Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   -0,135   (-0,95%) Dagrange 13,775 - 14,315 1.392.848   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.564 Posts
Pagina: «« 1 ... 785 786 787 788 789 ... 2229 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Gotcha70 14 mei 2024 17:48
    quote:

    Goed bezig schreef op 14 mei 2024 15:20:

    [...]

    Dat weet ik, maar ook jij kan ook niet ontkennen dat het volume van vandaag ook toen niet zo hoog was als vandaag. Maar goed, mij maakt het niet uit, ik zit lekker en hou ze mooi vast met de komende periode.
    Ik laat me graag eens positief verrassen.
    ik heb het nagekeken. Het volume laag toen vele malen hoger. En de koers ook. Day High was € 15,20.
  2. forum rang 4 Goed bezig 14 mei 2024 18:05
    quote:

    Gotcha70 schreef op 14 mei 2024 17:48:

    [...]

    ik heb het nagekeken. Het volume laag toen vele malen hoger. En de koers ook. Day High was € 15,20.
    Op twee dagen voor de AVA?
    Desalniettemin lag het volume vandaag zeer hoog en ja dat de koers nog steeds een fooitje is ten opzichte van de peers dat zien we allemaal. Dit voedt natuurlijk de kans om zelf ook over genomen te kunnen worden met het nieuws van vandaag.
  3. forum rang 7 Gotcha70 14 mei 2024 18:12
    quote:

    Goed bezig schreef op 14 mei 2024 18:05:

    [...]

    Op twee dagen voor de AVA?
    Desalniettemin lag het volume vandaag zeer hoog en ja dat de koers nog steeds een fooitje is ten opzichte van de peers dat zien we allemaal. Dit voedt natuurlijk de kans om zelf ook over genomen te kunnen worden met het nieuws van vandaag.
    nee, dat was de situatie op het einde van de week voor de laatste kwartaalupdate. En dat JET gaat overgenomen worden is slechts wishful thinking.

    Dit soort verhaaltjes bewijst wel dat zelfs zij die long zitten (met groot verlies) niet meer geloven dat JET zelfstandig een nog veel hogere koers kan bereiken.
  4. forum rang 6 Op en Neer 14 mei 2024 18:20
    quote:

    Gotcha70 schreef op 14 mei 2024 17:41:

    [...]

    ik vol vertrouwen voor deze week. Maar volgende week is het een andere week.
    Het kan ook een opkikker zijn geweest voor de AvA. Jet is lastig te verklaren, maar de meeste analisten hebben veel hogere koersdoelen staan. Dat is wel een feit wat zeker is. Er zit veel meer in het vat als waar de koers nu op staat.
  5. forum rang 7 Gotcha70 14 mei 2024 18:27
    quote:

    Hernia schreef op 14 mei 2024 18:20:

    [...]
    Het kan ook een opkikker zijn geweest voor de AvA. Jet is lastig te verklaren, maar de meeste analisten hebben veel hogere koersdoelen staan. Dat is wel een feit wat zeker is. Er zit veel meer in het vat als waar de koers nu op staat.
    koersdoelen worden regelmatig aangepast.
  6. forum rang 6 Op en Neer 14 mei 2024 18:36
    quote:

    Gotcha70 schreef op 14 mei 2024 18:27:

    [...]

    koersdoelen worden regelmatig aangepast.
    Klopt, oa ING paste op 22 april 2024 koersdoel nog aan.
    ING heeft het koersdoel voor Just Eat Takeaway verhoogd van 21,00 naar 22,50 euro, met handhaving van het koopadvies, na de recente kwartaalcijfers. Dit bleek maandag uit een rapport van de bank.

    De Noord-Europese en Britse activiteiten bleven goed presteren, terwijl de Noord-Amerikaanse, Zuid-Europese en Australische takken het minder goed deden. Omdat Noord-Europa en het VK en Ierland goed zijn voor 80 procent van de EBITDA van de maaltijdbezorger, zijn de goede prestaties daar veruit het belangrijkst, volgens ING.
  7. forum rang 6 Eagle1959 14 mei 2024 19:38
    quote:

    Gotcha70 schreef op 14 mei 2024 18:12:

    [...]

    Dit soort verhaaltjes bewijst wel dat zelfs zij die long zitten (met groot verlies) niet meer geloven dat JET zelfstandig een nog veel hogere koers kan bereiken.
    Nee Gotcha dit is te kort door de bocht. Vanuit economisch perspectief kun je zeggen dat JET een sterke balans heeft met waardevolle assets en een operationele positieve kasstroom waarin groei zit. Kijk je naar de markt: dan is het een opkomende markt die veel groter gaat worden omdat er veel eet/goederen combinaties mogelijk zijn en mensen graag de goederen snel ter plaatse gebracht willen hebben. Met name door Corona zag je een enorme groei, maar die is nog lang niet ten einde. JET hoort bij de top in de wereld en heeft een miljarden GTV. De mogelijkheden van JET en de waardering van veel kleinere peers laat zien dat de koers enorm gemanipuleerd wordt en geen samenhang vertoont met de ontwikkeling van het bedrijf. Grubhub is betaald door aandeelhouders die bij koop destijds winst hadden verwacht, maar helaas heel fors verlies hebben geleden. Hoe zuur ook, dit doet het hedendaagse JET geen pijn. Men krijgt misschien 25% van de destijds betaalde euros terug bij verkoop, maar verlies dan een enorm potentieel in de VS. Grubhub is een groot bedrijf in de VS en draait ongeveer breakeven. Het heeft de laatste 2 jaar marktaandeel verloren, maar is nog steeds een groot bedrijf met enorme potentie. Maar er speelt meer vooral achter de schermen wat niet meteen zichtbaar is voor de mensen die gewoon geloven in de bedrijfseconomische perspectieven van JET en op basis daarvan investeren. De blackrocks van deze wereld die met duizenden miljarden de koers alle kanten op kunnen bewegen. En in JET zit niet 1 van die jongens maar tientallen geholpen door het kunnen lenen van aandelen om te gebruiken de koers te drukken. Inmiddels is meer dan 20% van het totaal aandelen geleend en verkocht om de koers van JET te drukken! Schijnbaar vinden onze beleidsmakers dit geen oneerlijke concurrentie of nadelige effecten hebben voor onze Nederlandse bedrijven. Ja als je dat niet begrijpt moet je weer naar school. En dit fenomeen speelt JET parten en kan betekenen dat men uiteindelijk moet verkopen. Jitse heeft een enorm bedrijf uit de grond gestampt in Nederland en helaas voor hem niet in de VS. Dat is misschien wel het echte probleem voor JET.
  8. forum rang 7 déjà vu 14 mei 2024 20:04
    quote:

    Eagle1959 schreef op 14 mei 2024 19:38:

    [...]
    Nee Gotcha dit is te kort door de bocht. Vanuit economisch perspectief kun je zeggen dat JET een sterke balans heeft met waardevolle assets en een operationele positieve kasstroom waarin groei zit. Kijk je naar de markt: dan is het een opkomende markt die veel groter gaat worden omdat er veel eet/goederen combinaties mogelijk zijn en mensen graag de goederen snel ter plaatse gebracht willen hebben. Met name door Corona zag je een enorme groei, maar die is nog lang niet ten einde. JET hoort bij de top in de wereld en heeft een miljarden GTV. De mogelijkheden van JET en de waardering van veel kleinere peers laat zien dat de koers enorm gemanipuleerd wordt en geen samenhang vertoont met de ontwikkeling van het bedrijf. Grubhub is betaald door aandeelhouders die bij koop destijds winst hadden verwacht, maar helaas heel fors verlies hebben geleden. Hoe zuur ook, dit doet het hedendaagse JET geen pijn. Men krijgt misschien 25% van de destijds betaalde euros terug bij verkoop, maar verlies dan een enorm potentieel in de VS. Grubhub is een groot bedrijf in de VS en draait ongeveer breakeven. Het heeft de laatste 2 jaar marktaandeel verloren, maar is nog steeds een groot bedrijf met enorme potentie. Maar er speelt meer vooral achter de schermen wat niet meteen zichtbaar is voor de mensen die gewoon geloven in de bedrijfseconomische perspectieven van JET en op basis daarvan investeren. De blackrocks van deze wereld die met duizenden miljarden de koers alle kanten op kunnen bewegen. En in JET zit niet 1 van die jongens maar tientallen geholpen door het kunnen lenen van aandelen om te gebruiken de koers te drukken. Inmiddels is meer dan 20% van het totaal aandelen geleend en verkocht om de koers van JET te drukken! Schijnbaar vinden onze beleidsmakers dit geen oneerlijke concurrentie of nadelige effecten hebben voor onze Nederlandse bedrijven. Ja als je dat niet begrijpt moet je weer naar school. En dit fenomeen speelt JET parten en kan betekenen dat men uiteindelijk moet verkopen. Jitse heeft een enorm bedrijf uit de grond gestampt in Nederland en helaas voor hem niet in de VS. Dat is misschien wel het echte probleem voor JET.
    Mooi beschreven Eagle1959
44.564 Posts
Pagina: «« 1 ... 785 786 787 788 789 ... 2229 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.