Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,980   0,000   (0,00%) Dagrange 14,770 - 15,200 167.564   Gem. (3M) 198,5K

AMG 2024

8.588 Posts
Pagina: «« 1 ... 161 162 163 164 165 ... 430 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Freddy Krueger 9 mei 2024 09:27
    Ben er nu wel van overtuigd dat mijn visie alle ballen ( in ieder geval wel veel ) op AMG de goede visie is. Ik blijf hier dan ook aan vast houden, op moment dat de lithiumprijs omhoog gaat, gaan we substantieel stijgen tot die tijd blijft er ook genoeg fantasie in het aandeel om niet te dalen.
    Dus we hebben een bodem en kunnen alleen maar omhoog en ooit komt die trigger, iemand zei laatst AMG is als vissen, ooit gaat de dobber onder en komt die vette karper boven water.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 mei 2024 09:38
    quote:

    Jason Voorhees schreef op 9 mei 2024 09:27:

    Ben er nu wel van overtuigd dat mijn visie alle ballen ( in ieder geval wel veel ) op AMG de goede visie is. Ik blijf hier dan ook aan vast houden, op moment dat de lithiumprijs omhoog gaat, gaan we substantieel stijgen tot die tijd blijft er ook genoeg fantasie in het aandeel om niet te dalen.
    Dus we hebben een bodem en kunnen alleen maar omhoog en ooit komt die trigger, iemand zei laatst AMG is als vissen, ooit gaat de dobber onder en komt die vette karper boven water.
    Karpers zijn niet te vreten.
  3. Geeninspiratie 9 mei 2024 10:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 9 mei 2024 08:54:

    [...]
    Dat project in Saoedi-Arabië zal bij de huidige prijzen eerder verlies opleveren dan winst en bovendien kan het de wereldmarktprijzen van vanadium verpesten.
    Jammer dat het glas altijd halfleeg is. Aramco en Shell zijn twee hele grote jongens. Het feit alleen al dat je samenwerkt met deze mannen is al geld waard en opent deuren. 75 miljoen is wat mij betreft een koopje op alle vlakken.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 mei 2024 10:43
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 9 mei 2024 10:28:

    [...]
    Jammer dat het glas altijd halfleeg is. Aramco en Shell zijn twee hele grote jongens. Het feit alleen al dat je samenwerkt met deze mannen is al geld waard en opent deuren. 75 miljoen is wat mij betreft een koopje op alle vlakken.
    Ik verwacht dat dit project voor AMG een mislukking wordt.
    Heinz zal het niet meer meemaken.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 9 mei 2024 11:14
    Waarom daalt AMG ????

    Het grootste deel van de groei zal afkomstig zijn van lithium.
    We verwachten dat de contractprijzen voor lithium in 2024 zullen stijgen.
    De spotprijzen voor lithiumcarbonaat, die doorgaans een leidende indicator zijn voor contractprijzen, liggen momenteel rond de $14.300 per ton (gebaseerd op gepubliceerde indexen) maar stijgend. van het meerjarige dieptepunt van $13.500 in februari.
    Omdat de vraaggroei echter krachtig blijft en het aanbod overtreft, verwachten we dat de prijzen in de eerste helft van 2024 stabiel zullen blijven en in de tweede helft zullen stijgen.

    Morningstar 8 mei
  6. forum rang 6 pietje-2005 9 mei 2024 11:17
    Dacht dat Belgen er altijd viscroquetten van maakten ?
    Dan hebben ze de graten wel verwijderd, dacht ik ;-)
    Succes
    Trouwens , dat gouwe kruissie eind april verdient toch een hoger toppie ergens boven de 25, of niet?
    Wordt het technisch een zijwaarts verloop; beter dan dalen ;-)
  7. forum rang 6 christo1 9 mei 2024 12:15
    Hybrid takes the lead momenteel ten koste van BEV.

    Ik zie in EU en zeker in de VS die trend voortduren naar hybride voertuigen voor de korte termijn vooraleer men volledig overschakelt naar BEV voertuigen.

    Japan's largest car producer Toyota reported a record profit for the 2023-24 fiscal year ending 31 March, partially because of strong sales of hybrid electric vehicles (HEVs).

    Toyota nearly doubled its profit for 2023-24 to ¥5.3 trillion ($34bn), its highest ever for a fiscal year. It sold 11mn vehicles globally, including its luxury brand Lexus, up by 7.3pc from a year earlier.

    The sharp rise in profit partly resulted from higher demand for HEVs that Toyota sold 3.6mn units of globally, up by 32.1pc from the previous year. North America was the leading market for its HEV sales, said the company's chief financial officer Yoichi Miyazaki, but a further breakdown was undisclosed.

    Firm demand for HEVs, for which Toyota has both technological and commercial advantages given its long history of development and experience, has largely been prompted by a global slowdown in battery electric vehicle (BEV) sales. HEVs consume significantly less battery materials compared with BEVs, as their battery size is normally 10pc of a BEV.

    Toyota is accelerating HEV production during 2024-25, as it plans to increase sales by 24.5pc from a year earlier to 4.5mn units. This accounts for 43pc of the company's total sales projection and is up by around 8 percentage points from a year earlier.

    The global slowdown in BEV sales could mean customers are being sceptical about the overstated view that BEVs are the only solution for decarbonisation, said Toyota's chief executive Koji Sato, adding that the infrastructure necessary for driving BEVs, including charging stations, has not yet adequately developed.
    But he was unclear on whether Toyota will slow its EV strategy that it announced last year to sell 1.5mn/yr of EVs by 2026 with 10 new models.

    The company plans to sell 171,000 BEVs during 2024-25, accounting for 1.6pc of its total sales projections. This is up by 46.2pc from a year earlier but the projection is based on "conservative estimations", according to Sato.

    Mvg
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 9 mei 2024 13:13
    quote:

    RJ 80 schreef op 9 mei 2024 13:06:

    Ik ben aan het neuzen op de site van AMG, wil graag de webcall beluisteren maar vind die niet. Iemand hier die een linkje weet?
    Komen meestal wel hier te staan seekingalpha.com/symbol/AMVMF/earning...
    en op www.marketscreener.com/quote/stock/AM...
  9. forum rang 6 christo1 9 mei 2024 13:16
    Volkswagen zet volop op HEV wagens ipv BEV.

    Ja, kom op zeg! Nu zegt Volkswagen dat plug-in hybrides de toekomst zijn.

    We dachten dat het zo’n makkelijk stappenplan was. Alle normale betrouwbare doch onzuinige motoren worden vervangen door kleine turbomotoren (met iets meer aandachtspuntjes). De volgende stap was een hybride combinatie (met de ondersteuning van een elektromotor) en vervolgens de PHEV, een hybride die je daadwerkelijk kan laden. Vervolgens kan de elektrische auto het overnemen.

    Maar ja, dat is nog niet helemaal aan het gebeuren. We hebben namelijk alle stappen doorlopen en men koopt nog niet voldoende elektrische auto’s. Daardoor komt bij veel merken de winst behoorlijk onder druk te staan, want ze hebben enorm veel geïnvesteerd in de nieuwe technieken. Dus wat doen ze? Ze verkopen voornamelijk nog oude techniek.

    Volkswagen ziet toekomst in plug-in hybrides
    Mede daardoor maakt Volkswagen een bijzonder besluit. Ze gaan juist investeren in een stap terug (in technisch opzicht). Na dieselgate ging men extra snel over op elektrische auto’s, waardoor Volkswagen nu een complete lijn van elektrische modellen heeft: ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 en ID-Buzz, plus elektrische bedrijfswagens. Maar in plaats van daar de focus vol op te leggen, gaan ze de plug-in hybride verder doorontwikkelen.

    Volkswagen plug-in hybrides

    Volkswagen plug-in hybrides

    Dat meldt Thomas Schäfer, de grote baas van de Volkswagen Group aan Autocar. Hij ziet zelf ook wel in dat het een vreemde beslissing is. Zes maanden geleden zou het zelf ook niet gezegd hebben, vertelt hij aan de Britse kwaliteitspublicatie. De reden is de enorme run op plug-in hybride Volkswagens. De Golf, Passat en Tiguan zijn simpelweg niet aan te slepen.

    Mvg
  10. forum rang 6 christo1 9 mei 2024 13:18
    quote:

    christo1 schreef op 9 mei 2024 13:16:

    Volkswagen zet volop op HEV wagens ipv BEV.

    Ja, kom op zeg! Nu zegt Volkswagen dat plug-in hybrides de toekomst zijn.

    We dachten dat het zo’n makkelijk stappenplan was. Alle normale betrouwbare doch onzuinige motoren worden vervangen door kleine turbomotoren (met iets meer aandachtspuntjes). De volgende stap was een hybride combinatie (met de ondersteuning van een elektromotor) en vervolgens de PHEV, een hybride die je daadwerkelijk kan laden. Vervolgens kan de elektrische auto het overnemen.

    Maar ja, dat is nog niet helemaal aan het gebeuren. We hebben namelijk alle stappen doorlopen en men koopt nog niet voldoende elektrische auto’s. Daardoor komt bij veel merken de winst behoorlijk onder druk te staan, want ze hebben enorm veel geïnvesteerd in de nieuwe technieken. Dus wat doen ze? Ze verkopen voornamelijk nog oude techniek.

    Volkswagen ziet toekomst in plug-in hybrides
    Mede daardoor maakt Volkswagen een bijzonder besluit. Ze gaan juist investeren in een stap terug (in technisch opzicht). Na dieselgate ging men extra snel over op elektrische auto’s, waardoor Volkswagen nu een complete lijn van elektrische modellen heeft: ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 en ID-Buzz, plus elektrische bedrijfswagens. Maar in plaats van daar de focus vol op te leggen, gaan ze de plug-in hybride verder doorontwikkelen.

    Volkswagen plug-in hybrides

    Volkswagen plug-in hybrides

    Dat meldt Thomas Schäfer, de grote baas van de Volkswagen Group aan Autocar. Hij ziet zelf ook wel in dat het een vreemde beslissing is. Zes maanden geleden zou het zelf ook niet gezegd hebben, vertelt hij aan de Britse kwaliteitspublicatie. De reden is de enorme run op plug-in hybride Volkswagens. De Golf, Passat en Tiguan zijn simpelweg niet aan te slepen.

    Mvg
    Gelukkig gebruiken HEV wagens ook lithium batterijen en koper maar de hoeveelheid is maar een 10-20,% tov BEV wagens.

    Mvg
8.588 Posts
Pagina: «« 1 ... 161 162 163 164 165 ... 430 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.