale beheer en onderhoud uit aan de installaties en bouwkundige onderdelen van onder andere Terminal 3, Schiphol Plaza, pieren E, F, G, H en M, brandweerposten en parkeergebouwen.
  6. D'Artagnan62 23 mei 2024 18:06
    quote:

    D'Artagnan62 schreef op 23 mei 2024 12:33:

    Vraagje, heb ik iets gemist met de dividend uitkering van Bam? ik verwachte een redelijke dividend uitkering maar helaas..
    Graag jullie advies( of ik moet met de bank gaan bellen dat er iets fout is gegaan...)
    Niemand die het weet? Ik snap het gewoon niet
  7. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 23 mei 2024 18:23
    quote:

    D'Artagnan62 schreef op 23 mei 2024 18:06:

    [...]

    Niemand die het weet? Ik snap het gewoon niet
    BAM is op 12 april ex-dividend gegaan. Dus als jij de aandelen had op de avond van 11 april, moet je op 8 mei €0,20 dividend ontvangen hebben (waar 15% dividendbelasting op is ingehouden) of (indien je voor 'stock' gekozen hebt) de aandeeltjes bijgeschreven hebben gekregen.
  8. Bammartinovino 23 mei 2024 18:26
    quote:

    D'Artagnan62 schreef op 23 mei 2024 18:06:

    [...]

    Niemand die het weet? Ik snap het gewoon niet
    Bam is 12 april j.l ex.dividend gegaan a 0,20 eurocent per aandeel. Op dat moment tellen het aantal aand. voor divi. dat is op 8 mei j,l. betaalbaar gesteld. in contanten of in stockdividend, dan heb je méér aand. als voorheen.
    Het kan zijn dat je zoveel aandelen/cash hebt dat dit allemaal niet eens meer opvalt op je beleggingsrek.
    Hoe dan ook, voldoe je aan bovengestelde criteria en je hebt geen dividend-bijschrijving gekregen, je bank bellen, boos worden en na bijschrijving andere bank zoeken.
946 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 48 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.